|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
als ik naar mijn schoonvader kijk, die barst van de originele singles van oa. the beatles, hendrix etc. volgens mij hoorde men de liedjes op de radio, of als men een tv had, keek men naar dat programma top of flop, waar een artiest optrad (meestal niet, dan zette die presentator, herman stok dacht ik, een 7" op). de jury zeek dan bijv. een groep als the beatles enorm af, maar het publiek ging uit zijn plaat. en dan kocht je de single. denk ik. maar ik zal het eens vragen aan mijn schoonpa. maar echt ruilen in die tijd, ik denk dat men toen nog niet zo muziekdwaas was als later, toen het medium daarvoor uitgevonden was. (cassettebandjes). [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 22-02-2004 22:10] Oud Vuil. |
|
Vroeger toen alles nog hip was... http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
quote: COOL!! quote: Als dat zo is, dan was er dus al wel het 'afzetten tegen de gevestigde orde' (maar da's van alle tijden), maar de 'revolutionaire' muziek kwam dus wel tot je via officiele kanalen? (dus via TV, radio etc. in plaats van via obscure labeltjes en tapetraders)... Vraag het je schoonvader eens, interessant Oproep aan iedereen trouwens, vraag het eens aan ouders, familieleden, kennissen etc., ik ben eens benieuwd! [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 22-02-2004 22:09] |
|
Was zoiets als Hawkwind vroeger ook underground? Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote:Cassettebandjes zijn idd makkelijker om te traden...maar muziek van elkaar overnemen-koppieren via bandrecorder gebeurde natuurlijk ook... (als ik kijk naar mijn pa....) Overigens heb ik van hem gehoord, dat hij vaker dicht bij de radio ging zitten als zijn pa middagdutje (of zo) deed....radio zacht en stiekem luisteren voor zolang het duurde.... |
|
quote: jamaar die grote spoelen(ik heb hier thuis ook nog zo'n ding) ging je niet via de post naar elkaar opsturen, veels te duur. Oud Vuil. |
|
Onafhankelijke muziek begon toen de eerste voorloper van de homo sapiens met een stuk hout op een boomstam ging rammen. Wat 'hedendaagse' muziek en de underground betreft dan moet je het denk ik bij de blues en jazz zoeken en dan met name in de jaren 20 van de vorige eeuw. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik heb hier nog 3 hele leuke videobanden met materiaal uit de jaren 80. En toen was het al behoorlijk underground.. Erg gaaf om (terug) te zien zoiets.. |
|
quote: hehheh, ik weet nog goed, hoe we helemaal debiel werden van die combatvideo-clips op monsters of rock, slayer, exodus en venom live nummers. en wat wilden we die band graag hebben. helaas. Oud Vuil. |
|
quote: Zat ik ook aan te denken -- was blues niet muziek waarin de 'duivel' huisde? Ik ben namen van artiesten vergeten helaas... |
|
die knakker die zijn ziel verkocht aan de duivel, om een bekend artiest te worden. hoe heet hij ook alweer? Oud Vuil. |
|
quote: Robert Johnson - The Crossroad Blues Hij heeft volgen de legende zijn ziel aan de duivel verkocht. Hellhound On mY Trail...schitterende plaat. Ik heb 2 cds van waarde heer Johnson. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: zie boven KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Robert Johnson met het nummer Me and the devil blues. (Staat volgens de Mindview in Lords of chaos.) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Dat is bij mij dus onder [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 22-02-2004 23:07] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Een goede intro van RObert Johnson is de: King of the Delta Blues Singers album (die heb ik dus ook) Hierop staan alle klassiekers: 1. Cross Road Blues (Johnson) - 2:32 2. Terraplane Blues (Johnson) - 3:00 3. Come on in My Kitchen (Johnson) - 2:52 4. Walking Blues (Johnson) - 2:31 5. Last Fair Deal Gone Down (Johnson) - 2:41 6. 32-20 Blues (Johnson) - 2:54 7. Kindhearted Woman Blues (Johnson) - 2:52 8. If I Had Possession over Judgement Day (Johnson) - 2:37 9. Preaching Blues (Up Jumped the Devil) (Johnson) - 2:53 10. When You Got a Good Friend (Johnson) - 2:39 11. Rambling on My Mind (Johnson) - 2:53 12. Stones in My Passway (Johnson) - 2:29 13. Traveling Riverside Blues (Johnson) - 2:47 14. Milkcow's Calf Blues (Johnson) - 2:18 15. Me and the Devil Blues (Johnson) - 2:33 16. Hellhound on My Trail (Johnson) - 2:37 17. Traveling Riverside Blues - 2:39 De beste nummers heb ik ge-bold KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Sorry, ik heb echt een broertje dood aan blues (eigenlijk heb ik er gewoon een gruwelijke teringhekel aan). On topic, ik vraag me af hoe 'onafhankelijk' iemand als bv. Debussy was, of Carl Orff. Of op ander vlak, Mary Shelley of Rimbauld? Of kom ik nu met sentimentele clichés? |
|
quote: Barbaar. Jazz dan? Ik wil je een aantal goede artiesten aanreiken...heb je trouwens nog die platen gechecked waar ik het vorige keer over had? quote: Veel klassieke muziek was gecomissioneerd en derhalve niet helemaal onafhankelijk. Toch hadden de artiesten behoorlijk veel vrijheid, en waren de betere in staat om vrijheid (creatief) te verwerven (Mozart). Mary Shelley en de aan haar contemporaine schrijvers lieten zich in drie stromingen samenvatten: Gothic, ROmantic en Decadent. Die drie benamingen waren allerszins positief toendertijd. In zoverre denk ik dat ze wel onafhankelijk waren. Rimbauld ken ik niet persoonlijk maar volgens mij valt hij in dezelfde periode als de bovengenoemde, toch? Hij wordt ook vaak naast Bauderlaire genoemd die een schoolvoorbeeld van een Decadente schrijver was. Voor meer infor heb ik een leuk artikel voor je. Ik zou hem wel moeten kopieren want het is ouderwetsch papier. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Waren dat die indie-popplaten? Zo ja, dan ja... Ik weet helemaal niet of ik van jazz hou. Wat vrienden van me zijn helemaal into oude jazz/dixie dus ik krijg wel wat bits & pieces mee (ik kan niet zeggen dat ik daar erg blij mee ben ). Net als blues trouwens -- tot mijn grote verdriet. |
|
hm, ik waardeerde steeds meer muziek op latere leeftijd, maar de laatste jaren.... mijn vader was een fervent jazz-liefhebber, ik heb nog wat van zijn platen. maar ik kan er nog steeds niks mee. net zoals country en reaggea. en hoempa. binnenkort word ik 35, ik denk niet dat m'n smaak nog heel veel zal veranderen. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 22-02-2004 23:35] Oud Vuil. |
|
Goede country is echt meesterlijk.... Datzelfde geldt voor echt goede reggae.... Ik had het geluk om een aantal kennissen te hebben die zich in die scenes bewogen en heb zodoende veel moois kunnen proeven. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
He dwaal...als je ook over totale anti-establishment muzikanten praat....dan moet je een zekere George Duke checken. Hij is al veertig jaar bezig in de bizz heeft bij de Mothers of Invention gespeeld en zelfs mensen als Miles Davis geproduceerd. Hij maakt funk en jazz maar in een zeer aanstekelijk jasje. Hij bracht vorig jaar een nieuw album uit. Als je niet aangewezen op raszuivere muziek dan is hij zeker een onwijs vette aanrader. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:*start Soulseek* |
|
quote: Heb een pokkehekel aan blues en bluesinvloeden evenals pure country & dat vaak maar suffe reggae maar fusion is een ander verhaal, met name Miles Davis was een muzikaal genie en iedereen die met Frank Zappa gespeeld heeft onwijs goed. Jazz & funk werden vroeger toch ook als afval bestempeld (zeg maar thrash)? Die stijlnamen -en andere- waren van origine toch scheldwoorden tav die muziek toch? Frappant trouwens ook dat 95% van de oude jazzgarde zware heroinejunks waren [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-02-2004 1:12] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
De echt oude jazzhelden waren eerde alcohol en opium junks dan heroine.... Ik vind pure blues echt onwijs heerschen om de rauwe emotie die erin zit. Daar kan IMHO geen enkel ander genre aan tippen. Wat Jazz betreft is het lastiger aangezien de stromingen daar echt M---i---j---l---e--n--v--e-r uit elkaar liggen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |