IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Zelfverdediging vs. het recht in eigen hand nemen Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-01-2004 16:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 16:45 schreef ghoulliette het volgende:
ik vind dit echt een heel sneu topic. Als mensen echt denken dat "the nature state" beter is, dan verienen zij als eerste de kogel als prijs voor stupiditeit.

Ik vind noodweer en zelfverdediging helemaal niet zo slecht.

In sommige staten (VS) kan je inbrekers e.d. neerknallen. Ik heb daar weinig moeite mee.

Dat heeft natuurlijk ook een geografisch reden. Pa van mijn ex had geen buren op 5 mijl afstand en geen politiebureau dichterbij dan een half-uur rijden. Niet gek dat hij dan altijd een rijfle bij de deur had....

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 16:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 16:55 schreef Chelman het volgende:

In sommige staten (VS) kan je inbrekers e.d. neerknallen. Ik heb daar weinig moeite mee.

Dat heeft natuurlijk ook een geografisch reden. Pa van mijn ex had geen buren op 5 mijl afstand en geen politiebureau dichterbij dan een half-uur rijden. Niet gek dat hij dan altijd een rijfle bij de deur had....

die situatie die jij noemt komt in Nederland niet vood. Maar er is een groot verschil tussen zelfverdediging en het recht in eigen hand nemen.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 15-01-2004 17:00 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 16:58 schreef ghoulliette het volgende:
die situatie die jij noemt komt in Nederland niet vood. Maar er is een groot verschil tussen zelfverdediging en het recht in eigen hand nemen.

Da's wel waar, als je bvb boven je winkel woont en ze rammen je ettallage moet je ze niet gaan beschieten als ze over straat rennen. Maar in geval waarover de topicstarter het had, kan ik me toch voorstellenb dat die mensen zich terecht bedreigd voelden of klanten ter hulp wouden komen.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 15-01-2004 17:01 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Of het nu mag of niet.
Ik zou er niet goed van zijn iemand neer te leggen. Ook al is het een inbreker.

Uit liefde voor ZM.

EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 15-01-2004 17:08 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 16:17 schreef Gunman het volgende:
Bij een overval is het toch wel nortmaal dat een mens zich wil verdedigen. Bij een diefstal zou ik nie meteen gaan meppen, zo iemand bedriegd je immers niet.
Bij ons heet het (na veelvuldig gevraagd te hebben aan politie) dat je ze gerust mag neermeppen als ze bij je thuis inbreken. Persoonlijk vind ik een inbraak heel wat anders dan een winkeldiefstal, je schendt immers iemands privacy.

Zulke berichten moedigen die gasten alleen maar aan: als iemand hen tegenhoudt, draait die ook de bak in, zielig. Fight fucking back!!

Volgens onze wet kan je spreken van zelfverdediging als je leven of dat van een ander in gevaar is. Zelfverdediging slaat niet op het verdedigen van goederen. Dus als ze bij je inbreken, kan je in principe (als ze letterlijk je leven niet bedreigen) enkel de politie verwittigen. Als je inbrekers betrapt en zij doen je niets, je schiet...dan ben je in fout. Tja, de Belgische wetten, kloppen langs geen kanten

Llie n'vanima ar' lle atara lanneina

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 17:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

de gewone dief smeert hem echt wel als je naar beneden komt, daar hoef je echt geen geweer voor in de handen te hebben.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 15-01-2004 17:26 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 17:08 schreef EVILinetje het volgende:
Volgens onze wet kan je spreken van zelfverdediging als je leven of dat van een ander in gevaar is. Zelfverdediging slaat niet op het verdedigen van goederen. Dus als ze bij je inbreken, kan je in principe (als ze letterlijk je leven niet bedreigen) enkel de politie verwittigen. Als je inbrekers betrapt en zij doen je niets, je schiet...dan ben je in fout. Tja, de Belgische wetten, kloppen langs geen kanten

Het hangt ook af van wat ze doen, als ze enkele willen meppen is het echt niet gerechtvaardigd om te gaan schieten (terecht). De bepalingen zijn er wel hoor, ze zijn alleen niet zo duidelijk.

@ghouillette: als ik een inbreker kan verhinderen om wat mee te pakken zit het wat mij betreft goed, ook als hij simpelweg gaat lopen als ik binnnenkom.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

EVILinetje
Usericon van EVILinetje
Posted 15-01-2004 17:27 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 17:26 schreef Gunman het volgende:
Het hangt ook af van wat ze doen, als ze enkele willen meppen is het echt niet gerechtvaardigd om te gaan schieten (terecht). De bepalingen zijn er wel hoor, ze zijn alleen niet zo duidelijk.

tis da dak bedoel

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-01-2004 18:30 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Moeilijk hoor....Ik verwacht nou niet direct inbrekers,maar ik heb wel een stuk pijp bij m'n bed leggen,en in geval van inbraak zal ik ook niet twijfelen om dat stuk pijp met een harde knal op een hoofd neer te laten komen.

spelfout weggehaald...

streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 15-01-2004 18:41 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

Maar pas op dat je dat volk niet te veel letsel veroorzaakt want anders vragen ze nog smartegeld ook nog of..ze hebben het lef om aangifte te doen van mishandeling.
TERWIJL ZE ZELF DREIGEN MET WAPENS of verbaal dreigen met de dood aan jou of je familie

life sucks....sometimes

EVILinetje
Usericon van EVILinetje
Posted 15-01-2004 18:41 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Naast ons bed ligt er ook een baseballknuppel...ge kunt toch nooit nie weten

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 15-01-2004 18:42]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 18:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 18:41 schreef streetfighter het volgende:
Maar pas op dat je dat volk niet te veel letsel veroorzaakt want anders vragen ze nog smartegeld ook nog of..ze hebben het lef om aangifte te doen van mishandeling.
TERWIJL ZE ZELF DREIGEN MET WAPENS of verbaal dreigen met de dood aan jou of je familie

maarre wat is je andere nick op zm?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-01-2004 18:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Elke keer als ik naar dit topic kijk lees ik 'zelfbevrediging'.....

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 18:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat moet je ook in je eigen hand nemen

streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 15-01-2004 18:45 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

Pas op dat je geen letsel aan anderen veroorzaakt!

life sucks....sometimes

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 18:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 18:45 schreef streetfighter het volgende:
Pas op dat je geen letsel aan anderen veroorzaakt!

jij doet mijn ogen pijn, mag ik jou nu doodmaken?

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 15-01-2004 18:47 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 16:20 schreef ghoulliette het volgende:
mensen zijn zich niet bewust van de gevolgen die het recht in eigen handen nemen met zich mee brengt.
Waarom hebben we uberhaupt een politiemacht als we toch maar doen en laten wat wij willen?

Uhm welke politiemacht kom op die lui schijten in hun broek als ze in een achterstands wijk komen.
En in Nederland is het tegenwoordig zo dat als je een verkrachter op heterdaad betrapt en hem ff lekker gaat afrossen en dan overdraagt aan de politie geeft hij JOU aan wegens mishandeling en jij wordt schuldig bevonden en hij vangt ff.
En dat meisje wat verkracht werd komt dan al helemaal niet meer aan bod.

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 18:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 18:47 schreef Smoochy het volgende:
Uhm welke politiemacht kom op die lui schijten in hun broek als ze in een achterstands wijk komen.
En in Nederland is het tegenwoordig zo dat als je een verkrachter op heterdaad betrapt en hem ff lekker gaat afrossen en dan overdraagt aan de politie geeft hij JOU aan wegens mishandeling en jij wordt schuldig bevonden en hij vangt ff.
En dat meisje wat verkracht werd komt dan al helemaal niet meer aan bod.

en hoeveel meisjes ken jij waarbij dat zo is?

Op het nieuws werden juist veel verkrachtuingen aangepakt door de politie die gelogen bleken te zijn.
In de laatste paar maanden alleen al drie gevallen daarvan in Nijmegen.

EVILinetje
Usericon van EVILinetje
Posted 15-01-2004 18:49 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 18:42 schreef Chelman het volgende:
Elke keer als ik naar dit topic kijk lees ik 'zelfbevrediging'.....

hmmm...beetje gefrustreerd? geobsedeerd?

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 15-01-2004 18:54 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 18:49 schreef ghoulliette het volgende:
en hoeveel meisjes ken jij waarbij dat zo is?

Op het nieuws werden juist veel verkrachtuingen aangepakt door de politie die gelogen bleken te zijn.
In de laatste paar maanden alleen al drie gevallen daarvan in Nijmegen.

Ik geeft het alleen als VOORBEELD en er staat HETERDAAD tussen dus daar valt weinig aan te liegen.

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-01-2004 19:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Jammergenoeg zijn er maar weinig meisjes die zo'n gast af weten te schudden. Maar volgens mij doen dat soort mannen geen aangifte lijkt me een beetje onverstandig.
*agent* dus toen u het meisje probeerde te verkrachten....

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 15-01-2004 19:35]

BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 15-01-2004 20:05 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

Wat is normaal en wat niet? Daar gaat dit topic toch over? Ok dan. Waar gebeurd verhaal.

Een collega van mij merkt dat de ruitenwissers van zijn auto meerdere keren zijn vernield. Slimme kerel als hij is prutst hij een laptop, webcam en bewegingsdetector aan elkaar, en vanachter zijn slaapkamerraam filmt hij elke beweging bij zijn auto. Een paar avonden later is het raak, en jawel de dader in kwestie staat er op alsof hij een Oscar in de wacht probeert te slepen. Gewapend met laptop, kleurenprintjes en filmpjes gebrand op cd naar het politiebureau om aangifte te doen. Uiteraard hilariteit alom op het politiebureau. Boodschap van de politie:
"het is vrijwel zeker dat we hier iets mee gaan doen." en "Als je binnen 6 weken (!) niets hoort nemen we het in behandeling."

Ikzelf ben niet zo'n held met webcams en detectoren. Ik zou niet eens op het idee zijn gekomen. Mijn inschatting is dat ik een halve nacht met een eind hout in mijn handen in de bosjes zou hebben gelegen. Zelfverdediging? Nee niet echt. En toch vind ik het volslagen normaal dat als de politie niets of niets serieus onderneemt om dit soortig gedrag tegen te gaan dat je dan zelf iemand op zijn ribbenkast ramt als deze persoon zonder reden en herhaaldelijk jouw bezit beschadigd. Typisch een geval van eigen schuld dikke bult.

Suggoraat recht is altijd nog beter dan helemaal geen recht. Een vandaal die in de kreukels is geslagen is beter dan een vandaal die zijn gang kan gaan en ermee weg komt. Ik zie ook liever een actieve politie die zo iemand gewoon oppakt en een actieve justitie die zo iemand berecht, maar als het niet anders is dan moet het maar.

Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.

WarMaster
HARSES OF CHAOS
Usericon van WarMaster
Posted 15-01-2004 23:38 by WarMaster Wijzig reactieProfiel van WarMasterQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 20:05 schreef BlueDuck het volgende:
Wat is normaal en wat niet? Daar gaat dit topic toch over? Ok dan. Waar gebeurd verhaal.

Een collega van mij merkt dat de ruitenwissers van zijn auto meerdere keren zijn vernield. Slimme kerel als hij is prutst hij een laptop, webcam en bewegingsdetector aan elkaar, en vanachter zijn slaapkamerraam filmt hij elke beweging bij zijn auto. Een paar avonden later is het raak, en jawel de dader in kwestie staat er op alsof hij een Oscar in de wacht probeert te slepen. Gewapend met laptop, kleurenprintjes en filmpjes gebrand op cd naar het politiebureau om aangifte te doen. Uiteraard hilariteit alom op het politiebureau. Boodschap van de politie:
"het is vrijwel zeker dat we hier iets mee gaan doen." en "Als je binnen 6 weken (!) niets hoort nemen we het in behandeling."

Ikzelf ben niet zo'n held met webcams en detectoren. Ik zou niet eens op het idee zijn gekomen. Mijn inschatting is dat ik een halve nacht met een eind hout in mijn handen in de bosjes zou hebben gelegen. Zelfverdediging? Nee niet echt. En toch vind ik het volslagen normaal dat als de politie niets of niets serieus onderneemt om dit soortig gedrag tegen te gaan dat je dan zelf iemand op zijn ribbenkast ramt als deze persoon zonder reden en herhaaldelijk jouw bezit beschadigd. Typisch een geval van eigen schuld dikke bult.

Suggoraat recht is altijd nog beter dan helemaal geen recht. Een vandaal die in de kreukels is geslagen is beter dan een vandaal die zijn gang kan gaan en ermee weg komt. Ik zie ook liever een actieve politie die zo iemand gewoon oppakt en een actieve justitie die zo iemand berecht, maar als het niet anders is dan moet het maar.

Helemaal mee eens.
Maar het probleem is dat, als je zo'n figuur in de kreukels slaat, je zelf wordt aangeklaagd wegens excessief geweld en er waarschijnlijk slechter vanaf komt dan de crimineel!Aan de ene kant ben ik er voor dat de rechten van een crimineel,als hij/zij de misdaad begaat,compleet vervallen.Aan de andere kant bestaat dan het gevaar ,denk ik, dat criminelen zwaarder gewapend hun misdaden plegen...trek je weer aan het kortste eind.
Moeilijk.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-01-2004 23:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 16:55 schreef Chelman het volgende:

Dat zijn nuances gebaseerd op één situatie, nl. die van de pa van je ex. Daar kan je geen beleid op maken.

Eigenrichting, tja... de indruk die ik krijg van het nieuws is vooral dat mensen steeds sneller gehoor geven aan hun impulsen en steeds minder nadenken over de gevolgen van hun acties voor anderen. Dus in plaats van een winkeldief in te rekenen moet-ie meteen verrot geslagen worden door het winkelpersoneel, vindt een lid van het Koninklijk Huis het nodig om hun boete te betalen en wordt korte tijd later door vergelijkbaar winkelpersoneel iemand gewoon doodgeschopt. We zijn helemaal niet klaar voor eigenrichting, man. Wat mij betreft mag er weer wat onderdanigheid in mensen geslagen worden en moet iedereen met eigenwijsheid en een grote bek een paar jaar de zoutmijnen in.
Ik ben dan ook voor een repressieve politiestaat met een sterke arm van de wet. Mensen die ervoor opgeleid worden hebben dan recht van spreken, en de rest van de bevolking houdt gedwee z'n smoel.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 15-01-2004 23:54]

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-01-2004 1:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 januari 2004 18:30 schreef varanus het volgende:
Moeilijk hoor....Ik verwacht nou niet direct inbrekers,maar ik heb wel een stuk pijp bij m'n bed leggen,en in geval van inbraak zal ik ook niet twijfelen om dat stuk pijp met een harde knal op een hoofd neer te laten komen.

je hebt toch kinderen lijkt me wel erg al sla je de verkeerde.
In ons huis is wel vaker ingebroken, maar toen we een hond namen hebben we nergens meer last van gehad, (zelfs niet van de irritante marrokaantjes uit de buurt aangezien de hond soms iemand naarde keel vloog ) maar de hond is al 2 jaar dood en nog steeds geen inbraken
een hond lijkt mij goede zelfverdediging omdat hij ten eerste niemand binnenlaat en als hij iemand verrot heeft gebeten dan krijgt hij niet zoveel schuld(of hij word afgemaakt)

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com