|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Anders open je nog een topic... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Tuurlijk, hoe meer topics, hoe beter Het heeft dan wellicht allemaal met mijn profielwerkstuk te maken, het zijn wel verschillende onderwerpen, maar dat hebben mensen wellicht niet in de gaten als ik steeds in hetzelfde topic blijf (kan je overigens de naam van een topic nou wel of niet zelf wijzigen? ) Maar alsjeblieft zeg, relax, dit is mijn laatste.... Beloofd |
|
I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Ik denk niet dat de niet-metalfans een uniform beeld hebben over metalheads Het zal variëren van "muziekliefhebbers" tot "geiten offerende grafschendende satanisten" quote: Neen. quote: Er zijn meer hokjes dan metalfan versus niet-metalfan hoor Deze vraag zou ik wat specifieker maken. quote: Neen. Ik luister namelijk naar meer dan metal alleen en niet alle niet-metalliefhebbers kunnen geen metal vedragen. quote: Pff.. Geen idee en ik ga ook geen lijstje maken. quote: Eskimo, hermafrodiet, 666 (Hollander, man, 24) quote: Ja.. Je vragen ZUIGEN!! Veuls te algemeen! De antwoorden zijn waardeloos omdat de vragen dat ook zijn. Stel GERICHTE vragen, wees SPECIFIEK. Met dit algemene gedrentel schieten zowel wij als jij niets op. edit: [quoet] [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-10-2003 1:07] |
|
quote: Je was sarcastisch he? Shit! |
|
quote:Nee hoor...dat zegt altx altijd... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Ok.. Uh.. *denkt* *beseft dat denken wat moeilijker gaat om 1 uur 's nachts* HELP! .... Dit gaat in ieder geval ff duren |
|
Ja daar was ik al bang voor... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
ROFL |
|
quote: Maar je weet niet eens wat het woord sarcasme betekent he? |
|
Nee inderdaad, ik ben lang niet zo slim als jij bent!. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Maar ik ben ook het toppunt van slimheid.. *klopt zelf op borst* |
|
*ahem* Ok, komt ie... Eerste post weer gewijzigd. Zijn jullie nou de vragen aan het beantwoorden of in verbijstering verdwenen..? Nou ja, gewoon naar bed kan ook natuurlijk... Is trouwens wel een verstandig idee.. *insert user icoon hier* [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 21-10-2003 2:00] |
|
quote: Ik heb de specifieke groepen genegeerd. Waarom? Ik vind dat de meeste van die groepen echt niet op een 'speciale' manier tegen metalfans aankijken. Net zoals de meeste mensen zal het al die groepen rotten hoe mensen die zij persoonlijk niet kennen zich wel of niet profileren. En ja ik heb vrienden/kennisen/familie in de meeste van die kringen. De metalfans ondanks hun vermeende 'open mind' zijn in mijn ervaring de groep die andere groepen juist het hardst op basis van uiterlijk en muzikaal voorkeur beoordeelt. quote: Nee quote: Ik heb geen beelden t.a.v. groepen. Ik heb beelden t.a.v. individuele mensen die ik wel ken. quote: Nee, als je vindt dat je muzieksmaak een belemmering is om met anderen om te gaan ben je een stakker. Zo van: 'Jij luistert naar The Rolling Stones, ik praat lekker niet met jou'. quote: Die is goed, we drinken gezamenlijk pils, gaan gezamenlijk naar de theater, gaan gezamenlijk naar voetbal kijken en gaan lekker voor elkaar koken. quote: Pool,man,27 KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
5 Hoe is de verhouding metalfans tegenover niet-metalfans in je vriendenkring? Zo ongeveer, je hoeft geen precies beeld te geven of zo... quote: Zo bedoelde ik het niet Ik bedoelde, heb je meer metalfans in je vriendenkring dan niet-metalfans of juist andersom? Maar gezien de rest van je reactie maakt het voor jou niets uit. [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 21-10-2003 10:18] |
|
1 Wat voor beeld denk jij dat niet-metalfans hebben van metalfans? De gevraagde specifieken (negeer wat je niet wil beantwoorden, prima) Hangt ervanaf hoe de metalfans zich opstellen. Langharig slopend tuig zullen ze niet moeten en metalfiguren die zich gewoon normaal gedragen als elk ander persoon (stiekum zijn het ook mensen) worden gewoon behandeld. 2 Heb je je ooit gediscrimineerd gevoeld vanwege je muzieksmaak? Neuh, de meeste mensen vinden het juist wel grappig. 3 Wat voor beeld heb jij zelf van niet-metalfans in vergelijking tot metalfans? Is per persoon verschillend. 4 Heb je ooit je muzieksmaak als belemmering ervaren om met niet-metalfans om te gaan? Zo ja, waarom? Nee, gelukkig ben ik niet zo close-minded dat ik me door zo iets triviaals laat beperken. 5 Hoe is de verhouding metalfans tegenover niet-metalfans in je vriendenkring? Zo ongeveer, je hoeft geen precies beeld te geven of zo... Ongeveer 50/50 6 Wat is je ethniciteit, geslacht en leeftijd? Nederlander, man, 20 Life doesn't get much better than this! |
|
Wat voor beeld denk jij dat niet-metalfans hebben van metalfans? De gevraagde specifieken (negeer wat je niet wil beantwoorden, prima) Top40 luisterende jongeren Alto's (jongeren die zich zien als alternatievelingen en niet naar metal luisteren) Nu-metalfans (jongeren die zweren bij Korn, Linkin Park, enz) Geen moer om metal muziek gevende dertigers/veertigers Ex-metalfans, twintigers Ex-metalfans, dertigers/veertigers Vijftigers Boven de vijftig Categorisering gebaseerd op de resultaten van polls voor niet-metalfans... Maar wat de resultaten waren, ga ik dus niet zeggen En zeg nou niet dat dit teveel categorieën zijn he. Dat variëert natuurlijk allemaal heel erg, al vermoed ik wel dat iemand die bv. van alleen mierzoete soul houdt over het algemeen metal sneller herrie zal vinden dan iemand die bv. van mainstream rock houdt. Het beeld wat niet-metal fans hebben van metal fans is uniek en kun je dus niet generaliseren in muziekstromingen waar zijzelf naar luisteren. 2 Heb je je ooit gediscrimineerd gevoeld vanwege je muzieksmaak? Zo ja, beschrijf de situatie. Ik bedoel dus zowel direct als indirect. Direct: Mensen die je anders gingen behandelen toen ze hoorden naar wat voor muziek je luisterde. Indirect: Mensen die vanwege bijvoorbeeld je kleding vermoedden of wisten dat je luistert naar metal en die je daarom anders behandelden. Nee, maar ik kan me indenken dat als je hoort dat iemand jouw muziek grafherrie vindt, dat het dan natuurlijk wel makkelijk is daar vanalles zelf bij te denken.... 3 Wat voor beeld heb jij zelf van niet-metalfans in vergelijking tot metalfans? Zelfde lijstje categorieën als bij 1. Het is naar mijn mening onmogelijk één beeld te vormen voor alle niet-metalfans. 4 Heb je ooit je muzieksmaak als belemmering ervaren om met niet-metalfans om te gaan? Zo ja, waarom? Nee, zo fanatiek muziek liefhebber ben ik niet... het komt mij ook een beetje bekrompen over. 5 Hoe is de verhouding metalfans tegenover niet-metalfans in je vriendenkring? Zo ongeveer, je hoeft geen precies beeld te geven of zo... Die is persoons verbonden ipv. muzieksmaak gebonden, in het extreemste geval kan de muzieksmaak een negatieve/positieve factor zijn. 6 Wat is je ethniciteit, geslacht en leeftijd? Het wordt een beetje een standaardvraag.. Als je in een eerdere poll al hebt meegedaan, hoef je deze vraag niet weer te beantwoorden, want ik heb je antwoorden nog. Belg/Nederlander (dub. Nat) Man en 22 jaar. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Tsja, veel persoonlijke ervaring heb ik hier niet mee. Ik ben pas op mijn 17e naar metal gaan luisteren (toen zat ik in de examenklas van de middelbare school). Dus toen waren we het stadium van iemand op zijn muzieksmaak beoordelen zo'n beetje wel voorbij. Verder ga ik eigenlijk alleen met mensen om die mij op mijn persoon beoordelen en niet op mijn muzieksmaak. Maar veelal ben je toch altijd weer degene die naar die t*r*ngherrie luistert en die ontzettend veel bier drinkt en die wel heel agressief moet zijn omdat je je zo nu en dan in een pit begeeft. Tenminste dit zijn een aantal van de vooroordelen die ik al eens over me uitgestort heb gekregen. quote: Nog nooit puur vanwege mijn muzieksmaak. Wel in enige mate vanwege mijn in hun ogen extreme uiterlijk (legerkisten, lange sik en sinds kort haar tot mijn schouders): Mensen die overduidelijk vanwege mij de straat oversteken en daar verder gaan lopen. En in een gesprek met de buurman kwamen alle vooroordelen over sex, drugs en rock 'n roll boven tafel toen hij mij aan het vertellen was wat hun indruk van mij was (maar dat was puur hun beeld dat ze bij mijn uiterlijk verzonnen hadden - daarom ga ik ook nooit met mijn buren om). Verder voel je je als metalhead nog wel eens 'onbegrepen'. Ik was bij iemand op bezoek die Dire Straits op had staan. En dan krijg je dus gelijk een opmerking van "dat vind je zeker niet mooi, veels te soft voor jou", terwijl ik Dire Straits gewoon een goede band vind. (Ok, ik zal er niet gelijk cd's van gaan kopen, maar dat is weer wat anders.) Er blijken toch wel wat mensen te zijn die niet inzien dat er maar een dunne scheidslijn tussen rock en metal is. O ja en verder de opmerkingen "Je bent eigenlijk toch wel aardig" en "Je bent toch wel in staat om een normaal gesprek te voeren". Hmz, waarom zou dat niet zo zijn dan? Tast haargroei je karakter of je intelligentie aan of zo? Maar dit overkomt me maar weinig. De opmerking "Goh, je hebt wel een lange sik" komt véél vaker voor. quote: Tsja, net als de meesten hier heb ik ook geen beeld van mensen die ik niet ken. Maar mensen die in eerste instantie een slechte indruk van mij hebben op basis van mijn uiterlijk en/of mijn muzieksmaak, hebben het bij mij wel voor de rest van hun leven verbruid. Het enige echte verschil dat ik zelf opmerk, is dat ik van metalheads nog nooit negatieve opmerkingen over mijn sik of de lengte van mijn haar heb gehad, terwijl ik er wel al een paar van niet-metalheads heb mogen ontvangen. Maar ja, dat zijn dan toch mensen met wie ik verder niet omga, dus veel doet het me dan ook niet. quote: Nee hoor. De ene keer kraak ik hun muziek af en de andere keer kraken zij mijn muziek af... Nee ff serieus, als je je buitenshuis laat beinvloeden door de muziek die je thuis draait, dan ben je wel heel erg verkeerd bezig. Ja, ok, soms als iemand op visite komt, dan zet ik toch maar ff de muziek uit of wat zachter. En als muziekverslaafde vind ik dat zo nu en dan toch nog best vervelend, but I'll get over it... quote: Ik ben eigenlijk de enige "echte" metalhead, in de zin van dat ik zelf op zoek ga naar nieuwe bands. Verder luistert 1 vriend van me naar metal omdat ik dat doe, maar zo'n beetje alle bands die hij kent, heeft hij van mij. Maar aan de andere kant maak je op concerten/festivals e.d. ook weer nieuwe vrienden. Dat is gewoon een kwestie van regelmatig in het "metalwereldje" verkeren. quote: Ok, nog ff voor de duidelijkheid: blank, man, 25 jaar. quote: Het begint een beetje een gewoonte worden, maar graag gedaan. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Zoiets dergelijks ben ik heel vaak tegengekomen in de resultaten van de poll voor niet-metalfans over metalfans. 'Metalfans zijn (erg) sociaal' ... Uhh... Juist ja Tot nu toe zijn geen van de reacties waardeloos (*knipoogt naar SnaacK*), dus, bedankt, zal 'k maar zeggen Maar toch een ding... Ik wil meer, meer, meer! |
|
quote: Daarstraks nog zoiets meegemaakt: "He, je doet nu aan sport en je eet fruit..je begint...nor..maal... te worden..." |
|
quote: Dat zal mij niet echt boeien eerlijk gezegd. Maar vooruit, er is vaak een nogal versimpelt idee bij nietmetalheads over metalheads. Net zoals metalheads alle hippies vinden stinken, zoiets. quote: Ach, als je je haar laat groeien het gezeur over je haar, en soms de wat angstige blikken van mensen. Maar dat komt omdat ze denken dat metalheads vies zijn en stinken, maar we zijn geen hippies ... quote: Tja, je duwt ze toch automatisch in een hokje, mensen die je alleen van uiterlijk kent. Maar echt verder een beeld vormen doe ik niet, zijn ze me niet interesant genoeg voor. quote:Nee, muzieksmaak is iets persoonlijks, en niet iets waar ik mijn vrienden op uitzoek. quote:50/50 zoiets ... quote: NL, M, 27 |
|
quote: Ik weet zeker dat er meer van dat soort voorbeelden zijn.... Mensen, vertel op! |
|
quote: Ik denk dat zoiets beter op te delen is in "wetenden" en "onwetenden". De onwetenden binden vaak de GothicRock trend aan metalheads vast, aangezien deze (in hun optiek) dicht bij de muziek ligt. Als de metalhead dan ook nog eens zwart draagt, tsja . De wetenden hebben gewoon hetzelfde beeld als de typische metalhead. Ex-metalheads (iets wat ik me overigens nauwelijks kan voorstellen? Misschien iets voor als je ouder bent?) weten natuurlijks als geen ander wat de waarheid is. quote: Neen. Ik ben alleen een "muziekliefhebber", dus op gebied van kleding kan ik niet "gediscrimineerd" worden. Ook niet echt een vorm van positieve discriminatie () meegemaakt, mede omdat ik betrekkelijk weinig metalheads ken. quote: Top40 luisterende jongeren (de typische popmuziek luisteraars): Dit is de standaard, wat betreft uiterlijk een volkomen normaal beeld. Tsja, muzieksmaak? Troep natuurlijk. Niet verder kijken dan je neus lang is. Alto's: Nu-metalfans: In mijn ogen gewoon alto's... ze luisteren immers ook geen metal? Alles wat op leeftijd is gecatagoriseerd heeft hier weinig mee te maken. Iemand van 40 kan er heel extreem uitzien, maar ook heel casual. Daar wordt dan mijn beeld op gebaseerd. quote: Nee hoor, muziek is een onderdeel van je leven, en ik zie Metal alleen als een extra leukigheidje om bij een vriendschap te hebben, meer niet. quote: 10/90 quote: Man, 18 jaar, Nederlandse nationaliteit Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Natuurlijk zie ik dit nu pas Firefox, ik bedoel het aantal metalfans vergeleken met het aantal niet-metalfans in je vriendenkring, wat is de verhouding? Tot nu toe heeft iedereen die op deze vraag antwoord gaf, antwoord gegeven met procenten, dit lijkt mij ook het handigste. |
|
1 Wat voor beeld denk jij dat niet-metalfans hebben van metalfans? De gevraagde specifieken (negeer wat je niet wil beantwoorden, prima) Top40 luisterende jongeren make up dragende homo's (hoe vaak wordt er wel niet gevraagd 'ben je gothic?') Alto's (jongeren die zich zien als alternatievelingen en niet naar metal luisteren) schreeuwlelijken (vooral vanwege de muziek dan hehe) Nu-metalfans (jongeren die zweren bij Korn, Linkin Park, enz) die aanbidden hun lijkt het wel... Geen moer om metal muziek gevende dertigers/veertigers die geven daar dus ook niet om Ex-metalfans, twintigers die kijken er niet naar om Ex-metalfans, dertigers/veertigers idem Vijftigers die vinden het wel leuk gezien ze wat uit hun jeugd herkennen (lang haar, subcultuurtje e.d.) Boven de vijftig idem, totdat ze te oud zijn. dan vinden ze het wel leuk vanwege dat ze dat bij hun kinderen herkenden 2 Heb je je ooit gediscrimineerd gevoeld vanwege je muzieksmaak? Zo ja, beschrijf de situatie. Ik bedoel dus zowel direct als indirect. Direct: Mensen die je anders gingen behandelen toen ze hoorden naar wat voor muziek je luisterde. Indirect: Mensen die vanwege bijvoorbeeld je kleding vermoedden of wisten dat je luistert naar metal en die je daarom anders behandelden. nergens last van gehad, wel eens schreeuwende lui maar die kankerturken reageren meer op ons vanwege de groep gabbers waar ik me in bevond. verder dus nooit iets opmerkelijks. o ja: 'ben je een meisje?' en natuurlijk wel eens als metalhead herkend maar goed, niemand die zich daaraan stoort als je je normaal gedraagt. als men zich daar wel aan zou storen betekend dat dat ze je niet kennen of als ze je wel kennen, je gedrag ook niet 'normaal' is. en anders zijn het gewoon mongolen 3 Wat voor beeld heb jij zelf van niet-metalfans in vergelijking tot metalfans? Zelfde lijstje categorieën als bij 1. Top40 luisterende jongeren kuddevolk Alto's (jongeren die zich zien als alternatievelingen en niet naar metal luisteren) kuddevolk met de arrogantie zichzelf anders te vinden Nu-metalfans (jongeren die zweren bij Korn, Linkin Park, enz) kuddevolk dat nog moet opgroeien... Geen moer om metal muziek gevende dertigers/veertigers relaxte lui, geen voorkeur betekent meestal minder vooroordelen, heb ik gemerkt. ideaal Ex-metalfans, twintigers zijn volwassen geworden en hebben hun plekje gevonden in de wereld Ex-metalfans, dertigers/veertigers idem Vijftigers soms te bekrompen in hun wereldje en in hun tijd, naarmate de leeftijd hoger is... nogal star referentiekader dus Boven de vijftig idem 4 Heb je ooit je muzieksmaak als belemmering ervaren om met niet-metalfans om te gaan? Zo ja, waarom? nee, ben zelf vanuit hardcore/terror gekomen en heb daar nog tijden vrienden gehouden, en voordat ik mn muzieksmaak richting metal verplaatste had ik ook al metallui als vrienden dus nee, maakt geen zak uit. extra voordeel is bovendien dat je mensen kan afschrikken als je geen trek hebt erin hehe 5 Hoe is de verhouding metalfans tegenover niet-metalfans in je vriendenkring? Zo ongeveer, je hoeft geen precies beeld te geven of zo... 3 metalheads - 0 niet metalheads de mensen die ik minder vaak zie dan 1x in de maand niet meegeteld 6 Wat is je ethniciteit, geslacht en leeftijd? Het wordt een beetje een standaardvraag.. Als je in een eerdere poll al hebt meegedaan, hoef je deze vraag niet weer te beantwoorden, want ik heb je antwoorden nog. germaan, man, 20 dusch... maar definieer ex-metalhead, bedoel je iemand die er niet meer metal uitziet of iemand die geen metal meer luistert (wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt)? ik ben uit gegaan van dat laatste. Je moeder. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |