IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : poll over god in de grondwet Vorige pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-11-2003 16:10 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2003 16:09 schreef Chelman het volgende:
Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat een Marxistisch stelsel onvermijdelijk tot een totalitaire stelsel leidt maar daar ging het mij niet over.
Klopt, gelijkheid bestaat niet.

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 20-11-2003 16:14 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 20 november 2003 16:09 schreef Chelman het volgende:
idd.

Zelfs ik kan het theoretische communisme van de SovjetUnie onderscheiden. Daarom vind ik gebruik van die symbolen zo dubieus.

Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat een Marxistisch stelsel onvermijdelijk tot een totalitaire stelsel leidt maar daar ging het mij niet over.

Een puur liberaal stelsel zou in mijn ogen ook tot een nog grotere ongelijkheid binnen de samenleving bijdragen, maar dat heb ik in een ander topic ook al gezegd .

"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-11-2003 16:15 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2003 16:14 schreef Phriar het volgende:
Een puur liberaal stelsel zou in mijn ogen ook tot een nog grotere ongelijkheid binnen de samenleving bijdragen, maar dat heb ik in een ander topic ook al gezegd .

Dat gaat in ieder geval meer uit van een persoonlijke kracht dat het communisme

"This one is older than shit, heavier than time!"

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-11-2003 16:17 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 november 2003 16:14 schreef Phriar het volgende:

Een liberaal stelsel wil natuurlijk helemaal geen gelijkheid.

Alle vormen van bestuur gaan uiteindelijk ten onder, omdat de top altijd corrupt is, of omdat macht corrupt maakt. (imho)

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

campske666
Usericon van campske666
Posted 20-11-2003 16:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 november 2003 16:17 schreef mislyd het volgende:

Alle vormen van bestuur gaan uiteindelijk ten onder, omdat de top altijd corrupt is, of omdat macht corrupt maakt. (imho)

Daar lijkt het wel op. Al die idealen zijn wel mooi (of net niet), maar als er één keer macht is bereikt vervallen die idealen meestal naar hetzelfde: geld voor de machthebbers, en het volk kan de boom in.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 16:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat al die idealen niet voor 100% uitvoerbaar zijn is duidelijk.

Voor mij ligt het fundamenteel verschil echter verborgen in de vraag: Laten we de mensen in hun waardigheid en zelf over hun leven beslissen of gaan we in naam van een onmenselijk ideaal hun leven bepalen ter eer en glorie van de 'nieuwe mens'?

Daarnaast is gelijkheid een onwenselijk en onrealiseerbaar doel. Gelijke rechten en plichten daarentegen zijn van essentieel belang.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com