IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : cd's en hun prijs Vorige pagina
elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 20-10-2001 9:43 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 19 oktober 2001 12:55 schreef Vargen666 het volgende:
Ging ook wel eens op "pelgrimtocht" naar de Displeased winkel. Maar nu staat geloof ik alleen het nieuwste er nog maar. Dus kun je net zo goed gewoon bestellen. Tenzij je in Zaandam woont natuurlijk. Maar wie woont daar nou?

Nou het was voor mij op weg van huis naar universiteit dus dan ging ik er nog wel eens langs. Maar studeren is klaar en wie gaat er nu met de trein als het niet hoeft.... Ik bestel m'n spulletjes wel en als ik ff wil luisteren check ik wel MP3's, of ik ga naar Fame in Amsterdam.



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-10-2001 18:15 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

[quote]Op 14 oktober 2001 16:23 schreef Lady Rose het volgende:
die prijsverhoging schijnt te komen omdat Nederland achter liep met de prijzen. Overal ter wereld schijnt het al een hele tijd zo duur te zijn. Temiste dat probeerde een gozertje bij de Freerecordshop me wijs te maken. quote]

Gelul
States prijs is op het moment 14 dollar
Azië heb ik slechts 25 gulden betaald

Das beide een stukje minder dan hier.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-09-2002 20:51 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2001 18:15 schreef linknl het volgende:
Op 14 oktober 2001 16:23 schreef Lady Rose het volgende:
States prijs is op het moment 14 dollar
Azië heb ik slechts 25 gulden betaald

Das beide een stukje minder dan hier.


LOL, dat van Azie komt omdat het kopieren in z'n geheel daar een volkssport is. De legitieme prijzen MOETEN wel lager.
Moreel van dit verhaal: DOORKOPIEREN!



impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 18-09-2002 22:12 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik krig mijn cdees voor rond de 12 euro en geen verzend kosten


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 22:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 22:12 schreef impaled succubus het volgende:
ik krig mijn cdees voor rond de 12 euro en geen verzend kosten


waar??????


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 18-09-2002 22:36 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 22:25 schreef attila_de_hun het volgende:
waar??????
Firebreath-Records@zonnet.nl (let op hoofdletters) maar de geen verzend kosten zijn alleen als je 't zelf komt ophalen en ik woon duzz in de zelfde woonplaats hehehehe


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 18-09-2002 23:43 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 18 september 2002 22:36 schreef impaled succubus het volgende:
Firebreath-Records@zonnet.nl


Oeh nee dat klinkt betrouwbaar
Heeft die gast ook nog een website misschien?
Ik haal de meeste cds zelf nog uit tweedehands cd winkels (Plaatboef ), metalmarkets (vooral op festivals) en mailorder (displeased)


Zenial


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-09-2002 4:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Pfff...ze zeggen toch altijd dat de prijs zo hoog moet door de bijkomende kosten etc?

Voor metal gaat die vlieger niet op; gewoon een gig filmen; laat wat studenten van de filmacademie erop los; vroeger leverde dat bij MTV geweldige tussenfilmpjes (die logovariaties) op.

Kortom; laat de mainstream maar duur doen; metal cd's kunnen makkelijk goedkoper, maar zolang de platenindustrie hun prijsberekening geheim houdt zullen ze het altijd tegenspreken.

De grote maatschappijen verliezen erop door de doorsnee meuk die ze aanbieden; de kritische consument kiest voor talent; het wordt dus steeds meer de tijd van de indie labeltjes die het talent ontdekken.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 19-09-2002 14:38 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 23:43 schreef Zenial het volgende:
Oeh nee dat klinkt betrouwbaar
Heeft die gast ook nog een website misschien?
Ik haal de meeste cds zelf nog uit tweedehands cd winkels (Plaatboef ), metalmarkets (vooral op festivals) en mailorder (displeased)
nop, maar hij staat wel op de metalmarket en is onderdeel van happy holochrist (oa warlust en eternal conspiracy).


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 19-09-2002 14:42 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Cd's zijn inderdaad meestal veel te duur, maar als je goed zoekt kom je vaak nog wel goede cd's tegen die goed betaalbaar zijn. Bedankt voor het stukje trouwens, nu weet ik eindelijk waar ik mijn betoog Nederlands over zal houden


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 19-09-2002 17:40 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik stapte laatst even de Musichouse in om de tegenwoordige cd-prijs te checken, ik lachte mij rot.
Recente cd's kosten daar, jawel: €21,95. Een rekensommetje verteld ons: F49,10!

Ik lachte mij rot, kopiëren is rechtvaardig!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-09-2002 17:42 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik koop al jaren mijn cd's niet meer bij een free recordshop of een plato. Die cd van NILE was ook al ongelooflijk prijzig. Ik haal mijn cd's wel bij een postorder. En waar dat geld blijft


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 19-09-2002 17:50 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Juist, hier in Oostende zit de Billboard recht over de Free Record Shop en als je dan eens vergelijkt kost de gemiddelde CD bij laatstgenoemde ongeveer 100 BEF (€ 2,50) meer dan in de Billboard, conclusie: DOWNLOADEN!!


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 27-10-2002 18:14 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Hoe zit het gemiddeld eigenlijk ongeveer met de verdeling van de prijs van een cd?

Hoeveel krijgt de winkelier, hoeveel krijgt de muziekant en hoeveel krijgt het label?


Jade
Usericon van Jade
Posted 27-10-2002 18:19 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Hetgene waar ik het me meest aan stoor is het feit dat de CD het enige cultuurproduct is waarover 17,5 % belasting wordt geheven. Het zou al schelen als er over gewoon 6% wordt geheven net zoals bij boeken.


Jade
Usericon van Jade
Posted 27-10-2002 18:24 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2002 18:14 schreef B6R6A6M het volgende:
Hoe zit het gemiddeld eigenlijk ongeveer met de verdeling van de prijs van een cd?

Hoeveel krijgt de winkelier, hoeveel krijgt de muziekant en hoeveel krijgt het label?


Uit mijn schoolaantekeningen:

Mechanische Reproductierechten

Mechanische reproductierechten zijn de rechten die een producent (plamij) betaald aan de auteursvereniging voor het (re)produceren van een geluidsdrager.

De mechanische reproductierechten worden berekend als een percentage op de prijs die de plamij rekent aan de groothandel (PPD: Price Published to Dealer). Dit percentage is in het BIEM-IFPI contract vastgesteld op 9,306 %. In Nederland is de PPD ongeveer fl 26,70.

Voorbeeld:
Als de producent 1000 CDs van André Hazes verkoopt, dan moet er voor elke CD 9,306 % betaald worden aan de auteursvereniging. Dus:
1.000 x (fl 26,70 x 9,306 %) = fl 2.484,70

Uit 2001 vandaar de guldens.





[Dit bericht is gewijzigd door Jade op 27-10-2002 18:27]


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 27-10-2002 18:50 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Dus:

Een winkel betaald ongeveer fl. 26,70 aan de inkoop van één cd.

Het label betaald 9,306 % van het bedrag dat ze aan de winkel vragen per cd aan de auteursvereniging.

Of begrijp ik het verkeerd?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen