IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : [corpse paint] serieuze vragen aan de blackmetal-lieden Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2001 17:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

beste, ik bedoel dit als serieuze vragen en hoop dus ook dat jullie er zodanig op antwoorden en eventueel over discusieren.

het gaat over corpse-paint:

1. is dit een essentieel onderdeel van black-metal
2. draag je hetzelf, en zoja alleen op concerten of ook thuis.
3. wat is de bedoeling van corpse paint eigenlijk?

excuseer voor mijn ontwetendheid maar ik weet dus niks van blackmetal filosofie (alhowel ikwel veel cd's indit genre heb) maar ben wel benieuwd hiernaar.

[corpse paint] aan topictitel toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 03-12-2002 7:55]


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 30-10-2001 19:42 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Wel,als ik die lijst met "true BM-kenmerken"in een ander topic mag geloven,ben ik eerder "false" ,maar ik hou wel van de muziek,dussss...ik wil wel ff je vragen beantwoorden.

Corpsepaint wordt niet door alle BM-bands gedragen...(cf.Venom)

Ja,soms heb ik er op,tijdens concerten of gothic parties.Overdag en thuis niet(ben huidpatiënt),dus ik moet wel héél goed opletten met make-up.

Reden:de dood speelt een serieuze rol in BM-teksten,dus met de paint zie je eruit als een soort "nightmare life-in-death"


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2001 19:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dank u madeline! ik vind die corpse paint altijd boeiend om naar te kijken. het geeft personen inderdaad een onaards sfeertje. ik vind het wel lef hebben dat sommige fans gewoon in hun eentje met corpse paint naar een concert gaan! (ik zelf zou me zeer raar en bekeken vinden)


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 30-10-2001 19:48 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik draag het zelf niet. Ik ken mensen die een halve dag bezig zijn met zo'n masker te ontwerpen, en die zien er ook altijd wel vet uit. Maar je hebt er ook die maken hun gezicht wit en doen dan met zwart een + door hun ogen heen of zo, dan heb ik zoiets van "laat het zwart dan maar helemaal weg".


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 30-10-2001 19:51 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Alice Cooper droeg als eerst zwarte schmink/paint.

Ik zelf draag gaarne op festivals corps/paint, heerlijk al die aan dacht die je krijgt. Het lok ook discussies op, en als je niet oppast heb je een stel punkers achter je aan, en mag je lopen voor je leven.
mist je in de meerderheid bent. (dat had ik dus niet)

Je kan er mensen mee shocken, iriteren, stangen. Tis maar hoe je er voor open staat, en hoe men er op reageerd.

- Je doet het voor de lol
- Je doet het omdat je fan fan een bepaalde band ben.
- Het hoor bij wie jij bent (persoonlijkheid)
- Je kan ziek in je hoofd zijn

Ik doe het meestal om dat ik het leuk vind om gestoord te doen bij festivals.
zie mij op de foto





Let niet op mijn buikje !!! die heb ik er nu gelukkig van af getraint.

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 30-10-2001 20:19]


Wiegen Meister !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2001 20:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

punkers?? dat zijn toch allemaal van die love and peace lui? die zijn toch zelf tegen het systeem en zouden een andere "niet-aangepaste" moeten omarmen??? gek om dat te lezen!

ook jullie beide bedankt voor de inzichten!



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 30-10-2001 20:16]


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-10-2001 20:03 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik vind het bij mensen op het podium en op horrorparty's wel grappig...mensen met uitgelopen corpsepaint zien er in mijn ogen een beetje sneu uit...
zelf draag ik nooit corpsepaint, ik maak me voor feesten en concerten af en toe wel zwaar op (met veel zwart rond mijn ogen en zwarte lippenstift) In het dagelijks leven draag ik nauwelijks tot geen make-up. Zowel uit luiheid (en 's morgens om 6 uur opmaken lukt mij niet zo goed ) als uit het feit dat ik het toch alleen maar uitveeg door in mijn ogen te wrijven en zo...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 30-10-2001 20:13 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

ik vinnut ZZOO koel

zelf maak ik me ogen ook altijd zwart..



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-10-2001 20:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2001 17:51 schreef attila_de_hun het volgende:
het gaat over corpse-paint:

1. is dit een essentieel onderdeel van black-metal


Wat mij betreft niet. Het kan een middel zijn om een bepaalde sfeer op te roepen, maar black metal neem je vooral thuis tot je via CD, en dan zal het me echt worst wezen wat de heren en dames op hun gezicht gesmeerd hebben. Maar als sommige bands het als studioritueel gebruiken en er intensere muziek door maken, waarom niet? Maar essentieel? Nee.... Darkthrone droeg het maar nu niet meer, Burzum heeft bij mijn weten nooit corpsepaint gebruikt, Mayhem ook lang niet altijd, Emperor alleen in hun oude tijd, enz.

quote:
2. draag je hetzelf, en zoja alleen op concerten of ook thuis.


Nooit gedaan, zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Ik ben best wel trots op mijn Noord-Europese voorouders en erfgoed en heb geen zin daar verf overheen te pleisteren. Alhoewel corpsepaint wel een heidens ritueel is... elk jaar midden in de winter als ik het me goed herinner liepen er buiten 'demonen' rond met besmeurde gezichten die een verschrikkelijk lawaai maakten (vele romeinse en christelijke schrijvers klaagden hierover in hun werken, vandaar ook de uitdrukking 'heidens kabaal'). HEIDENLARM! Je kunt er hier over lezen (is wel een lang stuk tekst): http://www.heathenfront.org/kvasir/h12.htm

quote:
3. wat is de bedoeling van corpse paint eigenlijk?


Mmmmja dat vraag ik me bij veel bands ook wel eens af
Maar goed, lees maar een stuk van de link die ik je heb gegeven als je tijd hebt, dat is een vrij goede verklaring. Echter voor de meeste mensen vandaag denk ik dat het gekdoenerij of aandachtvragerij is en weinig anders. Zoveel bands zijn het gaan doen dat het van z'n potentie beroofd is, denk ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2001 20:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

[quote]Op 30 oktober 2001 20:36 schreef Dwaallicht het volgende:
elk jaar midden in de winter als ik het me goed herinner liepen er buiten 'demonen' rond met besmeurde gezichten die een verschrikkelijk lawaai maakten (vele romeinse en christelijke schrijvers klaagden hierover in hun werken, vandaar ook de uitdrukking 'heidens kabaal'). HEIDENLARM! Je kunt er hier over lezen (is wel een lang stuk tekst): http://www.heathenfront.org/kvasir/h12.htm

zeer interessant. !! bedankt (en ook aan alle anderen )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2001 20:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

shadow_smile, heb jij een vast patroon voor je corpse paint of wisselt dat per dag???


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 30-10-2001 21:20 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Dat verschilt waar ik naar toe ga, welk festival, of op treden.

Laatste keer bloed capsules mee genomen, die doen het ZEEEEEEER goed !!!!

" Ik werd voor ziek uit gescholden "

Wha ha ha ha ha ha ha ha dat was HUMOR

Maar de pij en de schmink zijn vaste prik.

Mits de pij niet in de was is, dan gewoon in het zwart met een sweater en capushon. (hoe je het ook schrijven mag).

Waarom probeer je het zelf niet eens voor een keertje,
- het is leuk om te doen
- heb je de ervaring ook eens mee gemaakt
- weet je welke aan dacht je er bij krijgt
- als je het nooit gedaan hebt, weet je ook niet of het COOL is of niet.
- en je hebt iets voor leuke kerst kaartjes voor de familie. (mits je aan de kerst doet)



[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 30-10-2001 21:22]


Wiegen Meister !


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 31-10-2001 14:55 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Nope ik draag het dus nooit, ik heb geen schmink nodig oom me zelf te uiten.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 31-10-2001 15:13 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

ik heb vroeger wel ns met die zooi op m'n gezicht rond gehobbelt maar dat was toen ik 15 of 16 was of zo. Toen was dat echt heel stoer en zo. Ik ben het met dwaallicht eens dat het schokkende effect van corpse paint weg is omdat iedere pis-band tegenwoordig met schmink ronloopt.
De bands die toen der tijd corpse paint hebben binnengebracht in de metal scene ( mayhem, abruptum, emperor, enslaved) doen er tegenwoordig niet meer aan. In een interview zei Ihsahn (van emperor ga je schamen) dat ze er onder andere mee opgehouden zijn omdat iedere poser er mee loopt.

[Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 31-10-2001 15:16]


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 31-10-2001 15:16 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2001 15:13 schreef rajackar het volgende:
ik heb vroeger wel ns met die zooi op m'n gezicht rond gehobbelt maar dat was toen ik 15 of 16 was of zo. Toen was dat echt heel stoer en zo.

same here


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 31-10-2001 15:35 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

De laatste keer dat ik met die smurrie op m'n smoel liep was in 1982


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 31-10-2001 16:37 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

Ik vind het erg mooi, vooral die ontwerpen met die uitstekende punten (tot over je voorhoofd bijv)
maar soms vind ik het echt een beetje te overdone.......

op de simpele manier vind ik hem wel mooi:


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-11-2001 14:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Elmar:
Is dat Euronymous?

Hij deed het altijd ERG gaaf, ook de heren van immortal zien er altijd wel ok uit.. die hebben trouwens nu ook paint op hun armen . .lol..
Verder zijn het vaak de kleine melodische blackmetal bandjes die enorm veel werk steken in een corpsepaint op het podium terwijl grote bands het altijd vrij simpel hielden / houden..

De heren van Mayhem schenen trouwens ook op straat rond te lopen met corpsepaint, naar de supermarkt enzo.. Ze zeiden ook dat de alom gevreest werden en dat op de bassischool geleerd werd dat je niet in de buurt van de winkel van Euronymous (en de tijdelijke slaapplaats van o.a. Count Grishnack) moest komen omdat daar de duivel woonde.. maarja.. mayhem zei wel meer..



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-11-2001 14:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik vind simpele corpsepaint erg gaaf, maar zodra het ingewikkeld wordt met hele dunne krulletjes enzo dan wordt het wat mij betreft niet mooier.. Corpsepaint zou mensen er uit moeten laten zien als lijken die zo uit het graf komen, niet als lijken die eerst naar de gothic-beautysalon zijn geweest!
..


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 06-11-2001 14:45 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Dat is dus echt niet Euronymous!
Ut lijkt op die gast van de mega heersende band Black Funeral!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-11-2001 17:00 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ok.. shame on me.. ziet er inderdaad eigenlijk wel anders uit..

Als het Euronymous was het ik het plaatje waarschijnlijk zowiezo wel gekend , want die promofoto's van Mayhem zijn zo famous op internet dat je er moeilijjk omheen kunt.

Black Funeral... ok


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 07-11-2001 20:01 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

ook niet zo moeilijk te verzinnen als de bestandsnaam bfuneral.jpg is hé ?

En oja: ik vind het ook niet zo geweldig.. de mensen die er mee lopen / naar concerten gaan zijn toch meestal de cradle fans...



Ik, Wil Schuurman


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-11-2001 20:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

laatst bij de heideroosjes in apeldoorn ook al (uiteraard met slipknot en cradle shirtjes)


Je moeder.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-11-2001 20:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Corpsepanit hoort erbij. Ik draag het 24/7/365. Alleen met Kerst mag ik 't niet op van m'n moeder als we naar de kerk gaan...



Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 07-11-2001 20:07 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Wha ha ha ha ha ha ha

Corps paint rule !!!!!!


Wiegen Meister !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-11-2001 10:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Vind het wel grappig als mensen stoer willen overkomen bij een concert en dan vervolgens de enige zijn die met corps paint rondlopen.

Zelf gebruik ik het niet niet zo mooi bij vrouwen. Heb wel genoeg aan mijn make up.

Ik vind het bij bands wel iets hebben dat ze nog steeds paint dragen. Erge leuke foto van abbath met zijn armen en borstkas ook gepaint en dan zie je vervolgens een klein rose tepeltje (ongepaint) er uit steken erg lachwekkend.
Vind de simple paint super gaaf, alleen wat death er soms van bakte zie sommige foto's er helemaal nixs van.

maar wel stoer dat die lui het gewoon ook overdag droegen en gewoon boodschappen gingen doen ect.

hey vargen zullen we een x gecorps paint naar de christelijke gemeentschap gaan en weer een potje poolen?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen