IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Disillusion Vorige pagina | Volgende pagina
EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 10-06-2004 17:39 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

moet ik echt eens nachecken...lijkt me volledig mijn ding


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 18:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2004 22:05 schreef rvanderholst het volgende:
Ja ja ja ja ja!!! Wie heb de schijf BACK TO TIMES OF SPLENDOR al en wat vinden we ervan??



http://www.zwaremetalen.com/recensie/2415.html

Hmm, ben erg benieuwd geraakt, toch maar eens checken dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-06-2004 19:29 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 17:26 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Nou na vaak luisteren blijft het wel hangen bij mij.. het ligt niet altijd even makkelijk in het gehoor maar toch, ik vind de nummers heel goed geschreven.


tja, daar zit de crux, wil ik wel zoveel tijd in 1 plaat steken waarvan ik nog niet overtuigd ben, groeiplaten blijken altijd de beste platen dus wellicht over een half jaar ben ook over de streep, voorlopig nog niet.......in tegenstelling tot Into Eternity, ook een progessieve metalband met toch een eigen geluid, dat kan waarschijnlijk ook niet iedereen verdragen vanwege de zang, maar catchy & herkenbare death/thrash/progressive nummers schrijven rollen bij hen uit de mouw........


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-06-2004 19:31 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 19:29 schreef Spirit In Black het volgende:
tja, daar zit de crux, wil ik wel zoveel tijd in 1 plaat steken waarvan ik nog niet overtuigd ben, groeiplaten blijken altijd de beste platen dus wellicht over een half jaar ben ook over de streep, voorlopig nog niet.......in tegenstelling tot Into Eternity, ook een progessieve metalband met toch een eigen geluid, dat kan waarschijnlijk ook niet iedereen verdragen vanwege de zang, maar catchy & herkenbare death/thrash/progressive nummers schrijven rollen bij hen uit de mouw........


Disillusion en Into Eternity hebben op papier veel raakvlakken maar in de praktijk maken ze toch geheel andere muziek. naar mijn mening is Into Eternity veel beter (en toegankelijker). "Buried In Oblivion" is een waar hoorgasme


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-06-2004 19:34 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

dat is waar, ik zeg ook niet dat het op elkaar lijkt, de een is wat makkelijker te verteren dan de ander, waar waarschijnlijk meer tijd in gestoken moet worden...de tijd zal het leren.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-06-2004 19:35 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ben ik trouwens de enige die denkt dat Vintersorg himself af en toe meezingtop "back to times of splendor"? Sommige hogere tonen lijken exact op de herkenbare stem van de meester

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 10-06-2004 19:36]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 20:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 19:35 schreef Tormented soul het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat Vintersorg himself af en toe meezingtop "back to times of splendor"? Sommige hogere tonen lijken exact op de herkenbare stem van de meester

hmm, je zou het bijna denken, ja...

Het is in ieder geval een meesterlijke plaat! Zit fantastisch in elkaar, mooie balans tussen snel/langzaam, clean/grunt, en de verschillende genres die aan bod komen. Op de muziek heb ik tot nog toe niets verkeerds gevonden, alleen de zang is niet helemaal optimaal.
De intonatie van de beste man is een beetje raar, wat ook wel te verwachten is aangezien het Duitsers zijn, maar toch, ik stoor me er wel een beetje aan. En de grunt is volgens mij niet helemaal "echt". Ohja, en volgens mij zijn de teksten iets te "power"


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 11-06-2004 9:18 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

teksten te power?? heb jij het boekje er wel bij?

kvind ze nou juist erg goed!

ja dat de plaat moeilijk blijft hangen is wel waar, maar omdat dit echt helemaal mijn genre is staat die cd vaak op en moet ik toch zeggen dat er veel van blijft hangen!

Vintersorg hoor ik niet echt erin.

Ik vind meer de clean vocals, vooral op Day By The Lake erg op Danny Cavanagh van Anathema lijken.

zoals wel duidelijk is uit mijn vorige posts, ben ik compleet verslaafd aan dit album er gaat geen week voorbij of ik draai hem wel 3 keer.



I Find That I Am Not There...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2004 10:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik had de teksten nog niet gelezen, maar nu wel. En ik zie het al, de teksten leken power door dit soort zinnen:

"Rogues in glitter robes, with fierce grimaces"
"Sinister choirs of whip-lashing demons"
"And with courageous verve I stride"

Maar die moet ik, zoals blijkt uit de gehele tekst, duidelijk als metafoor beschouwen

De cleane zang, en dus vooral de intonatie, valt me overigens vooral tegen op de eerste twee nummers, later is het uitstekend.

Het stukje "How come you never bleed
When I stab right into your back.
How come you never choke
When I drown you in the hot and burning sea." van And The Mirror Cracked bijvoorbeeld, dat zingt ie zo raar


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 11-06-2004 10:56 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Heb hem nu al een aantal keer op mp3 beluisterd en besloten dat ik hem maar ga aanschaffen. Waar hebben jullie hem gekocht?


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2004 11:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

nog niet gekocht, alleen geluisterd


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-06-2004 11:15 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Bij de Sounds (in Tilburg) gehaald. Wel een rip uit mn lijf (18 euro ) maar dan heb je ook wat . Btw dat refrein wat je bedoelt, die vocals doen me altijd aan System Of A Down denken


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 11-06-2004 11:19 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

ben ook nieuwsgierig geworden, als ze hem gaan vergelijken met Opeth en zelfs ook Tool
meteen emule maar aangezet...

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 11-06-2004 11:22]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2004 12:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 11:15 schreef Tormented soul het volgende:
Bij de Sounds (in Tilburg) gehaald. Wel een rip uit mn lijf (18 euro ) maar dan heb je ook wat . Btw dat refrein wat je bedoelt, die vocals doen me altijd aan System Of A Down denken

Er zit wel wat in wat de zanger van SOAD had kunnen doen ja, vooral qua "zangloopje", alleen doet Serj (SOAD) die zangstijl beter en mooier


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 11-06-2004 12:54 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ben dit bandje aan't beluisteren na een tip van Holthor, moet zeggen dat dit zeker wel lekker klinkt



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 11-06-2004 13:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 12:07 schreef ZelThoR het volgende:
Er zit wel wat in wat de zanger van SOAD had kunnen doen ja, vooral qua "zangloopje", alleen doet Serj (SOAD) die zangstijl beter en mooier



daar moest ik ook aan denken ja, en sommige stukken hadden zo van een tool plaat kunnen komen!

het is gewoon een vet interessante plaat waar van alles in ontdekt kan worden bij iedere luisterbeurt!


I Find That I Am Not There...


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-06-2004 13:57 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 11 juni 2004 12:54 schreef chriz het volgende:
Ben dit bandje aan't beluisteren na een tip van Holthor, moet zeggen dat dit zeker wel lekker klinkt


na wat meer luisterwerk kan ik wel zeggen dat deze band heerscht

en ik hoor soms ook stukken "gothenburg", wat niet verkeerd ligt bij mij



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-06-2004 19:05 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik luister 'm nu elke dag éénmaal in zijn geheel en het is idd een groeiplaat (zoals reeds gezegt). prima ceedeetje!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-06-2004 18:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2004 13:57 schreef chriz het volgende:
na wat meer luisterwerk kan ik wel zeggen dat deze band heerscht

en ik hoor soms ook stukken "gothenburg", wat niet verkeerd ligt bij mij

Ach, jij denkt dat Callenish Circle zelfs "gothenbrug" maakt...

Maar inderdaad, dit is echt zo'n "zoek de 20 genres" plaat

quote:
Op 11 juni 2004 13:39 schreef rvanderholst het volgende:
daar moest ik ook aan denken ja, en sommige stukken hadden zo van een tool plaat kunnen komen!

het is gewoon een vet interessante plaat waar van alles in ontdekt kan worden bij iedere luisterbeurt!

Ik hoor wel wat rustige melodien die op bvb Lateralus hadden kunnen staan, maar verder niet eigenlijk. Dan zijn eerder stukken die op een willekeurige progplaat hadden kunnen staan.

Juistem.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 13-06-2004 18:09]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-06-2004 18:36 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik herken inderdaad een shitload aan bands in de muziek. Via Opeth, Vintersorg en Lunaris naar System Of A Down, Tool en zelfs Mastodon...

een beetje vreemd maar wel lekker


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 19-06-2004 15:16 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Disillusion is echt goed.
Vandaag de oudere CD "Three neuron kings" gekocht, ook heel goed. Wel grappig hoe ongeloofelijk druk de drummer zit te kloten in rustige stukken.


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 19-06-2004 16:57 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik dacht dat dit hun debuut cd was?


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 19-06-2004 18:09 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

is het ook... Three Neuron Kings is een MCD (4 nr's)


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 14-07-2004 23:29 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

*schop*
Ik heb ook de CDsingle "The Porter" gekocht (nr's). Deze is minstens net zo geweldig als TNK

11 Oktober speelt Disillusion samen met Impious als support voor Amon Amarth in De Kade, Zaandam. Ik ben er bij (hoop ik)

Wie nog meer?

edit: Hier een live filmpje van A Day By The Lake. (wat ik trouwens een van de mindere nr's vind)

[Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 14-07-2004 23:31]


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-07-2004 11:28 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ga ze proberen te zien in de Biebob (met amon amarth)


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen