IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Weakling (US BM) Vorige pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-11-2013 13:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2013 13:24 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ja. Als je naar zo'n oude plaat luistert hoor je originaliteit en vernieuwing, als ik naar de kloon uit 2008 luister hoor ik een wannabe warrior in z'n slaapkamer. Vergelijk het met de schilderkunst: tegenwoordig, maar ook eeuwen terug al, zijn/waren er zat schilders die in principe net zo goed konden schilderen als de grootheden, hetgeen bewezen wordt door het niveau van vervalsers en restaurateurs. Toch, deze vervalsingen worden niet zo sterk, of eigenlijk gewoon vrijwel niet, gewaardeerd. Waarom? Omdat het een rip-off is, geen originele verdienste. Op dezelfde manier willen verzamelaars originele CD's, geen bootlegs, of echte antiquiteiten in plaats van replica's van hoog niveau; de lijst is eindeloos.

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben ervan overtuigd dat het in de muziek, of eigenlijk in alle kunst, om meer gaat dan alleen de formele aspecten. There's more than meets the ear.

Als het een replica, rip-off of een kloon is zou ik het ook niet goed vinden. In die zin doet originaliteit me zeker wat. Als het echter een nieuw werk is van een band die zich een bestaand (sub)genre eigen maakt en daarmee het oude werk overklast, wordt het anders. Zoals Weakling, bvb. Ha!
quote:
Ah, dus mijn angst bleek gegrond.

Zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-11-2013 13:31]

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-11-2013 13:35 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 november 2013 13:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als het een replica, rip-off of een kloon is zou ik het ook niet goed vinden. In die zin doet originaliteit me zeker wat. Als het echter een nieuw werk is van een band die zich een bestaand (sub)genre eigen maakt en daarmee het oude werk overklast, wordt het anders. Zoals Weakling, bvb. Ha!

Yes .

Northward
Usericon van Northward
Posted 15-11-2013 18:52 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Dead as Dreams! Lang geleden, pak hem gelijk weer even uit de kast. Heersen!

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com