IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mörk gryning Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2003 20:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 12:07 schreef
irritante klootzak het volgende:


Fluisterwoud (Netherlands, underground black metal)

Worthless (raw furious black metal)



Wat is het verschil tussen "underground black metal" en "raw furious blackmetal"????


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-07-2003 20:40 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

fluisterwoud en worthless zijn ebide extreme black metal, maar klinken ttoaal verschillend, daarom kun je eht allebei wel undergorund black metal noemen, maar er zit verschil in..


ik bedoel:
Morbid angel & Deicide: alletwee deathmetal, maar verschillen enorm van elkaar...



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2003 20:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 20:40 schreef irritante klootzak het volgende:
fluisterwoud en worthless zijn ebide extreme black metal, maar klinken ttoaal verschillend, daarom kun je eht allebei wel undergorund black metal noemen, maar er zit verschil in..


ik bedoel:
Morbid angel & Deicide: alletwee deathmetal, maar verschillen enorm van elkaar...



Ja, maar ik denk niet dat het een stuk makkelijker wordt als er 10001 sub-genre's worden uitgevonden. Alhoewel Deicide, Morbid angel, Blood red throne, Suffocation, Slaughter (USA), Death etc etc inderdaad ieder een eigen geluid hebben, hebbenze toch ook een groot aantal overeenkomsten en vallen ze toch te classificeren onder de noemer death metal. Bij Black metal zal dat vast hetzelfde zijn. Voor mij is het dus gewoon allemaal Blackmetal met goede en slechte bands.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-07-2003 20:52 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ja, goed, ik vin het ook een beetje overdreven, maargoed, de organisator heeft die benamingen gekozen.. ik niet....


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 28-07-2003 20:57 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

ja 'twas gewoon een beetje uitleg waarschijnlijk... staan bij ons blijkbaar altijd zo'n zever op affiches e.d.

on topic: ik vond de eerste cd goed, en de laatste moest ik reviewen voor mindview, maar had er niet veel naar kunnen luisteren dus het is nogal een sucky review Ik vond hem niet schitterend, en heb sindsdien ook geen zin meer gehad om hem te beluisteren.
Voor de rest ga ik akkoord met het irritante klootzakje, ze suckten op dragon's blaze (wat ik me ervan herinner want ik ben na een paar nummers naar buiten gegaan en half in slaap gevallen denk ik )


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-07-2003 21:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:42 schreef Koffies Kip het volgende:
Ik heb enkel de cd 'Return Fire' van Mork Gryning, maar wat een geweldige cd is dat!

Hoe zijn de andere cd's in vergelijking met 'Return Fire'??

Tussen het offtopic gezwam en een aantal negatieve reacties staan nog wel een paar posts in dit topic waar je wat uit kunt halen...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 28-07-2003 21:39 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 28 juli 2003 19:10 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Ik had het toen over de Dimmu Borgir van nu, "Stormblåst" en "For all tid" stammen uit de tijd dat Shagrath nog gewoon muziek maakte omdat hij zijn creatieve geest moest uiten, alles na enthrone... is klote en dan ligt die cd zelf op het randje!

Ahhh, maar ik associeer het Dimmu van nu nog steeds met het dimmu van Enthrone en ervoor.
Die nieuwe cd's kunnen mij een weinig boeien.


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 29-07-2003 9:52 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

Hebben we voor niets gediscussieerd, maar niettemin toch plezier gehad


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 29-07-2003 9:59 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 29 juli 2003 9:52 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Hebben we voor niets gediscussieerd, maar niettemin toch plezier gehad

hehehehe, zekers, ff lekker mekaar de huid volgescholden


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 30-07-2003 22:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 20:57 schreef AgonY het volgende:
on topic: ik vond de eerste cd goed, en de laatste moest ik reviewen voor mindview, maar had er niet veel naar kunnen luisteren dus het is nogal een sucky review Ik vond hem niet schitterend, en heb sindsdien ook geen zin meer gehad om hem te beluisteren.


Ik dacht al, Aardschok geeft 94/100 en Mindview maar 4/7 . Gelukkig hecht ik sowieso iets meer waarde aan de Aardschok, hoewel deze af en toe ook de plank volledig misslaat.

Maar je had 'm niet goed geluisterd dus... Ik denk dat ik de reviews in Mindview volgende keer maar oversla.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-07-2003 22:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Kijk, AgonY is dus mijn "betrouwbare bron" uit mijn eerste post. En die review was helemaal niet zo slecht want hij heeft mij nieuwsgierig gemaakt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 31-07-2003 0:34 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

tsss Necrobert


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 31-07-2003 17:36 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 12:07 schreef irritante klootzak het volgende:
dragons blaze is neit bepaald een klein festival.. de line-up dit jaar was:

1st of may '03 With a Dragon's Blaze festival
the bands :

Mörk Gryning (Sweden, exclusive gig in Benelux , first time in the Benelux!!)

Katafalk (Netherlands, agressive death/thrash)

Fluisterwoud (Netherlands, underground black metal)

Caducity (old school death metal)

Worthless (raw furious black metal)

Fleshmould (technical death metal)

Thurisaz (agressief, melodish, technich...)

Garmenhord (pagan black metal)

Doors open at 14u first band starts at 14.20u. Presale : 12 € you can already make reservations at : grimgor@skynet.be"


dus....



Was dit Festival voor een paar jaar geleden niet nog groter, namelijk verspreid over twee dagen met nog grotere bands??



AgonY
Usericon van AgonY
Posted 31-07-2003 22:02 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

twee dagen weet ik niet meer, maar het was alleszins in de open lucht


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-08-2003 20:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Terwijl iedereen zich lekker druk maakt over of het wel grimm en necro is heb ik er mooi een steengoeie cd bij. Jammer dat bandjes als deze een beetje tussen het wal en het schip in raken. Voor het BM publiek is het niet rauw/true/grimm/necro genoeg en voor de rest van het metalpubliek is het te black. En dat terwijl er enorm sterk materiaal is geschreven dat strak wordt uitgevoert en het is ook nog eens relatief origineel.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 13-01-2005 18:27 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Heb hun nieuwste cd "Pieces Of Primal Expressionism" geleend van een vriend van me. Alle albums hiervoor heb ik al en ik moest wel wennen aan deze cd. Het is een echte luister cd en ik vind hem in 1 woord geweldig!!! Het is idd een stuk anders en experimenteler dan hun voorgaande, maar ik hoor soms wel enorm duidelijk Mork Gryning ... ze hebben een bepaalde manier van songwriten en riffgebruik die je op de nieuwe plaat ook wel hoort!

Dus ... luisteren die bende!



Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 13-01-2005 18:45 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2003 20:59 schreef XnegativeX het volgende:
Terwijl iedereen zich lekker druk maakt over of het wel grimm en necro is heb ik er mooi een steengoeie cd bij. Jammer dat bandjes als deze een beetje tussen het wal en het schip in raken. Voor het BM publiek is het niet rauw/true/grimm/necro genoeg en voor de rest van het metalpubliek is het te black. En dat terwijl er enorm sterk materiaal is geschreven dat strak wordt uitgevoert en het is ook nog eens relatief origineel.


Is vaak zo, bij zulke bands. Misschien dat je er een progressief ingesteld publiek mee zou kunnen boeien...


kwalm
Usericon van kwalm
Posted 13-01-2005 19:01 by kwalm Wijzig reactieProfiel van kwalmQuote dit bericht

De mannen van Mörk hebben in ieder geval wel iets van humor. Misschien zou je ze ook wel gewoon dom kunnen noemen.

Filmpje
http://www.mork-gryning.com/images/visual/VodkaPain.wmv


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 13-01-2005 21:38 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Gave band, al haal ik ze wel steeds door de war met Myrkskog. Overiges ook een hele vette band, ik denk eigelijk wel gaver.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-01-2005 21:51 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Afgelopen jaar Mörk Gryning zien spelen in Baroeg. Daar viel het mij allemaal nogal tegen, een chaotische brij van tering herrie. Kon er niks uithalen, was dit optreden representatief voor deze band of was het gewoon een kut optreden?


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-01-2005 22:12 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

het is wel vaker zo dat als je een band niet kent, of de nummers niet kent dat 't 1 grote brij wordt...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-01-2005 22:18 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2005 22:12 schreef Argh het volgende:
het is wel vaker zo dat als je een band niet kent, of de nummers niet kent dat 't 1 grote brij wordt...


Ik had de band nooit live gezien, ken het wel op cd en daar klinkt het redelijk.


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-01-2005 22:19 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ah, sorry maar dat kon ik niet van je post aflezen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


valfar
Usericon van valfar
Posted 13-01-2005 22:28 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 13 januari 2005 19:01 schreef kwalm het volgende:
De mannen van Mörk hebben in ieder geval wel iets van humor. Misschien zou je ze ook wel gewoon dom kunnen noemen.

Filmpje
http://www.mork-gryning.com/images/visual/VodkaPain.wmv





kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 22:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2005 19:01 schreef kwalm het volgende:
De mannen van Mörk hebben in ieder geval wel iets van humor. Misschien zou je ze ook wel gewoon dom kunnen noemen.

Filmpje
http://www.mork-gryning.com/images/visual/VodkaPain.wmv
Gendefecten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen