IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat vinden jullie van New Wave? Vorige pagina | Volgende pagina
DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 13-11-2002 12:22 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Dit zijn goth bands

Goth and darkwave/ambient/whatever zijn toch synoniemen, normaal gezien, no?

quote:
and het is geen sisters of mercy maar THE Sisters of mercy

De rede dat ik dit benadruk is dat "sisters of mercy" zijn een stel nonnen die in Afrika arme mensen en kinderen helpen. Van daar dat de band er THE voor heeft gezet.

Ik ben in het bezit van alle Sisters songs, live opnamens, demo's etc. dus als je interessen hebt, kan ik altijd wel iets branden


Dussem... moet dat dan niet
"Ik ben in het bezit van all The Sisters songs..."
zijn?


Persoonlijk vind ik dit genre wel eens leuk, vooral The Sisters of Mercy en Siouxsie and the Banshees, dan.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-11-2002 20:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 22:43 schreef Asherah het volgende:
Dat zijn eerder bands van n paar jaar terug...

OK,maar ik ben dan ook al wat ouder


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 14-11-2002 0:12 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Voor mij:

- Death In June
- Depeche Mode
- Joy Division
- Bauhaus
- The Sisters Of Mercy
- ColdPop Culture (ex Gorefest band)

Zoiets dus...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-11-2002 0:15 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Sopor Aeternus!! met "this profane finality".... daar heb ik nu es herinneringen aan zie...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-11-2002 8:34 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 20:10 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat hoort tegenwoordig bij new wave en of neofolk?
Enkele goeie bands zijn:Hagalaz Runedance,Dargaard

heb jij nog muziek liggen van Tenhi?


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 14-11-2002 18:24 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

En natuurlijk die magistrale plaat van Paradise Lost 'Host', echt fantastisch!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-11-2002 19:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 8:34 schreef wladimir het volgende:
heb jij nog muziek liggen van Tenhi?

Ja,ik heb alle 3 cd's van Tehni.Geweldige muziek


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 15-11-2002 14:47 by RdP Wijzig reactieProfiel van RdPQuote dit bericht

Lekkere muziek! Lang niet alles, want ik ben best kieskeurig (maar dat is bij metal ook zo )

Ik gooi gerust true Black Metal en Wave bands in een playlist.. zorgt voor een goede variatie -> & als ge mijn drift catched


Hakkuh


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-11-2002 14:52 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 19:57 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ja,ik heb alle 3 cd's van Tehni.Geweldige muziek
waar heb je die vandaan gehaald?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-11-2002 18:21 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De eerste 2 heb ik bij Hammerheart gekocht toen ze nog aan mailorder deden.De laatste mini-cd "Airut:ciwi" (vreemde naam,ik weet het) heb ik uit Duitsland besteld


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-05-2003 20:45 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Joy Division.
Death in June.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2003 20:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ga (nog steeds) voor dingen als the Swans, Dead Can Dance, Fields of the Nephilim, Monumentum en dat soort zaken .


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 22-05-2003 20:53 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Wave, erg fijne muziek. Luister vooral The Sisters, Joy division, Fields of the Nephilim, New Model Army.


MuayThaigerrr!!


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-05-2003 20:54 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 20:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik ga (nog steeds) voor dingen als the Swans, Dead Can Dance, Fields of the Nephilim, Monumentum en dat soort zaken .
]

ik moest vandaag tot mijn grote spijt een LP van dead can dance laten liggen.
(weet de titel zo niet meer, op de voorkant zie je een treurig graf achtig iets, heeft Vond ook op een van z'n platen dacht ik)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2003 20:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 20:54 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
]

ik moest vandaag tot mijn grote spijt een LP van dead can dance laten liggen.
(weet de titel zo niet meer, op de voorkant zie je een treurig graf achtig iets, heeft Vond ook op een van z'n platen dacht ik)

'Within the Realm of a Dying Sun' heeft een 'graf achtig iets' op de voorkant (in feite een menselijk wezen met een laken over zich heen bij een graftombe, dat klinkt fucking lame en doet geen recht aan de hoes, die best wel tof is).


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-05-2003 21:02 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

yeah hoes is wel oke.
Maar de plaat was 19 euro en ik zag 'm op c.d. liggen voor 9...


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 14-03-2004 21:39 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Bij gebrek aan beter maar in dit topic. De laatste tijd ga ik volledig op in Interpol - Turn on the Bright Lights. Ken iemand nog vergelijkbare bands?

En ja, ik ken Joy Division ....

Noem ook geen Franz Ferdinand, want alleen de eerste 4 nummers van die cd zijn aan te horen. 't Is allemaal net wat te vrolijk.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-03-2004 7:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2001 20:32 schreef madeline usher het volgende:

Bauhaus
The Mission
Fields of the Nephilim
Sisters of Mercy(oud)
Talking Heads




Alle bovengenoemde bands kan ik zeer waarderen en ik kan de lijst uitbreiden met Depeche Mode, Joy Division en INXS (al is dit formeel volgens mij geen New Wave).

Jammer dat allerlei New Wave fuifjes door wandelende gedrochten en stakkers bevolkt zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sater
Usericon van Sater
Posted 15-03-2004 22:56 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

The Cure
Joy Division

Verder ben ik nogal een leek op het gebied van new wave. moet er nog eens meer in verdiepen. Cocteau Twins is wel oke geloof ik.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 15-03-2004 23:02 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ah, new wave.

a blast from the past. ook ik ben enige tijd in deze muziekstroming verweven geweest. voordat de metal definitief doorsloeg en het won van de wave en daarvoor de rockmuziek.

zelf was ik erg gek van the cure (jaja), new order, visage (steve strange) etc.

heb m'n haar alle kanten op gehad, streepjes erin geschoren, zwart verfje en in de zeep. zwarte bloesjes, zwarte wijde broeken. in 1984 ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 15-03-2004 23:07]


Oud Vuil.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-03-2004 23:02 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

The Smiths!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-03-2004 23:26 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 maart 2004 23:02 schreef XPositiveX het volgende:
The Smiths!

**legt spontaan nog eens Bigmouth Strikes Again op **


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Vaghevuyr
Usericon van Vaghevuyr
Posted 26-03-2004 1:40 by Vaghevuyr Wijzig reactieProfiel van VaghevuyrQuote dit bericht

New Wave...

The Cure = verplichte kost, maar dat hoef ik niemand te vertellen.

Nummers als The Kiss, Fascination Street, A Forest, Prayers for Rain zijn geniaal!

Net aangeschaft, Dead Can Dance - Dead Can Dance. Eveneens typische jaren 80 wave muziek. Monotone melodieen, bakken nagalm... Bijzonder vage band, ook door de wereldmuziek invloeden, die je in de ritmes terughoort...

Dat "Temple Of Love" begint me af en toe redelijk de keel uit te hangen. De meeste mensen die de Sisters kennen, kennen ook alleen dit doodgedraaide nummer. Draai eens "This Corrosion", die heerst veel harder (in mijn ogen dan. )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-03-2004 1:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 maart 2004 1:40 schreef Vaghevuyr het volgende:
Dat "Temple Of Love" begint me af en toe redelijk de keel uit te hangen. De meeste mensen die de Sisters kennen, kennen ook alleen dit doodgedraaide nummer. Draai eens "This Corrosion", die heerst veel harder (in mijn ogen dan. )
Of anders Walk Away of Alice of :Lucretia of Dominion of No Time to Cry of... *heeft een hele zooi The Sisters op CD*


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-03-2004 7:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik dacht altijd dat 'This Corrosion' het meest gedraaid werd. Ik kan me vlgs. mij herinneren dat dat nummer echt constant op MTV, Super Channel en dat soort zenders draaide.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen