IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : alternatief voor een eigen huis/kamer Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-10-2003 18:57 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

neem dan genoegen met een kamer van 4 bij 4


Subtiel kamerolifantje


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-10-2003 18:58 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:56 schreef cerridwen het volgende:
thnx ik heb het opgeschreven


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-10-2003 19:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:36 schreef ghoulliette het volgende:
wie zegt trouwens dat je op je 17e niet mag tekenen? je vader?

nog zo'n pruster


Nee. Formeel gezien ben je tot je 18e niet handelingsbekwaam. Elke contract of ankoop die je tekent kan nietig verklaard worden. Er zijn uitzonderingen mogelijk nl. dat je trouwt of ontslagen wordt van de voogdij van je ouders. Dan pas wordt je als handelingsbekwaam gezien.

Dat jij op je 17e zelf een contract heb getekend is goed mogelijk. Echter kan een dergelijk contract als nietig verklaard worden en daarom staan veel instanties niet toe dat je tekent voor je 18e.

Er is ooit een HR arrest geweest van een vader wiens 16 jarige zoon zonder medeweten van pa een brommer kocht en prompt total-loss reed. De vader bracht dat ding terug naar de winkel en na enkele rechtszakken kreeg hij het volledige bedrag terug aangezien de koop nietig was (dus in fiete nooit plaats heeft gevonden).

...zo blijkt mijn oude college privaatrecht toch nog ergens nuttig voor geweest te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja maar de kans is erg klein dat het nietig wordt verklaard als je geen rare dingen doet. en ze is over een half jaar 18


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:55 schreef cerridwen het volgende:
ik sta al ingeschreven bij de woningstichting en nog meer van die troep, ik sta op de lijst van verhuurders van kamers maar ik kan geen kamer krijgen. het is heel erg moeilijk om er een te vinden. en aangezien het alleen maar erger wordt hier thuis... wil ik toch zo gauw mogelijk weer het huis uit


ik zei toch, doe het particulier!!! via stichtingen krijg je nooit iets!!!


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-10-2003 19:28 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:24 schreef ghoulliette het volgende:

ik zei toch, doe het particulier!!! via stichtingen krijg je nooit iets!!!
Je gaat me toch niet vertellen dat jij het wist op je 17de?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:28 schreef grindcore het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat jij het wist op je 17de?

ja, gewoon overal briefjes opgehangen. Je mag je namelijk niet inschrijven bij de woningbouw to je 18e. en ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen. Het enige waar ik mee zat was mijn begroting. gelukkig kreeg ik een oprotpremie


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-10-2003 19:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Huurstichtingen werken inderdaad behoorlijk traag.

Ik ken je situatie niet, cerridwen, en ik weet ook niet hoeveel je al geprobeerd hebt, maar voordat je vertrekt zou ik eerst proberen aan je moeder duidelijk te maken dat de situatie niet houdbaar is en dat jij weggaat als je vader niet weggaat. Breng het niet op de verkeerde manier ('papa moet weg') maar zeg gewoon waar het op staat: jij kunt niet met je vader in één huis dus als hij niet weggaat, ga jij naar je broer.

Je past best een paar weken bij hem op een 4x4 kamertje zolang je maar niet thuis blijft zitten kniezen en direct op zoek gaat naar andere woonruimte. Eigenlijk zouden je ouders hun verantwoordelijkheid moeten nemen en een oplossing moeten zoeken in plaats van jij, maar daarvoor is het blijkbaar te laat. Doe in ieder geval geen overhaaste dingen en ga ook geen verwijten maken, want dan maak je teveel stuk denk ik.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 03-10-2003 19:31 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Ghoulliette, doe eens niet zo onaardig. Het lijkt me een serieuze vraag, en het lijkt me logisch dat ie hier nog niet zo veel van weet.


this user is dead


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2003 19:31 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Tsja, als je er zelf echt niet uit komt zou ik gewoon naar een JIP (jongeren informatie punt) gaan in je buurt, en uitleggen dat je weg moet bij je ouders omdat de chemie weg is,, je moet het dan wel overdrijven, zeggen dat je echt geen seconde meer bij ze kan leven en praktisch op straat staat.. Met een beetje mazzel kunnen ze je helpen aan een (al dan niet begeleide) kamer.

Verder snap ik niet dat je moeder wel huur wil betalen voor je, maar geen krabbel wil zetten onder een huurovereenkomst

Anyway.. je bent dus 17, gestopt met school en gaat op kamers... nou, succes met je toekomst


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:31 schreef JFrost het volgende:
Ghoulliette, doe eens niet zo onaardig. Het lijkt me een serieuze vraag, en het lijkt me logisch dat ie hier nog niet zo veel van weet.

ze gedraagd zich ander heel erg "laat anderen het maar voor me oplossen" en hoog "ja maar" gehalte.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:31 schreef Valorian het volgende:
.

Verder snap ik niet dat je moeder wel huur wil betalen voor je, maar geen krabbel wil zetten onder een huurovereenkomst


i second that question!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2003 19:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:31 schreef JFrost het volgende:
Ghoulliette, doe eens niet zo onaardig. Het lijkt me een serieuze vraag, en het lijkt me logisch dat ie hier nog niet zo veel van weet.


Ghoulliette bereid haar alleen maar voor op de harde realiteit als ze haar plannen echt doorzet.. Bij de supermarkt zijn ze immers ook onaardig als er 'maximum bereikt' op het pin-display staat, de rijst gaat ook niet meewerken als je hem te lang of te kort kookt, etc..

Verder vind ik dat dit soort verhalen of gelijkvormige familliedrama's op zm altijd ietwat sceptisch moeten worden, je hoort immers maar een kant van het verhaal en er is altijd een andere kant..

(bovenstaand is overigens geen personal offense naar de topicstartster hoor, maar meer een algemene visie op de hulpkreten en dramaverhalen die vaak op zm worden gepost)


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-10-2003 19:47 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:36 schreef ghoulliette het volgende:
ze gedraagd zich ander heel erg "laat anderen het maar voor me oplossen" en hoog "ja maar" gehalte.
Ik wou dat je wat minder gefrustreerd tegen elke situatie keek.
Elke reactie heb je wel kritiek of een grafopmerking.
Wordt er moe van.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

bla bla bla is echt onzin, ben gewoon geen roze wolk mens. ik hoeft toch niet iedereen over de bol te aaien als ze lopen te klagen over wat dan ook.
meeste mensen hier lopen toch alleen maar puberaal te zeiken. neuken elke drie weken met een ander krijgen een wattenstaaf in de lul en klagen dan als het meisje vreemdgaat, ja hallo. als je medelijden wilt ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.

en daarnaast mijn tips voor het meisje daar heeft ze wel degelijk wat aan, alleen is ze te lui/klein/verwend omdat in te zien.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-10-2003 19:56 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:51 schreef ghoulliette het volgende:
bla bla bla is echt onzin, ben gewoon geen roze wolk mens. ik hoeft toch niet iedereen over de bol te aaien als ze lopen te klagen over wat dan ook.
meeste mensen hier lopen toch alleen maar puberaal te zeiken. neuken elke drie weken met een ander krijgen een wattenstaaf in de lul en klagen dan als het meisje vreemdgaat, ja hallo. als je medelijden wilt ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.

en daarnaast mijn tips voor het meisje daar heeft ze wel degelijk wat aan, alleen is ze te lui/klein/verwend omdat in te zien.
Het gaat niet om dit onderwerp alleen.
Het is een opmerking in het algemeen.
Ik vraag niet om sympatie, wel dat je een beetje dimt. Er is hier geen reden om te zeiken.
Om iemand bij wijze van spreken voor dom wicht uit te schelden is nergens voor nodig.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat gene weet wat de eigenlijke bedoeling is om je uit de klauwen te houden van de papiermolen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 19:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

stuur maar een verlanglijstje naar sinterklaas


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-10-2003 20:01 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:58 schreef ghoulliette het volgende:
stuur maar een verlanglijstje naar sinterklaas
Zal ik doen.
Stuur ik gelijk een Zwarte Piet voor je.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 20:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

*knijpt in zijn poezelige wangetjes*


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 03-10-2003 20:12 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Kan het een beetje on topic?


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 20:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mevrouw moet gewoon:
aan haar moeder vragen of die wil tekenen
een kamer zoeken via kamernet of via briefjes.
gaan werken om de huur te betalen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-10-2003 15:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tja het word de laatste tijd steeds lastiger om een geschikte doos te vinden door al die nieuwe flatscreens.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 29-12-2003 1:29 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Ik zit vrijwel met hetzlefde probleem als de gast die dit topic heeft gestart. Feit is alleen dat ik over een maand 18 ben. Het maakt me niet uit waar, al ik het een kamer van 4 bij 4. Ik moet hier weg! Ik zit er al 2 jaar over te denken.
Kort en bondig --> Waar vind ik ASAP een betaalbare kamer voor iemand met een laag inkomen in omgeving Utrecht?


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Candy
Usericon van Candy
Posted 29-12-2003 13:25 by Candy Wijzig reactieProfiel van CandyQuote dit bericht

probeer het eens via studentenhuizen?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 29-12-2003 13:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2003 1:29 schreef Possessedpacman het volgende:
Ik zit vrijwel met hetzlefde probleem als de gast die dit topic heeft gestart. Feit is alleen dat ik over een maand 18 ben. Het maakt me niet uit waar, al ik het een kamer van 4 bij 4. Ik moet hier weg! Ik zit er al 2 jaar over te denken.
Kort en bondig --> Waar vind ik ASAP een betaalbare kamer voor iemand met een laag inkomen in omgeving Utrecht?

een vriendin vanmij zit via de antikraak, midden in het centrum en voor weinig. Als je via via voorgedragen wordt spaart dat een hoop wachttijd (bij de SSH 2jaar geloof ik).
succes iig


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen