IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : pain of Salvation - 12:5 Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-03-2004 15:55 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Er zijn PoS topics maar ik wil het hebben over het nieuwe album, getiteld "12:5".
Ik ga deze binnenkort zeker halen (heb hem net voor de helft in de winkel geluisterd), want het klinkt allemaal erg relaxed. Apart dat het nieuwe album geheel live is opgenomen, met voor de verandering échte piano's en verwanten. Verwacht een uur lang mooie, akoestische, dromerige muziek. heel apart en het checken waard. Wie heeft 'm al?

Havermout
Usericon van Havermout
Posted 01-03-2004 16:00 by Havermout Wijzig reactieProfiel van HavermoutQuote dit berichthttp://www.havermout.net

Heb er al een paar weekjes met genoegen naar kunnen luisteren, fantastisch album. Overigens is het niet HET nieuwe album, maar een tussendoortje. Opgenomen op 12 mei 2003(vandaar 12:5) in Zweden voor een zaaltje met zo'n 80 man.

Het 'echte' nieuwe studio album genaamd: 'BE' staat gepland voor een release in mei van dit jaar.

Tormented soul
Posted 01-03-2004 16:01 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dat wist ik dus niet, maar ik vind het eerder een 6-gangen menu dan een tussendoortje

Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 01-03-2004 17:03 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ik wist helemaal niet dat er voor "be" nog een ander kwam..
Nouja, ik heb het meestal niet zo op live dingen enzo. Ik zie dus nog wel of ik die ga kopen, maar het échte nieuwe album moet en zal ik gewoon hebben.
Pain of Salvation is namelijk gewoon super

zo kan ie wel weer

XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 01-03-2004 17:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hmm, ik ben erg benieuwd naar beide. idd een GENIALE band

Tormented soul
Posted 31-03-2004 15:52 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Zo... na enig uitstel (ik na het openen van deze topic eerst maar eens Remedy Lane gehaalt en inmiddels héél veel geluisterd) heb ik dan eindelijk 12:5 binnen en net 1,5 maal geluisterd. En ik ben onder de indruk. Wat een lekkere, dromerige, chill-muziek . Mooi atmosfeertje, technisch prima... de numemrs die ik ken (van Remedy Lane) zijn allemaal goed uitgewerkt. Dryad In The Wouds en Undertow gaven me wederom kippenvel

Voor liefhebbers van sfeervolle, akoestische muziek is dit een dikke anarader!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 31-03-2004 16:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik draai 'm regelmatig voor het slapen gaan...heerlijk!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 31-03-2004 16:50]

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 31-03-2004 17:04 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

i agree, heerlijke in slaap val plaat. klinkt echt goed!!!

I Find That I Am Not There...

XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 31-03-2004 17:49 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey, wanneer komt 'het' nieuwe album eigenlyk uit?

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-03-2004 20:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Heb 'em ondertussen een weekje of drie en eerlijk gezegd is het niet écht wat ik ervan verwacht had. Ik had graag wat afwijkender arrangementen gehoord. Die zijn er hier en daar wel, maar te weinig naar mijn gevoel. Toch een subliem album, maar niet subliem genoeg naar POS-maatstaven.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 31-03-2004 21:09 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

kheb 12:5 ook gedownt, en hij klinkt wel goed. maar idd, gewone POS albums vind ik ook beter

Tormented soul
Posted 31-03-2004 21:12 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2004 21:09 schreef XPositiveX het volgende:
kheb 12:5 ook gedownt, en hij klinkt wel goed. maar idd, gewone POS albums vind ik ook beter

Tot nu toe bevalt 12:5 prima. Ik kan alleen oordelen door het te vergelijken met Remedy Lane... en 12:5 is darabij stukken toegankelijk. Ik moest in RL echt lang zoeken naar patronen in de muziek (zoals het begin van Rope Ends en Fandago) , en het duurt lang vordat je het concept hebt uitgediept. En dat hele concept mis ik in 12:5

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-03-2004 21:18 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

12:5 klinkt als POS die hun reguliere nummers akoestisch brengen en daar wringt bij mij het schoentje. Ik verwacht van POS dat ze er iets speciaals van maken. De drums bijvoorbeeld verschillen nauwelijks, alleen speelt die gozer nu met borstels i.p.v. stokken. Het ligt allemaal iets te voor de hand naar mijn idee. geef mijn maar de laatste drie albums.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Tormented soul
Posted 31-03-2004 21:21 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wel opmerken dat ik tijdens sommige nummers vergeet dat ik naar een live album luister... pas als het publiek gaat klappen denk ik daar weer aan. Zeker Second Love ( ), albumkwaliteit!

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 14-04-2004 19:57 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik heb hem vandaag gekocht, en ik vind hem fantastisch! Pain Of Salvation

Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 14-04-2004 20:36 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

ja ook maar kopen

mag niet in mijn collectie ontbreken

Do androids dream of electric sheep?

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-04-2004 23:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb de cd nu al een tijdje in mijn bezit, en moet eerlijk bekennen dat ik 'm erg oke vindt klinken. Toch mis ik de extreme momenten in de muziek omdat alles acoustisch is.. Dus de "gewone" cd's vindt ik toch net iets heftiger c.q. beter...

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Frituurmaster
Usericon van Frituurmaster
Posted 15-04-2004 10:07 by Frituurmaster Wijzig reactieProfiel van FrituurmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/detonationnl

Heb 'm ook net aangeschaft...vind het erg ok klinken, al mis ik ook de extreme stukken. Wel erg goed voor een live registratie trouwens...

Schutters!!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 22-04-2004 9:55 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

heerlijke release.... zo rustgevend, prachtige vocalen. en ik mis de extreme uitspatters juist niet, is gewoon niet de bedoeling van deze release, als je die wilt hebben zet dan gewoon een studio album van ze op!

Heerlijk, kan niet wachten to "BE" uit gaat komen deze zomer!!!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-04-2004 9:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Lekker plaatje, alleen m'n vriendin jat 'm steeds mee...

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 22-04-2004 10:00 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 9:56 schreef NecRobert het volgende:
Lekker plaatje, alleen m'n vriendin jat 'm steeds mee...

wat heb jij een kut vriendin!!

he he

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-04-2004 10:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 10:00 schreef rvanderholst het volgende:
wat heb jij een kut vriendin!!

he he
ik zal het tegen d'r zeggen.

HIER dat ding *PATS*

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 22-04-2004 10:27 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 10:15 schreef NecRobert het volgende:
ik zal het tegen d'r zeggen.

HIER dat ding *PATS*

Of gewoon saampjes onderuit gezakt op de bank deze schijf luisteren, lijkt me een betere oplossing! zeg maar niet dat ik vind dat ze een kut vriendin is.... kom ik ook weer zo onaardig over...

Tormented soul
Posted 22-04-2004 10:53 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wat ik overigens wel 'jammer' vind van 12:5, is dat het donkere nummer 'Ashes' opeens een behoorlijk opgewekt nummer geworden is...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-04-2004 10:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

En ik mis Ending Theme

Tormented soul
Posted 22-04-2004 10:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 10:58 schreef NecRobert het volgende:
En ik mis Ending Theme

Ja ik ookwel... maar aan de andere kant hebben ze toch een hoop nummers van Remedy Lane gespeelt.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com