|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Countess maakt best aardige muziek, maar die gozer heeft een heel vervelend accent, wat tot wasdom komt in het nummer Heilig Vuur. Hij kan het woord vuur niet zeggen http://www.youtube.com/watch?v=TchWnaMq2_Q Echt heel vervelend, zeker als je er op gaat letten Hafgufa |
|
"heilig fur" Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
Hehehe... Waar komt die gast vandaan dan? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Nee, ken ik niet, ik heb ook niet echt interesse meer eerlijk gezegd Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: *luistert voor het eerst naar Countess* Eylich feuir? Gvd, wat een slechte sologitaar. En dat kinderliedje vanaf 3:12 slaat echt nergens op. Vind ik dan. |
|
Ik vind t gaaf |
|
quote: Volgens mij Leiden, daar heeft ie iig eind jaren 80 begin 90 gestudeerd. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Een paar keer in De Baroeg gezien halverwege jaren 90 en dat was verschrikkelijk slecht. Ze genoten enige bekendheid omwille van hun nummer Bloed in de Sneeuw, naar eigen zeggen het eerste Nederlandstalige black metal nummer... die hype was snel weer overgewaaid Een vergelijking met Vondur is niet terecht aangezien Vondur expres slecht was waar dat bij Countess "per ongeluk" gaat, gewoon omdat ze snoeihard zuigen Alle Nederlandse black metal zuigt stierenballen!!! (disclaimer: eerste mini cd van Inferi gaat nog wel) Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote: Ik vond indertijd het album 'die derwaert gaen en keeren niet' nog vrij degelijk klinken. Ik geloof toch dat Walpurgisnacht Nederlands is |
|
quote: Inderdaad oorspronkelijk Leiden, nu Delft. Maar zelfs voor mensen die hem van vroeger kennen is het moeilijk (tot niet) weer in contact komen. Er is best wat interesse Countess weer in Nederland laten spelen of (her)uit te brengen op CD en vinyl, maar communicatie lijkt eenzijdig (als in: ik breng een CD uit en dat is het). Het optreden op UTBS is daarom best opmerkelijk. Natuurlijk is het muzikaal en technisch een alles behalve hoogstaande band; maar dat doet mijnziens niets af aan de charme en het gevoel. Countess is volgens mij de oudste, nog bestaande Nederlandse Black Metal en heeft altijd eccentriek haar eigen ding gedaan, compleet wars van trends of moderne onvloeden. De term 'cult' is in de Nederlandse scene daarom een verdiende term. Gewoon primitieve rauwe ondergrondse Black Metal, en dat al meer dan 20 jaar lang. Aan die toewijding kunnen een hoop huilerige forumposters hier nog een puntje aan zuigen! Heidens Hart was ooit bezig een 'Tribute to Countess' verzamelaar samen te stellen. Eens polsen of die er ooit nog komt! |
|
Kriegsmaschine covert Countess op hun nieuwste cd ("Prism") met enkel oud materiaal. |
|
quote: slipknotgoth20102 jaar geleden 666 veiw hail satan! IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Als je 20 jaar lang dezelfde soort primitieve prut maakt en geen enkele vorm van progressie op muzikaal of technisch niveau maakt, zou ik dat nou niet bepaald bewonderenswaardig willen vinden. |
|
Waarom niet? Waarom heeft primitieve prut die wel mensen op een of andere manier kan raken minder bestaansrecht? Is muzikaal/technisch hoogstaand sowieso beter? Niet in mijn universum alleszins. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Omdat zulke claims me altijd wel interesseren: Funeral Winds schijnt uit 1991 te komen terwijl Countess van 1992 is, maar ik kan het fout hebben? Verder is er nog een project dat weliswaar talloze namen heeft gebruikt tussen 1988 en 1996, maar dat nog wel steeds actief is. Kan me verder wel vinden in de strekking van Hérésie's bericht. [Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 07-02-2014 0:30] |
|
Klopt, maar Countess is wel kut. Idem voor al het artwork trouwens, niveau 'mijn extra chromosoom speelt boekdelen'. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Ik meng me hier even in... Toewijding aan een bepaald genre en ontwikkeling in muzikaal opzicht moet je niet met elkaar verwarren, en of muziek je "raakt" of niet staat daar überhaupt volkomen los van. Punt is: als je twintig jaar lang een instrument bespeelt en/of muziek schrijft zul je altijd op tenminste één van die vlakken progressie boeken - je songwriting-skills gaan erop vooruit, of je spel wordt in technisch opzicht beter (lees: het gaat je gemakkelijker af/je kunt meer). Kijk naar schoolvoorbeelden als Mayhem of Immortal, of in NL naar Infinity, bijvoorbeeld. Nu ken ik Countess verder amper, dus over een potentieel gebrek aan ontwikkeling aldaar kan ik niet veel zeggen. |
|
quote: Orlok is academicus, weer iets dat ws niet gezegd kan worden over de meeste huilerige forumposters hier. Maar dat laatste is dan weer een aanname van mij.. |
|
quote:Ja anders rot je lekker op naar je eigen land ofzo. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Erg jammer, nationalistische tendensen op het forum hier.. |
|
Erg jammer, complete inteeltfiguren die de boodschap niet snappen. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Leuk voor hem, ik heb een bachelor Biologie; mag ik nu ook legitiem spuuglelijk artwork maken? I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Pas als je je master hebt gehaald.. |
|
quote: Dank! Dan kan ik nog even oefenen om het ook écht lelijk te maken I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |