IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : tweedehands kopen Vorige pagina
Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 30-01-2004 13:14 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:13 schreef Jenje het volgende:
heb je twee linkse of twee rechtse?

Een normale en een met 5 middelvingers.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-01-2004 13:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:13 schreef Jenje het volgende:
heb je twee linkse of twee rechtse?

Je zou toch moeten weten dat ik en links niet samengaan.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2004 13:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:14 schreef Chelman het volgende:
Niet?

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2004 13:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:07 schreef Chelman het volgende:
Het verkopen/weggeven van een tweedehands CD is wezenlijk anders dan het traden van MP3. Een CD is een uniek product die volledig eigendom wordt van de koper tijdens de aanschaf. Er is echter een belangrijk verschil met bijvoorbeeld een fles cola, dat is namelijk dat de informatie die op een CD opgeslagen staat NIET jouw eigendom wordt. Je verkrijgt hoogstens een 'licentie' om het in huiselijke kring af te spelen. Als jij je CD verkoopt doe je afstand van die licentie en de bijbehorende datadrager. Oftewel: er is voor een licentie betaald en er is nog steeds maar een houder.

In geval van MP3 ruil je de informatie zonder zelf er afstand van te doen. Je creert hiermee een situatie dat er voor (hoogstens) een licentie betaald hoeft te worden en er in theorie oneindig veel informatie houders kunnen ontstaan.

Groeten C.....n en co

ja dat geloof ik allemaal wel. Maar het hoofdprobleem blijft hetzelfde.De platenmaatschappij slechts EEN keer inkomsten krijgt terwijl er TWEE mensen van "genieten"., en hierbij had de platen maatschappij twee jeer moeten cashen. De tweedehandkoper koopt die licentie NIET van de platenmaatschappij. Ook zo kunnen in theorie oneindig veel mensen van de muziek genieten (zij het kortstondig). het verschil is: met kopieren blijft iedereen de muziek behouden, met doorverkopen niet. De overeenkomst is: platenmaatschappijen lopen geld mis. Enige verschil is de schaal.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 30-01-2004 13:18]

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 30-01-2004 13:15 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:14 schreef Chelman het volgende:

Jij masturbeert dus rechts

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2004 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:15 schreef Shredhead het volgende:
Jij masturbeert dus rechts
en met links houd ie dolly, het partyschaap met discrete achteringang, stevig vast ...

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 30-01-2004 13:19 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:17 schreef Jenje het volgende:
en met links houd ie dolly, het partyschaap met discrete achteringang, stevig vast ...

Daar heb ik die 5 middelvingers voor.

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-01-2004 13:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 januari 2004 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:
ja dat geloof ik allemaal wel. MEchter, het feit blijft dat de platenmaatschappij slechts EEN keer inkomsten krijgt terwijl er TWEE mensen van "genieten". De tweedehandkoper koopt die licentie NIET van de platenmaatschappij. Ook zo kunnen in theorie oneindig veel mensen van de muwiek genieten (zij het kortstondig) Hierin vercshillen rippen en doorverkopen toch niet?
Als je een CD koopt koop je in principe de licentie om die muziek voor de rest van je leven te luisteren. Sterker nog, voor de rest van het bestaan van de CD mag de eigenaar/licentiehouder naar de muziek luisteren.

Als jij besluit daar op een gegeven moment afstand van de te doen is dat jouw keuze.. de licentie is van jou om weg te geven of te verkopen.

Ik zou het zelfs om willen draaien. Waarom moet een radiostation betalen voor het uitzenden (voor het feit dat er dus een heleboel mensen, waaronder ik, er naar luisteren) van een nummer dat ik thuis al op CD heb en dus toch al mag luisteren?

I'm not being rude. You're just insignificant.

Damir
Usericon van Damir
Posted 07-02-2004 23:16 by Damir Wijzig reactieProfiel van DamirQuote dit bericht

Willen jullie a.u.b. naar: http://home.wanadoo.nl/sweettooth/ gaan?

No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 07-02-2004 23:18 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2004 23:16 schreef Damir het volgende:
Willen jullie a.u.b. naar: http://home.wanadoo.nl/sweettooth/ gaan?

Under construction?

The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.

Damir
Usericon van Damir
Posted 07-02-2004 23:21 by Damir Wijzig reactieProfiel van DamirQuote dit bericht

Ik heb alleen bezoekers nodig!!! (ongeveer 200)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2004 23:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

SPAM

Damir
Usericon van Damir
Posted 07-02-2004 23:27 by Damir Wijzig reactieProfiel van DamirQuote dit bericht

Wat spam?

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 07-02-2004 23:33 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ham

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 09-02-2004 8:40 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2004 23:27 schreef Damir het volgende:
Wat spam?
Het is vreselijk irritant om reclame te gaan lopen maken voor je site, zet de site maar in je profiel of in je signature. Daarnaast ben je ook nog eens ontzettend offtopic!

Ik koop wel vaker tweedehands! Maar ik ben dan ook een arme student!

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 09-02-2004 8:40]

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 09-02-2004 15:01 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 30 januari 2004 12:57 schreef Tongerloft het volgende:
Als het al oneerlijk zou zijn om een tweedehands cd te kopen of te verkopen, dan is het nog veel erger om een cd weg te geven of te krijgen!!!!

In beide gevallen wisselt de cd van eigenaar en de artiest ontvangt maar één keer z'n poen!!!

idd het zou dan betekenen dat je nooit een cd voor iemand mag kopen en aan iemand kado mag doen, omdat je er dan eigenlijk 2 had moeten kopen?!

zoals er al meer gezegt wordt. de cd is al gekocht en de belanghebbenden hebben dus hun poen ontvangen. ze kunnen niet meerdere keren cashen voor cd.

je auto verkoop je idd ook niet voor het volle bedrag door, wat je dan daarna aan de fabrikant door zou moeten spelen.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com