IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Media... indoctrinatie? Selectiviteit? Propaganda? Volgende pagina
SheRa
Usericon van SheRa
Posted 28-09-2001 18:59 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Gezien de discussie die naar voren schijnt te komen in topic "Aardschok" (http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=857) leek het me een goed idee er een topic aan te wijden.

Hoe kijkt u allen aan tegen de media in het algemeen?



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-01-2013 15:38]


Dead things grow from deep inside...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 28-09-2001 19:02 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

In het algemeen negeer ik de media gewoon!
Maar ik heb wel nog steeds een abonnement op de Aardschok.Vind het nog wel goed, maar was vroeger beter.

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 28-09-2001 19:06]


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 28-09-2001 19:23 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ja, dat doe ik dus ook, wil er niets mee te maken hebben.

Zou een van de moderators overigens zo vriendelijk willen zijn dit topic te verplaatsen naar het hiervoor bestemde forum? Ik had er even niet bij nagedacht waar ik het neerpleurde.


Dead things grow from deep inside...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 28-09-2001 19:30 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ach ja. Zo hou je de moderators ook van de straat hè?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-09-2001 23:15 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

1 houd ze in ieder geval wel van straat


Bazzio Attacks!!!


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 28-09-2001 23:19 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

...tja, ik zie mezelf ook een beetje bij de media horen



Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 29-09-2001 11:42 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

ik ben er ook lekker tegen. heb 5 jaar in de reklame gezeten en weet precies hoe het werkt al die shit. ben nu ook aan het omscholen. ga lekker met mensen werken. veel leuker.

ik boycot grootensdeels de media, dat wil zeggen. ik kijk bijna nooit televisie. radio staat echt nooit aan. ben alleen lid van het blad beet. maar dat gaat over vissen vrij onschuldig dus.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 30-09-2001 14:13 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

System of a down heeft hier een goede videoclip over (sugar).. Ik ben het daar mee eens...


God hates us all ! God hates us all !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 30-09-2001 14:48 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Uhm, mee eens. De commercieele-media is vooral 'indoctrinatie' en de mensen 'opvangen' na het werk (system of a down-video!)... Ik kijk bijna nooit TV (alleen X-files! ) en ik lees vooral alternatieve (onafhankelijke)-media (http://www.indymedia.org & http://www.infoshop.org ) en natuurlijk de underground fan-zines, magazines etc...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 01-10-2001 14:32 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2001 23:19 schreef Vampire Ricardo het volgende:
...tja, ik zie mezelf ook een beetje bij de media horen


U begrijpt hoop ik dat het me voornamelijk gaat om media als televisie, kranten en nieuwsbladen... (en dan al die vreselijke roddelshit).

SOAD, Sugar: Geweldig stukje inderdaad.


Dead things grow from deep inside...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2001 15:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je kunt niet alle meida over één kam scheren, je moet onderscheid maken tussen media die gemaakt wordt door mensen die gewoon erg geboeid zijn door een bepaald onderwerp (bijv. Ricardo en zijn vampire) die mensen geven natuurlijk wel een eigen draai aan wat ze verspreiden, maar niet in de media als bijvoorbeeld de nationale dagbladen en de TV. Deze hebben alleen als doel om mensen zoveel mogelijk geld uit de portemonnee te trommelen. de echte waarheid blijft daarbij vaak buiten schot


Blubber
Usericon van Blubber
Posted 03-10-2001 15:54 by Blubber Wijzig reactieProfiel van BlubberQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2001 15:10 schreef Jenje het volgende:
Je kunt niet alle meida over één kam scheren, je moet onderscheid maken tussen media die gemaakt wordt door mensen die gewoon erg geboeid zijn door een bepaald onderwerp (bijv. Ricardo en zijn vampire) die mensen geven natuurlijk wel een eigen draai aan wat ze verspreiden, maar niet in de media als bijvoorbeeld de nationale dagbladen en de TV. Deze hebben alleen als doel om mensen zoveel mogelijk geld uit de portemonnee te trommelen. de echte waarheid blijft daarbij vaak buiten schot

Ik wou net zeggen, hoe kun je tegen de media zijn als je regelmatig Internet gebruikt?!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-10-2001 16:20 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

[serieus]tsja ik hoorde van iemand die een tijdje in een oi-bandje had gezeten, dat toen hun cd beoordeeld werd in de aardschok, ze toen een acht kregen omdat ze mensen binnen de aardschok kende, tja op zo'n moment heb je idd niet zo veel aan een zogenaamde cd beoordeling[/serieus]
[serieus=False]
Yeah internet sucks
[/serieus=False]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 03-10-2001 16:32 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2001 15:54 schreef Blubber het volgende:
Ik wou net zeggen, hoe kun je tegen de media zijn als je regelmatig Internet gebruikt?!


Op het internet kun je bekijken wat je zelf wilt, en word je (okee, pop-up ads... ) niets voorgeshoteld waar je niet om vraagt.



Dead things grow from deep inside...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-10-2001 16:40 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Jamaar, je kan toch bij alle media kiezen wat je wilt zien&horen en wat niet, bij een tv zitten meerdere zenders, en bij een tijdschrift heb je meerder pagina's en kan je dus lezen wat je interressant vind en de rest skippen,of zie'k et nou verkeerd ?.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-10-2001 16:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Pop up killer installeren helpt..

Ben ik de enige die -bijna- alle media volgt?
Ik ben toch graag op de hoogte van wat erin de wereld gebeurd.
'Tuurlijk kan je geindoctrineerd raken, denk maar aan die bejaarde Engelse vrouw die ze dood aantroffen in haar woning die volgepropt was met abtrimmers etc. etc. van al die tellsell reclames.

Alleen, als iedereen die de media volgt onbewust gemanipuleerd wordt door de media, worden metals dan niet gemanipuleerd door de vele satanische teksten?

Enkele christenen die ik ontmoet heb vonden van wel, maar ik bestrijd het; spaar zoveel mogelijk van executies, seriemoordenaars etc. maar ik doe alleen vliegen kwaad.

Een sterke persoonlijkheid wordt nauwelijks geindoctrineerd en als je dat niet bent heb je nog steeds het Nederlandse verweer: zeiken. (heerlijk!!vooral tegen Bonsai boompjes!!)

gewoon heeeel kritisch blijven en je eigen mening maken. simpel...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-10-2001 16:59 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

En ik sluit mij geheel bij de vorige preker aan


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 03-10-2001 17:07 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2001 16:40 schreef FireFox het volgende:
Jamaar, je kan toch bij alle media kiezen wat je wilt zien&horen en wat niet, bij een tv zitten meerdere zenders, en bij een tijdschrift heb je meerder pagina's en kan je dus lezen wat je interressant vind en de rest skippen,of zie'k et nou verkeerd ?.



Daar gaat het me niet om. Het gaat me om de kwaliteit en waarde van de aangeboden informatie. De vraag of dat wat bv in het nieuws beschreven wordt wel een juist beeld schept van wat er in de wereld gaande is, en in hoeverre dat belangrijk is of prioriteit heeft.

Mijn mening is dat er een beeld geschept wordt met een bepaald doel (mensen een bepaalde mening/leefwijze opdringen, feiten verdraaien uit commerciëel oogpunt).

Ik kijk ook wel eens tv, maar dan eens een domme serie, of een film... ik zeg ook niet dat alles fout is, en van mij mag iedereen doen wat hij/zij wil. Ik vroeg me alleen af of er meer mensen zijn die bv weigeren de krant te lezen of het nieuws helemaal serieus te nemen... etc.


Dead things grow from deep inside...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-10-2001 17:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Klinkt een beetje alsof je het hebt over verdekte propaganda.

't gevaar zit 'em erin denk ik als je 't allemaal te serieus neemt; gasten die blind overtuigd van zichzelf zijn wekken meteen scepsis op.
daarom hou ik van satirische programma's als Kopspijkers, Midas Dekkers, Youp v/h Hek ('Elk jaar denk ik over tv: Het kan NIET debieler; jaar erop: Verdomd het lukt ze!!)

en agressieve nihilisten als Theo van Gogh die graag de boel belachelijk maken MET gefundeerde kritiek.

Bepaalde dingen zijn gewoon onverklaarbaar debiel:
op de Marokkaanse zender wordt 's nachts kinderprogramma's vertoond....(!!!)
Alsof de pedo's dan ff pauze nemen!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 04-10-2001 9:18 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Yeah Kopspijkers is cool (kijk ik ook vaak naar, die jack spijkerman ziet er niet uit maar heeft een humor


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 04-10-2001 13:40 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Tv is vaak zeer debiel, daarom is het soms nog erg leuk om naar te kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 04-10-2001 13:41]


Dead things grow from deep inside...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 04-10-2001 14:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

LOL huhu


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 04-10-2001 14:46 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht





Dead things grow from deep inside...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 04-10-2001 14:52 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Oh, ik deed ff debiel, (frustraties al je heel de dag op een kantoor zit )


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2001 14:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik herkende het meteen ...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 04-10-2001 14:57 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2001 14:52 schreef FireFox het volgende:
Oh, ik deed ff debiel, (frustraties al je heel de dag op een kantoor zit )


Ah, okee, dan is het duidelijk.


Dead things grow from deep inside...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen