IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Over Noorderlingen..... Vorige pagina | Volgende pagina
~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 04-04-2004 13:10 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 2 april 2004 15:07 schreef Sjaan het volgende:
Het is wel apart dat dit verschijnsel in elk land (in Europa) hetzelfde is. In Belgïe bv. vinden ze ook dat de Noorderlingen dus saaie, nuchtere, gesloten mensen zijn en de zuiderlingen uitbundig en open.

Globaler over Europa gezien is het zeker zo dat noorderlingen, dus mensen uit Scandinavië, Nederland, Duitsland... geslotener zijn dan zuiderse types zoals Fransen, Spanjaarden, Portugezen... die zijn dan veel uitbundiger, en n stuk sympathieker en warmhartiger... (Oja, en de Finnen zijn de grootste dommerikken, en dat is niet zomaar een vooroordeel... )

Ik denk dat het dus inderdaad iets met klimaat, dus hoeveelheid zonlicht per dag, en leefomgeving te maken heeft. Je zou voor minder depressief worden van die sombere kille noorse landschappen, hoe mooi ze ook nog mogen zijn.

SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-04-2004 14:29 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 4 april 2004 13:10 schreef ~Narsil het volgende:
Globaler over Europa gezien is het zeker zo dat noorderlingen, dus mensen uit Scandinavië, Nederland, Duitsland... geslotener zijn dan zuiderse types zoals Fransen, Spanjaarden, Portugezen... die zijn dan veel uitbundiger, en n stuk sympathieker en warmhartiger... (Oja, en de Finnen zijn de grootste dommerikken, en dat is niet zomaar een vooroordeel... )

Ik denk dat het dus inderdaad iets met klimaat, dus hoeveelheid zonlicht per dag, en leefomgeving te maken heeft. Je zou voor minder depressief worden van die sombere kille noorse landschappen, hoe mooi ze ook nog mogen zijn.

Frans en sympathiek in 1 zin??

Een kleine snol zit zo vol.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2004 14:36 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 14:29 schreef SkinPeeleR het volgende:

Jajajajajajajaja!

Net als Brits en los in de omgang, Duits en slordig, Irakees en .... Ach, het móet een grap zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 04-04-2004 14:36]

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

SkinPeeleR
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-04-2004 14:37 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 4 april 2004 14:36 schreef Greycloak het volgende:

Jajajajajajajaja!

Net als Brits en los in de omgang, Duits en slordig, Irakees en .... Ach, het móet een grap zijn.

JAJAJA, en Mexico is niet corrupt

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2004 14:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 14:37 schreef SkinPeeleR het volgende:
JAJAJA, en Mexico is niet corrupt
~Narsil en humorloos...

SkinPeeleR
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-04-2004 14:43 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 4 april 2004 14:38 schreef Greycloak het volgende:
~Narsil en humorloos...

~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 04-04-2004 16:59 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ah de bekrompen hollandertjes kunnen er weer eens niet tegen geloof ik

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2004 17:02 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 16:59 schreef ~Narsil het volgende:
Nóg meer humor. Je heerscht!

~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 04-04-2004 17:03 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Jaja, al goed, ga maar weer on topic.

Hole
Usericon van Hole
Posted 04-04-2004 17:41 by Hole Wijzig reactieProfiel van HoleQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 14:29 schreef SkinPeeleR het volgende:

10-0

The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 04-04-2004 18:21 by The Grand Wazoo Wijzig reactieProfiel van The Grand WazooQuote dit bericht

Tis toch al wetenschappelijk (jaja) vastgesteld dat het aan het zonlicht ligt? Of liever, de afwezigheid ervan?

Hm, dat mensen die emotioneel labieler zijn, sneller geprikkeld raken is op zich wel logisch

Slightly off-topic:
Doet me denken aan die film van Michael Moore (Michael toch?): Bowling for Columbine. Hoe labieler je bent (zeg maar..) hoe banger je zou zijn voor van alles, raak je ook sneller geprikkeld of gestresst, freaky ofzo en dan krijg je -> overmaat van 'zelfverdediging' -> veel te veel moorden e.d.

..Was dat te volgen? :p

Masturbation is not the same.

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-04-2004 18:38 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Nee

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 05-04-2004 5:10 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

.

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 05-04-2004 5:58]

SkinPeeleR
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-04-2004 10:17 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:

Ach ja, sinds we belgie in de 19e eeuw hebben afgestoten is het nooit meer goed gekomen met ons..

~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 05-04-2004 11:02 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 4 april 2004 18:21 schreef The Grand Wazoo het volgende:
Tis toch al wetenschappelijk (jaja) vastgesteld dat het aan het zonlicht ligt? Of liever, de afwezigheid ervan?

Hm, dat mensen die emotioneel labieler zijn, sneller geprikkeld raken is op zich wel logisch

Slightly off-topic:
Doet me denken aan die film van Michael Moore (Michael toch?): Bowling for Columbine. Hoe labieler je bent (zeg maar..) hoe banger je zou zijn voor van alles, raak je ook sneller geprikkeld of gestresst, freaky ofzo en dan krijg je -> overmaat van 'zelfverdediging' -> veel te veel moorden e.d.

..Was dat te volgen? :p

Ehm, dat was geen probleem nee, en dat is inderdaad wetenschappelijk bewezen. Daarom ook dat sommige depressies behandeld worden met de 'lichtbaktherapie' waarbij mensen een aantal uur per dag worden blootgesteld aan een lichtbak die daglicht simuleert. Maar dan feller ofzo, ik weet het ook niet precies. Ik vind het wel allemaal heel interessant. Ook bijvoorbeeld dat je als je maar lang genoeg in het donker zit, je na verloop van tijd blind wordt omdat oogzenuwen beginnen af te sterven, of iets in die aard.

Skinpeeler: je beseft toch dat je opmerking nergens op slaat hé?

SkinPeeleR
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-04-2004 12:53 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 5 april 2004 11:02 schreef ~Narsil het volgende:

slaat ook nergens op maar als jij direkt al begint te roepen van bekrompen hollanders, behoor ik dan in zo'n topic als deze dan serieus te reageren? Alsof Belgie wat is.. Het lijkt wel of jullie na 2 wereldoorlogen net zijn begonnen met de rommel op te ruimen..

laat ook maar, alsof deze generatie het nog zou oplossen

[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 05-04-2004 12:54]

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 05-04-2004 13:08 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 18:21 schreef The Grand Wazoo het volgende:

Tja, maar ja, hebben wij hier in Noord-Holland dan minder zonuren dan in 't oosten? Volgens mij is het juist precies andersom!
(maar ik kan 't fout hebben hoor)

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-04-2004 13:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Neen de zonnekracht is int noorden minder .... de hoek waarmee de zon de grond raakt in Groningen is ietsiepietsie groter dan in Brabant.

Door die extra zon zijn brabo's zo uitgetogen dat ze zich moeten verkleden om een goed feest te hebben.

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 05-04-2004 13:11 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 13:10 schreef Jenje het volgende:
Neen de zonnekracht is int noorden minder .... de hoek waarmee de zon de grond raakt in Groningen is ietsiepietsie groter dan in Brabant.

Door die extra zon zijn brabo's zo uitgetogen dat ze zich moeten verkleden om een goed feest te hebben.

Ik heb't dan ook niet over Noord-Nederland, maar over Noord-Holland (de provincie dus)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-04-2004 13:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 13:11 schreef Chantalie het volgende:
Ik heb't dan ook niet over Noord-Nederland, maar over Noord-Holland (de provincie dus)
Het is niet voor niets dat dat stuk van Nederland eigenlijk onder water zou moeten staan ...

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 05-04-2004 13:12 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 13:12 schreef Jenje het volgende:
Het is niet voor niets dat dat stuk van Nederland eigenlijk onder water zou moeten staan ...

* Steekt tong uit *

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-04-2004 13:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 13:12 schreef Chantalie het volgende:
* Steekt tong uit *
Nadeel ervan zou zijn dat die mensen die dankzij de chemische industrie een kunstmatig hoge arrogantie dan naar het echte nederland komen en dat zou dan ook verpest worden.

Laat ze maar naar België trekken, daar passen ze beter.

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 05-04-2004 13:26 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 5 april 2004 11:02 schreef ~Narsil het volgende:
Ehm, dat was geen probleem nee, en dat is inderdaad wetenschappelijk bewezen. Daarom ook dat sommige depressies behandeld worden met de 'lichtbaktherapie' waarbij mensen een aantal uur per dag worden blootgesteld aan een lichtbak die daglicht simuleert. Maar dan feller ofzo, ik weet het ook niet precies. Ik vind het wel allemaal heel interessant. Ook bijvoorbeeld dat je als je maar lang genoeg in het donker zit, je na verloop van tijd blind wordt omdat oogzenuwen beginnen af te sterven, of iets in die aard.

Lichttherapie wordt vooral ingezet tegen winterdepressies, die vaak veroorzaakt worden door lichtgebrek, overigens hoef je geen uren voor zo'n lichtbak te zitten, een half uurtje per dag ofzo is al voldoende. De lichtbak zelf is gewoon kunstlicht met een erg hoge lichtsterkte, het normale kunstlicht dat we gebruiken kunnen we prima bij zien, maar qua lichtsterkte is het veel zwakker dan daglicht.

Dat licht heeft dan weer invloed op de biologische klok (die feedback krijgt van retinale ganglioncellen, cellen die, jawel, lichtsterkte opvangen) en aanverwante zaken, het fijne (d.w.z. de relatie tussen licht, biologische klok en depressie) weet ik er niet van.

quote:
Op 5 april 2004 13:10 schreef Jenje het volgende:

Maar goed, over het geheel gezien is er denk ik wel meer in het spel dan alleen zonlicht, ook al zal dat ongetwijfeld een effect hebben, de cultuurverschillen zullen dit effect wel versterken. Bijvoorbeeld dat het in het noorden des lands gewoon wat minder druk is en dus nog vrij veel mensen vrij geisoleerd wonen in kleine dorpjes. Verder vind ik de resultaten niet bijzonder opzienbarend, maar toch interessant dat het op statistische schaal ook naar voren komt, ik zal mijn leven er niet echt om veranderen...

NP: Everon - Under Skies... Of Blue

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 05-04-2004 13:46 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 5 april 2004 12:53 schreef SkinPeeleR het volgende:
slaat ook nergens op maar als jij direkt al begint te roepen van bekrompen hollanders, behoor ik dan in zo'n topic als deze dan serieus te reageren? Alsof Belgie wat is.. Het lijkt wel of jullie na 2 wereldoorlogen net zijn begonnen met de rommel op te ruimen..

Ik zei helemaal niks over Belgen... En ik heb opzettelijk het woord bekrompen vermeden

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-04-2004 17:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

quote:
Op 5 april 2004 13:46 schreef ~Narsil het volgende:
Ik zei helemaal niks over Belgen... En ik heb opzettelijk het woord bekrompen vermeden

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com