|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Een puur liberaal stelsel zou in mijn ogen ook tot een nog grotere ongelijkheid binnen de samenleving bijdragen, maar dat heb ik in een ander topic ook al gezegd . "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Dat gaat in ieder geval meer uit van een persoonlijke kracht dat het communisme "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Een liberaal stelsel wil natuurlijk helemaal geen gelijkheid. Alle vormen van bestuur gaan uiteindelijk ten onder, omdat de top altijd corrupt is, of omdat macht corrupt maakt. (imho) Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Daar lijkt het wel op. Al die idealen zijn wel mooi (of net niet), maar als er één keer macht is bereikt vervallen die idealen meestal naar hetzelfde: geld voor de machthebbers, en het volk kan de boom in. |
|
Dat al die idealen niet voor 100% uitvoerbaar zijn is duidelijk. Voor mij ligt het fundamenteel verschil echter verborgen in de vraag: Laten we de mensen in hun waardigheid en zelf over hun leven beslissen of gaan we in naam van een onmenselijk ideaal hun leven bepalen ter eer en glorie van de 'nieuwe mens'? Daarnaast is gelijkheid een onwenselijk en onrealiseerbaar doel. Gelijke rechten en plichten daarentegen zijn van essentieel belang. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |