|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: OK,maar ik ben dan ook al wat ouder Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Voor mij: - Death In June - Depeche Mode - Joy Division - Bauhaus - The Sisters Of Mercy - ColdPop Culture (ex Gorefest band) Zoiets dus... |
|
Sopor Aeternus!! met "this profane finality".... daar heb ik nu es herinneringen aan zie... |
|
quote: heb jij nog muziek liggen van Tenhi? |
|
En natuurlijk die magistrale plaat van Paradise Lost 'Host', echt fantastisch! |
|
quote: Ja,ik heb alle 3 cd's van Tehni.Geweldige muziek Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Lekkere muziek! Lang niet alles, want ik ben best kieskeurig (maar dat is bij metal ook zo ) Ik gooi gerust true Black Metal en Wave bands in een playlist.. zorgt voor een goede variatie -> & als ge mijn drift catched Hakkuh |
|
quote:waar heb je die vandaan gehaald? |
|
De eerste 2 heb ik bij Hammerheart gekocht toen ze nog aan mailorder deden.De laatste mini-cd "Airut:ciwi" (vreemde naam,ik weet het) heb ik uit Duitsland besteld Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Joy Division. Death in June. |
|
Ik ga (nog steeds) voor dingen als the Swans, Dead Can Dance, Fields of the Nephilim, Monumentum en dat soort zaken . |
|
Wave, erg fijne muziek. Luister vooral The Sisters, Joy division, Fields of the Nephilim, New Model Army. MuayThaigerrr!! |
|
quote:] ik moest vandaag tot mijn grote spijt een LP van dead can dance laten liggen. (weet de titel zo niet meer, op de voorkant zie je een treurig graf achtig iets, heeft Vond ook op een van z'n platen dacht ik) |
|
quote: 'Within the Realm of a Dying Sun' heeft een 'graf achtig iets' op de voorkant (in feite een menselijk wezen met een laken over zich heen bij een graftombe, dat klinkt fucking lame en doet geen recht aan de hoes, die best wel tof is). |
|
yeah hoes is wel oke. Maar de plaat was 19 euro en ik zag 'm op c.d. liggen voor 9... |
|
Bij gebrek aan beter maar in dit topic. De laatste tijd ga ik volledig op in Interpol - Turn on the Bright Lights. Ken iemand nog vergelijkbare bands? En ja, ik ken Joy Division .... Noem ook geen Franz Ferdinand, want alleen de eerste 4 nummers van die cd zijn aan te horen. 't Is allemaal net wat te vrolijk. |
|
quote: Alle bovengenoemde bands kan ik zeer waarderen en ik kan de lijst uitbreiden met Depeche Mode, Joy Division en INXS (al is dit formeel volgens mij geen New Wave). Jammer dat allerlei New Wave fuifjes door wandelende gedrochten en stakkers bevolkt zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
The Cure Joy Division Verder ben ik nogal een leek op het gebied van new wave. moet er nog eens meer in verdiepen. Cocteau Twins is wel oke geloof ik. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
ah, new wave. a blast from the past. ook ik ben enige tijd in deze muziekstroming verweven geweest. voordat de metal definitief doorsloeg en het won van de wave en daarvoor de rockmuziek. zelf was ik erg gek van the cure (jaja), new order, visage (steve strange) etc. heb m'n haar alle kanten op gehad, streepjes erin geschoren, zwart verfje en in de zeep. zwarte bloesjes, zwarte wijde broeken. in 1984 ofzo. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 15-03-2004 23:07] Oud Vuil. |
|
The Smiths! |
|
quote: **legt spontaan nog eens Bigmouth Strikes Again op ** Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
New Wave... The Cure = verplichte kost, maar dat hoef ik niemand te vertellen. Nummers als The Kiss, Fascination Street, A Forest, Prayers for Rain zijn geniaal! Net aangeschaft, Dead Can Dance - Dead Can Dance. Eveneens typische jaren 80 wave muziek. Monotone melodieen, bakken nagalm... Bijzonder vage band, ook door de wereldmuziek invloeden, die je in de ritmes terughoort... Dat "Temple Of Love" begint me af en toe redelijk de keel uit te hangen. De meeste mensen die de Sisters kennen, kennen ook alleen dit doodgedraaide nummer. Draai eens "This Corrosion", die heerst veel harder (in mijn ogen dan. ) |
|
quote:Of anders Walk Away of Alice of :Lucretia of Dominion of No Time to Cry of... *heeft een hele zooi The Sisters op CD* I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik dacht altijd dat 'This Corrosion' het meest gedraaid werd. Ik kan me vlgs. mij herinneren dat dat nummer echt constant op MTV, Super Channel en dat soort zenders draaide. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |