|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Pfffff... nou zijn er in principe toch maar twee 'goede doelen' waar ik geld aan geef maar ik ben wel benieuwd of die zo'n zelfde beleid hebben. Is er ergens een lijst te vinden met hoeveel deze organisaties belegd hebben? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Gaat het alleen om het Rode kruis, Natuurmonumenten & Artsen zonder grenzen? Er bestaan ook non-profit doelen die zich dus ook niet op de beurs begeven. Het CBF keurmerk kan men ook alleen krijgen als minstens 80% ook daadwerkelijk voor de doelen aangewend wordt; op dat keurmerk letten dus! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-03-2004 23:50] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
In ieder geval ook om Ronald McDonald. Zal morgen nog even in de betreffende krant neuzen. |
|
quote: volgens mij is het CBF keurmerk ook een keer erg in twijfel getrokken ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dit klinkt me te vaag; kun je dat naar een artikel linken? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ook best toepasselijk: quote: Ik "geef" nooit meer tenzij deze "doelen" een een publiek clausule hebben waarin ze verantwoording afleggen. |
|
quote: Ja inderdaad, er verdwijnt teveel geld terwijl de mensen die het juist nodig hebben, en waar het dan ook om gaat, niks of heel weinig krijgen. [Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 11-03-2004 0:00] Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Ik heb nooit gegeven, bahalve aan de MS stichting. - Mutatis mutandis - |
|
Met hoge salarissen van werknemers & directeuren van goede doelen heb ik heel wat minder moeite. Een miljoenensalaris van topmanagers is vrij makkelijk te verantwoorden: vraag & aanbod, vervangbaarheid etc. Ook vind ik dat je omdat je toevallig bij een charitatieve instelling werkt je niet op een houtje zou moeten hoeven bijten. Ik zou er geen moeite mee hebben als de directeur van een doel waaraan ik zou geven enkele tonnen per jaar zou beuren, zolang maar inzichtelijk gemaakt kan worden dat er voor minder geen directeur te vinden is. Echter, die verantwoording zou niet aan de particuliere donateur afgelegd moeten worden maar aan de aandeelhouders (of aan de een of andere commissie of zo). Dat beleggen vind ik een ander verhaal: het voldoen van vaste kosten van 'het goede doel' is een directe, concrete besteding van mijn geld. Een belegging is dat niet; maar als ik iets doneer, doe ik dat omdat ik de één of andere 'goede zaak' wil voorthelpen. Als ik voor een stuk oerwoud geef, doe ik dat niet aan een beleggingsfonds, maar aan dat stuk bos. |
|
quote:Stichting? Da's een grote commerciele instelling uit Redmond! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik geef aan de hartstichting en aan de kankerbestrijding. Vroeger liep ik hiervoor altijd mee met mijn moeder. Aan kanker is zeker de helft van mijn familie gestorven en mijn vader in 2000 aan zijn hart. [Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 11-03-2004 0:04] Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
quote: explain? - Mutatis mutandis - |
|
quote: Ik ben zeer benieuwd, want nu worden natuurlijk alle goede doelen door de domme massa op 1 hoop gegooid. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: MS... MicroSoft... snappez-vous? (ok, voor niet-computernerds is het misschien een wat minder geslaagd grapje... ) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: ik weet niet meer waar ik het van heb, maar het was een stichting met CBF keurmerk die ook had gefraudeerd, volgens mij was het humana(op google kan ik niet vinden aangezien ik geen gratis krantberichten mag lezen ) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ze zoeken maar uit wat ze er mee doen, mijn schuld gevoel is iig weg. Ik geef trouwens alleen (jaarlijks) aan de Zonnebloem. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Hmm; voorstelling van zaken: om het CBF keurmerk te verdienen, moet men (o.a.) aan die eis voldoen; zodra die binnen is kan men in dat opvolgende jaar hun gang gaan...vervolgens krijgt men niet opnieuw dat keurmerk meer, maar dat ligt dus niet aan dat keurmerk zelf. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: er is gefraudeerd maar heeft het keurmerk behouden... en CBF kan niet alles overzien of kan zelf ook corrupt zijn. dus zo heilig geloof ik er niet in. De meeste goede doelen vind ik zinloos, afrika moeten we geen geld in pompen want er zijn toch al genoeg mensen en veel goeds doen ze ook niet met het geld. BTW ik heb er geen baat bij dat de afrikaantjes het beter hebben, nu krijgen ze alleen maar geld voor hun vliegticket hierheen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
ehh waarom waren de verzekeringskosten omhoog gegaan de laatste jaren? verkeerde beleggingen? pensioenfondsen is een uitstekend voorbeeld. NO PAIN NO GAIN. Zolang het lukt is iedereen tevreden, maar anders niet. Het is al jaren zo. Deal with it. |
|
maar zolang het goed gaat is het de beste manier..... ik steun de doelen in het eerste artikel toch niet. En daarnaast boeiend hoe ze hun doelen bereiken, als ze het maar doen. |
|
Eens te meer een rechtvaardiging om niets (of iig weinig) aan goede doelen te geven. Het is echt niet de eerste keer dat zoiets dergelijks bekend wordt gemaakt. En maar blijven zeuren om geld door op het schuldgevoel van de mens in te spelen, terwijl ze bakken met geld in kas hebben..... |
|
quote:Ja ho even, dat is nogal een verschil he! Pensioenfondsen (de naam zegt het al) zijn er om kapitaal op voorraad te hebben. Natuurlijk is beleggen/investeren daarbij een risico voor die bedrijven, maar dat soort massa's geld buiten de economie houden is helemaal moordend. Het geld dat een goed doel krijgt is daar aan gegeven om ergens aan te geven, dan moeten ze niet oppotten. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik geef niks aan goede doelen. IMO is dat de verantwoordelijkheid van de staat. Daaarbij komt nog dat ik de meeste goede doelen niet betrouw. |
|
wat een hoop ONzin in dit topic. Misschien eens verdiepen in Internationale Organisaties, in INGO's, IGO's en NGO's. damn...... laat eigenlijk ook maar...... |
|
quote: How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |