|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Vind het achterbaks, maar ja dat is in tegenwoordig .. |
|
het is aangetoond (heb ff geen bron) dat er gemiddeld eens in de 7 jaar een prijzenoorlog in de supermarktbranche, alleen word er nu wel erg veel aandacht aan gegeven |
|
Komt omdat het nu samenvalt met economische malaise en overgang naar euro |
|
quote: Ja ik wist dat het al een tijdje mocht. Maar ik heb het nooit zo erg gezien. "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: indeed, daarom was er nu wel aandacht vanuit de consument (en daarom besteed de pers er meer aandacht aan) maar het kan idd ook te maken hebben met de nieuwe vorm van reclame die nu wel is toegestaan |
|
Op tv mogen concurrerende bedrijven elkaar vlg. mij nog steeds niet zwart maken. Alleen indirect. Maar ik ga altijd naar Jan Bruijns. Daar heb ik een volle kar voor 80 euro terwijl ik bij A.H. toch minstens het dubbele betaal. Aldi is ook goedkoop maar daar hebben ze niet zoveel en op=op. Daarnaast lusten mijn huisdieren geen brokken van Aldi (ook niet het huismerk van A.H. trouwens). Verwende rotkrengen!!!! |
|
quote: Het is geen zaak van voor de gek houden, het is gewoon een kwestie van marktwerking. De supermarkten hebben de afgelopen jaren behoorlijke winstmarges kunnen maken, simpelweg omdat de klant betaalde. Albert Heijn zat op een bepaald niveau, en als Jumbo of Aldi dan een procent of veertien (was het geloof ik) onder zitten, was men tevreden. Nu heeft AH de prijzen fors verlaagd om klanten en consumentenkrediet terug te winnen, en dientengevolge doen de prijsvechters hetzelfde omdat ze het verschil gelijk willen houden. De toeleveranciers van de supermarkten merken het wel behoorlijk in hun portemonnee, maar voor de supermarkten zelf valt het mee. Wie betaalt, bepaalt, en het is gebleken dat dat in dit geval ook de supermarktklant is. Albert Heijn is best geschrokken van die tijdelijke boycot n.a.v. fraude+Moberg etc. |
|
quote: Altijd? quote: Maar dat is grotendeels omdat bij Appie het assortiment veel groter is, en je met allerlei "lekkere" dingen thuiskomt, die je bij veel andere supermarkten niet kunt kopen. Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal) |
|
Wie laatst die reportage over de Aldi heeft gezien, gaat daar toch anders heen. Het is daar slavenarbeid, de werknemers worden zwaar onderdrukt.... |
|
quote: Ja en wat blijkt dus nu, AH is duurder geworden over de gehele linie. Wat een truc! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Waar heb je dat vandaan, wat is je bron? |
|
quote: Zelden zo'n tendentieus 'onderzoek' gezien. ALDI verdient geld door extreem efficient te handelen. Dat betekent (en werd door een van de topmannen beamd) dat het geen goede omgeving is voor mensen met een wat creatievere geest is. Bevalt het je niet...dan ga je weg. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ja, merkwaardig dat iedereen daar blijft werken, dat snap ik dus niet. Er schijnt nog behoorlijk wat trots onder die werknemers te heersen ook. Knap dat je dat kunt bewerkstelligen maar ik zou allang opgerot zijn... |
|
misschien krijgen ze veel korting op de artikelen. er ligt daar vaak goed pc-spul enzo. Oud Vuil. |
|
quote: Ja maar als je bij AH simpelweg de elleboogjesmacaroni wilt van 0,50 cent dan ken je die hele godverdomde kutpastahoek met 80 soorten pasta in 40 kleurtjes waarvan je je afvraagt hoe je stront er uit gaat zien nazoeken maar daar vind je nergens die elleboogjesmacaroni van 0,50 cent. Die staan in een ander hoekje tussen rijst, mie, ma & fucking MO!! Dat is de pest aan de AH.. De gewone simpele dingen staan weer niet waar je ze zoekt. Ik erger me altijd de pleuris daar. En mijn bankpas weigert altijd bij Appie. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote:Ook erg simpel om alles wat je niet aanstaat als Amerikaans af te schrijven. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Elleboogjesmacaroni van 0,50 cent is goor. Koop dan gewoon aardappels, (room)boter en bloem en maak met een snufje zout en peper 2,5 kilo gnocchi of andere pasta voor een euro of twee . |
|
quote: euh, in de keren dat ik op vakantie was in de usa, bij m'n broer, stond ik daar raar van te kijken, ja. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 26-01-2004 22:31] Oud Vuil. |
|
Ik heb geen bewijs, maar ook naar mijn idee is het eten over de hele linie wat duurder geworden, en dan vooral hun eigen produkten zoals AH vla van 0,79 naar 0,96 euro bijv. Van die produkten waar je niet zo snoeihard bij nadenkt omdat het niet zo duur is. Niet dat je daarmee het prijsstunten kan veroorloven, maar het helpt en als je dan nog een man of 400 ontslaat kom je er wel.... Winter is coming |
|
quote: Ik meen het ergens gelezen te hebben, iig was het zo dat er wel prijsdalingen waren over een zeer groot aantal producten. Tevens aan de andere kanten prijsstijgingen, wat in netto op een prijsstijging resulteerde. Ik zal de bron is proberen te vinden "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Door die prijzenoorlog heb ik minder werk Omdat de omzet daalt door de lage prijzen moet er worden bezuinigd. In dit geval bezuinigt de c1000 12 uur per week op de vulploeg. Ofwel 12 uur minder werk Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
bij de albert Heijn bij ons zoeken ze juist nieuwe medewerksers vanwege de drukte. |
|
quote: Dat doen ze bij de c1000, alleen maar om nog sneller klaar te zijn met vullen en dus centjes te besparen. Onze winkel is al niet erg groot en vaak staan er (onnodig) 2 lui op 1 vak. Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
quote: GOED?! LOL!!! Die zooi komt grotendeels van medion af. Retouren (defect dus) worden naar een servicecentre in venlo gestuurd... Er gaat gemiddeld een kwart vrachtwagen gevuld met retourzendingen voor medion PER NACHT weg bij ons (tpg in dordrecht) My madness, my sadness |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |