IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : koop/huurhuis Volgende pagina
Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 21:00 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Misschien een wat rare vraag, maareuh, wie heeft er hier een huurhuis en zit er over te denken om een koophuis te nemen? Of wie heeft er hier een koophuis (en bevalt dat??)??


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-10-2001 21:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 21:00 schreef Lord Morgoth het volgende:
Misschien een wat rare vraag, maareuh, wie heeft er hier een huurhuis en zit er over te denken om een koophuis te nemen? Of wie heeft er hier een koophuis (en bevalt dat??)??



ik woon in een huurhuis. we zijn nog niet van plan om een huis te kopen aangezien ik op contractbasis werk. ik ben overigens dik tevreden met ons huis. ik wil hier voorlopig nog niet weg.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2001 21:24 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Wij hebben in 1996 ons huurhuis kunnen kopen. Inmiddels wonen wij 11 jaar in dit huis. Ik geef op zich niet zo erg om het feit dat er al dan niet een mooie keuken in zit; ik hecht meer aan de "plek".

Kopen heeft altijd voor en nadelen. Voor ons heeft het voordelen. Het bedrag wat wij maandelijks aan hypotheek betalen is, na aftrek bij de belasting, een stuk lager (zelfs zonder aftrek van de belasting!!) dan de huidige huurprijs wat het huis op zou brengen. Verder was de huizenprijs in 1996 nog een stuk lager dan nu, zodat het huis inmiddels het dubbele waard is. Als we ooit zouden besluiten de boel wat op te knappen (de badkamer zou wel aan vervanging toe zijn), dan kun je makkelijk iets met de overwaarde doen.

Ik ben niet van plan om het te verkopen voor iets groters/duurders, want ik zit hier wel goed. Ik heb geen last van mijn buren en zij niet van mij; anders hadden we misschien nog wel overwogen een vrijstaand huis te kopen ofzo. Als je koopt kun je bijvoorbeeld lekker je huis verbouwen en in jou smaak aanpassen; dat is met huren niet.



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-10-2001 21:34 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik heb nu 9 jaar een koophuis en dat staat nu weer te koop ivm aankoop ander huis.
en dit alles bevalt goed.
Het huis waar ik nu in zit zijn ook te huur en die mensen die daar in wonen betalen netto meer dan ik.


Bazzio Attacks!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-10-2001 21:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het is waarschijnlijk een overbodige post aar toch: voor mij is niks zo belangrijk als een huis waar je je echt helemaal thuis en op je gemak voelt. Ook al is het een krot als jij je er fijn voelt is het goed. ik moet er niet aan denkend dat als je thuis komt van een drukke werkdag om nog eens in huis te gaan zitten waar je je niet goed voelt!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 17-10-2001 21:58 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Shit....
Ik ben hypotheek-adviseur. Nooit gedacht dat ik hier met me werk geconfronteerd zou worden.
Even een tip voor iedereen die een huis wil gaan kopen: wacht een paar jaar. Markt is aan het inzakken. Voor meer tips en trucs mailt u maar


bla...bla...bla...


Fire
Usericon van Fire
Posted 17-10-2001 22:10 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 17 oktober 2001 21:58 schreef Lady Rose het volgende:
Shit....
Ik ben hypotheek-adviseur. Nooit gedacht dat ik hier met me werk geconfronteerd zou worden.
Even een tip voor iedereen die een huis wil gaan kopen: wacht een paar jaar. Markt is aan het inzakken. Voor meer tips en trucs mailt u maar
Oei, moet ik snel mijn huizen verkopen...

Ja eigenlijk heb ik helemaal geen huis, ik huur een kamertje van 4x4 en voor de rest zit er een gedeelde douche en keuken bij , en daar heb je het ook wel meegehad.



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-10-2001 22:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 21:58 schreef Lady Rose het volgende:
Shit....
Ik ben hypotheek-adviseur. Nooit gedacht dat ik hier met me werk geconfronteerd zou worden.
Even een tip voor iedereen die een huis wil gaan kopen: wacht een paar jaar. Markt is aan het inzakken. Voor meer tips en trucs mailt u maar


en je overwaarde dan (als je al een koophuis hebt) die wordt dan alleen maar minder


Bazzio Attacks!!!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 22:50 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 21:58 schreef Lady Rose het volgende:
Shit....
Ik ben hypotheek-adviseur. Nooit gedacht dat ik hier met me werk geconfronteerd zou worden.
Even een tip voor iedereen die een huis wil gaan kopen: wacht een paar jaar. Markt is aan het inzakken. Voor meer tips en trucs mailt u maar


dan zal ik je toch eens gaan lastig vallen... Ik *wil* eigenlijk een koophuis hebben. Ben het huren een beetje zat...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-10-2001 23:00 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

heh LM, je kan mijn huis kopen


Bazzio Attacks!!!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 23:00 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

ok, 2 kratjes bier?? You've got yourself a deal!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 23:02 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

't gaat erom dat ik een wat groter huis wil (heb nu een 2 kamer huurhuis); met 1 of 2 kamers meer, en het liefst in Rotterdam...

Voor de huur die ik dan zou moeten gaan betalen voor een huurwoning in Rotterdam, kan ik beter een huis komen lijkt me. Maarja, ik ben geen hypotheekadviseur


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-10-2001 23:09 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

eeh, iets van 11000 kratjes ongeveer.
[reclame]
huis is in spijkenisse en is een 4 kamer hoekeengezinswoning.


makelaar Kamerbeek
[/reclame]


Bazzio Attacks!!!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-10-2001 23:11 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

hmm wat mot ik nou weer in Spijk?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-10-2001 23:12 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Mijn huis kopen, ben ik er vanaf.


Bazzio Attacks!!!


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 17-10-2001 23:14 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

Ik woon in een huurhuis en ben voorlopig ook nog niet van plan iets te gaan kopen. Het bevalt me hier goed en ik hoef er niet zo heel veel voor te betalen. Maar ja, ik heb aan ruimte dan ook geen gebrek.


No regrets and no remorse...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-10-2001 23:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik woon bij m'n ouders. En ik wil later een mooi huisje in het noorden (scandinavie) niet te ver van Oslo.



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 17-10-2001 23:34 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik woon nu nog in een huurhuis (hele mooie eengezinswoning) maar suus en ik hebben een nieuwbouwwoning in Woudenberg gekocht maar die is pas halverwege volgend jaar klaar (moet nog gebouwd worden).


HagratH
Usericon van HagratH
Posted 18-10-2001 0:43 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Hmmm ik woon nog thuis, maar ik zit te denken om samen met 2 andere mensen een huisje te huren, een hobbykamer-woning ofzo (zijn grote/goedkope huizen hier in Enschede)

Maar ik heb nog geen huisgenoten die mee willen doen!!

Bij deze dus: ik zoek huisgenoten!!!


Please give blood. Vampires are an endangered species!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 9:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik ga misschien binnenkort een woonboot huren, leek me wel flex (moet er nog wel een keertje diep overnadenken, volgens m'n omgeving lol, ben ik te impulsief)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 18-10-2001 21:55 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 23:34 schreef Paul het volgende:
Ik woon nu nog in een huurhuis (hele mooie eengezinswoning) maar suus en ik hebben een nieuwbouwwoning in Woudenberg gekocht maar die is pas halverwege volgend jaar klaar (moet nog gebouwd worden).
Het bestaat nu uit een gat in de grond op een verder kale vlakte


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-10-2001 21:59 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Gat in de grond is ook handig. Hoef je niet meer te graven.



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-10-2001 22:02 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 17 oktober 2001 23:16 schreef Vargen666 het volgende:
Ik woon bij m'n ouders. En ik wil later een mooi huisje in het noorden (scandinavie) niet te ver van Oslo.


hm beetje off topic... maar ik heb een tijdje (paar maanden) in Zweden gewoond, in de buurt van Stockholm, maar ik zou er niet permanent willen wonen. Mooie natuur, geweldig enzo (altijd heimwee naar het Noorden), maar op de lange duur... hier kom ik vandaan, hier voel ik me thuis. Har lärt mig snacka Svenska i alla fall... man kan aldrig veta.



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-10-2001 22:11 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ja misschien, daar heb ik ook over nagedacht. Maar ik voel me gewoon thuis daar. Misschien gaat 't vervelen, maar vandaar dat ik in de buurt van een grotere stad wil wonen. Nou ja, waarschijnlijk komt 't er toch niet van. Jag skall aldrig dröma. Of zoiets.



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-10-2001 22:15 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

zorg dan dat je er tijdelijk kan werken ofzo.. klus van een paar maanden, dan kan je zien of het je bevalt. Ik voel me er ook thuis maar zou er niet willen wonen.



Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 18-10-2001 22:28 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ok ff snel wat vraagjes beantwoorden:
Als de woningmarkt inzakt, betekend dat dat de waarde van woningen minder hard stijgt of zelfs kan dalen. Wat dus weer betekend dat inderdaad je overwaarde in je huis minder wordt.Voorlopig is het nog niet zo ver, maar weer ff een gratis tip: ga niet op de top van je kunnen zitten. Neem dus geen max hyp op je woning als het niet nodig is. Want zodra de prijzen zakken blijf je dus met een schuld zitten.

En Lord, ik raad je een gesprek met een adviseur aan. Mail me maar met wat gegevens en dan maak ik wat berekeningen voor je.

En nee ik werk niet op provicie basis, dus ik verdien nix extra's


bla...bla...bla...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen