IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Verkeersboetes in Finland -- gelijke monniken, gelijke kappen? Vorige pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-02-2004 10:09 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vind die boete van 170000 euro vrij belachelijk maar eigenlijk ook wel erg grappig
Totdat ik hem zelf moet betalen natuurlijk ghehehehe


Zenial


Doomsday
Usericon van Doomsday
Posted 13-02-2004 19:40 by Doomsday Wijzig reactieProfiel van DoomsdayQuote dit bericht

Nou ik ben dus mijn rijbewijs kwijt geraakt door te hard rijden. Ik weet nu hoe dat is en ik rij nu zeker niet meer meer dan 50 km/u te hard.
Je rijbewijs kwijt zijn komt harder aan dan een boete.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-02-2004 19:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2004 19:40 schreef Doomsday het volgende:
Nou ik ben dus mijn rijbewijs kwijt geraakt door te hard rijden. Ik weet nu hoe dat is en ik rij nu zeker niet meer meer dan 50 km/u te hard.
Je rijbewijs kwijt zijn komt harder aan dan een boete.


Ja dat geloof ik best(overigens, dan moet je toch wel erg hard hebben gereden?). Ik had een tijdje geleden een boete van ongeveer 200 euro omdat ik te hard had gereden in Duitsland. Dat was voor mij genoeg, ik rijd nu zelden te hard.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-02-2004 19:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 22:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Van www.nu.nl:


Wat vinden jullie van bovenstaande manier van boetes geven? Moet men naar draagkracht een boete betalen (dit betekent dat miljonairs mogelijk tonnen kunnen gaan betalen voor een snelheidsovertreding) of vind je dat een overtreding voor iedereen gelijk bestraft moet worden?

Ikzelf vind het belachelijk zoals het in Finland gaat. Stel je voor zeg -- je rijdt te hard en krijgt 200 euro boete, het jaar daarop maak je vette promotie, je rijdt weer te hard (evenveel km/u) en mag opeens 1000 euro gaan betalen.
Het feit dat een miljonair die 200 euro absoluut niet in z'n portemonnee zal voelen is gemakkelijk te ondervangen door bij de (laten we zeggen) derde overtreding z'n rijbewijs in te nemen voor (laten we zeggen) een jaar.
Ik vind het hele stelsel überhaupt absurd. Moet iemand met veel geld dan ook opeens meer betalen als hij z'n bibliotheekboeken een week te laat inlevert of zo. En hoe zit dat met andere zaken -- moet zo'n rijkaard opeens ook meer betalen voor een pak melk? Hoe ver wil je het doortrekken?

*edit* verzoek aan de mods om 'Verkeersboets' in de topictitel te wijzigen in 'Verkeersboetes' -- tikfout (uiteraard ).
Your welcome


Dit is gewoon pure discriminatie. Sowieso geeft dit weer het (verkeerde) signaal af dat als je arm bent, een overtreding plegen helemaal niet zo erg is...

En als je dan de rijken wil pakken, moet je een stelsel invoeren waarbij per overtreding de boete steeds verdubbelt of zo. Als iemand dan te hard blijft rijden omdat hij die boete in eerste instantie toch niet voelt, dan gaat-ie het op een gegeven moment toch wel merken.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-02-2004 19:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 februari 2004 19:52 schreef altx het volgende:
Dit is gewoon pure discriminatie. Sowieso geeft dit weer het (verkeerde) signaal af dat als je arm bent, een overtreding plegen helemaal niet zo erg is...

En als je dan de rijken wil pakken, moet je een stelsel invoeren waarbij per overtreding de boete steeds verdubbelt of zo. Als iemand dan te hard blijft rijden omdat hij die boete in eerste instantie toch niet voelt, dan gaat-ie het op een gegeven moment toch wel merken.

Ja die boetes moeten wel een minimumwaarde hebben natuurlijk. Niet dat daklozen 10 cent moeten betalen als ze ergens inbreken ofzo hehehe... Maar die verdubbeling is nog niet zo'n slecht idee. Of gewoon algemener: Boetes komen op je strafblad. Hoe langer dat ding, hoe hoger de boetes.


Zenial


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-02-2004 20:31 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Een boete is een sanctie op een overtreding. Het beleid van Finland wekt bij mij de indruk dat de sanctie op het inkomen ligt i.p.v. op het vergrijp. Dat lijkt mij onjuist.


Touché, pussycat!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-02-2004 1:19 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Rijke mensen moeten al relatief meer belasting betalen dan anderen en dat is voldoende.
Ik ben ook tegen het systeem omdat dat in nederland toch niet gaan werken omdat we dan weer 10000 mensen moeten aannemen om de financiele status van iedereen ook meteen bij een boete te onderzoeken, wat, zal je zien, meer gaat kosten dan het oplevert.
Wel zou het systeem ingevoerd kunnen worden dat als zeg maar, iemand 40x een boete heeft gekregen voor te hard rijden in 2 jaar tijd er wel eens gekeken mag worden om die persoon voor de rechter te slepen, en dan wel een geldboete op te leggen naar kapitaalkrachtigheid, maar niet bij iedereen dus.


Follow the freezing moon...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2004 1:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 februari 2004 20:31 schreef Sporty Voleg het volgende:
Een boete is een sanctie op een overtreding. Het beleid van Finland wekt bij mij de indruk dat de sanctie op het inkomen ligt i.p.v. op het vergrijp. Dat lijkt mij onjuist.



En als ze nou eens wat nuttigs zouden doen met dat geld


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen