IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Over Noorderlingen..... Vorige pagina
SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-04-2004 17:15 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Chelman was me voor.. voor Chelman

Een kleine snol zit zo vol.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-04-2004 17:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 17:13 schreef Chelman het volgende:

Hahahaha het vooroordeel over Belgen weer bewezen. Laat ze dat maar eens onderzoeken.

~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 05-04-2004 19:20 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 5 april 2004 17:13 schreef Chelman het volgende:

Hela daar, ik had het over mijn algemene on-topic post... dat bekrompen sloeg op de reacties (van hollanders dus) hier... *zucht* Andermaal: ik heb geen voorkeur voor Belgen boven Hollanders ofzo Maar jullie blijkbaar wel.

The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 05-04-2004 20:20 by The Grand Wazoo Wijzig reactieProfiel van The Grand WazooQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 13:26 schreef Pil het volgende:
Lichttherapie wordt vooral ingezet tegen winterdepressies, die vaak veroorzaakt worden door lichtgebrek, overigens hoef je geen uren voor zo'n lichtbak te zitten, een half uurtje per dag ofzo is al voldoende. De lichtbak zelf is gewoon kunstlicht met een erg hoge lichtsterkte, het normale kunstlicht dat we gebruiken kunnen we prima bij zien, maar qua lichtsterkte is het veel zwakker dan daglicht.

Dat licht heeft dan weer invloed op de biologische klok (die feedback krijgt van retinale ganglioncellen, cellen die, jawel, lichtsterkte opvangen) en aanverwante zaken, het fijne (d.w.z. de relatie tussen licht, biologische klok en depressie) weet ik er niet van.

Zonlicht staat voor leven, en daarnaast
staat de nacht voor onzekerheid en onveiligheid (je kan je slecht verdedigen als je niets ziet ) en dus heeft de mens een natuurlijke hang naar het licht?
Maar vooral vanwege het zonlicht zelf, denk ik. Daarom wordt je ook (of in ieder geval de massa ) vrolijker in de zomer: meer zon en licht enzo weeee leven enzo en t leven bloeit weer op

Heheh.

En Brabanders zijn gewoon gezelliger vanwege hun genen (:/ ja hooor) en geschiedenis (dat vooral, denk ik)

[Dit bericht is gewijzigd door The Grand Wazoo op 05-04-2004 20:21]

Masturbation is not the same.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-04-2004 20:24 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 april 2004 20:20 schreef The Grand Wazoo het volgende:
Zonlicht staat voor leven, en daarnaast
staat de nacht voor onzekerheid en onveiligheid (je kan je slecht verdedigen als je niets ziet ) en dus heeft de mens een natuurlijke hang naar het licht?
Maar vooral vanwege het zonlicht zelf, denk ik. Daarom wordt je ook (of in ieder geval de massa ) vrolijker in de zomer: meer zon en licht enzo weeee leven enzo en t leven bloeit weer op

Heheh.

En Brabanders zijn gewoon gezelliger vanwege hun genen (:/ ja hooor) en geschiedenis (dat vooral, denk ik)

Zeg dan niets ofzo...
De nacht staat juist voor veiligheid. Wetenschappers zijn er nog steeds van overtuigd dat oorspronkelijke alle zoogdieren nachtdieren waren omdat het overdag veel te gevaarlijk was door roofdieren. Nog steeds is het grootste gedeelte nachtdier.

Om nog maar niet over het gezeik over gezellige brabanders te beginnen...

The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 05-04-2004 20:31 by The Grand Wazoo Wijzig reactieProfiel van The Grand WazooQuote dit bericht

Dat is niet waar wat je zegt.

En over die Brabanders was natuurlijk niet serieus. Alhoewel..

ZONLICHT STAAT WEL VOOR LEVEN!

Jammer als dat niet tr00 genoeg voor je is :|

Masturbation is not the same.

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 06-04-2004 3:47 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

licht weet ik niet de invloed van , het nachtdier verhaal klopt wel,denk ik , maar ook het verschijnsel dat organen de neiging hebben af te sterven als ze niet gebruikt worden .( niet alleen de ogen ook bv spieren -->hypotrophie--> atropophie )

er zijn ook andere factoren die beschouwd kunnen worden en waar klimaat invloed zou kunnen hebben :
bv ik denk dat een optimale temperatuur ( voor mij meditaraan klimaat ) van invloed is ,positief invloed op de bloedcirculatie , en hierdoor functioneren alle orgaanstelsels ,waaronder hormoonstelsel, beter en zijn beter in interactie metelkaar ,denk ik .
( hormonen staan bekend mbt rol bij voortplanting etc maar hormoonstelsel speelt in het gehele lichaam een essentiele rol , bv ook een rol (soms samen met het zenuwstelsel) bij spijsvertering , zenuwstelsel ( synapsen,) , groei en ontwikkeling , communicatie tussen allerlei organen , signalen afgeven aan cellen etc )

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-04-2004 4:25]

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 06-04-2004 10:09 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 5 april 2004 20:31 schreef The Grand Wazoo het volgende:
Dat is niet waar wat je zegt.

En over die Brabanders was natuurlijk niet serieus. Alhoewel..

ZONLICHT STAAT WEL VOOR LEVEN!

Jammer als dat niet tr00 genoeg voor je is :|

Zonlicht 'staat' nergens voor, het is er gewoon en maakt leven op deze planeet mogelijk, ook al is het niet voor alle systemen essentieel (in de diepzee zijn er bijvoorbeeld primaire producenten die hun energie uit chemische omzettingen of warmte van de aarde halen). Dat terzijde bedoelde ik met het verband meer het fysiologische verband tussen de biologische klok en/of licht en de gemoedstoestand, maar dat terzijde

Edit: overigens ben ik niet van mening dat de nacht voor veiligheid staat, ook al zouden de (meeste) zoogdieren van oorsprong nachtdieren zijn, de mens is al tijden lang een dagdier, in de nacht functioneert hij van niet (slaap) tot slecht (ons zicht is een erg belangrijk zintuig en werkt helemaal niet goed in de nacht), van roofdieren heeft hij ook al tijden weinig te vrezen, bovendien zal voedsel verzamelen hem veel slechter afgaan als het nacht is.

[Dit bericht is gewijzigd door Pil op 06-04-2004 10:13]

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com