|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
hehe mn ex Je moeder. |
|
Ojee Ze speelt trouwens electrische viool met 5 snaren. De alt-snaar zit erbij, zegmaar. Yamaha-ding. Verrekte handig met optredens of in 't oefenhok. Met d'r normale viool altijd problemen gehad met het uitversterken ervan (feedback->ppiiiieeeeEEEEEEEEPPP!). En, met een tikkie galm (early reflections beetje accentueren vooral), klinkt ie erg goed! [Dit bericht is gewijzigd door GREENSKiN op 12-02-2004 0:36] |
|
quote: heb je muziek op internet van je band ? [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 12-02-2004 0:43] |
|
Jep. Zie signature. www.endymaeria.nl Ga naar de gallery en daar kan je één volledig nummer en twee samples van onze mini-CD downloaden. Overigens is op de mini-CD de gewone viool te horen. Toen had ze de electrische nog niet. Het viool geluid op de mini-CD is niet denderend helaas en ik vind het geluid van haar gewone viool sowieso niet mooi. Eind dit jaar is er ongeveer een nieuwe CD van ons te verwachtten... |
|
klinkt goed wel harder dan ik dacht , afgaand op de foto van de violiste (ik heb nog geen viool gehoord op de geluidssamples) |
|
quote: Nouja, Land of Shadows zit vol met viool. Vanaf 0:58 istie vrij prominent te horen |
|
goede violiste heeft ze een effectenpedaal , extra reverb (reverb knop zit soms ook aan de versterker) zou het mooi maken ? [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 12-02-2004 2:02] |
|
Ik heb op zich weinig met violen en heb er ook weinig verstand van, maar soms kan dit instrument een hele mooie extra dimensie geven aan een nummer ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Nee, geen pedaal. Live is er meestal wel de mogelijkheid om wat galm erover te gooien middels de apparatuur van 't podium en in de studio is er natuurlijk genoeg aanwezig Elec. viool door een gitaarversterker gooien is geen goed idee, en een gitaarversterkergalm gebruiken al helemaal niet... |
|
quote: wat voor versterker gebruikt ze voor de elektrische viool ? de mevrouw van wie ik de elektrische viool had overgekocht gebruikte een roland versterker ( met reverb) , die ze ook voor gitaar gebruikte , dus vandaar dat ik dacht dat het normaal was .(ze kan heel goed viool spelen ). misschien komt er daardoor een schel geluid uit mijn elektrische viool , omdat je een speciale elektrische vioolversterker nodig hebt [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 12-02-2004 3:55] |
|
Je kan het beste een gewone PA of zanginstallatie gebruiken. Thuis een setje studiomonitors of eventueel zelfs je hifi-set als die een beetje fatsoenlijk is (geen sony midisetje dus ofzo). Een goede pre-amp is wel onontbeerlijk. Voor weinig (100 euro) heb je een Presonus TubePre. Als je het geluid dan nog wat wilt opleuken gooi je er een bak bij met goede galm, voor niet alteveel (200 euro) zou je voor een TC Electronics M300 kunnen gaan. |
|
thanks , ik zal informeren bij de rockpalace , alhoewel ik denk dat niemand in Den Haag verstand heeft van elektrische violen |
|
quote:Klopt, Ik heb daar echt dagen gezeten daar vanwege de hoeveelheden die ze daar hebben op allerlei gebieden. |
|
uit de biography van violiste van Endymaeria quote: |
|
quote: doe haar maar de groeten van jaap, weet ze wel genoeg Je moeder. |
|
silent cello wil ik ook hebben : quote: |
|
mijn elektrische viool ( ik zal binnekort een webcamfilmpje maken zodat je de klank kan horen ) |
|
quote: Oja. Eerst ff Paganini denken te kunnen spelen alsie nog in Sandor bezig is, en vervolgens ook nog ff een cello aan willen schaffen. Vinay, kerel, kan je al cello spelen, of denk je dat dat bijna hetzelfde is als viool? |
|
quote: Dat je goed viool kan spelen, wil niet zeggen dat je verstand van versterkers hebt... |
|
quote: Paganini is in dit topic aangeraden ,door Grindcore, aan beginnende violisten (blijkbaar is het niet voor beginnende violisten ). Ik ben op vioolles te gaan om te leren improviseren en meer om mooie stukken te spelen (ik luister zelden naar stukken die het het gehele stuk snel en complex zijn , ik zou het ook niet uit mezelf spelen , tenzij het aangeraden werd door een docent met het doel vaardiger te worden op een instrument ) De cello wil ik in de verre toekomst kopen ( als ik geld heb ), de vioolbouwster waar ik af en toe dingen koop is celliste en zegt dat cello en viool hetzelfde is , ze zei ook dat het in het begin moeilijk is en daarna gaat het wel [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 17-02-2004 5:02] |
|
quote: dat is waar , ze is een hele aardige vrouw by the way |
|
Viool en cello is een totaal andere techniek. Ga ik niet in detail op in, maar geloof me. En Paganini is voor vergevorderden (hogere klassen conservatorium). |
|
ik heb je teruggemaild |
|
Wie kent er hier Mark Wood ? Was een elektrische violist die gewoon metal speelt met zijn viool, erg gaaf. Zijn album Voodoo Violince is erg gaaf. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |