IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Stoppen met nieuws volgen? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-10-2003 19:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik zit de laatste tijd serieus te overwegen om zo weinig mogelijk nieuws te volgen.
Ik word er helemaal ellendig van soms. van lokaal leed ( bijvoorbeeld: de verkrachtingszaak van dat 10 jarig meisje) , via nationale ellende(o.a. politiek) tot leed op wereldschaal(Bush,milieuvervuiling, fundementalisten). Zou je misschien niet gelukkiger zijn als je gewoon niet wist dat zulke dingen gebeuren?

ps: kan een moderator "te"uit de titel halen? (done)

[edit]At your service [/edit]



[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 02-10-2003 19:58]


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-10-2003 19:51 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Begin je dan niet een beetje in je eigen wereldje te leven?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 02-10-2003 19:52 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Veel succes ermee zal ik zeggen.


this user is dead


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-10-2003 19:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 19:51 schreef Nix het volgende:
Begin je dan niet een beetje in je eigen wereldje te leven?


mogelijk en een te beperkte visie is natuurlijk ook niks. Maar het lijkt net of het journaal alleen maar ellende en rampspoed wilt brengen. er gebeuren toch ook wel eens leuke dingen?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-10-2003 19:54]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2003 19:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Leed scoort, en bij nieuws moet gescoord worden --> nieuws = leed.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-10-2003 19:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

M'och .. ik kijk soms journaal , echt volgen is het niet te noemen. kan niet zegen dat ik niet mee kan komen ofzoiets, dus je zou best behoorlijk zonder kunnen.

Ik word ook regelmatig moe en teleurgesteld als ik het nieuws zie ...


Voorbeeld:
In Den Haag hebben mensen verhinderd dat een gezin dat de huur niet betaalde hun huis uit geknikkerd werd.
Dat vind ik zo hypocriet he .. gaan ze daar lopen mekkeren dat die mensen geen Nederlands kunnen en dat ze dus er wel moeten blijven wonen ... WHAT THE FUCK ??


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-10-2003 19:55 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Jaja, en toen ik vandaag op radio 1 een item over necrofiele homoseksuele woerden hoorde was de grens bereikt.
TOT HIER EN NIET VERDER!!

Stelletje homofielen in Hilversum ook altijd.



Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2003 19:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat nieuwsitem is echt fuckin' merkwaardig. Jammer dat je het niet hebt opgenomen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-10-2003 19:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 19:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Leed scoort, en bij nieuws moet gescoord worden --> nieuws = leed.


maar is het doel van het journaal te scoren ? het journaal is toch commercieel ofzo?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2003 19:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 19:56 schreef attila_de_hun het volgende:
maar is het doel van het journaal te scoren ? het journaal is toch commercieel ofzo?

Natuurlijk is het erop gericht om te scoren, anders gaat iedereen naar het RTL4-nieuws, of naar CNN of wat dan ook. Als het journaal vaker over leuke dingen zou gaan wordt iedereen trouwens maar gefrustreerd.

Wat ook zo is, is dat leuke dingen geen bedreiging vormen voor de heersende orde/sociale cohesie/huidige maatschappij/call it what you want. Dus is het minder interessant om daar wat over te horen. Leuke dingen zorgen in veel mindere mate voor verandering en hebben dus een kleinere nieuwswaarde.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-10-2003 19:58 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Damn:

Uw zoekbewerking - necrofiele homoseksuele woerden - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.

Maar op AD.nl (ben geen abonnee dus kom het artikel niet binnen) vond ik:
...opmerkelijke zaken aan het voorval: de woerd vertoonde homoseksueel en necrofiel gedrag en de paring duurde opvallend lang. Het artikel verscheen in het wetenschappelijk tijdschrift van het museum en in NRC Handelsblad.- ,,Ik vind het een grote eer dat ik de ...

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 02-10-2003 20:00]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-10-2003 19:59 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het gaat mij er niet zozeer om dat het nieuws volgen deprimerend is, maar om de berichtgeving zelf. Vooral het NOS-nieuws gaat hard bergafwaards. Al dat sensatie-beluste, verdraaide, onzinnige gedoe. Je zou alternatieve nieuwsbronnen kunnen opzoeken, maar je krijgt het natuurlijk vrijwel nooit "first-hand."


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-10-2003 20:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 19:59 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het gaat mij er niet zozeer om dat het nieuws volgen deprimerend is, maar om de berichtgeving zelf. Vooral het NOS-nieuws gaat hard bergafwaards. Al dat sensatie-beluste, verdraaide, onzinnige gedoe. Je zou alternatieve nieuwsbronnen kunnen opzoeken, maar je krijgt het natuurlijk vrijwel nooit "first-hand."


Idd, het gaat hier al behoorlijk hard de Amerikaanse kant op

Vooral die SBS-troep, Hart van Nederland.. Damned, wat een crap... En zelfs het NOS-journaal verkwist regelmatig teveel tijd aan items met een hoge sensatiewaarde..


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 02-10-2003 20:12 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

[quote]Op 2 oktober 2003 20:07 schreef Snaack het volgende:

Vooral die SBS-troep, Hart van Nederland.. Damned, wat een crap...

ja, hart van nederland is erg. zoals laatst, 2 beo's geboren. wat interesseert mij dat nou! als het nou gaat om een ontvoering ok, maar die beo's...dat is toch geen nieuws meer?! dat is gewoon onzin!


Subtiel kamerolifantje


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-10-2003 20:12 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Nou, dan moet je wel dit soort wereld nieuws missen:

Geheim van kruimelende biscuits achterhaald

Uitgegeven: 2 oktober 2003 15:08
LONDEN - Biscuits kruimelen niet omdat er ruw mee is omgesprongen voor zij de consument bereiken. Een student van de universiteit van Loughborough in Groot-Brittannië heeft dat wijdverbreide verhaal naar het rijk der fabelen verwezen.

Koekjesfabrikanten moeten jaarlijks vele biscuits weggooien omdat die verkruimeld of gebroken uit de oven komen. Andere biscuits bereiken wel de supermarkten, maar verkruimelen in de handen van de consument. Uit een onderzoek van student Qasim Saleem blijkt dat dat uitsluitend komt doordat de productietechniek en de luchtvochtigheid in de fabriek niet deugen.

Wisselwerkingen tussen vocht in de biscuits en de luchtvochtigheid liggen aan de basis van het gekruimel. Tijdens het afkoelen neemt een biscuitje vocht op uit de lucht. Dat komt voornamelijk in de rand van het koekje terecht, waardoor die uitzet. Tegelijkertijd verliest het koekje in het midden vocht, waardoor het krimpt. De tegengestelde krachten in het biscuitje leiden tot verschijnselen die de docent van Qasim Saleem omschreef als 'een aardbeving die door het koekje gaat'.

Biscuitfabrikanten krijgen het advies nauwkeuriger te letten op de luchtvochtigheid in hun productieruimten en hun biscuits langer te bakken op een lagere temperatuur.

Het onderzoek kan tot aanzienlijke besparingen leiden. In Groot-Brittannië heeft de productie van biscuits een waarde van 1,5 miljard pond (2,2 miljard euro). Een kleine verbetering in de efficiency kan al een groot positief effect hebben.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-10-2003 20:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik kan het helemaal begrijpen, want ik ben onlangs zelf gestopt met het nieuws te volgen.

Daarvoor was ik zo'n vervelend persoon die de hele tijd naar de tv commentaar zat te roepen (zowel over de vorm als over de inhoud), en bij het ontwaken meteen stress kreeg van het nieuws te horen op de radiowekker, etc.
Hoe minder ik weet, hoe gelukkiger ik ben.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-10-2003 20:14 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Jullie geven nu wel het extreme onzinnege nieuws. Maar ik vind dat je wel het nieuws enigzins moet volgen, al is het alleen maar om je niet totaal van de wereld af te sluiten. Je leeft er zelf ook in!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-10-2003 20:20 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 20:14 schreef mislyd het volgende:

Hoe minder ik weet, hoe gelukkiger ik ben.


Is dat niet wat egoistisch


niets persoonlijks trouwens


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-10-2003 20:22 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 20:20 schreef Nix het volgende:
Is dat niet wat egoistisch

Nee, een mens moet gewoon goed voor zichzelf zorgen.


Touché, pussycat!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-10-2003 20:24 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 oktober 2003 20:20 schreef Nix het volgende:
Is dat niet wat egoistisch


niets persoonlijks trouwens

Nee, ik ben bescheiden genoeg om te weten dat ik de wereld niet kan verbeteren.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-10-2003 20:25 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

2x NEE


Mislyd -> je hoeft ook niet gelijk de wereld te verbeteren.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-10-2003 20:27 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 oktober 2003 20:25 schreef Nix het volgende:
2x NEE


Mislyd -> je hoeft ook niet gelijk de wereld te verbeteren.

Wat is er dan zo egoïstisch aan?

Voel je je minder egoïstisch als je je portie leed op tv hebt gezien? Ik snap 'm niet..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-10-2003 20:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik heb wel periodes waarin ik echt geen nieuws meer kan zien..al die ellende.Na een paar weken ga ik wel weer kijken.Ik lees iig elke dag de kranten..als ik zo'n bui heb sla ik alle ellende ff over.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-10-2003 20:28 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 20:27 schreef mislyd het volgende:
Wat is er dan zo egoïstisch aan?

Voel je je minder egoïstisch als je je portie leed op tv hebt gezien? Ik snap 'm niet..


Nee dat bedoelde ik niet. Meer in de zin van " Als ik het maar goed heb". Maar je hebt je mening gegeven dus


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 02-10-2003 20:30 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 20:14 schreef mislyd het volgende:
Ik kan het helemaal begrijpen, want ik ben onlangs zelf gestopt met het nieuws te volgen.

Daarvoor was ik zo'n vervelend persoon die de hele tijd naar de tv commentaar zat te roepen (zowel over de vorm als over de inhoud), en bij het ontwaken meteen stress kreeg van het nieuws te horen op de radiowekker, etc.
Hoe minder ik weet, hoe gelukkiger ik ben.
Bij mij is het hetzelfde... maar ik kan niet stoppen om met het nieuws te volgen want soms krijgen we in de les journalistiek 'actualiteitstesten' die meetellen met onze permanente evaluatie ( ) Ik heb hier geen tv dus het volgen van het nieuws wordt bij mij beperkt tot de krant lezen, op internet ff rondkijken en heel af en toe de radio.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 02-10-2003 20:36 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

ik kijk wel normaalgezien elke dag naar het nieuws, ik wil bijblijven met de actualiteit en wil ook wel weten waarover al die gasten het over hebben op het werk

Het moet wel gezegd dat het niet al slecht is dat je hoort op het nieuws, ok, het is wel veel slecht nieuws maar er is natuurlijk ook nog altijd goed nieuws.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen