|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Wel, Belgiƫ heeft drie bultjes naast elkaar vanboven, ik woon in het eerste. beter gezegd: het dorpje Essen. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
dat is dichtbij de Nederlandse grens is het leuk wonen daar , in Zoersel kan je veel lawaai maken met een instrument , huizen zijn een soort villa's,ze staan los vanelkaar , en je kan ook veel soorten huisdieren nemen (grote voor en achtertuin in een bosachtige omgeving ).heb je veel huisdieren ? |
|
lawaai maken kan je hier best. groot bos hier waar ik woon. en ja ik heb huisdieren. een konijn , een schildpad (in winterslaap , en eekhoorntjes die buiten los lopen maar wij zorgen voor eten. jij? Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
ik woon in eengezinswoning ,misschien ga ik verhuizen naar een gewone woning (omdat ik zelfstandig wil wonen, als ik genoeg geld had ,zou ik in een nog ruimer huis willen wonen, dan een eengzinswoning ). hier in den haag kan je niet veel lawaai maken , omdat je dicht opelkaar woont , heb ook in een studentenflat gewoond , daar tikte men op de muur als ik een klein geluidje maakte met een instrument .heb in die tijd heel weinig muziek gemaakt. ook mogelijkheden voor allerlei huisdieren zijn beperkter . je zou ze kunnen nemen , maar het is geen ideale omgeving voor dieren . (ik wilde altijd een kat hebben .) eekhoors zijn leuke dieren ,zeker in een bos , lijkt me mooi ( misschien wil je wat foto's posten , ook vanjezelf misschien met je viool , met webcamfilmpje zou je kunnen laten zien wat voor stukken je speelt op viool ,als je een webcam hebt ) Ik ben er zelf nog niet uit waar het beter is om te wonen , in een dorp of in een stad , bij een stad ben je dichter bij (muziek)scholen , winkels ,en drukte,veel mensen van je leeftijdsgroep , als je daaraan behoefte zou hebben, een dorp met veel bos en natuur heeft ook veel,misschien meer voordelen , wat vind jij ? [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 11-01-2004 23:49] |
|
msn beter want we verneuken het hele topic. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
ik heb je toegevoegd bij msn |
|
sgoed. back ontopic: ik kan "may it be" van enya op viool. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Vinay: improviseren kan echt wel vanaf punt nul! Dat werd mij op 't con juist geleerd om te doen. Zo veel mogelijk auditief, o.a. via improvisatie! Ennuh...ik ben net weer naar het oosten verhuisd. Had het helemaal gehad met Alkmaar. Heb btw je mailadres genoteerd, mail volgt. altx: ja! (zou niet de 1e keer zijn) Sarah: kijken of ik collega's herkende. |
|
quote: webcamfilmpje ! [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 11-01-2004 23:24] |
|
quote: Misschien geven ze tegenwoordig anders les dan vroeger( de lerares is wat ouder,middelbare leeftijd ongveer,ze heeft een dochter ) , of zijn sommige onderwijsinstellingen/docenten wat conservatiever en andere wat progressiever . Misschien zouden ze het het progressatorium moeten noemen (ik heb weinig verstand van muziekonderwijs ) ik blijf bij het koorenhuis vioolles nemen , omdat ik daarvoor al heb betaald ( ik kan het geld alleen terugkrijgen als ik verhuis buiten regio haaglanden ) . ik ga daarnaast ook bij jou les volgen , als het nog mogelijk is , ik denk dat jij beter lesgeeft ,als ik hoor wat je te zeggen hebt over improvisatie .ik heb uit progressieve gitaarleermethode-boeken geleerd en daar leerden ze je vanaf het begin improvisatie, in het begin hele makkelijke oefeningen en deze in de praktijk brengen , en daarna steeds moeilijker,deze methode is zowel goed voor je muzikale als creatieve ontwikkeling , de oefeningen zijn een middel om jezelf (wat jezelf wil )makkelijker uit te drukken op je instrument , ze zijn geen doel opzichzelf . de ouderwetse methode is oefenen en nooit echt iets in de praktijk brengen ,en nooit creatief /oorspronkelijk zijn ; de oefeningen en het spelen van stukken zijn ahw een doel opzichzelf , universitair onderwijs is hier ook een frustrerend voorbeeld van , hoewel ik wel goede dingen heb gehoord over universiteit van Maastricht ( progressief onderwijs ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 12-01-2004 6:09] |
|
quote: kheb geen webkem. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Vinay: ik zou wel uitkijken met les nemen van verschillende mensen, vooral als de meningen (over alleen al improvisatie) zo uiteenlopen. Veel docenten zijn op hun ziel getrapt als je een andere docent ernaast neemt of doodleuk zonder aankondiging wisselt. Enig overleg stellen ze altijd wel op prijs. Maar pedagogisch ook: het lijkt me lastig les hebben als de een A zegt en de ander B...wie moet je nou geloven, doe je per ongeluk andermans techniek in de een z'n les, etc. En dit zeg ik niet om je bij die ander weg te halen of jou af te wijzen als leerling, maar meer om je voor genante of pijnlijke situaties te behoeden. |
|
ik zal het vertellen , misschien kan je wat gegevens mailen ,zodat ik de cursusadministratie kan vertellen dat ik bij jou les ga nemen , misschien krijg ik het geld dan terug . mijn lerares zou deze week een andere lerares zoeken ,omdat ik individueel les wilde . Als ik bij jou les kan nemen bijv volgende week of de week daarop , dan kan ik haar bellen en vertellen dat het niet meer nodig is ,als het op korte termijn niet lukt (bij jou les ), dan blijf ik hier in Den Haag ,ik krijg van iemand anders les , misschien heeft die docente ook weer andere manier van lesgeven . [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 13-01-2004 1:51] |
|
quote: ook geen microfoontje ? btw voor alle violisten : hier kan je gratis opnamesoftware(acidXpress) downloaden ,waarmee je gratis kan publiceren ,als het eigen werk is ( ivm auteursrecht ): www.acidplanet.com |
|
neej, ik heb nog zo'n geval dat uit de middeleeuwen stamt, maar zo aangenaam is mijn muziek ook niet om naar te luisteren. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote: als je een sordino gebruikt op een viool , kan je niet het geluidsvolume bepalen, dus oefen ik ook op een elektrische viool ( anders dan de advertentie ) , een maestro ,ben niet helemaal tevreden over het geluid,hoewel het wel iets beter is geworden; het is nogal schel; met distortion doet het pijn aan je oren ,dus voeg ik veel reverb toe en hoge frequenties draai ik weg bij de vesterker ; een andere voordeel van elektrische violen ,is dat je kan experimenteren met effectapparatuur ( reverb , echo,) , en een sfeer kan oproepen met viool . ben geinteresseerd in deze yamaha vijfsnaar (in een andere kleur ),5 snaren lijkem me handig bij improviseren .vinden jullie ook ? Ik zou een elektrische viool die gebouwd is als een Ibanez wel ideaal vinden .weet iemand meer merken en sites van elektrische violen ? [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 20-01-2004 3:16] |
|
quote: Ik zou er ook graag een willen hebben. Speel nu ook met een sordino maar vind t nog niet zacht genoeg. Ik heb heel veel sites bekeken. o.a. http://www.zetamusic.com/ http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/uk/index.html http://www.tbviolins.com/ http://www.bridgeinstruments.com/ http://www.fender.com//acoustics/violins/fv1.html http://luthier-gheerardyn.hypermart.net/Eviolin1.html Meer merken weet ik zo niet. Met google kun je nog wel wat vinden. Winkels in Nederland bijvoorbeeld. Helaas kan ik weinig vinden over tweedehandse electrische violen.Nieuw is echt duur. How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
Ik vind deze wel erg mooi. Wel in het zwart dan natuurlijk How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
bedankt voor de links , ik had zelf met google gezocht had alleen yamaha gevonden , en wat (amerikaanse) online winkels gevonden , Mijn maestro was 255 euro (, inclusief koffer ,) het is een zware viool , zwart . Misschien kan je naast de marktplaats ook marktplaza proberen www.marktplaza.nl . Weet je winkels waar je een elektrische viool kan kopen en uitproberen ? ik wist niet dat er een intstrument was als de gamba , (gevonden op een van je links http://luthier-gheerardyn.hypermart.net ) als het groter is dan een viool(ivm met bereik lage tonen ) dan lijkt het mee een zeer goed instrument . je vertelde dat je vioolles te duur vond , in Den Haag kan je een ooievaarspas aanvragen bij de gemeente , als student/persoon met mimimuminkomen, en dan krijg je bijna de helft korting op het lesgeld bij het koorenhuis ( in andere steden heet het stedelijk- of streekmuziekschool , denk ik ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 27-01-2004 9:22] |
|
Er zijn meerdere winkels te vinden op internet. Ik neem aan dat je ze daar ook mag proberen... http://www.hakkert.nl/index.cfm?page=categorie&cat_id=14 http://www.bbviolins.nl/ http://www.schreeven.nl/classic.html How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
[quote]Op 21 januari 2004 2:33 schreef Vinay het volgende: Mijn maestro was 255 euro (, inclusief koffer ,) het is een zware viool , zwart . quote] Die ziet er ook wel leuk uit. Hij was zeker wel tweedehands voor die prijs? Maar hij bevalt niet helemaal goed, toch? Ik vind het echt moeilijk. Waar moet je nou zoal op letten bij het uitzoeken. Eigenlijk zou je er echt veel even moeten uitproberen. Ik denk alleen dat alle violen in het begin vals klinken bij mij. Je moet er toch eerst aan wennen. En zo goed ben ik al niet How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
quote: hij was nieuw (nieuw iets duurder ) de mevrouw van wie ik het had gekocht ,had het pas gekocht , en had achteraf spijt ( volgens mij gaat ze nooit meer een instrument via internet bestellen ) , ze had het nodig voor optredens , achteraf vond ze de akoestische beter klinken en kon ze ook optreden met een zender en akoestische viool . ik wilde , ondanks het niet zo goede geluid ,toch de viool hebben , omdat ik wilde spelen zonder veel geluid te maken , en ik dacht dat ik het geluid kon goed make mbv van versterker(knoppen) en effektapparatuur , dat is ook wel waar , de viool moet daarnaast ook ingespeeld worden , voordat het echt mooi gaat klinken , de hals is ook goed bespeelbaar , er zijn ook veel positieve kanten aan deze viool , als ik kijk hoeveel de andere kosten ben ik wel blij met deze viool . ik weet niet zoveel als een violist waar je op moet letten , dat weet Killing Zoe vast wel , ik kan wel redeneren vanuit gitaar en zeggen dat de bespeelbaarheid goed moet zijn , dat de vorm zodanig is dat je het makkelijk kan vasthouden en goed op je schouder zit , dat je de snaren niet heel hard hoeft in te drukken , en dat er een mooie (een klank die jij mooi vind ) klank uit komt , en aan je persoonlijke wensen op alle gebieden voldoet . op deze site kan je veel algemene info vinden over violen (en adressen van dichtbijzijnde winkels ) : http://www.muziekindex.nl/p/frame/viool_cello.html [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 22-01-2004 4:04] |
|
Sassette: wil je 'n gewone of 'n electrische? Over gewone kan ik je veel vertellen, over electrische minder. Wil zelf al jaren een Tucker Barrett, maar ik weet niet hoe die klinkt. En de enige manier om daar aan te komen is via internet, want in de muziekwinkels komen ze vaak niet verder dan de Yamaha SV. Ik heb wel een stagair die er z'n scriptie over gaat schrijven, maar volgens mij is dat alleen over versterking van akoestische violen. Vinay: ja, ik moet nog mailen.... |
|
vreemd dat je die violen niet twee weken mag uitproberen , en terug kan sturen op kosten van de ondernemer ,als het niet bevalt ;ik heb laatst bij bol.com software besteld dat niet werkte , en dat kon ik terugsturen op kosten van bol.com . er is volgens mij een hele kleine markt voor elektrische violen , op dit moment , en als het zo verkocht wordt zal het wel zo blijven , of een van ons moet een winkeltje beginnen ( weet niet of dat winstgevend zal zijn ) Killing Zoe , ik las net dat een vijfsnarige begint met C snaar en dan de G snaar ( waar een gewone viool mee begint ) , misschien ideaal voor jou omdat het de altviool (engels viola , volgens mij )en gewone viool combineert .dan heb je geen altviool en gewone viool meer afzonderlijk nodig en heb je ook meer mogelijkheden(noten,tonen,toonhoogtes,klanken ) bij improviseren ; ken je misschien een instrument die cello en viool combineert ?, ik zag de zevensnarige gamba , weet niet hoe groot het is aan de foto een cello maakt een heel apart geluid als je over een lage snaar strijkt die al in trilling was (als ik naar apocalyptica luister dan hoor ik dat ), met een viool kan je dat effect niet bereiken volgens mij ,omdat de snaar heel lang moet zijn en grote trilling moet maken ; viool heeft , volgens mij andere voordelen , hoge frekwenties die je kan bereiken [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 12-02-2004 1:34] |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |