IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Albums waar je aan moet wennen.. Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-11-2001 14:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hailz..

Bij welke albums van welke bands duurde het het langst voordat je ze ging respecteren en uiteindelijk goed begon te vinden? Oftewel, waar moest je het meest aan wennen..

Bij mij: Arcturus - La Masquerade Infernali (met in gedachten nog Aspera.. heb ik die blind op metalmarktet gekocht.. ,,, Therion - Vovin (dom, had gewoon geen tweede theli moeten verwachten) ,,,
Satyricon, de albums voor Nemesis Divina,
Darkthrone - Transilvanian Hunger ..

Verder, welke cd vond je ontzettend goed maar was na een maandje of iets meer wel doodgedraaid en is nu nog steeds dood.?

DIMMU BORGIR - ENTHRONE D. T. ... aarggh.. die is echt zo dood als een pier.. als ik hem nu aanzet heb ik er na enkele nummers al weer genoeg van gehoord voor een jaar..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-11-2001 15:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

cradle of filth - te principle of evil made flesh was eerst kewl en ging zeer snel stierlijk vervelen!

Cynic - Focus moest ik eerst aan wennen omdat het eerst zo ingewikkeld leek; daarna nooit meer van losgekomen!!!

Er is nog een categorie; albums die je in eerste instantie goed vindt maar later pas de genialiteit van kan bevatten en dus van goed naar exxxtreem strak gaan!!!!

(Death-Leprosy, Morbid Angel-Blessed are the sick)

En de klassiekers die je meteen herkent en tot het einde van je dagen indruk blijven maken; Morbid Angel - Altars of madness


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-11-2001 15:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

watchtower, sear bliss en eigenlijk heel veel albums.

maar er is wel een "keiharde"regel. albums waar je de tijd voor moet nemen om in te kome blijken achteraf gezien altijd wel de beste te zijn.

je hebt ook van die "wegwerpalbums" die vind je in het begin heel goed maar na een tijdje draai je ze gewoon niet meer.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-11-2001 17:04 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2001 15:39 schreef attila_de_hun het volgende:
watchtower, sear bliss en eigenlijk heel veel albums.

Watchtower ken ik dus alleen van naam (SHAME ON ME?),, en wilde ik altijd nog een keer uit gaan checken , vooral omdat ik gehoord heb dat de drummer extreem goed is! Is dit waar?
Sear Bliss , heb ik alleen een demo re-release op cd van (pagan winter ofzoiets), wil nog een keer Phantoms kopen, scheen erg goed te zijn..




Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2001 17:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het langst duurde 'Transilvanian Hunger', voordat het kwartje viel was ik wel een half jaar verder. Nu kan ik alles vrij snel waarderen, heb meestal een luisterbeurt of vier, vijf nodig.

Wegwerpalbums? Oh, zeker.
- alles na 'Stormblast' van Dummy Burger
- alles behalve 'Principle' van CoF
- alles van Dork Funeral
- alles van Marduck
- 'Battle Magic' en daarna van Bral Sagoth
- de lijst is eindeloos, natuurlijk.



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 06-11-2001 18:01 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 6 november 2001 17:39 schreef Dwaallicht het volgende:
- alles na 'Stormblast' van Dummy Burger

He he ... ben ik niet de enige


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2001 18:51 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Kmoest vrij lang wennen aan Anathema - The silent enigma

Nu waardeer ik em erg!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-11-2001 18:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 6 november 2001 18:01 schreef Paul het volgende:
He he ... ben ik niet de enige


inderdaad hier nog zo een


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-11-2001 19:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2001 17:04 schreef Valorian666 het volgende:



valorian. wat watchtower betreft, die band bestaat uit supermuzikanten (zelfs nog beter dan cynic).echt geweldige band, die helass niet meer bestaat.
searbliss's phantoms is inderdaad een zeer goede titel. goed geconstructuerrde meoldieuze en melancholieke black metal.ik weet niet of zenog bestaan. ik hoop het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 06-11-2001 19:39]


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 06-11-2001 20:42 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Burzum, maakt niet uit welke cd. Ik zet ze regelmatig op, en ben er nog steeds niet aan gewend.


the only pleasure is pain


lestat
I assume I need no introduction...
Usericon van lestat
Posted 06-11-2001 21:00 by lestat Wijzig reactieProfiel van lestatQuote dit berichthttp://www.aeternus-darkermonument.tk

In the nightside Eclipse,pwah


God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 06-11-2001 22:58 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

marduk - panzer division
maar ik ben er toch nie weg van, geef mij maar een album met meer 'soul' aka burzum ofzo...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2001 23:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2001 20:42 schreef Vampire_girl het volgende:
Burzum, maakt niet uit welke cd. Ik zet ze regelmatig op, en ben er nog steeds niet aan gewend.


Wat bedoel je met 'gewend' eigenlijk? Heb je moeite de muziek te waarderen, of moeite met de zang (bwahahaha leuk woord)?

(burzum is trouwens 1-mans project, altijd al geweest)

Ik ben gewoon nieuwsgierig, daarom vraag ik het.
Kan het me wel voorstellen, ik had hetzelfde met Darkthrone. Burzum vond ik echter na 1 luisterbeurt al tof, en toen kende ik Darkthrone nog niet eens.
M'n advies zou zijn om vooral heel vaak naar 'Hvis Lyset Tar Oss' te luisteren, dan leer je denk'k de rest ook wel waarderen.

Burzum


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-11-2001 23:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

die moet ik nu nog steeds in mijn collectie opnemen... kwas laatst in amsterdam, hadden ze bij boudisque alle cd's liggen van burzum behalve die


Je moeder.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-11-2001 23:19 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Alle albums die echt goed in elkaar steken leer je pas na een tijdje waarderen. Tegenwoordig kan ik de meeste albums vrij snel waarderen. Ik werd bijvoorbeeld bij Darkthrone geintroduceerd met Goatlord. Ik vond het meteen echt een prachtig album, terwijl het qua opname het slechtste is en doro de meeste lui als een van de "slechte" DT albums word gezien. Transilvanian Hunger is een steengoed album, en na 3 keer luisteren had ik 'em wel door. Wat Burzum betreft: HEIL BURZUM! Echt naast DT het beste wat blackmetal te bieden heeft. De eerste 4 albums dan he! Alleen de eerste Burzum/Aske is qua "zang" niet echt sterk. Meer lachwekkend, alhoewel een nummer als My Journey to the Stars echt vreselijk goed is!

Albums die moeite kosten om in te komen... Hmm lastig effe denken...
Katatonia's Brave Murder Day vond ik in het begin wat saai totdat ik de "diepte" pas ontdekte.
Kvist's For Kunsten maa vi Evig Vike had ik dat ook mee.
Naglfar's Diabolical zelfde verhaal...
Cathedral's Supernatural Birthmachine
en nog wel meer.

Hmm, albums die na een paar keer draaien niet snel meer gespeeld zullen worden. Zijn er behoorlijk wat. Maar komt ook doordat ik vij veel CD's heb. Het beste voorbeeld is Children of Bodom. Echt fucking saai. Verder zoals boven al genoemd werd de nieuwe spullen van Dimmu Borgir. Ook Raventhrone, Peccatum, Oxiplegatz (Worlds and Worlds), Tulus, Rakoth (Planeshift)... en nog wel veel meer.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2001 23:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hahaha Peccatum

In ieder geval, het beste lachwerk van Burzum is toch wel het nummer 'War'. Op de Burzum-list hadden we bedacht dat dat een verborgen liefdesliedje is.

'This is HER.... WOW!'

(wie dacht hier dat black metal fans geen humor hadden?)

Verder, HEIL BURZUM inderdaad....


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-11-2001 10:38 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Het laatste album waar ik even aanmoest wennen was Black water Park van Opeth... Ik had een wat minder experimenteel album verwacht in de lijn van My arms you hearse en


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 07-11-2001 13:32 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Oceans of Sadness - For we are had ik de 1e paar keren nog wat moeite mee maar draai um nog steeds helemaal grijs.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-11-2001 17:29 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Nog iets.. Bands die LIVE geweldig zijn en op vrij weinig voorstellen, en vica versa:

Live goed, cd's minder

- Liar of golgotha (teminste, een jaar of 3 geleden, weet niet waar ze nou zijn)
- Marduk , live-cd 'live in germania' is beter dan alles wat na Heaven shall burn is uitgebracht.

CD's geweldig, live zuigent

- Limbonic Art (stelletje saaie lullen met drumcomputer en keyboards op tape... )
- Ancient Rites (die ene keer dat ik ze zag in ieder geval)
- Sins of thy beloved (lowlands 2000) .. saaaaaaaaaaaaaai... damn dat zoog.. .. deze telt trouwens niet helemaal omdat ik de cd's ook kut vind.. maar toch..




SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-11-2001 17:33 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Dat heb ik met Orphanage. Op cd boeit het me absoluut niet, staat me zelfs tegen, maar live heb ik ze nu twee keer mogen zien en dat was beide keren echt enorm gaaf.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 07-11-2001 17:36]


Dead things grow from deep inside...


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-11-2001 19:46 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 6 november 2001 23:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat bedoel je met 'gewend' eigenlijk? Heb je moeite de muziek te waarderen, of moeite met de zang (bwahahaha leuk woord)?

(burzum is trouwens 1-mans project, altijd al geweest)

Ik ben gewoon nieuwsgierig, daarom vraag ik het.
Kan het me wel voorstellen, ik had hetzelfde met Darkthrone. Burzum vond ik echter na 1 luisterbeurt al tof, en toen kende ik Darkthrone nog niet eens.
M'n advies zou zijn om vooral heel vaak naar 'Hvis Lyset Tar Oss' te luisteren, dan leer je denk'k de rest ook wel waarderen.

Burzum


Elke keer als ik Burzum erop zet, heb ik het gevoel dat ik hem nog niet eerder beluisterd heb. Normaal heb ik redelijk snel het ritme van een bepaalde band in mijn hoofd, maar bij Burzum ontbreekt dit helemaal (vind ik). En op de een of andere manier vind ik de zang absoluut niet bij de muziek passen.


the only pleasure is pain


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 07-11-2001 19:53 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Tjah... Albums die moeten 'groeien'

Opeth: de eerste keer was 'ruk' ---> nu = het geweldig!

Oude troep als venom, hellhammer, celtic frost enzo... is niet clean en niet 'mooi' maar het heerscht gewoon! (possessed = the best!!!)


Albums die 'goed' waren en nu kut:

Dimmu borgir idd... pfff.. dat getingel hoef ik nu niet meer te horen!

Al die b-power metal bandjes.. was grote fan, maar ze zijn allemaal t zelfde (behalve helloween )



Ik, Wil Schuurman


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-11-2001 19:55 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Burzum heeft echt de meest diepgaande teksten ooit. Het is de enige band waar ik gewoon koude rillingen bij krijg. Zo sfeervol, lyrisch, beangstigend, dramatisch! En de onconventionele manier van "zingen" voegt hier alleen maar waarde aan toe. Behalve dan op het eerte album.

"Night is so beautiful (we need her as much as we need Day)" (Decrepitude)




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-11-2001 19:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

a grand declaration of war van mayhem kan ik ook niet echt inkomen... kan ook zijn omdat ik em nog niet zo vaak geluisterd heb maar nej... tis echt moeilijk te vatten... (gelukkig heb ik em gekregen en niet zelf geld aan verspild)


Je moeder.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-11-2001 20:32 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 7 november 2001 19:55 schreef Vargen666 het volgende:
Burzum heeft echt de meest diepgaande teksten ooit. Het is de enige band waar ik gewoon koude rillingen bij krijg. Zo sfeervol, lyrisch, beangstigend, dramatisch! En de onconventionele manier van "zingen" voegt hier alleen maar waarde aan toe. Behalve dan op het eerte album.

"Night is so beautiful (we need her as much as we need Day)" (Decrepitude)




Dan moet je wel het textboekje erbij houden. Ik kan de zang echt niet verstaan.


the only pleasure is pain


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-11-2001 20:36 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 7 november 2001 19:55 schreef Vargen666 het volgende:
Burzum heeft echt de meest diepgaande teksten ooit. Het is de enige band waar ik gewoon koude rillingen bij krijg. Zo sfeervol, lyrisch, beangstigend, dramatisch! En de onconventionele manier van "zingen" voegt hier alleen maar waarde aan toe. Behalve dan op het eerte album.

"Night is so beautiful (we need her as much as we need Day)" (Decrepitude)




Dan moet je wel het textboekje erbij houden. Ik kan de zang echt niet verstaan.


the only pleasure is pain


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen