IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Sociaal VS Asociaal Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 21-11-2003 8:15 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Gister naar een aflevering van dat Robinson eiland programma gekeken ( shoot me )
Was wel interesant om te zien hoe sommige personen totaal opleefden bij het zien van hun geliefden, en veel nood hadden aan anderen. Terwijl andere personen pas gelukkig waren als ze volledig alleen waren.
Persoonlijk merk ik dat ik ook liever alleen ben dan met anderen. Nu vroeg ik me af, wat vinden jullie hier de voordelen/nadelen van het samen zijn met anderen, of alleen zijn.
Maw, verkiezen jullie "sociaal" of "asociaal" te zijn, en waarom ?

(Mods, ik heb gezocht, maar vind geen gelijkaardig topic.)


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-11-2003 8:24 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Interessante vraag. voor mezelf kan het niet zwart/wit stellebn dat ik nu liever alleen ben of in gezelschap van andere mensen, dat varieert sterk.

Laten we zeggen dat ik redelijk sociaal ben (qua contactvaardigheden vooral), maar dan in beperkte mate. Ik ben selecter geworden in mensen toe te laten in mijn zeg maar "intieme kring". En hoewel ik graag met een leutige bende geregeld zwaar ga brassen, kan ik de dag erna blij zijn dat ik gans alleen kan doen wat ik graag doe. Ik kan m.a.w. niet constant met mensen omgaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-11-2003 9:47]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 21-11-2003 9:43 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik vrees dat ik asociaal ben dan. Ik kan weinig hebben van anderen , voel me ook het prettigst bij dat hele kleine selecte groepje mensen om me heen. Vind nieuwe mensen leren kennen moeilijk maar nog moeilijker vind ik het dan om dan ook nog een vriendschap op te bouwen cq. te onderhouden. Ik dwing mezelf soms wel en in een heel enkel geval pakt dat erg goed uit.
Maar over het algemeen ben ik geen mensenmens.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-11-2003 9:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 9:43 schreef Vampie het volgende:
Vind nieuwe mensen leren kennen moeilijk maar nog moeilijker vind ik het dan om dan ook nog een vriendschap op te bouwen cq. te onderhouden. .


Puur uit interesse, waarom is dat zo denk je ? Betrouw je onbekenden niet ? of... ?


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 21-11-2003 9:51 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 9:50 schreef campske666 het volgende:
Puur uit interesse, waarom is dat zo denk je ? Betrouw je onbekenden niet ? of... ?


Ik heb idd veel moeite om mensen te vertrouwen. Vroeger niet..en dat is zo vaak mis egaan dat ik nu erg terughoudend ben.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-11-2003 9:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het is niet zwart-wit. soms wil ik graag alleen zijn en soms niet. en dat heeft iedereen wel denk ik.


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-11-2003 9:59 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 9:54 schreef attila_de_hun het volgende:
het is niet zwart-wit. soms wil ik graag alleen zijn en soms niet. en dat heeft iedereen wel denk ik.


Ja, maar sommigen hebben het ene meer dan het andere.
Wat me ook wel opviel in dat programma gister was hoe sommigen echt wel veel emotionele waarde hechtte aan de aanwezigheid van anderen. Nu kan ik de aanwezigheid van andere personen ook wel waarderen op z'n tijd, maar om nu te zeggen dat ik me met die mensen emotioneel verbonden zou voelen...daar kan ik me totaal niet mee identificeren.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 21-11-2003 14:02 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik noem mezelf liever solitair.


mvg wk10


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 21-11-2003 14:24 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

Dan denk ik dat ik in de *asociale* groep val, ik leg niet zo snel contact met andere mensen. Vaak omdat het me eigenlijk niet interesseert, ik vind de mensen met wie ik nu omga prima en heb niet meer contacten nodig en waarschijnlijk ligt het er ook aan dat ik contact leggen "eng" vind, ik ben verlegen en denk snel dat mensen me niet "goed" genoeg vinden.

Nu heb ik een vriend die wel erg sociaal is en snel een praatje maakt met mensen en daardoor ben ik wel wat losser, sta er wel bij etc maar echt iets zeggen doe ik nog niet. Komt vast nog wel


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 21-11-2003 17:41 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 21 november 2003 14:02 schreef windkracht10 het volgende:
Ik noem mezelf liever solitair.


Ik denk dat dat voor mij ook wel geldt.
Ik heb nu sinds anderhalve maand een vriendin maar toch zijn er momenten dat ik me ongemakkelijk voel omdat er iemand bij mij in huis is. Het voelt of er een enorm stuk vrijheid ontnomen wordt, een stuk van je eigen persoonlijkheid. Want je kunt niet altijd de dingen doen die je alleen wel kan. Zoals op ieder moment de tv aanzetten en kijken/zappen naar elk gewenst programma. Of uren achter de pc (internet) zitten.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2003 18:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik ben liever met een klein groepje bekende mensen of alleen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lies
Usericon van Lies
Posted 21-11-2003 23:35 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Ik ben er tijdens mijn humaniora-tijd wel vaker op gewezen dat ik een "asociaal" iemand zou zijn, maar ik heb dat zelf nooit zo aangevoeld. Ik ben misschien niet echt extrovert, en ik kan inderdaad al 'ns genieten van wat tijd op mezelf, maar of dat nu gelijk gesteld kan worden met asociaal gedrag? Ik denk het niet.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 22-11-2003 12:12 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Ik ben iets meer asociaal dan sociaal.
Ik ben graag met mensen. Ben graag met vrienden.
Maar ik kan in dezelfde minuut terug trekken.
Kan heel relaxed contact onderhouden.
Maar wat ik altijd blijf doen is obseveren.
Maar dat merkt toch niemand.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 22-11-2003 18:59 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:

Maar wat ik altijd blijf doen is obseveren.

Oh, dat haat ik nou. Van die kerels die hun mond niet opendoen maar die je wel de hele tijd van alles ziet denken.


mvg wk10


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 22-11-2003 19:01 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Ik ben niet alleen aso, ik ben ook nog eens contactgestoord. maar als ik eenmaal goed contact met iemand heb, dan ben ik vaak wel heel sociaal


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


invictis
Usericon van invictis
Posted 22-11-2003 21:20 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 3:52]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 22-11-2003 21:25 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik ben best sociaal.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 23-11-2003 9:40 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 18:59 schreef windkracht10 het volgende:
Oh, dat haat ik nou. Van die kerels die hun mond niet opendoen maar die je wel de hele tijd van alles ziet denken.
Ik spreek wel trouwens
En mijn ervaring is dat mensen vaak te veel zeggen dan te weinig.
Door het obseveren ben ik wel wijzer door geworden dan oeverloos geouwehoer met mensen die het zogenaamd beter weten.
Daar is wereld al vol mee.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-11-2003 11:34 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 19:01 schreef Brujeria het volgende:
Ik ben niet alleen aso, ik ben ook nog eens contactgestoord. maar als ik eenmaal goed contact met iemand heb, dan ben ik vaak wel heel sociaal


... en een gespreks onderwerp hebt...


Ik ben trouwens wel sociaal


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-11-2003 9:22 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 22 november 2003 18:59 schreef windkracht10 het volgende:
Oh, dat haat ik nou. Van die kerels die hun mond niet opendoen maar die je wel de hele tijd van alles ziet denken.


Zal je mij ook wel een eikel vinden denk ik , ik begon als ik op een nieuwe school kwam pas na een half jaar met praten.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 10:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 23:35 schreef Lies het volgende:
Ik ben misschien niet echt extrovert, en ik kan inderdaad al 'ns genieten van wat tijd op mezelf, maar of dat nu gelijk gesteld kan worden met asociaal gedrag? Ik denk het niet.


Heb in het week-end wat over deze dingen zitten lezen.
De opdeling wordt dus niet gemaakt als zijnde sociaal/asociaal, mar als zijnde extrovert/introvert.
Als introvert zijnde, ben je dus niet persé asociaal, maar kost sociaal zijn energie, en heb je tijd alleen nodig voor die enrgie terug op te laden. Bij wie extravert is, is dit net andersom, zij krijgen energie wanneer ze onder mensen zijn, en het kost hun energie om alleen te zijn.
Dus het is perfect mogelijk voor een introvert om sociaal te zijn tijdens de momenten dat hij/zij bij andere mensen is.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-11-2003 22:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb me daar vroeger serieus in vergist. Ik was ervan overtuigd dat ik heel asociaal was, zodat ik mezelf jarenlang volledig geïsoleerd heb, wat slecht is afgelopen. Ik ben eigenlijk heel erg sociaal dus.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-11-2003 22:58 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ik kan heel goed mezelf vermaken in mn eentje. Altijd al gekund. Ik vind het fijn om in mn eentje op mn kamer te zitten en een beetje te filosoferen over whatever. Aan de andere kant vind ik contact met andere mensen erg belangrijk. Anders krop ik alles op. Ik denk dat iedereen wel eens iemand nodig heeft om mee te praten. Hoeveel behoefte je daaraan hebt ligt aan jezelf natuurlijk.
Heb dus eigenlijk geen idee of ik sociaal of asociaal ben


Subtiel kamerolifantje


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 24-11-2003 23:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik ga nog steeds na al die jaren voor asociaal.


Oud Vuil.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 24-11-2003 23:14 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Ik denk dat ik mezelf wel eerder sociaal mag noemen. Ik haat het om alleen te zijn. En soms zijn er dan zo van die avonden; ventje de deur uit en jij maar iemand proberen te bereiken om langs te komen of samen iets te doen. Dat zijn dan ook van die typische avonden dat je dan toch alleen achterblijft. En meestal (na een uurtje of twee en me erbij neergelegd te hebben) kan ik er dan ook van genieten. Vroeger zorgde ik ervoor dat ik elke avond iets te doen had en met vrienden was, maar nu ben ik meestal al content dat ik thuis ben en in mijn zetel kan ploffen (zeker na een vermoeiende werkdag)



Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 24-11-2003 23:17 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 12:12 schreef grindcore het volgende:
Ik ben iets meer asociaal dan sociaal.
Ik ben graag met mensen. Ben graag met vrienden.
Maar ik kan in dezelfde minuut terug trekken.
Kan heel relaxed contact onderhouden.
Maar wat ik altijd blijf doen is obseveren.
Maar dat merkt toch niemand.


Observeren kan zo zalig zijn. Vroeger ging ik me vaak in het park of aan het station zetten en 'mensjes kijken'. Je afvragen waar ze allemaal naartoe gaan, hoe ze zich voelen en dan zeker als ze spurten om hun trein te halen


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen