|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: dan is Yoga dus juist wel iets voor jou!!! |
|
Doe je ook aan Yoga dan G. En euh als je zo stijf bent Lord, misschien kan Satan je dan wat lessen geven haha bla...bla...bla... |
|
quote: De laatste tijd doe ik niet zo veel meer an Yoga.......maar ik heb wel een 4 jarige opleiding voor Yoga-docent gevolgd....... |
|
Welke vorm .Hatha yoga ? |
|
Yep |
|
Ik heb een goed boek over hatha yoga .Ik vind de cobra een mooie houding ,ook zoals die wordt uitgevoerd . Voor de rest vind ik Kriya yoga interessant en tantra yoga (yoga van de sikhs ) ;kan ik wel aanraden . [Dit bericht is gewijzigd door Satan op 02-11-2001 14:42] |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Satan op 02-11-2001 14:38] |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Satan op 02-11-2001 14:39] |
|
Satan .....welk boek is dat dan?....en wat is jou ervaring met Yoga? |
|
Fuck yoga |
|
quote: Bedankt voor uw intelligente en constructieve bijdrage aan deze discussie. |
|
Heb een goede dag vandaag. Maar graag gedaan hoor. BAL |
|
en Satan doe nog eens een antwoord op mijn vraag!? |
|
quote: ik mail je de titel wel . |
|
zijn er ook mensen die een wat simpelere vorm van yoga bedrijven? niet meteen met guru's en ashrams en weet ik veel. een site kan ik ook wel zelf zoeken, maar ik was benieuwd naar ervaringen van mensen hier. (tis nogal een oud topic, nieuwe mensen, nieuwe meningen en ervaringen) Oud Vuil. |
|
quote:ff snel voordat ik naar bed ga (kom net onder de douche vandaan ). Ik doe aan Power Yoga. Is Yoga maar dan iets sneller zeg maar. Wel veel evenwichtsoefeningen, manier van ademhaling is heel belangrijk. Ik vind het heerlijk, kom er lekker van tot rust. Het is trouwens wel fucking inspannend,, ben helemaal kletsnat van het zweten na afloop. Weet verder niks over de achtergrond eigenlijk. Doe het gewoon omdat het goed voor me is en ik het leuk vind om te doen. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
|
Jazeker. Ik doe het 2 uur in de week. Niet zozeer voor het spirituele maar eerder om m'n spieren eens goed te stretchen. Voor m'n werk enzo zit ik eigenlijk constant op een stoel en na een tijdje voel je zoiets wel aan je rug en dergelijke. Yoga helpt hierbij wel degelijk, je voelt je veel minder stijf. En zo'n lotushouding word zelfs "leuk" als je'm na een tijdje zonder veel moeite kan aannemen. mvg wk10 |
|
ik heb vorig jaar ( en het jaar daarvoor)ook geyoga't. niet voor de lenigheid of het spirituele, maar voor de ontspanning. Ik wil dit jaar weer een paar lesjes volgen, maar het gaat zo snel vervelen als je in een klas vol houte planken zit. |
|
...Wat je al niet aantreft op een metalforum voor onderwerpen hehe... yoga dus! Ik doe zelf sinds een paar jaar yoga en ik moet zeggen ik zou niet meer zonder willen. Als je een tijdje ermee bezig bent wordt het zo'n vanzelfsprekendheid en deel van je dagelijkse routine. Je denken, je houding en je handelen verandert gewoon ten goede, ik vind het echt een verrijking. Ik denk wel dat het staat of valt met een goede docent. Als je een leraar hebt die je nooit corrigeert of niet goed inzicht heeft dan kun je het wel vergeten. Vraagje aan de yogi's op dit forum: Ik heb begrepen dat ongeveer een uur in de week nog net aan een onderhoudende functie heeft maar eigenlijk niet genoeg is. Hoeveel keer/uur per week moet je yoga oefenen om verder te komen denken jullie? ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Verder komen met Yoga kun je alleen als je meerdere aspecten in je leven aanpast, zoals bijv. voeding, maar ook je manier van in het leven staan is erg belangrijk. Er zijn veel momenten op de dag waar je de energie van yoga kunt verliezen, bijvoorbeeld in het verkeer, of op het werk. Wanneer je dan weer aan yoga doet bouw je het weer op. Hoevaak je dit nodig hebt verschilt natuurlijk per persoon, maar meestal zijn de meeste mensen binnen een dag de yoga weer kwijt. Als je elke dag aan yoga doet begin je dus elke dag met goede energie. Nu heeft natuurlijk niet iedereen de tijd omdat elke dag te kunnen doen. Ik doe sinds kort mee met de gevorderde groep, hierin wordt ook veel aandacht besteed aan mantra's, en dit is 1 keer per week en de les duurt anderhalf uur. |
|
quote: Iedereen die het tegendeel beweert liegt dat ie barst, als er iets geestverruimend werkt is het het maken van muziek "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: -Is er een voedingsleer van yoga uit of vinden ze alleen dat je vegetarisch moet worden? -Welke soorten yoga spreek je nou over? ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Hehe, vroeger deed ik altijd Yoga met m'n vader. Vandaag de dag doe ik het nog altijd, aan de hand van een boekje waar allemaal houdingen instaan. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote: de meeste yogi's eten macrobiotisch (sla maareens een tijdschrift over yoga open en de ad's vliegen je om de oren. (sober eten is goed voor geest en lichaam) De Yoga die ik doe is een combinatie van meerdere yogasoorten, onder de noemer ontspannings yoga. Belangrijk zijn de 8 astanga; yama, niyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dhyana, om uiteindelijk Samadhi te bereiken, de ultieme staat van zelfverwerkelijking/ bevrijding. Maar dat is niet iets voor de hobby yogi's natuurlijk. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |