Gunman |
the destroyer |
|
|
|
Posted 06-11-2014 16:52 by Gunman |
|
|
Toen zielzoek en dat soort dingen nieuw waren, wel eens wat gehaald natuurlijk. Maar toen waren mp3's nog max 128kb/s en de goede dingen achteraf netjes op CD gekocht, klinkt toch altijd wat beter.
Verder: er is zo'n groot gratis aanbod, dat ik me in tijden van weinig aankopen nooit verveel; videos bij reviews, bandcamp afschuimen (soms wat gratis demo's meepikkend).
Ik heb nog rekken vol CD's, en binnenkort ga ik maar eens mijn nieuwe ikea kasten in elkaar schroeven om mijn Vinyl niet langer in grote plastic boxen te bewaren;
Ik vind beide nog altijd hun waarde hebben, en het maakt de muziekbeleving een stuk minder hectisch. Een ietwat goede installatie om alles te draaien, en rustig gaan zitten, wat lezen, soms eens opstaan om iets te zoeken, dat ontspant echt meer dan scrollen.
Natuurlijk heb ik al mijn cd's op mp3 voor auto en werken op de pc. Maar voor mij mogen tastbare dragers blijven bestaan.
Maar het is wel jammer dat formaten als muziek-dvd nooit echt goed doorgebroken zijn; er valt immers veel meer geluidskwaliteit te bereiken dan wat een CD kan bieden. Met een dikke PCM geluidstrack, komt een mooi egale vinyl toch wat in het gedrang imo.
Toch is vinyl speciaal; het is een erg fysiek proces en toch veruit de manier van muziek luisteren die het meest voldoening geeft, maar niks voor "gauw tussendoor".
|