|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ik snap weinig van het darkthrone gezeur. dit is echt de enige band waarvan ik een nieuwe ceedee koop, en dan weet dat ik 'em te gek vind. en dat heb ik al jaren niet eens met mercyful fate. en da's mijn all-time fav. blackmetal band. ravishing grimness vond ik ook iets minder maar plaguewielder maakt veel goed. wat dwaallicht enz willen is een tweede transylvanian hunger, maar ja, ik wil ook wel een tweede reign in blood of een tweede lefthand path of een tweede bonded by blood, maar zo werkt het blijkbaar niet. edoch blijft darkthrone erg dicht bij hun tweede roots, blackmetal dus. en tja, mutilator, die overgang van death metal zit je blijkbaar niet lekker van darkthrone, maar bands evolueren toch? ik dacht dat je daar nogal voorstander van was, gezien je posts over pestilence en patrick m. ik kan erover meepraten, mijn band begon met vnl hardcore en thrash invloeden, toen kwam ik erbij, werd het vnl. thrash en nu is het thrash/death. ik vind het wel logisch. dat laatste nr. op die laatste ceedee van darkthrone moet toch elke fan aanspreken, geweldige RIFF!! en emperor, in the nightside eclipse en verder zeg ik nix. Oud Vuil. |
|
quote: Zie mijn mening over Emperor en legio andere voorbeelden; vreemd dat je toch denkt dat ik tegen evolutie zou zijn. Natuurlijke evolutie is prima zolang het geinspireerd blijft. Maar je noemt 'overgang'? Het is eerder nogal abrupt en onnatuurlijk... Te vergelijken met Pantera dat opeens stopte met glamrock spelen of een Metallica die opeens de metal losliet. Metallica en Darkthrone veranderden trouwens beiden 'out of the blue' hun imago door hun smoelwerk te bekladden en zoals ik eerder vermeld heb. Darkthrone heeft enorm gedreven op dat overdreven imago toendertijd dat nu dus een grap blijkt te zijn geweest ofzo; ik noem het fake zonder humor. Ze hebben blackmetal wel van een nieuwe invalshoek voorzien en dat is hun verdienste. Alleen luister ik dus geen metal om erbij in slaap te vallen. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-08-2002 2:29] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
De intro van die nieuwe Darkthrone (Plaguewielder) is dus gekopieërd van de cd van Stallagh, een Nederlands project. Een exemplaar van hun cd is dus naar moonfog opgestuurd en toen heeft die Satyr het aan die lui van Dorkthrone gegeven die dus de intro gewoon ook op hun cd gezet hebben... |
|
quote: Hmz, nieuwtje [voor mij]. Waar kan ik Stallagh downloaden? |
|
quote: Geen idee, maar misschien hebben ze bij berzerker records nog een exemplaar liggen. (Alhoewel ik dacht dat ze uitverkocht waren.) |
|
quote:iets in mij zegt dat ik dit niet moet geloven... Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: Damn.. ga naar google en type 'fenriz' 'interview' ,, in elke staan wel hilarische dingen bijv: interviewer!: So whose idea was it to compile this tribute? Fenriz: "Oh, it was everybody's fault! (laughs) - interviewer: Satyr and I also talked about your role on the Satyricon album Rebel Extravaganza... F: "I was in the actual studio for about three minutes or so. I played some tambourine (laughs) and a gong. That's it. It didn't really feel black metal standing there with a tambourine, no. It would have been worse if it was a triangle." interviewer: Yeah, that would be a little gay... (We both laugh, and we talk about the triangle for a few hilarious moments) -- Interviewer: Let's get back a little into history (ofzo, weet niet meer precies) Fenriz; YohoooO!O!O!! (laughs) .. -- Etc etc etc.. quote: Hmm.. Ik heb juist het idee dat de band bij Soulside Journey nog heel erg beinvloed werd door oudere metalbands, en dit langzaam van zich af heeft geworpen... niets mis mee toch? |
|
Laat de muziek voor zichzelf spreken, zou ik zeggen. Die corpsepaint had wel degelijk betekenis (ooit), het is wel vrij snel van z'n potentie beroofd. Om te zeggen dat Darkthrone op imago dreef vind ik onterecht, nogmaals: laat de muziek voor zichzelf spreken. Overigens luister ik ook geen black metal om bij in slaap te vallen; het hypnotiserende is een side-effect, in eerste instantie wat mij aanspreekt is het duistere, imponerende, rauwe, smerige, machtige, dierlijke, etc. Over de nieuwe Darkthrone: ik hoef geen tweede 'Transilvanian Hunger', dat is een onmogelijkheid natuurlijk. Ik had liever gemaakt dat ze wat geïnspireerder platen gemaakt hadden dan (vooral) 'Ravishing Grimness'. 'Plaguewielder' is okay maar doet me niets meer. Het is gewoon voorbij, wat mij betreft; is ook niet erg, ik ben ook maar een fan en Fenriz moet vooral doen waar-ie zin in heeft. We schuiven allemaal op naar andere bands (ik wel iig). |
|
De nieuwste emperor is echt GEWELDIG!!! Eerst vond ik um ook niet zoveel. Maar na vele luisterbeurten werd ut steeds beter. Dat groeit gewoon bij iedere luisterbeurt. |
|
Pesoonlijk vond ik de laatste Emperor in ieder geval weer een stuk beter als the ninth equilibrium, maar niet zo goed als 'Anthems...' omdat het gewoon de kracht van die plaat mist, maar verder doet 'ie zeker niet onder. Alle Darkthrone platen die ik ken zijn eigenlijk ronduit geweldig dus ook de laatste. Met als kanttekening dat ik persoonlijk Panzerfaust wat minder vond vanwege overmatig Celtic frost ge-cloon. Enige Darkthrone plaat die ik niet ken is Goatlord. Thus spoke the night spirit.... |
|
Ik vind zowel de oude als de nieuwere platen goed van die bands! Ik hou er wel van als een band het geluid of het speltechnische een beetje veranderd. |
|
quote: mis je ook niet veel aan, ze hadden ' em beter helemaal opnieuw kunnen opnemen ipv alleen de zang. Oud Vuil. |
|
quote: Hmm waarschijnlijk ben ik te lang niet beschonken geweest om hier nog om te kunnen lachen... quote: Bij die triangelgrap moest ik denken aan een lange stoffige baard... quote: Zo had ik het nog niet bekenen; dus ze kwamen uit de kast ofzo... Anyway; mijn ding is het niet; hoor graag wat meer dynamiek in muziek en wat meer virtuositeit zoals Fenriz' drumstijl op Soulside. Goatlord mist dat al en hoewel het nog onder deathmetal gerekend wordt heeft het voor mij al afgedaan. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |