|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
While heaven wept ga ik 11 april al zien in de 013 |
|
quote: Dat is dan heel mooi. |
|
Waren er dat weekend niet al 13 Doom concerten? "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: Zo ongeveer wel, maar bij mijn weten staat dit optreden al sinds november gepland. Verder is het natuurlijk aan de liefhebber waar hij heengaat en is de geografische spreiding van de locaties waar de concerten plaatsvinden ook redelijk te noemen. |
|
dit is de april of doom ik denk dat europa nog nooit zoveel doomgig heeft gehad in zo'n tijdspanne excelent, t moe niet alle dagen boterhammen met kaas zijn, finaly the doomheads have something to say too |
|
quote: Alleen hopen dat het geen overkill wordt! Mijn band (In Age and Sadness) heeft deze maanden aardig wat gigs...ik hoop wel dat de mensen ook nog de moeite nemen bij wat minder grote bands een kijkje te nemen naast al die bekende namen... |
|
quote: jullie staan op 21 mei in de baroeg? (althans te lezen op de site) Enne opzich prima line up wisseling zelfs een extra band . Ook een erg mooie poster! [Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 12-03-2004 21:23] |
|
hoelaat is dat ongeveer afgelopen? |
|
quote: Yep, 21 mei Baroeg |
|
aight, 8 april bangin' in da club! |
|
Millennium Records is trouwens aanwezig met een stand!! |
|
Dat is het wel waard om naar de Baroeg te gaan Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: volgens mij kan ik dan wel komen kijken |
|
quote:En een Evil Dr. Smith ervoor of erachter denk ik of niet? |
|
quote: Geen idee. Mainman Ed is er sowieso. |
|
Orodruin is wel ok. Mits je een doom freak bent. Orodruin Epicurean Mass PsycheDOOMelic Records Mei 2003 http://www.psychedoomelic.com Soms is het best gevaarlijk om verwachtingen te hebben. Zo verwachtte ik van deze cd op voorhand een goede plaat. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar toen ik de omschrijving hoorde van de te recenseren cd leek me het wel wat. Doom. Prima, ik kan Black Sabbath uiteraard waarderen, verder heb ik muziek in huis van My Dying Bride, Candlemass en Cathedral, ook nog 1 cd van Solitude Aternus. Voorts vind ik stoner rock ook leuk, Kyuss en opvolgers luister ik nog vaak naar. Dit vind ik allemaal leuke muziek, dus ik verwachtte met dit schijfje een volgend leuk product in huis te krijgen. Dat valt dus vies tegen. Dit 8 nummers tellende promootje van de cd Epicurean Mass bevat inderdaad klassieke doom. We nemen Black Sabbath en vanaf daar trekken we de lijn door naar meer hedendaagse doom als voornoemde bands. Ergens in dat spectrum tussen Black Sabbath en die andere bands die ik hierboven noemde, bevindt Orodruin zich. Muzikaal veel minder leuk als de meer moderne doom varianten maar het staat wel als een huis. Beter gezegd als een berg. Mount Doom. Naar Tolkien’s ‘Lord of the Rings’. Het is degelijke muziek, en voor de liefhebber van specifiek deze stijlvorm kan de cd best een leuke aanschaf zijn, maar het is niet aan mij besteed. Dat had ik niet verwacht en wat dat betreft valt het dus tegen. Orodruin is een band die bestaat uit 4 leden en is afkomstig uit Rochester in de VS. Ze zitten inmiddels op het Oostenrijkse Stonerdoom label ‘Psychedoomelic’ en bevinden zich daar in gezelschap van Negative Reaction, Voodoo Shock en Wall of Sleep. Voor doom vind ik deze cd te weinig afwisseling, te weinig groots en meeslepend, voor doomy stonerrock vind ik het niet psychedelisch en leuk genoeg. Kortom een saaie middenmoter. Hopelijk brengt Orodruin daar met volgende releases verandering in, want de liedjes zijn best goed geschreven en de muzikanten beschikken duidelijk over talent. Jammer dat daar niets mee gedaan wordt maar dat men kiest voor de puristische benadering van pure en total doom…het kan zoveel spannender dan dit. Cijfer: 5,0 TekNoir [Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 18-03-2004 19:44] |
|
Ik ben het niet echt met die review eens. Zie hier mijn bevindingen quote: bron: www.quintessence.sh Er is trouwens een split 12" EP van Orodruin met reverend bizarre uit. als er geinteresseerden zijn moeten ze maar even met mij contact opnemen. Ik heb er nog 2. |
|
quote:Wa kostda Pim? |
|
Ik ben er ook, dag erna vertrek ik pas richting Duitsland (Keep it True) dus dat komt mooit uit! Wil wel effe While heaven wept zien.. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: 10 hoero |
|
Rotterdam wordt Rotterdoooooom de komende tijd... |
|
Even omhoog schoppen. Ik heb alle 4 de bands afgelopen weekend in Duitsland aan het werk gezien en ik kan je zeggen dat het zeker de moeite waard is. Zeker aangezien het de enige show in NL is van Penance en Orodruin. |
|
waarschijnlijk ben ik er ook. Daarna toch om onduidelijke reden een dag vrij... |
|
Pim kun je proberen om de aanvang ook echt aan te houden (20:30)in verband met geen treinverkeer rond breda. Dat betekent dus dat ik met de bus terug moet en de laatste normale bus vertrekt rond 23:10, voor de laaste moet je 50 minuten op lage zwaluwe wachten en ben ik vrij laat thuis (zo rond 2 uur snachts, en ik moet om 8 uur op) Bedankt Iniedergeval Verder nog toevallig iemand die met de auto vanuit breda gaat en nog 2 mensen mee wil nemen als passagier voor een pilsje, benzinegeld of iets dergelijks? |
|
quote: Ik zal ervoor zorgen dat we op tijd beginnen. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |