|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Heb er al een paar weekjes met genoegen naar kunnen luisteren, fantastisch album. Overigens is het niet HET nieuwe album, maar een tussendoortje. Opgenomen op 12 mei 2003(vandaar 12:5) in Zweden voor een zaaltje met zo'n 80 man. Het 'echte' nieuwe studio album genaamd: 'BE' staat gepland voor een release in mei van dit jaar. |
|
Dat wist ik dus niet, maar ik vind het eerder een 6-gangen menu dan een tussendoortje |
|
Ik wist helemaal niet dat er voor "be" nog een ander kwam.. Nouja, ik heb het meestal niet zo op live dingen enzo. Ik zie dus nog wel of ik die ga kopen, maar het échte nieuwe album moet en zal ik gewoon hebben. Pain of Salvation is namelijk gewoon super zo kan ie wel weer |
|
hmm, ik ben erg benieuwd naar beide. idd een GENIALE band |
|
Zo... na enig uitstel (ik na het openen van deze topic eerst maar eens Remedy Lane gehaalt en inmiddels héél veel geluisterd) heb ik dan eindelijk 12:5 binnen en net 1,5 maal geluisterd. En ik ben onder de indruk. Wat een lekkere, dromerige, chill-muziek . Mooi atmosfeertje, technisch prima... de numemrs die ik ken (van Remedy Lane) zijn allemaal goed uitgewerkt. Dryad In The Wouds en Undertow gaven me wederom kippenvel Voor liefhebbers van sfeervolle, akoestische muziek is dit een dikke anarader! |
|
Ik draai 'm regelmatig voor het slapen gaan...heerlijk! [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 31-03-2004 16:50] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
i agree, heerlijke in slaap val plaat. klinkt echt goed!!! I Find That I Am Not There... |
|
hey, wanneer komt 'het' nieuwe album eigenlyk uit? |
|
Heb 'em ondertussen een weekje of drie en eerlijk gezegd is het niet écht wat ik ervan verwacht had. Ik had graag wat afwijkender arrangementen gehoord. Die zijn er hier en daar wel, maar te weinig naar mijn gevoel. Toch een subliem album, maar niet subliem genoeg naar POS-maatstaven. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
kheb 12:5 ook gedownt, en hij klinkt wel goed. maar idd, gewone POS albums vind ik ook beter |
|
quote: Tot nu toe bevalt 12:5 prima. Ik kan alleen oordelen door het te vergelijken met Remedy Lane... en 12:5 is darabij stukken toegankelijk. Ik moest in RL echt lang zoeken naar patronen in de muziek (zoals het begin van Rope Ends en Fandago) , en het duurt lang vordat je het concept hebt uitgediept. En dat hele concept mis ik in 12:5 |
|
12:5 klinkt als POS die hun reguliere nummers akoestisch brengen en daar wringt bij mij het schoentje. Ik verwacht van POS dat ze er iets speciaals van maken. De drums bijvoorbeeld verschillen nauwelijks, alleen speelt die gozer nu met borstels i.p.v. stokken. Het ligt allemaal iets te voor de hand naar mijn idee. geef mijn maar de laatste drie albums. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Wel opmerken dat ik tijdens sommige nummers vergeet dat ik naar een live album luister... pas als het publiek gaat klappen denk ik daar weer aan. Zeker Second Love ( ), albumkwaliteit! |
|
Ik heb hem vandaag gekocht, en ik vind hem fantastisch! Pain Of Salvation |
|
ja ook maar kopen mag niet in mijn collectie ontbreken Do androids dream of electric sheep? |
|
Ik heb de cd nu al een tijdje in mijn bezit, en moet eerlijk bekennen dat ik 'm erg oke vindt klinken. Toch mis ik de extreme momenten in de muziek omdat alles acoustisch is.. Dus de "gewone" cd's vindt ik toch net iets heftiger c.q. beter... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Heb 'm ook net aangeschaft...vind het erg ok klinken, al mis ik ook de extreme stukken. Wel erg goed voor een live registratie trouwens... Schutters!! |
|
heerlijke release.... zo rustgevend, prachtige vocalen. en ik mis de extreme uitspatters juist niet, is gewoon niet de bedoeling van deze release, als je die wilt hebben zet dan gewoon een studio album van ze op! Heerlijk, kan niet wachten to "BE" uit gaat komen deze zomer!!! I Find That I Am Not There... |
|
Lekker plaatje, alleen m'n vriendin jat 'm steeds mee... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: wat heb jij een kut vriendin!! he he I Find That I Am Not There... |
|
quote:ik zal het tegen d'r zeggen. HIER dat ding *PATS* Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Of gewoon saampjes onderuit gezakt op de bank deze schijf luisteren, lijkt me een betere oplossing! zeg maar niet dat ik vind dat ze een kut vriendin is.... kom ik ook weer zo onaardig over... I Find That I Am Not There... |
|
Wat ik overigens wel 'jammer' vind van 12:5, is dat het donkere nummer 'Ashes' opeens een behoorlijk opgewekt nummer geworden is... |
|
En ik mis Ending Theme Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ja ik ookwel... maar aan de andere kant hebben ze toch een hoop nummers van Remedy Lane gespeelt. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |