IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kloppartij in Amsterdam .... 1 gewonde Volgende pagina
filosofem
Usericon van filosofem
Posted 15-04-2004 22:01 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ongeregelheden bij Jong Ajax - Jong Feyenoord

AMSTERDAM - Voor en na de competitiewedstrijd in Amsterdam tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord hebben zich donderdagavond ongeregeldheden voorgedaan. Na afloop van het duel - door Ajax met 3-1 gewonnen en bijgewoond door 8000 toeschouwers - bestormden supporters van de Amsterdamse club het veld en hebben een speler van Feyenoorder verwond.

Deze speler moest per ambulance naar het ziekenhuis worden afgevoerd. Ook andere spelers liepen rake klappen op, onder wie Robin van Persie.

Voor de wedstrijd maakten fans van Ajax een team van TV Rijnmond, dat een reportage wilde maken, het werken onmogelijk. De twee verslaggevers werden onder bescherming van Ajax-stewards weggeleid.

De clubleiding van Ajax liet in een officiële reactie weten zich diep te schamen voor het gedrag van een bepaald gedeelte van de supporters. "Dit gedeelte van onze aanhangers is bij ons bekend. Ajax vraagt zich af of dit soort wedstrijden onder deze omstandigheden nog wel kan worden gespeeld."

bron: nu.nl


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-04-2004 22:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hahaha wat dom. Tering.... blijkbaar voelde men zich nog steeds gepiepeld door de dood van Carlo Picornie of zo?



Sjonge jonge... dit wordt oorlog.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 15-04-2004 22:06 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

nou laat het maar weer losbarsten


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-04-2004 22:07 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

In het gesloten topic hierover schreef Chelman het volgende
quote:

ACUÑA NAAR ZIEKENHUIS, FEYENOORD DOET AANGIFTE
Jorge Acuña is voor onderzoek naar het ziekenhuis, nadat de speler van Jong Feyenoord klappen opliep in de chaos die ontstond na afloop van de wedstrijd tegen Jong Ajax in Amsterdam. De Chileen, die net als de andere spelers van Feyenoord op weg naar de kleedkamer werd aangevallen door een groep Ajax-supporters, klaagt over klachten in de leverstreek.


Acuña was niet de enige die klappen opliep. Ook andere spelers werden geraakt, ondanks verwoedde pogingen van onder meer Ajax-functionarissen om de groep supporters te kalmeren. Zelfs ingrijpen van Ajax-trainers Marco van Basten en John van 't Schip, kon niet voorkomen dat Feyenoord spelers werden aangevallen. Coach Mario Been werd zelfs met een mes bedreigd, maar haalde ongeschonden de kleedkamer.

Feyenoord verblijft nog in de kleedkamers van sportpark De Toekomst, waar het wacht tot de Amsterdamse politie de weg heeft vrijgemaakt voor de terugtocht naar Rotterdam.

Feyenoord heeft inmiddels laten weten zo spoedig mogelijk aangifte te doen van mishandeling. Manager Jan Willem van Dop, onder meer belast met supportszaken, sprak zijn afschuw uit over de situatie. 'Het is vreselijk dat zoiets gebeurt, nota bene bij een wedstrijd in de beloftencompetitie. Wij zullen ons zo spoedig mogelijk beraden over de vraag of Feyenoord dit soort wedstrijden nog onder dergelijke omstandigheden zal spelen. Ook met het oog op de binnenkort te spelen bekerfinale tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord in Kerkrade, willen we hierover zo snel mogelijk met de KNVB in contact treden. Want dat dit kan gebeuren bij een wedstrijd in de beloftencompetitie, is te triest voor woorden en moet in de toekomst hoe dan ook worden vermeden'.


quote:

DE NOOIJER: 'SCHANDALIG WAT HIER GEBEURD IS'
'Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, dit was echt schandalig'. Het is de bittere conclusie van Gérard de Nooijer na het uit de hand gelopen duel tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord. 'Er heerste een enorm bedreigende sfeer en na afloop van de wedstrijd moesten we gewoon vluchten. Het is ongelooflijk dat dit kan in Nederland.'

Dat er duizenden toeschouwers afkwamen op de topper in de beloftencompetitie had volgens De Nooijer al een signaal moeten zijn voor de autoriteiten om het duel geen doorgang te laten vinden op complex 'De Toekomst'. 'Er heerste een tamelijk dreigende sfeer. Wij vonden het al onbegrijpelijk dat de wedstrijd, die sowieso al beladen is, niet verplaatst werd naar de Arena. We zijn toch gaan voetballen, omdat je niet verwacht dat de spelers in het gedrang zouden komen.'

De dreigende sfeer had echter veel invloed op het wedstrijdverloop. De Nooijer: 'Bij 2-1 hadden wij een zuivere penalty moeten krijgen, maar de scheidsrechter durfde het gewoon niet aan. Ik kan het me nog voorstellen ook. Maar het is toch schandalig dat dat kan?'

Ook medewerkers van de Rotterdamse omroep TV Rijnmond kregen aan den lijve met intimidatie van de Amsterdamse fans te maken, zo vertelt een van hen: 'We werden vooraf al bespuugd, uitgescholden en bedreigd. De sfeer was angstaanjagend. Er kwamen te pas en te onpas toeschouwers het veld op. Ook werd ons medegedeeld dat ons materiaal zou worden afgepakt. Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen om ons te ontzetten. Een kwartier voor tijd konden we gelukkig weg.'

De spelers van Feyenoord hadden wat dat betreft minder geluk. 'Het was een onhoudbare situatie', vertelt Gérard de Nooijer. 'Direct na het laatste fluitsignaal werd het veld massaal bestormd. We konden geen kant op. Ik zag dat Robin (van Persie, red.) en Kike (Acuña, red.) flinke klappen kregen en zelf kreeg ik ook nog een dreun op mijn kaak. Kike was zelfs groggy. We moesten gewoon vluchten, want er stonden zeker 200 man om ons heen. Het is ontzettend triest dat dit mogelijk is in Nederland en dat deKNVB toelaat dat zo'n wedstrijd op 'De Toekomst' gespeeld wordt. Ik hoop dat de bond het hier niet bij laat zitten, want dit was ronduit schandalig.'

Een aantal jaren geleden vond er op complex 'De Toekomst' ook al een incident plaats. Toen was het doelman Zbigniew Malkowski die klappen opliep. Blijkbaar zijn daar destijds geen lessen van geleerd voor wat betreft de ordehandhaving.




[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-04-2004 22:07]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-04-2004 22:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

kunnen ze niet weer afspreken op een weiland zonder tussenkomst van de ME?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-04-2004 22:15 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Domme voetbal supporters.


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 22:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:15 schreef Manifest het volgende:
Domme voetbal supporters.


he!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 15-04-2004 22:19 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:15 schreef Manifest het volgende:
Domme voetbal supporters.


Alleen diegenen die voor Feijemoord en/of GA Eagles zijn ....

Alle gekheid op vele stokjes, dit gaat veel te ver wat er nu gebeurt is.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-04-2004 22:21 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Toch goed om te zien dat dat soort malloten zich weer volledig stort op voetbal...zijn we ze bij de TT iig weer kwijt...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 22:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:21 schreef Voice Of Doom het volgende:
Toch goed om te zien dat dat soort malloten zich weer volledig stort op voetbal...zijn we ze bij de TT iig weer kwijt...


Euh.....ik kan me toch wat incidenten op de TT herinneren een jaar of twee geleden......

Kusjes

Vale


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 22:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:19 schreef filosofem het volgende:
Alleen diegenen die voor Feijemoord en/of GA Eagles zijn ....

Alle gekheid op vele stokjes, dit gaat veel te ver wat er nu gebeurt is.


Precies. Carlo Picornie is een zaak maar spelers belagen gaat te ver.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-04-2004 22:23 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:17 schreef Chelman het volgende:
he!
Dan heb ik het natuurlijk over de agressieve, baldadige voetbal hooligans.


F*ck hippies


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-04-2004 22:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:15 schreef Manifest het volgende:
Domme voetbal supporters.
Primaten die stiekem hebben leren lopen zonder hun knokkels te gebruiken.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 22:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:23 schreef Manifest het volgende:
Dan heb ik het natuurlijk over de agressieve, baldadige voetbal hooligans.


Kijk! Da's beter. Nog even en je wordt zo genuanceerd als ik!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-04-2004 22:25 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:24 schreef Chelman het volgende:
Kijk! Da's beter. Nog even en je wordt zo genuanceerd als ik!
Dat hoop ik natuurlijk, almachtige Poolse god


F*ck hippies


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-04-2004 22:25 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:22 schreef Chelman het volgende:
Euh.....ik kan me toch wat incidenten op de TT herinneren een jaar of twee geleden......

Kusjes

Vale
Yup, vandaar dat ik er over begon...blijkbaar hebben die lui zich weer op voetbal gestort nu...

kusjes, Massimiliano


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 15-04-2004 22:31 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik ben met stomheid geslagen.

Leuk volkssport.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 15-04-2004 22:32 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ach ja. Was denk een vergelding voor de afgefikte spelersbus van Ajax laatst.

Feyemoord heeft door de moord op Picornie en het bekogelen van de spelersbus van Ajax nog wel een aardige voorsprong


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-04-2004 22:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:32 schreef filosofem het volgende:
Ach ja. Was denk een vergelding voor de afgefikte spelersbus van Ajax laatst.

Feyemoord heeft door de moord op Picornie en het bekogelen van de spelersbus van Ajax nog wel een aardige voorsprong

moord op Picornie?
dat was gewoon zelfmoord, eigen keuze, niet de schuld van feyenoord hooligans imho.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-04-2004 22:41 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:39 schreef ghoulliette het volgende:
moord op Picornie?
dat was gewoon zelfmoord, eigen keuze, niet de schuld van feyenoord hooligans imho.
Puntje voor Smoullie!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-04-2004 22:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik ga door voor de koelkast *doet neger dansje*


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-04-2004 2:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Uiteraard blijf ik er wel bij dat ze elkaar moeten pakken en de spelers met rust moeten laten, maar natuurlijk hoort 't er tegenwoordig gewoon bij...je moet je frustraties van het huidige maatschappelijke systeem toch ergens aan kwijt?



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-04-2004 9:30 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 15 april 2004 22:15 schreef Manifest het volgende:
Domme voetbal supporters.


voetbal supporters??



Bruce Banner


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-04-2004 10:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 april 2004 22:15 schreef Manifest het volgende:
Domme voetbal supporters.
Domme analfabeten

Maar goed. Dit is uiteraard te gek om los te lopen. Sowieso heb ik al Brabander die hele Ajax-Feyenoord (of Amsterdam-Rotterdam, wat je wilt) hetze nooit goed begrepen maar als ze ook al tegen de spelers gaan beginnen, waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig?

Geloof maar gerust dat bij de eerstvolgende Feyenoord-Ajax elke gelegenheid zal worden aangegrepen om een aanslag te plegen op de spelersbus uit Amsterdam. Ajax zou er verstandig aan doen voor deze wedstrijd zichzelf per pantservoertuig te laten vervoeren..



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-04-2004 10:27 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 22:01 schreef filosofem het volgende:
door Ajax met 3-1 gewonnen bron: nu.nl


Mwuhahahahah..... Ajax heerst
Natuurlijk wel te gek voor woorden dat het op zo'n manier "gevierd" moet worden.. In mijn ogen zijn dat ook geen supporters!!!

Maar nogmaals

Mwuhahahahaha...... Ajax heerst


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 16-04-2004 10:30 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2004 10:24 schreef Judge M. het volgende:
Domme analfabeten

Maar goed. Dit is uiteraard te gek om los te lopen. Sowieso heb ik al Brabander die hele Ajax-Feyenoord (of Amsterdam-Rotterdam, wat je wilt) hetze nooit goed begrepen maar als ze ook al tegen de spelers gaan beginnen, waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig?

Geloof maar gerust dat bij de eerstvolgende Feyenoord-Ajax elke gelegenheid zal worden aangegrepen om een aanslag te plegen op de spelersbus uit Amsterdam. Ajax zou er verstandig aan doen voor deze wedstrijd zichzelf per pantservoertuig te laten vervoeren..


Hmm dat twee steden rivalen van elkaar zijn, is van overal en van elke tijd...

enfin met die "actie" van supporters wordt het steeds meer tijd om dat hele voetbal gezeik de nek om te draaien..of keihard moet worden opgetreden tegen de "fans"..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen