IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Horna Vorige pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-10-2020 12:18 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 oktober 2020 11:26 schreef mikkasscar het volgende:
Op één of andere manier deze band altijd links laten liggen, dat nieuwe nummer is inderdaad bijzonder generisch, maar dat openingsnummer van Sanojesi äärelle alleen al...

Check in dat geval "Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne". Was altijd hun sterkste en meest volwassenen album; en ik durf de gok wel aan dat ze het in de tussentijd niet hebben overtroffen.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-10-2020 13:40 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2020 12:18 schreef KwelgeestIV het volgende:
Check in dat geval "Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne". Was altijd hun sterkste en meest volwassenen album; en ik durf de gok wel aan dat ze het in de tussentijd niet hebben overtroffen.


Die is behalve voor Horna ook voor het genre in het algemeen één van de hoogtepunten.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 14-10-2020 15:09 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

Inderdaad. Samen met "Viha ja viikate", "Pimeyden hehku" en de split met Behexen zijn "Envaatnags..." (Evangels of Satan) en "Sanojesi..." voor mij de hoogtepunten uit de discografie.
Naar mijn mening zijn ze met "Sanojesi" wel een aardig eind richting het niveau van "Envaatnags" gekomen, maar overtroffen, nee, dat zou ik ook niet zeggen.

De Evangels of Satan-sessies zijn overigens, zoals meestal bij Horna, wat chaotisch ter wereld gekomen: de CD-versie heeft 7 nummers en één bonuslied, terwijl de 2x12" dezelfde 7 nummers plus 5 bonusnummers bevat (maar dan weer niet die van de CD). In 2009 is uiteindelijk de verzamelaar "Musta kaipuu" uitgekomen waarop, naast de 5 bonusnummers van de 2x12", ook nog 5 andere nummers nummers uit de Evangels-sessies staan (hoewel sommige hiervan weer heropnames van ouder werk zijn). Al met al is het aan te raden de 2x12" op te zoeken en als dat naar meer smaakt de verzamelaar. Aan dat achtste lied van de CD mis je dan niet veel meer.


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 17-10-2020 16:58 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2020 18:39 schreef Slegthyd het volgende:



Commerciële sfeervolle sympho-like 'black metal' zoals honderden bandjes dit maken.

Black Metal was ooit echt underground, nu is het veruit de meest commerciële vorm van metal, nog vele malen erger als vroeger de Glam & Hair Metal.


Aratron


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-10-2020 19:05 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2020 16:58 schreef Aratron het volgende:
Commerciële sfeervolle sympho-like 'black metal' zoals honderden bandjes dit maken.

Black Metal was ooit echt underground, nu is het veruit de meest commerciële vorm van metal, nog vele malen erger als vroeger de Glam & Hair Metal.


Ooooh, edgy.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 18-10-2020 9:19 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 17 oktober 2020 16:58 schreef Aratron het volgende:
Commerciële sfeervolle sympho-like 'black metal' zoals honderden bandjes dit maken.

Black Metal was ooit echt underground, nu is het veruit de meest commerciële vorm van metal, nog vele malen erger als vroeger de Glam & Hair Metal.
Man, echt, houd je mond, met Je Aratron.



Aratron
Usericon van Aratron
Posted 18-10-2020 9:22 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door Aratron op 18-10-2020 20:45]


Aratron


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-10-2020 22:22 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2020 12:18 schreef KwelgeestIV het volgende:
Check in dat geval "Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne". Was altijd hun sterkste en meest volwassenen album; en ik durf de gok wel aan dat ze het in de tussentijd niet hebben overtroffen.


Ondertussen gedaan, zeer goed album inderdaad.
Ik vind Sanojesi Aarelle ook wel echt heel goed. Waar EESE meer haat en smerigheid uitstraalt, trekt SA meer de hypnotiserende en heroïsch-melancholische kaart (dat eerste nummer ). Als volledig album misschien net iets te lang om van een volledig meesterwerk te spreken, maar toch wel heel sterk. Dan verzandt dat laatste nummer dat hier gepost werd toch wel in de volledige nietszeggendheid. Ze lijken hun urgentie definitief verloren.

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 21-10-2020 22:23]


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-11-2020 10:06 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Klinkt als een andere band. Primordial meets Watain meets Dissection meets een pot stroop.




[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 10-11-2020 10:06]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 10-11-2020 11:36 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

Was aanvankelijk aangenaam verrast door de cleane zanglijnen, wat voor Horna wel gerust uniek te noemen is, maar het blijft een compositorisch slap nummer met weinig sfeer en geen vuurwerk.

Ik krijg zelf overigens vooral Nehëmah à la "Light of a Dead Star" vibes minus sfeer en impact.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-11-2020 13:34 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2020 11:36 schreef Diarrepelsteeltje het volgende:
Was aanvankelijk aangenaam verrast door de cleane zanglijnen, wat voor Horna wel gerust uniek te noemen is, maar het blijft een compositorisch slap nummer met weinig sfeer en geen vuurwerk.

Ik krijg zelf overigens vooral Nehëmah à la "Light of a Dead Star" vibes minus sfeer en impact.


Dan vind ik Nehëmah toch een stuk gaver dan dit.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 10-11-2020 14:38 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

Dat was het punt ja!


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 14-11-2020 17:43 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Kijk nou eens wat ik nog tegen kwam op zolder.
Een handgeschreven brief van Shatraug zelf die even bij pappie en mammie op visite was om zijn post op te halen.
Toch leuk om weer eens te lezen. Ik had een brief gestuurd met de vraag of het adres klopte aangezien er een hoop geld verdween vroeger via de post. Ik had een advertentie gelezen in Voices From the Darkside en wou toen hun demo kopen.
Ah, oude tijden......

Maar ja, wat weet ik nou van black metal, met mijn Aratron.




[Dit bericht is gewijzigd door Aratron op 18-11-2020 20:23]


Aratron


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 14-11-2020 17:45 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Welkom terug, Hub!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-11-2020 17:56 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2020 17:45 schreef Slegthyd het volgende:
Welkom terug, Hub!




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 02-12-2020 16:08 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-12-2020 12:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

De nieuwe toch eens een kans gegeven. Ik wou sowieso een en ander betsellen bij W.T.C. Geen spijt van.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen