IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : De zin of onzin van TBS. Vorige pagina | Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-03-2004 1:04 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 19:03]


..."Hate can only create more hate"...


Saitanic
Usericon van Saitanic
Posted 11-03-2004 4:10 by Saitanic Wijzig reactieProfiel van SaitanicQuote dit berichthttp://www.audioscrobbler.com/user/Saitanic/

TBS is nederland ten top!

Andere landen lachen, wij hebben TBS!!!

criminals unite!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 11-03-2004 4:28 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 10 maart 2004 23:07 schreef Immortella het volgende:Op verzoek weggehaald

behandeling in gevangenschap lijkt me beter dan een normale gevangenis .
kritiek op normale gevangenissen is dat men nog een ergere crimineel wordt in de gevangenis ,door de omstandigheden en omgang met andere criminelen etc .

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:38]



Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 11-03-2004 8:07 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 4:28 schreef Vinay het volgende:
behandeling in gevangenschap lijkt me beter dan een normale gevangenis .
kritiek op normale gevangenissen is dat men nog een ergere crimineel wordt in de gevangenis ,door de omstandigheden en omgang met andere criminelen etc .


en daarom ben ik dus van mening geld besparen(geen tbs) en niet meer vrijlaten



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 11-03-2004 8:56 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 11 maart 2004 8:07 schreef Matthijz Filth het volgende:
en daarom ben ik dus van mening geld besparen(geen tbs) en niet meer vrijlaten

voor het geval ze ontsnappen is een soort van goedkope preventieve behandeling wel beter , straf moet wel zwaar zijn denk ik zodat men ervan weerhouden wordt misdaden te plegen



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-03-2004 9:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zin van TBS--> banen voor de vele psychiaters en psychologen die er rondhupsen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-03-2004 10:12 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 19:03]


..."Hate can only create more hate"...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 11-03-2004 14:29 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 11 maart 2004 9:15 schreef ghoulliette het volgende:
zin van TBS--> banen voor de vele psychiaters en psychologen die er rondhupsen.

psychiaters die rondhupsen
volgens mij is er een tekort aan psychiaters , niet alleen aan psychiaters ook aan therapien, inzichten , geneesmiddelen mbt tot de gehele medische wetenschap en ook psychiatrie

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 11-03-2004 14:31]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-03-2004 14:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 10:12 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald
.
PMS, of is het nationale Immortelli zeikt tegen iedereen dag, stond anders niets over in de krant.

En dat jij die banen niet zinnig vindt moet jij weten, maar verder blijkt TBS veelal niet te werken en veels te veel te kosten, en kan ik de creatie van banen als enig pluspunt zien. duschhhhh

verder nog wat te mekkeren?

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:37]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2004 14:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 maart 2004 14:29 schreef Vinay het volgende:
psychiaters die rondhupsen
volgens mij is er een tekort aan psychiaters , niet alleen aan psychiaters ook aan therapien, inzichten , geneesmiddelen mbt tot de gehele medische wetenschap en ook psychiatrie

tekort aan GOEDE psychiaters, de meeste weten nog niet goed waar ze mee bezig zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Deathfetish
Usericon van Deathfetish
Posted 11-03-2004 16:32 by Deathfetish Wijzig reactieProfiel van DeathfetishQuote dit bericht

Tsja...TBS..hoe ga ik mijn mening daarover eens zinvol formuleren...

Vroeger deden ze dit soort criminelen fijn in het gekkenhuis. Bij TBS moet ik daar altijd een beetje aan denken. Ik ben niet supergoed op de hoogte van de manier van behandelen die daar plaats vindt en of het effectief is of niet (Immortella zegt van wel, en aangezien zij er werkt ben ik geneigd haar te geloven)

Maar wat is het alternatief voor dit soort mensen? Dan denk ik aan de geflipte vader die z'n huis inclusief vrouw en 9 kinderen in de brand zette omdat ie het niet meer trok, of die draak van een verpleegster die systematisch bejaarden uit hun lijden verloste of ze nu wilden of niet...

levenslang? het gekkenhuis? Tegen de muur?

Ik twijfel, tussen enerzijds responsibility to the responsible, met andere woorden, draag de concequences van je daden. ( in veel gevallen betekent dit inderdaad tegen de muur )en anderzijds het recht op leven, dat de meerderheid nooit van een minderheid mag wegnemen...

TBS is dan zo gek nog niet. Het zal geen pretje zijn (als het dat wel is, maak het gerust wat onaangenamer, veel mensen verdienen dat namelijk) en een behandeling zchijnt zin te hebben, al is het alleen maar omdat ze door die behandeling toch dagelijks, neem ik aan, geconfronteerd zullen worden met hun daden. En lang niet alle moordenaars en verkrachters zijn zo sworn to the Black als ze zelf zeggen/willen, de meesten hebben wel een geweten.

Maakt dit sense? Ik stem voor.


Bleed me.


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-03-2004 18:20 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 11-03-2004 18:33 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:07 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald




Mijn vriendin werkt ook bij 'n TBS kliniek "De Pompenkliniek" te Nijmegen.
Ze werkt bij de zwaarste gevallen.
Ze is bv mentor geweest van 'n handlanger van de bende van Venlo.
De verhalen waar ze wel eens mee thuis komt zijn niet normaal meer eigenlijk(zeg maar delicten. Ze noemt geen namen is geheim) Nou is de Pompen hard in het nieuws omtrent de moord op 'n 53 jarige client die door 'n mede TBSer is gepleegd.
Ze hebben het lijk gisteren gevonden.
Al het verlof van die clienten zijn ingetrokken. Vanavond zal ik het allemaal wel weer naar m'n kop geslingerd krijgen.
De justitie maakt fouten die denken dat de client wel weer naar buiten kan. En als ze eenmaal buiten zijn maken ze toch weer de zelfde fout. Deze mensen zijn niet meer te genezen. En daarom is het goed dat er long-stay afdelingen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:37]


Skull
Usericon van Skull
Posted 11-03-2004 19:24 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 11 maart 2004 18:33 schreef Faust het volgende:
Mijn vriendin werkt ook bij 'n TBS kliniek "De Pompenkliniek" te Nijmegen.
Ze werkt bij de zwaarste gevallen.
Ze is bv mentor geweest van 'n handlanger van de bende van Venlo.
De verhalen waar ze wel eens mee thuis komt zijn niet normaal meer eigenlijk(zeg maar delicten. Ze noemt geen namen is geheim) Nou is de Pompen hard in het nieuws omtrent de moord op 'n 53 jarige client die door 'n mede TBSer is gepleegd.
Ze hebben het lijk gisteren gevonden.
Al het verlof van die clienten zijn ingetrokken. Vanavond zal ik het allemaal wel weer naar m'n kop geslingerd krijgen.
De justitie maakt fouten die denken dat de client wel weer naar buiten kan. En als ze eenmaal buiten zijn maken ze toch weer de zelfde fout. Deze mensen zijn niet meer te genezen. En daarom is het goed dat er long-stay afdelingen zijn.


Daar ben ik het dus mee eens. Een "slagingspercentage" van 80% v.d. behandelingen is voor dit soort mensen dus te klein. TBS is geen waterdicht systeem, en zal dat ook nooit worden. Longstay of niet.

Wat moet je bijvoorbeeld met een kerel van in de veertig die 's nachts eigenhandig een castratie verricht met een scheermesje... bij zichzelf
Een voormalig huisgenote van me (die er werkte) vond z'n ballen de volgende ochtend in een jampotje met water
(Volgens mij zat die al in de longstay van de Pompen)


- Mutatis mutandis -


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 11-03-2004 19:43 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 19:24 schreef Skull het volgende:
Daar ben ik het dus mee eens. Een "slagingspercentage" van 80% v.d. behandelingen is voor dit soort mensen dus te klein. TBS is geen waterdicht systeem, en zal dat ook nooit worden. Longstay of niet.

Wat moet je bijvoorbeeld met een kerel van in de veertig die 's nachts eigenhandig een castratie verricht met een scheermesje... bij zichzelf
Een voormalig huisgenote van me (die er werkte) vond z'n ballen de volgende ochtend in een jampotje met water
(Volgens mij zat die al in de longstay van de Pompen)




Die persoon meneer Skull wilde graag vrouw
worden en heeft zijn ballen afgesneden.
Hij is toen met spoed opgenomen.
Deze man loopt nu dus zonder ballen en met 'n jurkje aan door de Pompekliniek.
Deze man wordt binnenkort geopereerd.
Deze man zat niet op longstay. Maar op de afdeling zware gevallen.
En deze client heeft 'n zwaar misdrijf begaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Faust op 11-03-2004 19:45]


Skull
Usericon van Skull
Posted 11-03-2004 21:15 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 11 maart 2004 19:43 schreef Faust het volgende:
Deze man zat niet op longstay. Maar op de afdeling zware gevallen.



Ik ken het verhaal ook maar van m'n huisgenote hoor meneer Faust


- Mutatis mutandis -


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 11-03-2004 21:18 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 21:15 schreef Skull het volgende:

Ik ken het verhaal ook maar van m'n huisgenote hoor meneer Faust



Is al goed heer Skull.


Skull
Usericon van Skull
Posted 11-03-2004 21:36 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 11 maart 2004 21:18 schreef Faust het volgende:
Is al goed heer Skull.




- Mutatis mutandis -


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 11-03-2004 21:37 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Is al goed Skulleke.


Skull
Usericon van Skull
Posted 11-03-2004 21:41 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 11 maart 2004 21:37 schreef Faust het volgende:
Is al goed Skulleke.


- Mutatis mutandis -


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 11-03-2004 21:45 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Skulleke is het nieuwe popje van Whiske De film draait volgende week in 40 bioscopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Faust op 11-03-2004 21:46]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-03-2004 21:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 18:33 schreef Faust het volgende:
Mijn vriendin werkt ook bij 'n TBS kliniek "De Pompenkliniek" te Nijmegen.
Ze werkt bij de zwaarste gevallen.
Ze is bv mentor geweest van 'n handlanger van de bende van Venlo.
De verhalen waar ze wel eens mee thuis komt zijn niet normaal meer eigenlijk(zeg maar delicten. Ze noemt geen namen is geheim) Nou is de Pompen hard in het nieuws omtrent de moord op 'n 53 jarige client die door 'n mede TBSer is gepleegd.
Ze hebben het lijk gisteren gevonden.
Al het verlof van die clienten zijn ingetrokken. Vanavond zal ik het allemaal wel weer naar m'n kop geslingerd krijgen.
De justitie maakt fouten die denken dat de client wel weer naar buiten kan. En als ze eenmaal buiten zijn maken ze toch weer de zelfde fout. Deze mensen zijn niet meer te genezen. En daarom is het goed dat er long-stay afdelingen zijn.

Die waren een tijd terug ook bij Netwerk (of was het Nova) De patienten mogen dus met de bus enzo overal heen, maar als ze voelen dat ze iets gaan doen wat niet goed zou zijn. (ze voelen het blijkbaar aankomen) dan moeten ze even bellen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-03-2004 23:08 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:10]


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-03-2004 23:11 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:09]


..."Hate can only create more hate"...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-03-2004 23:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik was een beetjhe chagie vanmiddag


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen