IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Anathema Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-03-2013 11:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Graceful and atmospheric, The Passage is the unique result of a collaboration between Anathema's Daniel Cavanagh and writer Joseph Geraci (the voice on Internal Landscapes from Anathema's celebrated 2012 release, Weather Systems).

Mainly comprising ethereal textural and evocative piano backdrops to readings of Geraci's work (by Geraci, Cavanagh and Heather Leah Huddleston), the album also contains two new songs by Cavanagh. Within (Part 2) and Brief are also based on the words of Geraci and in their heartfelt and emotive delivery, the songs act as an ideal coda to the more tender moments on Anathema's recent albums.

Presented as a 17 part continuous suite of textures, poetry and songs, The Passage is a seductive and unpretentious marriage of spoken word and music that highlights the growing sophistication in Daniel Cavanagh's compositional capabilities.

Released on the Burning Shed label, the cd is presented in a dvd-sized digi-book and includes striking Carl Glover images in addition to the poetic texts.

Release 17 april


... hoe de hazen lopen ...


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 26-06-2013 5:09 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Live album "Untouchable" komt eraan op 15 Juli.

1. Untouchable Part 1
2. Untouchable Part 2
3. Thin Air
4. Dreaming Light
5. Everything
6. The Storm Before the Calm
7. A Simple Mistake
8. The Beginning And the End
9. Universal
10. Closer
11. A Natural Disaster
12. Flying


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-09-2013 23:52 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Anathema Acoustic returns this autumn.

Gdansk (23-11)en Poznan (24-11) staan als eersten op de lijst.

Meer data volgen...

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 02-09-2013 0:01]


Morpheus2000
Usericon van Morpheus2000
Posted 02-09-2013 12:16 by Morpheus2000 Wijzig reactieProfiel van Morpheus2000Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/morpheus2000

quote:
Op 26 juni 2013 5:09 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Live album "Untouchable" komt eraan op 15 Juli.

1. Untouchable Part 1
2. Untouchable Part 2
3. Thin Air
4. Dreaming Light
5. Everything
6. The Storm Before the Calm
7. A Simple Mistake
8. The Beginning And the End
9. Universal
10. Closer
11. A Natural Disaster
12. Flying


Eind september komt Universal uit:

DVD / Blu-ray (bonus content on Blu-ray only):

1. Untouchable, Part 1
2. Untouchable, Part 2
3. Thin Air
4. Dreaming Light
5. Lightning Song
6. The Storm Before the Calm
7. Everything
8. A Simple Mistake
9. The Beginning and the End
10. Universal
11. Closer
12. A Natural Disaster
13. Deep
14. One Last Goodbye
15. Flying
16. Fragile Dreams

Extras:

Encore From Plovdiv:

Panic
Emotional Winter / Wings of God
Internal Landscapes
Fragile Dreams

A Night At The Union Chapel:

Kingdom
Thin Air
Angels Walk Among Us
A Natural Disaster
Fragile Dreams

CD1:

1. Untouchable, Part 1
2. Untouchable, Part 2
3. Thin Air
4. Dreaming Light
5. Lightning Song
6. The Storm Before the Calm
7. Everything
8. A Simple Mistake
9. The Beginning and the End
10. Universal
11. Closer

CD2:

1. A Natural Disaster
2. Deep
3. One Last Goodbye
4. Flying
5. Fragile Dreams
6. Panic
7. Emotional Winter / Wings of God
8. Internal Landscapes
9. Fragile Dreams

En als ik dit dan zie, dan kan ik daar wel blij van worden:


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-09-2013 18:37 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Da's wel de Mail Order Fan's Edition die ik op dit moment enkel bij Kscope terug kan vinden a € 33.85 excl verzendkosten a € 4.10.

Bij de 'standaard' online shops kom je niet verder dan een CD of CD+DVD.


Morpheus2000
Usericon van Morpheus2000
Posted 02-09-2013 21:11 by Morpheus2000 Wijzig reactieProfiel van Morpheus2000Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/morpheus2000

Ik heb hier bij Popeye in Hengelo toch echt al de Blu-ray gereserveerd.
Verder staat bij Large ook al de Blu-Ray in de voorverkoop voor 18 euro:

http://www.large.nl/anathema-universal-blu-ray/art_267197/

[Dit bericht is gewijzigd door Morpheus2000 op 02-09-2013 21:12]


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-09-2013 21:18 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Da's enkel de blu-ray, daar heb ik niks aan.

Dan maar de CD+DVD combi.




anathema88
Usericon van anathema88
Posted 10-09-2013 11:48 by anathema88 Wijzig reactieProfiel van anathema88Quote dit berichthttp://www.chirolonderzeel.be

hopelijk komen ze terug in België/Nederland!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-09-2013 18:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Das nou de enige rock band die ik nog per se wil zien (naast Coroner en TO-, maar ja...). Ik hoop t ook dus!


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-04-2014 10:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Distant Satellites is the upcoming tenth studio album by the British rock band Anathema scheduled to be released on 9 June 2014 in Europe via Kscope. The album was recorded at Cederberg Studios in Oslo, with producer Christer-André Cederberg.[1]

The artwork was created by Korean new media artist Sang Jun Yoo and based around his Distant Light Installation.

The band released a statement on their new album:

“distant satellites is the culmination of everything ANATHEMA been working up to so far in our musical path. It contains almost every conceivable element of the heartbeat of Anathema music that it is possible to have.

There is beauty, intensity, drama, quietude, and extra musical dimensions that the band have previously only hinted at. All built on the song writing chemistry of Daniel, John and Vincent ~ and the haunting voice of Lee Douglas.

Produced and mixed once again by our very own Christer-André Cederberg - Producer/Mixer/Engineer (Weather Systems, Universal) and with some songs also mixed by the unassailable Steven Wilson, It's a special and unique release for the band.

ANATHEMA hopes the fans get as much joy from listening to and feeling the music as we did in creating it.”

The Lost Song part 1 (5'53)
The Lost Song part 2 (5'47)
Dusk (Dark Is Descending) (5'59)
Ariel (6'28)
The Lost Song part 3 (5'21)
Anathema (6'40)
You're Not Alone (3'26)
Firelight (2'42)
Distant Satellites (8'17)
Take Shelter (6'07)
Total = 56'40



Afgaande op de teaser wordt het weer slappe hap..

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 12-04-2014 10:35]


... hoe de hazen lopen ...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-04-2014 12:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Zeer benieuwd, de laatste 2 slappe hap platen draai ik nog regelmatig, steengoede muziek


Boeiender


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-04-2014 13:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Van het laatste album draai ik alleen Storm Before The Calm en The Lost Child. Op het album daarvoor staan meer goeie nummers maar ze hebben er te lang aan gewerkt. Eigenlijk was AFDTE voor mij hun laatste album wat helemaal klopte van A tot Z.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-05-2014 14:56 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



Ja, Anathema is best een rukband aan het worden.


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-05-2014 16:34 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 april 2014 12:29 schreef MR. N het volgende:
Zeer benieuwd, de laatste 2 slappe hap platen draai ik nog regelmatig, steengoede muziek
+1 vooral Weather System, wat een wonderschone nummers, instant kippenvel.


When your people matter, menstrual health matters


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 02-06-2014 21:29 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nieuwe draait hier nu zijn eerste rondje. Hij is weer lekker, heerlijk bij wegdromen met dit weer. Dat belooft weer een hoge notering in de jaarlijst.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-06-2014 0:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

toegegeven, het wordt weer beter


signature


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 05-06-2014 0:31 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Wel raar dat een band die ooit in een ver verleden doom metal maakte nu nog steeds door de gehele metalcommunity wordt opgepakt. Niet dat ze het niet verdienen. Wonderschone plaat hoor die nieuwe


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 05-06-2014 9:24 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik vind dat niet zo raar. Ik heb gans hun evolutie meegemaakt (van demo's tot nu) en elke verandering was altijd een 'aanvaardbare' stap voor het overgrote deel van hun fans.

Ik heb zelfs het gevoel dat ze de metalscene dankbaar mogen zijn om nog altijd op het niveau van zalen waar ze nu spelen te kunnen spelen, want in de alternatieve rock/indiescene hebben ze nooit een kans gekregen juist omwille van hun metalverleden.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-06-2014 13:44 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Dat valt me ook wel op inderdaad dat Anathema buiten de metalwereld niet al te veel fans lijkt te winnen. Terwijl ze toch muziek brengen die toch ergens vergelijkbaar is met een aantal erg populaire bands.

Ben erg benieuwd naar het nieuwe album. De vorige wist met niet zo sterk te raken, maar We're Here Because We're Here vind ik nog steeds een meesterwerkje.


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 05-06-2014 14:13 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ga ze zeker live checken eind dit jaar.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-06-2014 14:34 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/anathema-exclusive-album-stream-get-a-first-listen-to-the-bands-new-record-distant-satellites-9487235.html?dkdk


Stream van de nieuwe net beginnen luisteren en weet me meteen sterk te grijpen.

Ik ga zeker proberen om ze live mee te pikken, moet er toch eens van komen. Al denk ik dat ik ze wel eens op GMM gezien heb, een zaal is toch nog een heel andere beleving.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 05-06-2014 14:35 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2014 14:13 schreef holysjit het volgende:
Ga ze zeker live checken eind dit jaar.


+1

Ik heb ze een keer op GMM gezien (waar ze een goede cover van Kashmir deden), maar in een zaal lijkt me toch wel net wat mooier.

[Dit bericht is gewijzigd door Lalena op 05-06-2014 14:36]


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 05-06-2014 16:45 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 5 juni 2014 14:35 schreef Lalena het volgende:
+1

Ik heb ze een keer op GMM gezien (waar ze een goede cover van Kashmir deden), maar in een zaal lijkt me toch wel net wat mooier.


Ja, daar heb ik ze dus ook gezien. Nog nooit in een zaal..


Morpheus2000
Usericon van Morpheus2000
Posted 05-06-2014 20:52 by Morpheus2000 Wijzig reactieProfiel van Morpheus2000Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/morpheus2000

quote:
Op 12 april 2014 12:29 schreef MR. N het volgende:
Zeer benieuwd, de laatste 2 slappe hap platen draai ik nog regelmatig, steengoede muziek


,
helemaal mee eens. Maar ook hun oude cd's komen hier nog steeds voorbij.
Prachtige muziek die, als je dit live gespeeld wilt zien worden, gewoon in een zaal moet aanschouwen. Anathema ooit eens op Dynamo en op Lowlands gezien, maar dit is zo'n verschil met een intieme zaal.
Meest bijgebleven was hier in Hengelo op 4 mei 2005 (geloof ik). Tering, wat een hitte in de Metropool, maar wat was het goed.........
Weer blij met mijn kaarten voor Zoetermeer en Utrecht.
Nieuwe cd klinkt ook weer erg goed. Even wennen aan nummers 7 en 8, maar het nummer "Anathema" (6de nummer op de cd) is echt weer helemaal top!

[Dit bericht is gewijzigd door Morpheus2000 op 05-06-2014 20:55]


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 05-06-2014 23:51 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik heb ze meer dan 10 keer live gezien (waarvan 3 keer tijdens het Darren tijdperk). Altijd wel een goeie liveband geweest. Enige probleem dat ik de laatste jaren heb, is het overdreven 'look at me how sensitive I am'-gedrag op het podium om chicks te scoren + oude klassiekers in een nieuw jasje (sleepless klinkt gewoon vreselijk zoals ze het tegenwoordig brengen).



Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen