IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Studies moeilijker of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2003 1:39 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Omdat een universitaire studie de gemeenschap redelijk wat geld kost.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-08-2003 1:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Haha, ik heb iets teveel wijn op om nog enige macro-economische validiteit te kunnen verlenen aan deze discussie .

Vind het ook erg moeilijk, in je hoofd heb je een beetje een 'model' van hoe de economie werkt (zo van, in Dunne Hein's geval bv. volgens mij: als we veel academici hebben, kan onze economie beter gaan draaien omdat we zo op handel gericht zijn) maar het is dan heel lastig om de consequenties te overzien als je dat model gaat aanpassen/als je nieuwe variabelen gaat introduceren in dat 'model'.

Overigens ben ik vòòr een kenniseconomie, thumbs up . Maar, ook dan (om on topic te blijven) is het wellicht beter om onze studies moeilijker te maken, zodat onze toekomstige academici beter zullen presteren dan die Duitsers, Engelsen, Fransen?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2003 1:43 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Hmmgrrrppfff, ik ben tuurlijk weer de enige die geen drank hier heeft staan.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 31-08-2003 1:44 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 1:39 schreef Iskariot het volgende:
Omdat een universitaire studie de gemeenschap redelijk wat geld kost.


Daarom moet het meoilijker?
Logica..

Maar ben helaas niet de enige die niet meer helemaal helder is.


zo kan ie wel weer


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2003 1:46 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 1:44 schreef Babylon het volgende:
Daarom moet het meoilijker?
Logica..

Maar ben helaas niet de enige die niet meer helemaal helder is.
Nou kijk als een overschot aan bijvoorbeeld advocaten zou zijn, heb je inprincipe lui voor niks opgeleid, wat een hoop geld heeft gekost. Alhoewel ik niet weet hoe het met de advocaten staat.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-08-2003 1:48 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 1:44 schreef Babylon het volgende:
Daarom moet het meoilijker?
Logica..

Maar ben helaas niet de enige die niet meer helemaal helder is.


Klopt toch? moeilijker = meer mensen haken af = dus goedkoper + niveau stijgt.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-08-2003 1:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 1:44 schreef Babylon het volgende:
Daarom moet het meoilijker?
Logica..

Maar ben helaas niet de enige die niet meer helemaal helder is.

Natuurlijk moet het dan moeilijker, in een student wordt een hoop geld geïnvesteerd hoor. Dan is het toch zeker niet de bedoeling dat de een of andere boerenlul het haalt, als gemeenschap wil je wel dat je geld goed besteed wordt lijkt me zo.

Wellicht is een troost voor je dat veel, heel veel mensen pas 'opwarmen' na hun 18e en blijkt dat ze heel slim zijn terwijl ze op school toch moeite hadden. Maar verder wens ik je veel succes als je school al moeilijk vindt, ik vond het qua hoeveelheid stof e.d. relatief een eitje .


Aart
Usericon van Aart
Posted 31-08-2003 1:52 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Of de studies moeilijker worden of niet interesseert me niet zo heel veel (6 VWO nu, ik kan wel wat hebben mits ik gewoon normaal werk), maar ik vind wel dat die studies eens flink goedkoper mogen worden!


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 31-08-2003 1:54 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ah ik snap 'm

Is idd eigenlijk wel logisch dat het moeilijker wordt.

[offtopic]
Maar de vakken waar ik mee verder wil (natuurkunde/wiskunde) vind ik eigenlijk wel makkelijk. Maar van veel andere vakken wordt ik echt psygisch gestoord. (aka talen, eco etc) Gelukkig ben ik er al grotendeels vanaf.

Maja, ben tot nu toe altijd zonder problemen overgegaan zonder er al te veel voor te hoeven doen, dus dat is wel beter
[/offtopic]


zo kan ie wel weer


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 31-08-2003 10:36 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Uiteraard ben ik als 1e jaars tegen deze maatregel, ik wil ook vrije tijd houden


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-08-2003 10:55 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Een aantal studies mogen wat mij betreft inderdaad flink aangepakt worden. Het ergert mij dat mensen die een soort van cursus doen die nog geen 20 uur in de week werk is en net boven middelbare school niveau is, een academische graad krijgen.
Ik denk echter dat je hier niet alle studies over één kam moet scheren. Een heel aantal (beta) studies zijn al flink moeilijk/veel werk. Zelf doe ik informatica en bij ons moet je toch wel aardig werken om er wat van te maken, tevens is het grootste deel van de vakken wat mij betreft wel van academisch niveau. Er blijven natuurlijk uitzonderingen maar daar staan dan ook wel weer vakken tegenover die zo lastig zijn dat de meeste mensen ze pas na een aantal keren halen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 31-08-2003 10:56 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 10:36 schreef Sjaan het volgende:
Uiteraard ben ik als 1e jaars tegen deze maatregel, ik wil ook vrije tijd houden


Uiteraard ben je als 1e jaars voor deze maatregel je betaald college-geld om wat te leren, en niet om een beetje bier te kunnen drinken en te lallen met je studentenclubje.

Ik ben het er zo ook redelijk mee eens. Ik studeer INF wat met vrij veel wiskunde als een redelijk lastige studie wordt beschouwd (naar men zegge). Maar ik haal ook 39/42 SP in 1 jaar terwijl ik toch zeker geen 40 uur in de week studeer.

En als ik de dingen mag geloven die men zegt over studies als TCW... 8 uur in de week college, 3 boekjes doorlezen en weer 3 vakken gehaald. Schandalig.

Iedere WO opleiding zou iig even zwaar moeten zijn... en om dat te bereiken mogen er wel wat dingen opgekrikt worden.


this user is dead


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-08-2003 11:03 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 10:56 schreef JFrost het volgende:
Uiteraard ben je als 1e jaars voor deze maatregel je betaald college-geld om wat te leren, en niet om een beetje bier te kunnen drinken en te lallen met je studentenclubje.

Ik ben het er zo ook redelijk mee eens. Ik studeer INF wat met vrij veel wiskunde als een redelijk lastige studie wordt beschouwd (naar men zegge). Maar ik haal ook 39/42 SP in 1 jaar terwijl ik toch zeker geen 40 uur in de week studeer.




Daar komt dit jaar wel verandering in . Klopt trouwens wel dat het eerste jaar te makkelijk is naar mijn mening.

quote:

En als ik de dingen mag geloven die men zegt over studies als TCW... 8 uur in de week college, 3 boekjes doorlezen en weer 3 vakken gehaald. Schandalig.

Iedere WO opleiding zou iig even zwaar moeten zijn... en om dat te bereiken mogen er wel wat dingen opgekrikt worden.


inderdaad


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 31-08-2003 11:13 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Sja deye regel, daar ben ik helemaal voor.

Zelf heb ik Biomedische Wetenschappen gestudeerd in Leiden en dat was echt een zware studie (vandaar dat ze er daar zelfs nu een 5 jarige opleiding van hebben gemaakt, dat was wel nodig, maar je hoort mij niet klagen)

Elke dag van sochtends half 9 tot 5 uur smiddags op de uni en dan savonds studeren. en dan op je vereniging mensen horen klagen die nog geen 20 uur per week college hebben (ik noem geen studies om mensen niet op de tenen te trappen) en dan nog vreselijk klagen dat ze het zo druk hebben.... BULLSHIT, zij hebben toch 3 keer zo veel tijd om thuis te studeren en zitten niet elke avond te studeren zoals ik dat deed want wanneer had ik er anders tijd voor???)Ja dan moet je niet elke middag in de kroeg zitten en savonds bij je vrinden op de societeit...

Kijk sociale dingen zijn zeker belangrijk maar in de eerste plaats ben je lid op zo'n verening omdat je STUDEERT!! anders was je er in het geheel niet geweest!

KEEP THAT IN MIND!!! en doe iets voor je studie!!


I Find That I Am Not There...


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-08-2003 11:22 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 11:13 schreef rvanderholst het volgende:

Elke dag van sochtends half 9 tot 5 uur smiddags op de uni en dan savonds studeren. en dan op je vereniging mensen horen klagen die nog geen 20 uur per week college hebben (ik noem geen studies om mensen niet op de tenen te trappen) en dan nog vreselijk klagen dat ze het zo druk hebben.... BULLSHIT, zij hebben toch 3 keer zo veel tijd om thuis te studeren en zitten niet elke avond te studeren zoals ik dat deed want wanneer had ik er anders tijd voor???)Ja dan moet je niet elke middag in de kroeg zitten en savonds bij je vrinden op de societeit...




Dit bedoel ik nou met dat je dit niet op iedere studie kan betrekken. Ik denk trouwens wel dat je op moet passen met college uren als maat nemen voor hoeveel werk een studie is (zelfstudie en project werk is nou eenmaal bij de ene studie belangrijker dan bij de ander), maar het is inderdaad te gek dat er studies zijn die je met een inspanning van 20 uur of minder in de week makkelijk kan volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 31-08-2003 11:22]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-08-2003 11:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Als de academische lat in NL hoger gelegd wordt, zal dat betekenen dat er een hoop minder mensen zullen gaan/blijven studeren. Wellicht dat er dan ook een beter studiefinancieringsstelsel ingevoerd kan worden omdat minder mensen nu eenmaal ook minder geld kosten.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-08-2003 13:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Zelf vond ik dat de lat voor chemische technologie op de TUE al behoorlijk hoog lag. Voor lamballen was er echt geen plek en zelfs degenen die ik zelf als "de slimsten" plachtte te bestempelen waren toch echt elke dag van 9-5 op school aanwezig waarbij toch zeker 7 uur volledig aan de studie werd gewijd.
Ik heb eerst HBO gedaan en de TU was toch wel een stuk pittiger, ook het verhaal van kwestie van oude tentamens maken gaat helemaal niet op, omdat de hoeveelheid stof die per tentamen behandeld werd zo groot was, dat de wiskundige onderdelen op zo een manier met elkaar gecombineerd konden worden dat er geen vergelijking meer was met de som die in het oude tentamen stond.
En verder over dat hard werken, hard werken: ik vind niet dat een student meer dan 50 uur per week met zn studies bezig moet zijn.


Follow the freezing moon...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2003 13:23 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ze gaan uit van gemiddeld (ook ovder de vakanties meegenomen) van 32 uur per week bezig zijn. Veel studies halen dat volgens mij bij lange na niet.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-08-2003 13:24 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 13:21 schreef Freduk het volgende:
ook het verhaal van kwestie van oude tentamens maken gaat helemaal niet op, omdat de hoeveelheid stof die per tentamen behandeld werd zo groot was, dat de wiskundige onderdelen op zo een manier met elkaar gecombineerd konden worden dat er geen vergelijking meer was met de som die in het oude tentamen stond.


Dit is ook mijn ervaring met de meeste wiskunde vakken

quote:

En verder over dat hard werken, hard werken: ik vind niet dat een student meer dan 50 uur per week met zn studies bezig moet zijn.


Dat lijkt mij ook niet de bedoeling, dan zit men straks met een groot aantal studenten die al voor dat ze gaan werken overspannen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 31-08-2003 13:36]


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 31-08-2003 13:25 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 13:23 schreef Iskariot het volgende:
Ze gaan uit van gemiddeld (ook ovder de vakanties meegenomen) van 32 uur per week bezig zijn. Veel studies halen dat volgens mij bij lange na niet.


42 werkweken van 40 uur is het...


this user is dead


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2003 13:29 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 13:25 schreef JFrost het volgende:
42 werkweken van 40 uur is het...
Met 10 vakantieweken is dat 32 uur...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 31-08-2003 13:45 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

wiskunde is ook niet je beste vak zeker...


I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 31-08-2003 14:17 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Het verschilt toch per persoon of de opleiding als zwaar wordt ervaren.
Zelf heb ik mijn HBO in 3 jaar gedaan, maar als je mij wiskunde zou laten studeren dan zou ik genadeloos zakken.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 31-08-2003 14:26 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 14:17 schreef Leviathanica het volgende:
Het verschilt toch per persoon of de opleiding als zwaar wordt ervaren.
Zelf heb ik mijn HBO in 3 jaar gedaan, maar als je mij wiskunde zou laten studeren dan zou ik genadeloos zakken.


Dat is inderdaad waar, maar studies op het HBO of Universiteit moeten een goede kwaliteit hebben, vind je de opleiding zwaar maar met hard studeren kom je er wel dan is er geen probleem vind ik... vind je de studie te zwaar en lukt het niet, dan ben je dus niet geschikt voor die opleiding.

Kwaliteit staat voorop, en dan zie je vanzelf of je het aan kan of het nu zwaar is of niet. Het leven na de opleiding is nog veel zwaarder, dus kun je maar beter een studie doen die je wel aan kan....


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2003 17:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Een studie moet tevens een selectie procedure zijn. Niet zoals tegenwoordig, zoveel mogelijk studenten aan een diploma helpen.

ed: en de selectie moet werken op talent of ten minste hard werken.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 31-08-2003 17:19]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen