IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Anathema Vorige pagina | Volgende pagina
Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 12-03-2012 21:02 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 20:51 schreef MR. N het volgende:
Als torrent niet volgens mij, kwam wel wat russische zooi tegen, met .rar bestanden, maar die vertrouw ik niet.

Hint?


.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 12-03-2012 21:27]


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 12-03-2012 21:06 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

- Goed zoeken -

[Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 12-03-2012 21:16]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-03-2012 21:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 maart 2012 21:06 schreef holysjit het volgende:
*tomtiedomtiedom*


Thanx, ik zal het proberen, ben erg benieuwd....


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-03-2012 21:21 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 12-03-2012 22:03 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Wat een sterke plaat zeg!


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-03-2012 22:08 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 22:03 schreef holysjit het volgende:
Wat een sterke plaat zeg!


+ heul veul.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-03-2012 22:19 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

too much Lee for me


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 12-03-2012 22:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Nu al gelekt en hij komt pas over een dikke maand uit als ik me niet vergis?
Ik zal nog even afwachten, maar verwacht hier toch weer erg veel van.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-03-2012 23:46 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

The Storm Before The Calm vind ik wel een lekker neurotisch nummer. Maar de rest weet ik niet hoor... wordt er niet echt warm of koud van.. zeurt nogal door allemaal.


... hoe de hazen lopen ...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-03-2012 13:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Hij is weer schiterend, 1ste luisterbeurt was ik nog niet om... maar wat een schoonheid na een paar x luisteren!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-03-2012 14:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 maart 2012 13:36 schreef Staalman het volgende:
Hij is weer schiterend, 1ste luisterbeurt was ik nog niet om... maar wat een schoonheid na een paar x luisteren!


Ja, +1, lekkere cd wederom, en erg in het verlengde van de vorige cd.


Boeiender


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 24-04-2012 11:22 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2012 13:36 schreef Staalman het volgende:
Hij is weer schiterend, 1ste luisterbeurt was ik nog niet om... maar wat een schoonheid na een paar x luisteren!


Heb ik nu ook. Net op tijd voor hun optreden as zaterdag.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-04-2012 14:59 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het eerste nummer van de nieuwe cd is kei goed, maar vanaf nummer 2 kakt het allemaal wat in. Te veel van hetzelfde pathetisch gedoe voor mij.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-04-2012 19:11 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik luister hem nu ook voor het eerst en vind hem zeker erg goed, maar voorlopig geen uitschieters.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-04-2012 18:44 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Zo, ik zet hier even de 5.1 mix van de nieuwe Anathema op. Wow!!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-04-2012 20:46 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Diversiteit essentieel voor Anathema
Laatste update: 28 april 2012 14:44

AMSTERDAM – Het vorige album van Anathema is pas een paar maanden oud en het nieuwe is er al. "We moeten steeds sneller werken om alle ontwikkelingen die we doormaken te kunnen uitwerken", zegt zanger Vincent Cavanagh tegen NU.nl.

"We hebben binnen een jaar twee albums gemaakt", legt hij uit. "We werkten afwisselend aan Falling Deeper en Weather Systems. In eerste instantie hadden we vier nummers die we de Weather Systems Suite noemden. We gingen de studio in met het idee om een EP te maken, maar al snel hadden we er nog tien nummers bij."

"Uiteindelijk staan er negen nummers op het album. In ons creatieve proces werken we normaal vaak van nummer naar nummer. Dit album is anders. Daar zit veel meer een thema en samenhang in. Omdat we onszelf geen restricties opleggen, niet in de vorm van genre of in welke andere vorm dan ook, is alles mogelijk."

Wie luistert naar met name de laatste albums, zou bijna vergeten dat Anathema ooit begon als doommetalband. "We zijn totaal andere mensen dan we toen waren. Ik denk dat je constant moet veranderen. Anders wordt het leven saai. Er zijn mensen die doommetal maken als ze zestien zijn en als ze zesendertig zijn nog steeds."

Entertainment

"Kijk naar AC/DC of Motörhead. Die spelen wat ze spelen. Daar is niets mis mee. Het is entertainment en mensen vinden het leuk. Maar wat wij doen is, op onze manier, onze reflectie op de diversiteit van mens zijn. Wij willen niet kiezen voor één aspect daarvan", zegt de gedreven Cavanagh.

"Mijn enige verklaring voor het feit dat we als band allemaal diezelfde ontwikkeling hebben doorgemaakt, is dat we familie zijn. We hebben hetzelfde DNA. Zeker Danny (broer en zanger/gitarist, red.) en ik. Alles wat we nu doen, komt eigenlijk voort uit wat er gebeurde toen ik tien jaar oud was."

Onvoorstelbaar

"Ik zou naar de ene school gaan, maar mijn ouders stuurden me naar een andere. Op basis van achternaam en alfabetische volgorde kwamen John (drummer, red.) en ik naast elkaar te zitten. Hij is net zoveel een broer voor me als mijn echte broers. Dat zijn zus (Lee Douglas, zangeres, red.) dan zó’n stem blijkt te hebben... Onvoorstelbaar."

Recentelijk wordt de band, met name door de fans van het eerste uur, nogal eens verweten dat ze inhoudelijk ‘te zweverig’ zijn geworden. "Ik ben altijd een positief mens geweest, maar nu ben ik ook echt een tevreden mens. Ik was niet gelukkig en had geen hoge dunk van mezelf."

Therapie

"Als je iets creëert dat een reflectie is van wat je beleeft, hoor je dat terug in de muziek", beweert Cavanagh. "Ik heb twijfels, angsten en zorgen achter me moeten laten. Dingen waar de meeste mensen doorheen gaan. Het is niet zo dat ik ervoor in therapie hoefde."

"Ik heb gewoon een weekje mijn telefoon uitgezet. Dat helpt!", lacht hij. "In de basis gaat het er gewoon om dat je jezelf bent. Een ego is maar een hoop onzin. Als Danny nummers schrijft over zijn overtuigingen, wil hij niemand iets leren. We willen geen boodschap meegeven."

Opstandig

"Er zijn al te veel mensen die dat doen. We drukken onze gevoelens uit. Wat mensen daarmee doen, is aan hen en niet aan mij. Mensen houden er niet van als ze verteld wordt wat ze moeten doen. Daar worden ze opstandig van", vindt hij, om vervolgens in te gaan op het fenomeen spiritualiteit.

"Spiritualiteit is een beladen term geworden. Het lijkt soms een negatieve bijklank te hebben, net als de term atheïsme, hoewel het tegenwoordig schijnbaar heel hip is om dat te zijn. Er zijn een hoop mensen die van de daken schreeuwen dat ze weten hoe het universum in elkaar zit. Ik weet dat niet."

Bijna-doodervaring

"Het laatste nummer op Weather Systems gaat bijvoorbeeld over een bijna-doodervaring. Die man vertelt over zijn ervaring. Hij dacht dat hij doodging. Het enige dat hij wilde, was al zijn krachten verzamelen om gedag te zeggen tegen zijn vrouw. Hij wilde haar vertellen dat hij van haar hield en dat deed hij."

"Wat daarna gebeurde, is zijn ervaring. Als je daarover wilt discussiëren, vind ik dat prima, maar ik hou me erbuiten. Als je gedwongen wordt je eigen sterfelijkheid onder ogen te zien en het belangrijkste dat je kunt doen, is afscheid nemen van je vrouw, dan is dat waar voor mij het leven over gaat. Over mensen. Al het andere is decoratie."

Anathema staat op 28 april 2012 in Paradiso, Amsterdam.

© NU.nl/Marina Veereschild


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-06-2012 14:03 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
THE EUROPEAN TOUR HAS NOW BEEN EXTENDED AND THE FOLLOWING SHOWS ARE ON SALE NOW:

22 Sept - Bulgaria, Plovdiv, Roman Ampitheater
23 Sept - Romania, Bucharest, Jukebox
26 Sept - Finland, Tampere, Pakkahuone
27 Sept - Finland, Helsinki, Circus
30 Sept - Norway, Oslo , Rockefeller
1 Oct - Denmark, Copenhagen, Vega (small hall)
3 Oct - Poland, Bydgoszcz, Hala Astoria
4 Oct - Poland, Gdynia, Ucho Club
5 Oct - Poland, Katowice, Mega Club
7 Oct - Czech Republic, Prague, Club Fultrum
8 Oct - Austria, Vienna , Szene Wien
9 Oct - Hungary, Budapest, A38 Ship

JUST ANNOUNCED AND ON SALE 15 JUNE:

11 Oct - Croatia, Zagreb , Boogaloo Club
13 Oct - Italy, Ravenna , Rock Planet
14 Oct - Italy, Rome, Orion
15 Oct - Italy, Turin, Teatro Delle Serre
16 Oct - France, Marseille , Le Cabaret Aleatoire
17 Oct - Spain, Barcelona , Apolo
18 Oct - Spain, Madrid, Joy Eslava
19 Oct - Portugal, Porto, Hard Club
20 Oct - Portugal, Lisbon, Paradise Garage
21 Oct - Spain, Seville , Custom
22 Oct - Spain, Murcia, Gamma

AS SPECIAL GUESTS TO OPETH, ON SALE 15 JUNE:

12 Nov - UK , Nottingham, Rock City
13 Nov - UK , Glasgow, 02 ABC
14 Nov - IRELAND, Dublin, Vicar St
15 Nov - UK , Leeds, The Met
16 Nov - UK , London, Union Chapel (unplugged )
17 Nov - UK , Portsmouth, Pyramids Centre
18 Nov - Luxembourg, Hollerich, Den Atelier
20 Nov - Belgium, Brussels , AB
21 Nov - Germany, Cologne , Ewerk
22 Nov - Germany, Frankfurt, Sankt Peter Church (unplugged)
23 Nov - Germany, Bochum, Christuskirche (unplugged )
25 Nov - Germany, Hamburg, Grosse Freiheit




Veel data echter weinig ruimte voor nog wat NL shows binnen de data ranges.


 


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 09-06-2012 16:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ga zeker zien in de AB! Vorige optreden van Anathema gemist en eindelijk komt ook Opeth terug naar België. In de AB dan nog, toch de beste zaal naar mijn mening.


Ancient Astronaut
Usericon van Ancient Astronaut
Posted 10-06-2012 10:36 by Ancient Astronaut Wijzig reactieProfiel van Ancient AstronautQuote dit bericht

Toch goed om te zien dat Anathema weer volledig terug is en eindelijk de waardering krijgt die ze verdienen


Mainstream science says...


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 04-07-2012 7:39 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

4 november in 013!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-07-2012 8:29 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



 


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 04-07-2012 9:32 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 4 juli 2012 7:39 schreef Mark Z het volgende:
4 november in 013!


Daar ben ik zeker bij. Ben benieuwd of er supports bij komen en zo ja welke!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-07-2012 9:44 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Moet gek gaan wil ik daar inderdaad niet bij zijn.

Support hoeft van mij niet persé al zou ik er zeker geen probleem mee hebben als The Wounded ook van de partij is.


 


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 24-07-2012 21:02 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik kan inmiddels wel concluderen dat het raar moet lopen als "Weather Systems" niet mijn album van het jaar gaat worden. Anathema schittert als vanouds (Alternative 4, Judgement, A Fine Day to Exit) en heeft duidelijk zijn geluid gevonden.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-07-2012 16:54 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Die moet ik dus maar eens gaan luisteren...



Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen