IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : cd's en hun prijs Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2001 15:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vind dat cd's veel en veel te duur zijn geworden. waren ze tot voor kort nog onder de 40 piek, nu moet je al ver gaan zoeken voor een cd die onder de 40 gulden komt (waarschijnlijk een effect van de aankomende euro). Bij de free-record shop staat de nieuwe bathory voor 44 gulden en de nieuwe slipknot voor 48 gulden!!! ik snap het ook niet. de prijs van een lege cd is toch erg laag. en hoeveel van die winst gaat naar de muzikanten? erg weing toch. de grote platenlabels bestaan voornamelijk uit criminelen die een kartel hebben gevormd waarmee ze de prijs lekker hoog kunnen houden. en dan hoefje bij mij helemaal niet aan te komen met slogan's als "kopieren is het omzeep helpen van de muziekscene". ik wil gewoon veel nieuwe muziek hebben en kan dus allang niet meer veel originele cd's kopen. dus kopieer ik gewoon en ruil veel. hiermee leer ik tenminste wel bands kennen die ik anders nooit zou hebben leren kennen. je gaat toch voor 40 piek geen cd kopen zomaar om eens uit te proberen of bij een cd waaraan je twijfelt?. nee als iemand de muziek busines naar de kloten helpt zijn het wel platenlabels met hun ongelooflijke hebzucht. ik hoop maar dat internet de platenlabels op een gegeven moment overbodig maakt. ik heb best wel ongeveer 25 tot 30 gulden over voor nieuwe muziek. je zou die eigenlijk direct bij een band moeten kunnen kopen. dus dit bedrag op hun rekening storten en het nieuwe produkt direct downloaden. hebben de bands ook nog eens meer winst. misschien een goed idee?


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 14-10-2001 15:38 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Mmm, als dat zou kunnen. Het is misschien ook niet perfect, maar in ieder geval beter dan nu.

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 14-10-2001 15:45]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-10-2001 15:46 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

CD's is beter dan downloaden. Het boekje erbij en alles. Maar inderdaad ... 44 gulden bij Plato word echt(!!) te veel!

Gelukkig zijn cd's vaak te bestellen via i-net voor rond de 35 piek.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-10-2001 15:51 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Bende uit Duitsland halen via de mailorder, zit je bij CD's zo rond de 28 DMark. Nog duur, maar minder tussenhandel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 14-10-2001 15:56 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Erg sterk betoog atilla, en idd is met name die free record shop een zuigende zaak. Zag laatst de cd van Hooverphonic voor meer dan 50,- geprijst staan daar. Das toch ongelofelijk. En dus bestel ik idd vaak bij mailorders. Wat ook goedkoop is is kopen bij live-optredens. Laatst bij Tristania waren naast de merchandise van de bands die optraden ook allerlei andere cd's te koop voor net iets meer dan 30 piek.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


HagratH
Usericon van HagratH
Posted 14-10-2001 16:08 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Moah veel CDtjes bij Displeased zijn nog niet zo duur hoor...

www.displeased.nl voor de niet-wetenden onder ons


Please give blood. Vampires are an endangered species!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2001 16:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Sleutelwoord: MAILORDER. Op concerten CD's kopen is nog beter, dan gaat het geld vaak rechtstreeks naar de bandjes zelf toe.

Waarom zou je überhaupt bij de Free Record Shop naar binnen gaan? (okay, misschien is het leuk om bij elke Free Record Shop te vragen naar 'Dying Fetus' of 'Purulent Spermcanal' of zo om ze te fokken, of daar CD's te bestellen onder fake-namen) Ze hebben toch niks en het is takkeduur, EN ze draaien er kutmuziek. Verspilling van je tijd.
Zeiken over de Free Record Shop is een beetje 'flogging a dead horse'. Ze zijn kut, maar dat wist iedereen al. Boycott Free Record Shop!

De schuldigen zijn vooral de grote platenlabels en de keten 'Free Record Shop'. De winkeliers zelf zijn meestal middenstanders die het hoofd boven water proberen te houden, zelf betalen ze vaak al 35 piek voor de CD's om ze binnen te halen.

Bij undergroundbandjes kan je meestal al terecht om van hun de CD's af te nemen, (edit: ik bedoel dus niet jatten, maar kopen ) en undergroundbandjes zitten vaak op kleine labels die ook wel goedkoop zijn en veel van het geld doorsluizen naar de bands. Die kleine labels maken ook niet zoveel promotiekosten, worden vaak bestierd door vrijwilligers, daarom zijn CD's daar nog altijd een stuk goedkoper. Met kleine labels bedoel ik niet Nuclear Blast of zo (Displeased gaat ook al die kant uit trouwens, poe hee) die met een glossy catalogus, vele betaalde medewerkers, behoorlijke promokanalen etc. echt niet meer zo goedkoop zullen zijn. Bovendien gaat bij dat soort labels een stuk minder groot deel van het geld naar de bandjes (waarom zou je überhaupt een CD van een band op Nuclear Blast willen hebben ).

Dus, weg uit die winkel, en klim in de mailorderpen

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 14-10-2001 16:14]


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 14-10-2001 16:22 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2001 16:13 schreef Dwaallicht het volgende:

Waarom zou je überhaupt bij de Free Record Shop naar binnen gaan?

Boycott Free Record Shop!




Ceedees zijn erg duur bij FRS.
Maar ze hebben wel vaak goedkopere Dvd's,
alhoewel de laatste tijd ook niet meer zovaak.

De meeste ceedees haal ik van internet.



Heads I win, tails you lose


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 14-10-2001 16:23 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Helemaal mee eens, Dwaallicht


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 14-10-2001 16:23 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

die prijsverhoging schijnt te komen omdat Nederland achter liep met de prijzen. Overal ter wereld schijnt het al een hele tijd zo duur te zijn. Temiste dat probeerde een gozertje bij de Freerecordshop me wijs te maken. Wat nou "Free records", je moet er grof voor betalen


bla...bla...bla...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2001 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar wie gaat er dan ook bij Free Rucord Shop kopen ??
Afzetters eerste klas.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-10-2001 16:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

En wanneer gaan die CD's nu eindelijk eens naar BTW laag tarief, waar andere informatie dragers allang inzitten? Niet dat ik in een winkel koop, tenzij ze een aanbieding hebben of zo. Mailorderen en idd op festivals en concerten. Wacken 2001, Mandylion van De Catering voor 10 of 15 DM.

Tsja, FRS... Beat that!

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 14-10-2001 16:28]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 14-10-2001 16:28 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Zelfs bij whitenoise in utrecht zag ik de nieuwe cryptal darkness voor 42,50 staan ... dan bestel ik hem liever via postorder ... inclusief verzendkosten ben ik dan nog goedkoper uit


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 14-10-2001 16:35 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Ik zag vanlaatst een item op de tv over de prijs van ceedees. De nieuwe ceedee van Destiny's Child koste bij de FRS 50 piek en bij een 1 of ander klein zaakje koste die zelfde ceedee 32,5 piek. Om een voorbeeld te geven.



[Dit bericht is gewijzigd door Hirogen op 14-10-2001 16:36]


Heads I win, tails you lose


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-10-2001 16:45 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Hun PC games zijn soms wel weer lekker goedkoop.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


HagratH
Usericon van HagratH
Posted 14-10-2001 16:57 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Gister in Atak 't CDtje van Inhume gekocht, was maar 20 piek, en 't is een geweldige CD!!


Please give blood. Vampires are an endangered species!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2001 17:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Stom !! Helemaal vergeten ..


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 14-10-2001 17:03 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 14 oktober 2001 16:27 schreef Greycloak het volgende:
Mandylion van De Catering voor 10 of 15 DM.


Haha de Catering! Dat lijkt me een fijne band... vooral tijdens het eten...



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-10-2001 17:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik heb die CD liever tijdens iets anders opstaan, maar tijdens het eten lijkt me ook wel een strak plan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 14-10-2001 17:05 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Gister een ceedeetje van Extreem Eczeem voor maar 7,5 piek gekocht, bij ATAK.


[Dit bericht is gewijzigd door Hirogen op 14-10-2001 17:07]


Heads I win, tails you lose


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 14-10-2001 17:10 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 14 oktober 2001 16:45 schreef Greycloak het volgende:
Hun PC games zijn soms wel weer lekker goedkoop.

Games bij FRS bedoel je? die zijn meestal duurder dan bij andere zaken.
Met de komst van de Euro, zijn games bij FRS ook weer 3 a 4 piek duurder geworden, als je echt goedkope games wilt moet je ze bij de mediamarkt in R'damn halen, vaak 5 tot 30% goedkoper dan de rest
of anders bij PC beurzen

[Dit bericht is gewijzigd door Aragorn op 14-10-2001 17:11]


I love the smell of painted miniatures in the morning


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-10-2001 17:13 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dynabite. Maar bij FRS heb ik het niet over nieuwe games, maar de aanbiedinkjes.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 14-10-2001 17:34 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Cd's op concerten zijn gelukkig meestal vrij betaalbaar. Verder valt Large ook best mee, daar bestel ik afentoe een hele lading cd's. En tja, ookal is het ook bij de Music Store in Assen (daar hebben ze nog best wat metal, en anders bestellen ze alles voor je) behoorlijk prijzig, als ik daar naar binnen ga en geld heb, kom ik eruit met minstens 1, maar meestal meerdere schijfjes.

Het zuigt wel dat ze zo vreselijk duur worden, maar ik denk dat zelfs als ze 60 piek zouden kosten ik ze nog wel zou nemen... dan kan het alleen nog minder vaak.


Dead things grow from deep inside...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2001 17:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

inderdaad is een post-order een goed alternatief. maar helaas moet je wel een tijd wachten. mijn oplossing is de volgende: ik probeer bands uit via mp3's. als ik aan iets twijfel dan luister ik een tijdje naar hun mp3's , als het niet gaat boeien hou ik het gewoon als mp3, als het goed is koop ik de cd origineel via internet of zo. ik ben trouwens wel geschrokken van White noise in utrecht. die waren vroeger echt goedkoop maar ook zij hebben de 40 piek barriere reeds doorbroken.
overigens dacht ik dat cd 's in andere landen goedkoper waren behalve in japan. In japan zijn de cd's zo duur dat ze er extra nummers op moeten zetten. dat kunnen ze dan binnenkort hier ook maar gaan doen. maar goed, ik vind dat net de metalheads de grootste pechvogels zijn met de stijgende prijzen. Ik, en alle metal-vrienden die ik heb, geven best veel geld uit aan muziek. En dat doen we al jaren en dat zal ook wel zo blijven

wat "free"-records betreft heb ik een theorie. de eigenaar van die keten is getrouwd met vanessa. aangezien die iedere week zowat "gefacelift" wordt ( en dat is duur vandaag de dag naar het schijnt) moet dat geld dus ergens vandaan komen.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 14-10-2001 17:50 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
inderdaad is een post-order een goed alternatief. maar helaas moet je wel een tijd wachten.

Mwah displeased is op zich wel snel en niet zo duur, meestal tussen en geeltje en dertig piek.
Wat ik wel achterlijk duur vind zijn shirts. 37.50 voor een T-shirtje!



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 14-10-2001 18:15 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2001 17:50 schreef elessar het volgende:
Mwah displeased is op zich wel snel en niet zo duur, meestal tussen en geeltje en dertig piek.
Wat ik wel achterlijk duur vind zijn shirts. 37.50 voor een T-shirtje!


maar meestal wel goedkoper als bij de rest.


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen