![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: "This Corrosion" vind ik eigenlijk weinig aan, ik hoor liever nummers als "Marian", "Black Planet" of "Lucretia". Maar eigenlijk ben ik meer een liefhebber van The Mission, die m.i. met "God's Own Medicine" de ultieme wave-plaat hebben gemaakt... The Mission is trouwens opgericht door Wayne Hussey, ex-Sisters gitarist. Fields of the Nephilim, Bauhaus, The Cure en het oudere werk van U2 kunnen me trouwens ook zeker bekoren... no text supplied ![]() |
|
Welke albums van U2 dan? Ben eigenlijk helemaal niet bekend met deze band. De eerste cd van Cocteau Twins 'Garlands'is ook behoorlijk galmend, zweverig en waverig. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik meen me te herinneren dat veel van die oude new wave bands als doom bestempeld werden. ![]() |
|
U2: Boy, October en War ![]() no text supplied ![]() |
|
quote: Kan je daar iets meer over vertellen? Bron? Lylke: Ik ga het meteen uitchecken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Voor de liefhebbers van deze muziek nog wat data voor concerten en feesten en festivals op deze site: http://www.gothtronic.com/ aldaar verschijnt zeer snel een nieuw life-style ezine voor dark music stijlen: As you all probably know the people involved in Gothcore, Electronic Diseases, Gothtronic, Gates of Elyzium, Amphiskios, Dark Sparkle, Rockz Gothic Night, Downward Spiral, Black Catalogue, Gothic Erotic, 80's & More, Dark Heaven, Danse Macabre, Terra Gotha, Disco Avalonia, Nouveau Noir, Freitag/Samstag, New Darkness Recordings, Unknown Pleasure & Bunkertor joined forces to create a platform on dark music for the Netherlands. This platform is named: GOTHTRONIC and will focus on dark music in general. This e-zine will be located at http://www.gothtronic.com and cover cd reviews, interviews, live reports, articles, party section, dj profiles, booking agency, concerts & festivals, forum, clothing, art, movies, poetry etc etc. Gothtronic life-style e-zine will kick off around march/april 2004, so check back regularly and bookmark this url already! In the meanwhile have a look at our planned concerts @ http://www.gothtronic.com Gothtronic Friends are: Terra Gotha Electronic Diseases Kagan Cybercase Nouveau Noir ~Gothtronic, from the scene, for the scene~ ![]() |
|
of kijk gewoon op http://www.new-wave.pagina.nl ![]() no text supplied ![]() |
|
Visage - fade to grey. Ik zag vandaag de clip op mtv, ik wist niet eens dat die bestond. Wat een nummer! Ik heb de 7" ergens op zolder liggen. En de cover volgens mij van monumentum op plaat. http://www.youtube.com/watch?v=cznha2YTTh0 “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Waarom hoor je nooit iemand over Old Wave? ![]() |
|
Klik nou maar op de link, man! ![]() “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Haha, vet! Als chiptune en video game music liefhebber is dit natuurlijk ook echtwel mijn ding. ![]() Bliepjes! ![]() ![]() |
|
De jaren '80 zitten vol met bliepjesmuziek. Naderhand zeg ik: heerlijk! Toen wilde ik natuurlijk vnl gitaren horen. ![]() “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Hehe, het was denk ik vorig jaar dat ik happy hardcore begon te waarderen en trainingsbroeken en Nike Air Max-schoenen begon te kopen. ![]() Weinig genres die ik niet kan waarderen eigenlijk, maar zeker op het gebied van New Wave moet ik nog veel ontdekken. ![]() |
|
Heb net Night Time van Killing Joke aangezet. Met gothicanthem Love Like Blood. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Zag diezelfde clip op TMF in het programma 'TMF spoelt terug'. Typische jaren 80 synthpop. Ultravox zul je vast ook wel goed vinden? ![]() |
|
Zeker, killing joke, ja. new order is werelds, propaganda... [Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 09-11-2007 22:21] “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Propaganda had toch maar één (dikke) hit? ![]() |
|
quote: Ja, jewel. New order eigenlijk ook, blue monday. De meeste wave bands eigenlijk wel, nu ik er zo over na denk, behalve iig the cure natuurlijk. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Misschien omdat het vrijdag is, maar 'Friday I'm In Love' blijf ik mede door de clip het leukste nummer vinden van The Cure. ![]() |
|
quote: Hehe, heeeele dikke +1. Achteraf gezien was die popmuziek van toen best te pruimen, ja. Bareuh... ![]() |
|
Gisteren naar een optreden van Gary Numan, in Leuven, geweest. Ik kende alleen de hits ('Cars' en 'Are friends electric'), en werd aangenaam verrast door het overige repertoire. Dat zijn laatste cd geproduced werd door de gitarist van Nine Inch Nails, vertaalde zich in redelijk stevige, heerlijk duistere nummers (veel van die intro's leken recht uit een Terminator-film te komen). Het was wel een afstandelijk optreden (het ene nummer ging naadloos in het andere over, en buiten een zeer zeldzame, nauwelijks verstaanbare 'Thank You', zocht de Gary niet veel contact met het publiek), en lang (met de bisnummers bij bijna 2 uur). Tof publiek ook; veertigers die nog eens alle zwarte kledij en dito make-up uit de kast gehaald hadden ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: gelijkaardige ervaring met Killing Joke vorig jaar ![]() ![]() |
|
Gisteren Echo & The Bunnymen in Trix in Antwerpen gezien. Goede show, de zanger was erg goed gezind ook. Voorprogramma was Go March, een instrumentale band en best sfeervol. Muziek om naar te luisteren als je 's nachts met de auto over Ardense wegjes aan het rijden bent. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Voor de geïnteresseerden, the sisters komen op 22/05 naar de AB in Brussel ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |