IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Miniverhuizing minister: kosten twee ton Vorige pagina | Volgende pagina
Jebes
Usericon van Jebes
Posted 25-03-2004 15:07 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 25 maart 2004 14:28 schreef Chelman het volgende:
Ontrukt wordt?!?!?!?! Wordt je langzamerhand liberaal en wil je zelf over je geld beschikken?!?!?!?!?!


Wel als ze dit soort dingen met het gemeenschapsgeld doen. Een burgerlijke regering gun ik mijn geld (voor dit soort praktijken)niet.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-03-2004 15:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 14:56 schreef Zodiac het volgende:
Dat merendeel van de bevolking bestaat uit bejaarden, zelf vind ik het koningshuisgebeuren een rare poppenkast.



Die bejaarden zijn tevens burger en het merendeel daarvan heeft hoogstwaarschijnlijk meer bijgedragen aan Nederland dan jij tot nu toe gedaan hebt. Dat geeft ze recht van spreken....

quote:

dat ze meer op zouden leveren dan kosten vraag ik me af, dat is bijna niet na te gaan/te bewijzen...



De totale kosten bedragen ergens tussen de 7 en 8 miljoen euro per jaar. (dwaallicht had het ooit gepost). De Oranjes hebben nu eenmaal een enorm netwerk die ze kunnen gebruiken om Nederland aan allerlei dealtjes te helpen..... Ik durf mijn hand te verwedden dat het meer dan 7 miljoen per jaar is.

Een president is ook niet gratis he?

quote:

staatshoofd vind ik trouwens ook niks tenzij het Peter R. de Vries of Willem van Hanegem wordt.



tsja.....hiermee haal je natuurlijk gelijk je eigen geloofwaardigheid onderuit en worden jouw uitspraken gedeclasseerd tot die van een stampvoetend pubertje.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 25-03-2004 15:10 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Volgens mij had Phaestus ook het één en ander opgezocht en kwamen de totale kosten op zo'n 63 (of 67) miljoen uit...


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-03-2004 15:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 15:10 schreef Jebes het volgende:
Volgens mij had Phaestus ook het één en ander opgezocht en kwamen de totale kosten op zo'n 63 (of 67) miljoen uit...


Het ging mij om de totale kosten die uit hoofde van de monarchie gemaakt worden en niet aan de staatshoofd kosten die toch al gemaakt zouden worden...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 25-03-2004 15:22 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 25 maart 2004 15:17 schreef Chelman het volgende:
Het ging mij om de totale kosten die uit hoofde van de monarchie gemaakt worden en niet aan de staatshoofd kosten die toch al gemaakt zouden worden...


Ah dit is de post die ik bedoelde:

quote:
Op 21 maart 2004 18:00 schreef Phaestus het volgende:
Kosten die jij hier noemt zijn alleen de salarissen van de leden van het koninklijk huis. Als je alle zooi eromheen meerekent (onderhoud paleizen, ambtelijke ondersteuning, huishouden, beveiliging, het wagenpark, kosten voor staatsbezoeken en marechaussee enz. komt het bedrag, als ik het goed heb, op 67 miljoen.

bron:
http://www.few.eur.nl/few/research/ocfeb/homepages/harry/esbvandalennoordeinde.pdf


(Met deze post wil ik niet zeggen of ik voor of tegen het koningshuis ben, dat weet ik precies)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-03-2004 15:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat ik dus zei.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-03-2004 15:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 14:52 schreef Chelman het volgende:
1.Merendeel van de bevolking is VOOR de monarchie. Dat is al voldoende om het in stand te houden


2.Ze leveren indirect meer op dan dat ze kosten. Ze zijn een 'deuropener' voor allerlei interessante zakelijke relaties.......


1. dus als het merendeel van de bevolking TEGEN is mogen ze weg van jou?

2. Als het gebaseerd is op netwerken etc kunnen we vast een nog betere koning/koningin(personen met een NOG groter netwerk) instaleren dus dat punt is niet al te sterk.


verder vind ik het raar dat een persoon die het belangrijk vind dat een mens iets moet bereiken op eigen kracht en door inzichzelf te geloven het opneemt voor een groep mensen die veel hebben gekregen door geboorterecht. dat staat er toch haaks op?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 25-03-2004 15:28 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 25 maart 2004 15:23 schreef Chelman het volgende:
Wat ik dus zei.


Ik ben het in zoverre met je eens dat een 'gekozen staatshoofd' ook dezelfde soort kosten maakt maar ik denk minder aangezien je niet een complete familie van alles en nog wat hoeft te voorzien.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-03-2004 15:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
1. dus als het merendeel van de bevolking TEGEN is mogen ze weg van jou?



ja.

quote:

2. Als het gebaseerd is op netwerken etc kunnen we vast een nog betere koning/koningin(personen met een NOG groter netwerk) instaleren dus dat punt is niet al te sterk.



Er zijn twee dingen die meespelen.

1.Ik durf te wedden dat er niemand in NL is die een beter netwerk heeft. Vergeet niet dat zij ECHT brute contacten hebben.

2.Door hun formele politieke afzijdigheid kunnen ze ook nog eens als extra 'smeersel' functioneren bij allerlei moeijlijke kwesties. Dit gebeurt wel veelal achter gesloten deuren.

quote:

verder vind ik het raar dat een persoon die het belangrijk vind dat een mens iets moet bereiken op eigen kracht en door inzichzelf te geloven het opneemt voor een groep mensen die veel hebben gekregen door geboorterecht. dat staat er toch haaks op?



Principeel ben ik persoonlijk ook niet pro monarchie. Ik vind alleen dat mensen die tegen de monarchie zijn daar deugdelijke argumentatie voor moeten gebruiken.

Daarnaast is het zo, dat ondanks het feit dat ik principeel tegen ben, ik wel vind dat een monarch vaak in praktische zin 'handiger' is dan een gekozen staatshoofd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 25-03-2004 15:38 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Daarnaast is het zo, dat ondanks het feit dat ik principeel tegen ben, ik wel vind dat een monarch vaak in praktische zin 'handiger' is dan een gekozen staatshoofd.[/quote]

het is niet zo handig als er een koninklijke erfopvolger geboren wordt die een enorme debiel blijkt te zijn.


This is Zodiac speaking...


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 25-03-2004 15:41 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 15:08 schreef Chelman het volgende:
Die bejaarden zijn tevens burger en het merendeel daarvan heeft hoogstwaarschijnlijk meer bijgedragen aan Nederland dan jij tot nu toe gedaan hebt. Dat geeft ze recht van spreken....

Zeker! Maar ik ben niet bejaard en heb ook nog eens een nogal afwijkende mening mbt de meeste bejaarden - die luisteren ook weinig naar death metal etc.


De totale kosten bedragen ergens tussen de 7 en 8 miljoen euro per jaar. (dwaallicht had het ooit gepost). De Oranjes hebben nu eenmaal een enorm netwerk die ze kunnen gebruiken om Nederland aan allerlei dealtjes te helpen..... Ik durf mijn hand te verwedden dat het meer dan 7 miljoen per jaar is.

dit is natte vingerwerk...

Een president is ook niet gratis he?

Heb ik gezegd dat ik voor een president ben dan???

tsja.....hiermee haal je natuurlijk gelijk je eigen geloofwaardigheid onderuit en worden jouw uitspraken gedeclasseerd tot die van een stampvoetend pubertje.



Hoezo?? Omdat ik een politieke voorkeur heb voor bepaalde mensen?


This is Zodiac speaking...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-03-2004 15:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 25 maart 2004 15:41 schreef Zodiac het volgende:
Hoezo?? Omdat ik een politieke voorkeur heb voor bepaalde mensen?



omdat je behoorlijk incompetente mensen naar voren schuift leiderschap is ook een deel vakkennis hoor


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-03-2004 15:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 15:29 schreef Chelman het volgende:
1.Ik durf te wedden dat er niemand in NL is die een beter netwerk heeft. Vergeet niet dat zij ECHT brute contacten hebben.




Maar dat is wel tegenstrijdig met de louter ceremoniële functie die zij zouden hebben.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-03-2004 15:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 25 maart 2004 15:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar dat is wel tegenstrijdig met de louter ceremoniële functie die zij zouden hebben.



op het moment dat de köningin herr schröder om wat voor een reden geen hand geeft, heeft dit wel degelijk miljoenen aan consequenties. en anders om ook, op het moment dat de koningin ergens aandacht aan schenkt, zullen investeerders eerder hun blik op nederland richten. beatrix is een geweldig pr middel. en daarnaast idd nog de reeds bestaande relaties


Je moeder.


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 25-03-2004 15:48 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 15:44 schreef karnivoor het volgende:
omdat je behoorlijk incompetente mensen naar voren schuift leiderschap is ook een deel vakkennis hoor


wie is volgens jou dan wel competent?

in dit land worden competente leiders geexecuteerd...

en dan worden we afgescheept met balkenende (wie heeft daarop gestemd dan, de bejaarden soms?).


This is Zodiac speaking...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-03-2004 15:51 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 15:48 schreef Zodiac het volgende:
wie is volgens jou dan wel competent?

in dit land worden competente leiders geexecuteerd...

en dan worden we afgescheept met balkenende (wie heeft daarop gestemd dan, de bejaarden soms?).
Wie had je dan liever als leider gehad, Wouter Bos?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 25-03-2004 16:00 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

nee, liever die meneer die helaas geexecuteerd is...


This is Zodiac speaking...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-03-2004 16:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 25 maart 2004 15:48 schreef Zodiac het volgende:
wie is volgens jou dan wel competent?

in dit land worden competente leiders geexecuteerd...

en dan worden we afgescheept met balkenende (wie heeft daarop gestemd dan, de bejaarden soms?).


balkenende wint niet voor niks... het is misschien de personificatie van de ubernerd maar toch heeft hij schijnbaar genoeg leiderschap in zich om én een partij te leiden en vervolgens ook nog eens uitverkoren te worden om mp te worden.


Je moeder.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-03-2004 10:37 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

ach dat gedonder over geldsmijterij door de heren ambtenaren en ministers..

Ik heb 10 jaar nu voor de rijksoverheid gewerkt en wordt er nu uitgewerkt aangezien ik ook te kritisch ben...

In al die jaren heb ik alles ook al meegemaakt, van Haagse arrogantie, "horizontale carriereplanning", fraude, grove vormfouten e.d. En wist je wel dat 80% van de hogere ambtenaren incompetent is voor de functie die hij bekleed? Dit is het percentage wat in de 70-80ger jaren is aangenomen en kan niet zomaar ontslagen worden.. Dit zijn de ambtenaren voor het leven.. Deze gasten zijn nu rond de 50-55 en voeren echt geen donder uit en dirigeren alles naar beneden.. Zelf zijn ze betaald aanwezig.. Dat is ook 1 van de redenen dat de overheid zo traag is, gemiddeld wordt het werk gedaan door een ambtenaar die er eigenlijk niet voor is opgeleid maar het gewoon van bovenaf toegeschoven krijgt..
En dat gedonder met Donner en die 2 direkteuren?? Kritisch zijn naar boven is altijd een carrierestop of uiteindelijk ontslag om wat voor kutredenen dan ook..
Daarom heb ik de vakbond ook op hun dak gestuurd


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-03-2004 10:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 10:37 schreef SkinPeeleR het volgende:
Daarom heb ik de vakbond ook op hun dak gestuurd


Vakbonden zijn gay.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-03-2004 10:45 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 26 maart 2004 10:40 schreef Chelman het volgende:
Vakbonden zijn gay.



Tegen de overheid moet je wel aangezien ze een erg uitgebreid kast-muur systeem hebben en continue proberen om de regels te overtreden.. Als je dan zelf de hele tijd in de gaten moet houden of ze zich aan de regels houden of niet dan wordt je ook gek..

Maar inderdaad, aan vakbonden heb je verder ook geen ene fuck aangezien die zakken al sinds januari nix meer hebben laten horen..
Als de zaak rond is (nieuwe opleiding aan het doen op kosten van DenHaag ) dan zeg ik mijn lidmaatschap ook op..


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-03-2004 10:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 10:45 schreef SkinPeeleR het volgende:
(nieuwe opleiding aan het doen op kosten van DenHaag )



*BUZZER* Nee.....niet op kosten van den haag. Op kosten van de burger.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-03-2004 10:55 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 26 maart 2004 10:48 schreef Chelman het volgende:
*BUZZER* Nee.....niet op kosten van den haag. Op kosten van de burger.


ok klopt, betaal ik dus zelf ook aan mee..
troost je, ik ben altijd een harde werker geweest die zelden ziek was en nooit misbruik heeft gemaakt van declaraties, e.a. dingen.. heb me altijd zo nuttig mogelijk proberen te maken voor het geld wat ik verdiende.. Heb me nooit geschaamd voor wat ik deed, wél waarvoor ik werkte..
o kut dit is slowchatten, strax word ik gebanned

[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 26-03-2004 10:56]


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-03-2004 10:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik sugereerde ook niet dat je niet hard werkte.

Ik maakte alleen het punt dat 'op kosten van Den Haag' eigenlijk een foute redenering is IMHO....en aangezien jij ook burger bent is het dus ook op jouw kosten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-03-2004 11:02 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 26 maart 2004 10:58 schreef Chelman het volgende:
Ik sugereerde ook niet dat je niet hard werkte.

Ik maakte alleen het punt dat 'op kosten van Den Haag' eigenlijk een foute redenering is IMHO....en aangezien jij ook burger bent is het dus ook op jouw kosten.


i stand corrected, thank you


Een kleine snol zit zo vol.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen