|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Waarschijnlijk was het als grap bedoeld. Altijd lache met die Fenriz joh! |
|
Yo: nieuwe dt zuigt, veel te goed opgenomen, kleur, niet meer primitief, enz. yo! |
|
quote: Yo?? U bent toch geen hiphoppert aan het worden?? the only pleasure is pain |
|
Ik respecteer een ieders mening,maar ik denk dat een aantal toch niet helemaal door heeft gehad waar Emperor al die jaren voor heeft gestaan. Zij hebben de[black]metal naar een hoger niveau gebracht,en is een van de weinige bands die door de jaren heen zijn blijven evolueren op een boeiende manier. Deze laatste cd is een samenvatting van alle vorige cd's en heeft wat mij betreft de beste productie van alle Emperor cd's. Wat betreft Samoth's gevoel en invloed op deze cd,dat is vrijwel nul om de dood eenvoudige reden dat hij nauwelijks bij het opnemen en productieproces van de cd betrokken is geweest,Isahn heeft namelijk bijna alle partijen ingespeeld. Maar goed ,het is een technische cd zondermeer maar daarom niet minder goed,hij is ook zeer intens en donker,en de teksten zijn wederom pure filosofie,toen ik na een luisterbeurt onder de koptelefoon er compleet duizelig onder vandaan kwam wist ik dat ik hier wederom pure KUNST in huis had gehaald. Maar dit is mijn bescheiden mening. God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves. |
|
'pure KUNST' en daarna 'dit is mijn bescheiden mening'? Wat wil je nou eigenlijk? En wat bedoel je met 'hoger niveau'? Ik zou die termen graag wat nader uitgelegd willen zien. Of vind je gewoon de CD enorm stoer en verwar je dat met 'pure KUNST'? En als de teksten dan pure filosofie zijn, zou je kunnen uitleggen waarom? Ik vond ze op 'Anthems...' al minder worden... |
|
Heil zoals ik al eerder heb laten doorschemeren is emperor voor mij allang dood. Anthems... vind ik ook al geen kloot meer aan. Wat darkthrone betreft: Plaguewielder is natuurlijk lang zo goed niet als het oude spul, maar dit zat er wel een beetje aan te komen. Met ravishing grimness gingen ze al een beetje een andere kant op. Als je het mij vraagt is het tijd dat die lui stoppen. Ze waren 1 van de beste black metal bands ooit, maar ze raken het gevoel gewoon een beetje kwijt. En bovendien: een cd-cover in kleur!!?? Wotan Mit Uns SCUM FUCK |
|
Mensen, stop met vergelijkingen tussen "Het gevoel" en "Mijn gevoel", dit zijn twee los staande gevoelens. Dank u Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
De nieuwe Emperor kan mij ook niet echt bekoren, maar moet zeggen dat ik de nieuwe Darkthrone best wel ok vind. Life doesn't get much better than this! |
|
quote:Nu nog steeds? Geef mij maar Nehëmah, Craft, Krieg en al die andere bands die de fakkel hebben overgenomen |
|
ik denk dat ze niet live spelen omdat Darkthrone gewoon niet live over te brengen is. concerten zijn voor bier, lol etc. transilvanian hunger voor een dik half uur kwaadaardige bevrediging. |
|
Darkthrone's nieuwe CD kan ik goed aanhoren, maar is zeker niet mijn favoriet van ze. Emperor's nieuwe CD luister ik ook graag. Dat zij als muzikanten niet stil blijven zitten mag je ze niet kwalijk nemen. Zo'n CD flans je echt niet zomaar in elkaar zonder dat er emoties bij komen kijken. Dat je het niets vind kan uiteraard altijd. Ze hebben een knap lijstje CD's afgeleverd, muzikaal vakmanschap van begin tot eind. Met die laatste CD hebben ze zich er zeker niet goedkoop vanaf gemaakt. |
|
Da's precies m'n probleem ermee, die laatste CD is 'vakmanschap' en verder bitter weinig erbij, snap je? De intensiteit en bevlieging van de eerdere platen ontbreekt. Trouwens, ik vind 'Transilvanian Hunger' maar bitter weinig 'vakmanschap' uitstralen . |
|
Transilvanian Hunger is gewoon een geweldige plaat, het hoeft zeker niet perse technisch te zijn. Integendeel, de meest geniale platen zijn vaak eenvoudig. En dat Darkthrone niet zo vooruitstrevend is(muzikaal gezien), dat is hun keuze en dat is ook prima. Ik snap ook wel dat veel mensen oude platen van Emperor mooier vinden, ikzelf reken 'At the Nightside Eclipse' ook tot mijn favoriete Emperor CD. Het is alleen gewoon jammer dat mensen snel oordelen over hun recentere platen (IX en Promotheus) omdat ik ze wel per luisterbeurt mooier ga vinden. Klinkt cliche misschien maar vooral voor IX ging dat echt op. Toen ik IX voor het eerst hoorde vond ik hem namelijk ook heel erg saai. Maar ja het blijft uiteraard gewoon een kwestie van smaak en een beetje van muzikale interesse. |
|
'Transilvanian Hunger' is de CD die voor mij het belangrijkste is; dé quintessentiële black metal plaat, als je het mij vraagt. De nieuwe Darkthrone is tolereerbaar... de nieuwe Emperor vind ik daarentegen vreselijk irritant. 'Anthems....' vind ik bij het eerste nummer te doen, maar na een kwartier of zo wordt het saai. Veel tierlantijntjes (jammer toch dat Ihsahn zoveel eraan meeschreef), echt zo'n showing-off album dat er alleen op gericht is de luisteraar te overweldigen. Daar is op zich niks mis mee, behalve als het daarbij blijft. Op 'IX Equilibrium' werd het erger, 'Curse You All Men' is te doen en daarna raak ik geïrriteerd. Links & rechts invloeden aanslepen betekent nog niet dat je muziek beter wordt! Ik kan dat album niet eens meer afluisteren (vroeger nog wel). Na het belachelijke Peccatum gehoord te hebben, en te weten dat Ihsahn in z'n eentje 'Prometheus' heeft geschreven, heb ik besloten niet moeilijker te doen dan nodig is en het album maar links te laten liggen (ipv mezelf te gaan ergeren). Terwijl technische black metal toch best tot de mogelijkheden behoort; kijk bv. naar een Abigor. |
|
Abigor vind ik doorgaans geweldig, alleen heb ik er veel te weinig van jammer genoeg. Peccatum vind ik wel teveel van zijn doel afwijken, nieuwe emperor heeft voor mij nog net die balans die er nog ingaat. |
|
Je hebt helemaal gelijk. In iedergeval wat betreft de nieuwe emperor.. Het kan mij ook lang niet zo raken zoals ze vroeger deden. Die nieuwe darkthrone heb ik nog niet goed genoeg beluisterd om mijn oordeel daar over te vellen. Ik vind het wel jammer dat veel oude bands die ik vroeger enorm waardeerde de technischere kant op gaan. Neem bijvoorbeeld ook die mayhem- Grand Declaration Of War. Ik kan niet anders zeggen dat het in mijn ogen een bagger schijfje is. Misschien zijn deze cd's niet zo bagger, maar het verschil, de omslag van stijl vind ik erg jammer. En aangezien ik niet zo fan ben van technische metal vind ik deze omslag helemaal jammer. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Grand Declaration of War vond ik om te .... dat eerste nummer heerste wel, dat wel. Maar daarna, jonge jonge... I've said it before and I'll say it again.... links en rechts zomaar wat invloeden pakken en die in je muziek integreren, maakt nog geen goede plaat! Vaak wordt het ook halfslachtig gedaan en komt men niet verder dan wat wave/industrial/symfo clichés. Jammer! Als ik goede symfo wil horen zet ik toch echt King Crimson of Yes op. Mengelmoesjes vind ik vaak (niet altijd.... Fleurety bv.) halfslachtig. Maar goed, ik heb het hier al vaker over gehad met uitgesproken voorstanders van die 'neo-noorse' stijl en in deze gaan we elkaar toch niet vinden . |
|
ach, Emperor is na Nightside... al een andere kant op geslagen, de sfeer van Nightside vind ik ook lang niet zo sterk terug op Anthems, begrijp me niet verkeerd, anthems is ook geweldig, maar het mist het zweverige gevoel voor een groot deel... en na Anthems, tja... zeker niet slecht, maar jammer... ( naar mijn mening ) [Dit bericht is gewijzigd door Wishmaster op 09-08-2002 12:12] |
|
quote: Anthems mist inderdaad de sfeer van Nightside.. Anthems heeft op zijn eigen manier sfeer, namelijk op een heel erg gemaakte, afgepolijste manier. Dit maakt het album in de eerste indruk zeer goed, maar op den duur heb je het wel gehoord.. Het blijft een gaaf album, maar het haalt het niet bij het echte sfeervolle Nightside Eclipse... PS: Als je ECHT een gaaf Emperor nummer wilt horen moet je 'Ancient Queen' eens gaan luisteren. Ik geloof dat dit nummer van een gelijknamige 7" ep komt, maar je kunt hem in ieder geval ook vinden op de NORDIC METAL: A TRIBUTE TO EURONYMOUS compilatie (nr. 14) .. Heeeerrrssccchhheeennddd!!! |
|
En op 'Wrath of the Tyrant'. Volgens mij heeft Graveland er een paar riffjes uit gejat, trouwens (op 'The Celtic Winter'). |
|
quote: hey thnx, ga ik proberen ( ik zie dat ie al in m'n Winamp lijst staat, ik ga hem proberen! ) En idd, Anthems heeft helemaal zijn eigen sfeertje, het jammerlijke is dan idd ook dat het sfeerrtje van Anthems gaat vervelen, en dat van Nightside niet [Dit bericht is gewijzigd door Wishmaster op 09-08-2002 12:49] |
|
quote: Ik heb ook niet gezegt dat ik een uitgesproken voorstander ben (vind zelf de oudere platen meestal ook beter en dat is niet alleen in de BM zo helaas), maar ik begrijp wel dat een band op den duur technisch gezien meer wil proberen/experimenteren. Dat het niet voor iedereen altijd even goed uitpakt is jammer. Ik zet Anthems nog eens op |
|
Emperor heerscht supreem! Al is "Anthems..." voor mij nog steeds het ultieme black-metal album, de nieuwe kan ik ondertussen ook waarderen. Ik geef toe dat ik het in den beginne niet echt smaakte, doch honderd luisterbeurten verder is de plaat uitgegroeid tot één van de beste platen van 2001 als je 't mij vraagt. Het enige wat mij een beetje stoort aan die plaat zijn de wel heel expliciete verwijzingen naar Peccatum. Alsof Ihsahn met die laatste Emperor-plaat een hypotheek neemt op zijn verdere carriere. Verder een moord-schijf. Zyklon vind ik trouwens ook wel een kick-ass-band. Benieuwd of ze dat niveau kunnen behouden. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Welke interviews dan? Graag url's op het net, want ik ben nog nooit humor van hen tegengekomen, alleen sarcasme, maar dat alleen maakt nog geen humor. Wat Emperor betreft: ik vind dat ze alleen maar beter zijn geworden, al is het laatste album idd nogal steriel geworden door de nadruk op 'techniek om techniek' kwam te liggen ipv 'techniek in dienst van...' dus das een afknappert. De rest valt prima. Darkthrone heeft hoogverraad gepleegd door van hun stijl van Soulside journey af te stappen; ik heb het verder altijd een stel arrogante flapdrollende posers gevonden (o.a. door hun overdreven imago en plotseline stijlverandering van hippies naar stoere recalcitranten) alhoewel ik wel respect heb voor het feit dat ze voor een ontwikkeling hebben gezorgd in blackmetal hoewel ikzelf die ontwikkeling persoonlijk als enorm suf en saai ervaar omdat men hier door middel van herhaling een zgn hypnotiserend effect probeert te bewerkstelligen; dat is nl. precies hetzelfde principe van house 'muziek'. Saai en allerminst verheffend dus... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-08-2002 20:13] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |