IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Openheid over Irak Volgende pagina
Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 19-03-2004 10:01 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:

De Nederlandse burger heeft recht op Openheid over Irak!

Op 19 maart start de actie Openheid over Irak. Met deze actie willen de initiatiefnemers de regering onder druk zetten om alsnog opening van zaken te geven over de informatie en afwegingen die ten grondslag lagen aan haar besluit de oorlog tegen Irak te steunen.

Een oorlog die de wereld niet veiliger heeft gemaakt, maar juist onveiliger; een oorlog die de dreiging van terreur tegen Nederlandse burgers onnodig heeft aangejaagd.

Nu de politiek er niet in is geslaagd openheid te bieden, eisen wij, een groeiende groep Nederlandse burgers, deze informatie zélf op. Het achterhouden van deze wezenlijke gegevens is in strijd met de principes van een open, democratische samenleving.

Steun de actie nu op www.openheidoverirak.nl, en stuur deze e-mail door.



Doel van deze actie is antwoord te krijgen op de volgende vragen:

Welke feiten zijn dermate zwaarwegend geweest dat Nederland is toegetreden tot de ‘coalition of the willing? Deze vraag dient ondubbelzinnig beantwoord te worden.
Wat behelzen die feiten precies, en van wie zijn ze afkomstig?
Door wie, en hoe, zijn ze gewogen?


Ik weet niet of dergelijke acties zin hebben, maar het is het proberen waard. Misschien dat er een officieel antwoord gegeven wordt.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


' '
Usericon van ' '
Posted 19-03-2004 10:05 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Who gives an aaarsch?


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 19-03-2004 10:07 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik.

De regering dient verantwoording af te leggen voor haar daden.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-03-2004 10:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nederlandse regering weet zelf niet eens wat ze mogen en wat de bedoeling is ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 10:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Openheid...

Wat wil men nog meer weten?


Ze wilden Saddam wegjagen, dat hebben ze dan ook gedaan. Klaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 19-03-2004 10:45 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

volgens mij heeft balkenende saddam niet echt weggejaagd...


This is Zodiac speaking...


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 19-03-2004 10:49 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Openheid NL regering?

Heel simpel: Balkenende pijpt Bush

--> nl leger de zandvlakte in...

that's all


This is Zodiac speaking...


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 19-03-2004 10:50 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 19 maart 2004 10:15 schreef Chelman het volgende:
Openheid...

Wat wil men nog meer weten?


Ze wilden Saddam wegjagen, dat hebben ze dan ook gedaan. Klaar.
Nouja onze regering heeft de oorlog gesteund terwijl Amerika ons heeft misleid over de chemische wapens. Saddam moest weg maar je mag nooit een oorlog beginnen op argumenten die onwaar zijn.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 19-03-2004 10:51 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 19 maart 2004 10:49 schreef Zodiac het volgende:
Openheid NL regering?

Heel simpel: Balkenende pijpt Bush

--> nl leger de zandvlakte in...

that's all

Nu snap ik waarom die afspraakjes tussen die 2 altijd maar 40 minuten duren en in de oval office plaatsvinden.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-03-2004 10:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 10:05 schreef ' ' het volgende:
Who gives an aaarsch?
i second that!
Het is helemaal niet in het belang van de burger om alles te weten.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 19-03-2004 11:13 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

is er al bekend wie verantwoordelijk zijn voor die andere aanslagen ?




ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-03-2004 11:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja ik, had namelijk net daarvoor mexicaans gegeten.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-03-2004 11:20 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 19 maart 2004 10:07 schreef Phaestus het volgende:
Ik.

De regering dient verantwoording af te leggen voor haar daden.


Hoezo? je vindt het erg dat Nederland meehelpt aan de wederopbouw van Irak? Vind je het vervelend dat Sadam niet langer zijn macht kan misbruiken? Vind je het vervelend dat zijn regime niet langer kan martelen, verkrachten en moorden?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-03-2004 11:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat heeft Nederland daar te zoeken? Stelletje bemoeials ..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-03-2004 12:01 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, maar wat wel vervelend is, is dat ze voor dat Irak gebeuren een groot deel van de troepenmacht uit Afghanistan hebben verplaatst, daarmee Al Qa'ida zo'n 2 jaar lang de kans gevend zich te hergroeperen in de bergen en aanslagen zoals die in Madrid voor te bereiden.

Bovendien lijkt het erg op doelloos om je heen meppen. Hoewel Saddam natuurlijk een hooror was voor Irak en de wereld en het goed is dat-ie weg is, was het eveneens bekend dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er banden waren tussen Irak en Al Qa'ida. Sterker nog, het Saddam regime is zoals bekend juist een fervent tegenstander van de Al Qa'ida en aanverwante stromingen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 12:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 12:01 schreef Mark het volgende:
was het eveneens bekend dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er banden waren tussen Irak en Al Qa'ida. Sterker nog, het Saddam regime is zoals bekend juist een fervent tegenstander van de Al Qa'ida en aanverwante stromingen.


Ik weet dat hij een sterk seculaire en anti-islamitisch beleid voerde maar ik denk dat in naam van strijd tegen 'Ah-mer-iek-en dawgs' hij het best voor elkaar zou krijgen om met Osama aan de slag te gaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-03-2004 12:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 12:04 schreef Chelman het volgende:
Ik weet dat hij een sterk seculaire en anti-islamitisch beleid voerde maar ik denk dat in naam van strijd tegen 'Ah-mer-iek-en dawgs' hij het best voor elkaar zou krijgen om met Osama aan de slag te gaan.


als er iemand veel islamieten om zeep heeft geholpen is het saddam wel.
maar paesthus zal mogelijk doelen op dit verschil:

de verkondigde motivatie is bevrijding van een volk dat wordt geterroriseerd door een brute dictator (dictator moet dus weg)

de waarschijnlijk echte motivatie is het veilig stellen van een machtspositie in het midden oosten van de VS en Europa (waarbij ook dictaotors "wegmoeten").


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-03-2004 12:35 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou, anti-islam geloof ik niet zo. Hoewel hij naar het schijnt totaal ongeinteresseerd was in religie isd hij officieel toegetreden tot de Islam, omdat hij wist dat dit nodig was om machtsposities te verwerven binnen de clan/het land. Het is voornamelijk het Soennieten-Sji'iten gedoe wat hierin meespeelt, waarbij Saddam de Soenniet ten strijde trok tegen Sji'iten (Iran, merendeel van de Iraki's in zuid-Irak, Taliban) en hierbij zelfs steun kreeg van Amerika destijds.

Maar ik ben het met je eens dat de man zo machtsgeil was dat hij in staat moet worden geacht om zelfs met zijn oude vijanden anti-Amerika acties uit te voeren.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 19-03-2004 12:51 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 19 maart 2004 12:04 schreef Chelman het volgende:
Ik weet dat hij een sterk seculaire en anti-islamitisch beleid voerde maar ik denk dat in naam van strijd tegen 'Ah-mer-iek-en dawgs' hij het best voor elkaar zou krijgen om met Osama aan de slag te gaan.

Ik weet dat Osama over Saddam gezegt heeft dat hij een slecht moslim was, en in die kringen is dat een hele grote belediging.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 19-03-2004 13:01 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Jezus....Saddam is reden genoeg, die vent was een randmopngool weest allen blij dat ie weg is.

Voortaan moeten we maar niets meer doen tegen bloedorstige dictators, da's misschien beter, laf niets doen!


we hadden alle Koerden en Sji'ieten (ook geen lieverdjes trouwens!) maar lekker moeten laten afslachten door Saddam en zijn zoons, oh .....en de Joden ook!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-03-2004 13:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 13:01 schreef enforcer het volgende:
Voortaan moeten we maar niets meer doen tegen bloedorstige dictators, da's misschien beter, laf niets doen!



Weet je eigenlijk vind ik dat zo onderhand ook. Als een nederlandse soldaat een plunderaar dood schiet is deze opeens een moordenaar. En hoeveel helpt die inmenging nu WERKELIJK in bijv. joegslavië? Echte fundamentele oplossingen levert zoiets ook niet denk ik.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-03-2004 13:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Hoe zit het trouwens in pakistand gisternacht meldde het NOS dat ze, waarschijnlijk de 2e man van al quida, bijna te pakken hadden.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 19-03-2004 13:31 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik vind het gewoon belachelijk je probeert iemand te helpen en het wordt niet eens gewaardeerd.

FUCK IT zou ik dan zeggen, het is allemaal zo betrekkelijk, als er nu een oorlog zou uitbreken tussen bijv. Europa en het Middden Oosten zou iedereen ineens weer staan te schreeuwen om de hulp uit de USA en zouden ze onze beste vrienden zijn!


Zo hypocriet allemaal, sommige politieke spelletjes gaan mij een beetje boven de pet.
Ik ben altijd voor interventie in Irak geweest, maar het is ongelofelijk hoeveel kritiek er ineens is terwijl iedereen Saddam wel kon schieten, maar nu het gevaar voor ons dichterbij komt is het ineens geen issue meer!

Ik vraag me dan af wat valt er te verantwoordden over het afzetten van iemand als Hussein en zijn zoons???


Ik had verwacht dat iedereen op de staart zou gaan dansen toen die klootzak gepakt was, als ie al geen Massavernietigingswapens had heeft ie zeker alle intenties gehad ze EENS te bezitten en als ik iemand toevertrouw ze ook echt gebruikt te hebben (bijvoorbeeld tegen Israel) is hij het wel!

maar goed laten we inderdaad maar lekker onze handen overal vanaf trekken, en hopen dat de USA het ook doet...maar wat krijg je dan?? een wereld waarin iedere gek met macht kan doen waar ie zin in heeft.

helaas heeft deze wereld schijnbaar een politieagent nodig, net zoals we die hier ook nodig hebben in onze eigen omgeving, was ie er niet zou iedereen incluis jezelf doen waar ie zin in had en de wet totaal aan zijn laars lappen!





ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-03-2004 13:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 13:31 schreef enforcer het volgende:
Ik vind het gewoon belachelijk je probeert iemand te helpen en het wordt niet eens gewaardeerd.

Is ook kut, maar zo is het leven. Vraag maar aan de verpleegkundigen in het ziekenhuis die die familie leden van patienten in elkaar gerost worden en uitgescholden. (hoe vaak je als HEMA medewerkster wel niet uitgescholden wordt, of als boekenverkoopster als een boek uitverkocht is, of in herdruk)
Als mensen in het dagelijks leven de dingen die anderen doen al niet kunnen waarderen, waarom zou dat tussen staten dan wel zo zijn?


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 19-03-2004 13:53 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Misschien is het beter voor de stabiliteit dat landen als Nederland meewerken. omdat ze een wat neutralere positie hebben


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 19-03-2004 13:54]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-03-2004 13:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Als protestants land zijn we alles behalve neutraal.
In Moslim landen worden we trouwens gezien als Jodenstaat omdat het in nederland langer dan gemiddeld geduurd heeft voordat we palestina erkende ten behoeve van Israel.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen