IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Wat vragen over reizen Volgende pagina
Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 15:44 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Aangezien ik na deze zomer tijd over heb, ben ik van plan te gaan reizen richting Azië. Niks travelcompany, niks 14 dagen lang in 8 sterren-hotels verblijven oid.
Het idee is om alleen (tenzij ik nog t verzoek van iemand anders krijg of hij/zij mee mag) een tijdje de hort op te gaan, door Oost-Europa door Mongolië richting Japan.
Lopend, liftend, ergens een kameel kopen, whatever.

Mijn vraag is of iemand hier zoiets zelf heeft gedaan of misschien mensen kent die iets soortgelijks hebben ondernomen of er info over hebben: welke route momenteel het veiligst is, welke plaatsen je zeker moet bezoeken, de plaatselijke gebruiken: wat is wel of niet taboe, tips, trucs, plantenkennis, boerenwijsheden om wonden te desinfecteren, verzin maar wat.
Het idee is om zo veel mogelijk op mezelf aangewezen te zijn en me zelf te kunnen redden.

Nou, eens kijken wat jullie weten


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-01-2004 15:46 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Tja, de enige tip die ik je kan geven is natuurlijk bij iedereen bekend: neem een handdoek mee!

Lijkt me wel een hele gave onderneming, Blackjack! Succes er mee!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 15:48 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:46 schreef helmet het volgende:
Tja, de enige tip die ik je kan geven is natuurlijk bij iedereen bekend: neem een handdoek mee!

Lijkt me wel een hele gave onderneming, Blackjack! Succes er mee!



Zal wel lukken denk ik zo.


Wat ik uiteraard meeneem:
Lucifers
groot mes
handdoek
Desinfectant
Zout
Touw

Kleren spreken voor zich.

Tenzij ik een extreem lichtgewichttentje kan krijgen, zijn tips over hoe ik snel een simpele tent opgezet krijg ook welkom.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-01-2004 15:51 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 januari 2004 15:48 schreef Blackjack het volgende:
Zal wel lukken denk ik zo.
Tenzij ik een extreem lichtgewichttentje kan krijgen, zijn tips over hoe ik snel een simpele tent opgezet krijg ook welkom.
Tent opzetten is over het algemeen een kwestie van oefenen. Als je uit je hoofd al weet waar en hoe alles moet ben je al een heel eind.

Je vergeet de norit overigens


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Vermijd alles wat met Rusland en de voormalige Sovjet Republieken te maken heeft.

Als je naar de diergaarde wil kan je beter naar Blijdorp of Artis.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 15:53 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Oh ja norit.

Maar aangezien ik lichtgewicht wil reizen, telt elk grammetje mee. Daarom zo simpel mogelijk bepakt, met zoveel mogelijk kennis om droog/warm te blijven voor t geval ik niet ergens in een hooiberg of kamertje kan overnachten.

btw. boog gaat mee ergens op iets kleins en pluizigs gaan jagen, mjammie


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 15:54 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:52 schreef Chelman het volgende:
Vermijd alles wat met Rusland en de voormalige Sovjet Republieken te maken heeft.

Als je naar de diergaarde wil kan je beter naar Blijdorp of Artis.



Wtf moet ik met de diergaarde?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 15:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:53 schreef Blackjack het volgende:
btw. boog gaat mee ergens op iets kleins en pluizigs gaan jagen, mjammie


Ik weet niet of je een grapje maakt maar dat zou ik zeker niet aanraden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 15:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:54 schreef Blackjack het volgende:
Wtf moet ik met de diergaarde?


doh...rusland en de sovjetrepublieken zijn een grote dierntuin met veel mensachtigen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 15:56 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:55 schreef Chelman het volgende:
doh...rusland en de sovjetrepublieken zijn een grote dierntuin met veel mensachtigen.



Ah zo, ik snap m. Al is Rusland voor touristen weer redelijk te doen: een vriendin was er afgelopen herfst weer eens naar toegegaan (3e keer in 2 jaar) en was er erg te spreken over.





quote:
Op 24 januari 2004 15:54 schreef Chelman het volgende:
Ik weet niet of je een grapje maakt maar dat zou ik zeker niet aanraden.



En of dat een geintje was. Ik zie mezelf al met zo'n boog rondrennen














Ik neem mn geweer mee

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 24-01-2004 15:58]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 15:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:56 schreef Blackjack het volgende:
En of dat een geintje was. Ik zie mezelf al met zo'n boog rondrennen




Lol.

Iig...als je naar de sovjet landen gaat: Bezint eer ge begint.

De meeste mensen hier hebben echt geen idee hoe het daar aan toe gaat. En als je daar ergens gezeik over krijgt moet je vooral niet over 'rechten' beginnen maar je smoel houden en een dollarbiljet overhandigen.

Het is een jammerlijk restant van de arbeidersparadijs.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 16:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:56 schreef Blackjack het volgende:
Ah zo, ik snap m. Al is Rusland voor touristen weer redelijk te doen: een vriendin was er afgelopen herfst weer eens naar toegegaan (3e keer in 2 jaar) en was er erg te spreken over.



In de steden valt wel mee. Maar jij wilde door het land en dorpskes reizen.

Ik blijf daar weg, kutland.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 16:01 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

edit: vraag werd al beantwoord.

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 24-01-2004 16:02]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 24-01-2004 16:04 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 24 januari 2004 16:00 schreef Chelman het volgende:
In de steden valt wel mee. Maar jij wilde door het land en dorpskes reizen.

Ik blijf daar weg, kutland.


Hmmm, Rusland kan idd behoorlijk link zijn. Vorig jaar zat ik bij iemand in een projectgroep met een ijshockey team (alleen variant van die sport) naar Siberië is gegaan voor wereldkampioenschap daarvan. Ze konden en mochten niet zonder begeleiding uit het hotel. De macht van de maffia is erg groot in Rusland en contreien, ook is er veel corruptie. Erg jammer allemaal

Toch wil ik nog keertje naar Moskou


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 16:06 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Maar zit die corruptie in Rusland nou met name in de steden of met name op t platteland?
Aangezien ik de grote steden wil vermijden, vroeg ik me af of de orpjes ook zo link zijn.
Dan wordt t maar route omgooien.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 24-01-2004 16:07 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 24 januari 2004 16:06 schreef Blackjack het volgende:
Maar zit die corruptie in Rusland nou met name in de steden of met name op t platteland?
Aangezien ik de grote steden wil vermijden, vroeg ik me af of de orpjes ook zo link zijn.
Dan wordt t maar route omgooien.


Ik zou het niet weten, ik denk zelf dat het op het platteland minder is maar ik kan het compleet verkeerd hebben.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 16:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:04 schreef Jebes het volgende:
Toch wil ik nog keertje naar Moskou


Wil je het lijk van je grote leider in de mausoleum aanschouwen?

Mijn vader is ooit in Moskou voor zaken geweest (begin jaren 80). Toen is die met een collega van hem naar die teringlijer gaan kijken en hij grapte: 'Zullen we in zijn bek pissen' o.i.d. Een arrestatie volgde snel...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 16:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:06 schreef Blackjack het volgende:
Maar zit die corruptie in Rusland nou met name in de steden of met name op t platteland?
Aangezien ik de grote steden wil vermijden, vroeg ik me af of de orpjes ook zo link zijn.
Dan wordt t maar route omgooien.


Steden zijn corrupt maar daar heb je nog iets van een politie macht.

Als je gezeik op het platteland krijgt, zien we je over een jaar op het nieuws samen met Arjan Erkel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 24-01-2004 16:10 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 24 januari 2004 16:08 schreef Chelman het volgende:
Wil je het lijk van je grote leider in de mausoleum aanschouwen?

Mijn vader is ooit in Moskou voor zaken geweest (begin jaren 80). Toen is die met een collega van hem naar die teringlijer gaan kijken en hij grapte: 'Zullen we in zijn bek pissen' o.i.d. Een arrestatie volgde snel...


Hmmm, volgens mij vind ik jouw vader niet echt grappig

Maar als ik naar Moskou ga wil ik zeker vanalles gaan bekijken


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 16:12 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:09 schreef Chelman het volgende:
Steden zijn corrupt maar daar heb je nog iets van een politie macht.

Als je gezeik op het platteland krijgt, zien we je over een jaar op het nieuws samen met Arjan Erkel.



Ach ja... da's minder.

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 24-01-2004 16:12]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 24-01-2004 16:13 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 24 januari 2004 16:12 schreef Blackjack het volgende:
Ach ja... da's minder.


Ach, gedraag je normaal (ga niet lopen geinen zoals de pa van Chelman) en het zal allemaal best wel meevallen


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 24-01-2004 16:14 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Mijn eerste punt is dat je het verkeerde jaargetijde kiest om in te reizen. Je wilt in de herfst beginnen en ik weet niet hoe lang je erover doet, maar lopend rusland doorkruizen kost wel een paar maanden en in Rusland kan het koud zijn heel koud. In mongolie en japan ook trouwens. Dus als je van plan bent er in de wintermaanden doorheen te reizen kan je maar beter heel veel warme kleding meenemen. Dus dan sjouw je je een breuk. Mijn advies is begin een half jaartje later, want dan is het lente en wordt het alleen maar warmer.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 16:14 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:13 schreef Jebes het volgende:
Ach, gedraag je normaal (ga niet lopen geinen zoals de pa van Chelman) en het zal allemaal best wel meevallen



Was ik ook van plan
Tot op heden heb ik altijd redelijk makkelijk contacten kunnen sluiten met wildvreemden, daar hoop ik ook een beetje gebruik van te kunnen maken daarzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 24-01-2004 16:15]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 16:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Als je over lopen in Rusland wil lezen moet je de boek The Long Walk van S.Rawicz lezen.

Hij is uit de goelag ontsnapt en terug naar Polen gewandeld. Best indrukwekkend.

Mocht je interesse hebben. Meel in profiel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 16:17 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:14 schreef Pandora het volgende:
Mijn eerste punt is dat je het verkeerde jaargetijde kiest om in te reizen. Je wilt in de herfst beginnen en ik weet niet hoe lang je erover doet, maar lopend rusland doorkruizen kost wel een paar maanden en in Rusland kan het koud zijn heel koud. In mongolie en japan ook trouwens. Dus als je van plan bent er in de wintermaanden doorheen te reizen kan je maar beter heel veel warme kleding meenemen. Dus dan sjouw je je een breuk. Mijn advies is begin een half jaartje later, want dan is het lente en wordt het alleen maar warmer.



Wat de kou betreft, daar maak ik me niet zo'n zorgen om, wel om eventueel afgevroren tenen enzo , dus daarom was ik ook van plan om ná de winter te vertrekken, en idd niet door Siberië heen , wel iets meer zuidelijker.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 24-01-2004 16:19 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:17 schreef Blackjack het volgende:
Wat de kou betreft, daar maak ik me niet zo'n zorgen om, wel om eventueel afgevroren tenen enzo , dus daarom was ik ook van plan om ná de winter te vertrekken, en idd niet door Siberië heen , wel iets meer zuidelijker.



Als het goed is kom je zowiezo door hooggebergte heen.
Maar vertrekken na de winter klinkt al veel beter dan vertrekken na de zomer.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen