IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Terrorizer / Nausea (LA) Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Bij het zoeken bleek er geen terrorizer topic te bestaan. bij deze dus.

een van de beste death/grind etc cd allertijden is "World downfall" van terrorizer. dat weet iedereen denk ik wel. echter, nadat Jesse Pintado zij talenten ging verspillen bij Napalm death zat het andere (en belangrijkste)brein Oscar Garcia niet stil en speelde door met z'n andere band Nausea. Daar kun je twee releases van vinden. Ten eerste een split lp(cd?) met Terrorizer. Op deze release staan demonummers van Terrorizer (rauwere versies van nummers op World down fall), plus een demo van Nausea. Deze nummers zijn in exact de zelfde stijl als Terrorizer (met ietwat meer ENT/Discharge invloeden) en kunnen tippen aan het beste Terrorizer materiaal. De moeit waard dus. Ik heb helaas deze cd nooit origineel kunnen vinden maar op soulseek kun je hem wel eens aantreffen.
Daarna heeft Nausea nog een officiele cd uitgebracht, getiteld: Crimes against humanity (op semaphore in Europa). De stijl hierop lijkt op terrorizer gemixt met Voivod. klikt echt heel cool (jammer dat de produktie zwak is). ik zou zeggen, probeer deze releases eens in plaats van de zoveelste dimmu borgir/nightwish/ morbid angelclone.

oja, hier is de link van de officiele Nausea-site.
http://www.geocities.com/fassby/menu.html

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-12-2011 19:16]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-05-2004 21:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Terrorizer heerst natuurlijk onmeunig hard. Ik vond het drumwerk altijd één van de sterkste dingen van Terrorizer, maar ja, dat werd dan ook gedaan door Pete Sandoval. Jammer van die zwakke vocals, blijft een enorm vette plaat verder die ze uitgebracht hebben. Zo hoort dat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 21:15 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Klinkt interessant! Ga ik zeker (proberen) te checken. Dat album van Terrorizer behoort nog steeds tot mijn favoriete albums.

Jemig dat "CRIME AGAINST HUMANITY" LP / CD
is uitgebracht op Wild Rags Records! Hoezo cult label!
Ben wel bang dat het behoorlijk zoeken wordt naar dat album van Nausea...


[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 18-05-2004 21:18]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zo zie je maar dat smaken zeer sterk kunnen verschillen. Ik heb de strot van Oscar Garcia altijd super gevonden, een van de beste grunters ooit. Ik wwet nog goed dat ik een tiende graads kopie van een demo kreeg lang voordat de lpee uitkwam. Daar konden we toendertijd niet over uitgesproken raken over de agressie in zijn strot en dat gecombineerd met zulke sterke riffs!
maar goed, Terrorizer is niet de "Pete sandoval"-band naar mijn mening (alhoewel die gast natuurlijk super is). De band schreef al sterke nummers voordat hij bij ze kwam spelen, hij tilde ze alleen naar een nog iets hoger niveau.
zucht, had terrorizer maar een tweede cd uitgebracht. (en een derde, en een vierde en...)

reactie op ons aller snelle Zombie met een onberispelijk kapsel(staat cool, kort haar regeert )

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-05-2004 21:17]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2004 21:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Terrorizer is vet idd! Volgens mij bestaat er ook een verzamel cd van met allemaal demo nummers; welke demo's hebben ze trouwens uit? stuk of 4?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:15 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Klinkt interessant! Ga ik zeker (proberen) te checken. Dat album van Terrorizer behoort nog steeds tot mijn favoriete albums.

Jemig dat "CRIME AGAINST HUMANITY" LP / CD
is uitgebracht Wild Rags Records! Hoezo cult label!
Ben wel bang dat het behoorlijk zoeken wordt naar dat album van Nausea...



die cd is ook in Europa uitgekomen. en iedere wild rags release kenmerkt zich door zijn uberkutte sound (maar wel sterke bands die op een of andere rare manier over het hoofd zijn gezien door een groter label).

oja, van terrorizer is ook nog een rehearsal bootleg in omloop (from the tomb). die is ook heel leuk om te hebben.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-05-2004 21:20 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ah, terrorizer. Niet voor niets dat we met Judgement Day al wat jaartjes "dead shall rise" spelen. Wereldalbum.

De zang vond ik ook altijd erg sterk, maar tot vandaag dacht ik dat ik de enige was. , attila!

Nausea zegt me niet zoveel meer. Ik heb er volgens mij, wel wat van op tape staan. Helaas is er niks te downen op die site, ik kan het tenminste niet zo gauw vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 18-05-2004 21:21]


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2004 21:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 mei 2004 21:20 schreef attila_de_hun het volgende:
...
oja, van terrorizer is ook nog een rehearsal bootleg in omloop (from the tomb). die is ook heel leuk om te hebben.


Yeah wat staat hier allemaal precies op?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 21:23 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Bij Displeased

Nausea (LA) Crime against humanity CD
11.50

Nausea (LA) Suffering continues CD
11.50
Legendary demos compiled ! Terrorizer members !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:18 schreef Mutilator het volgende:
Terrorizer is vet idd! Volgens mij bestaat er ook een verzamel cd van met allemaal demo nummers; welke demo's hebben ze trouwens uit? stuk of 4?


Dat is "From the tomb" met twee rehearsals. Ik weet niet hoeveel demo's Terroriser en Nausea officieel hebben uitgebracht. Als je ooit een lijste vind zou ik die ook graag willen zien.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:21 schreef Mutilator het volgende:
Yeah wat staat hier allemaal precies op?


okay, de songlist

rehearsal 8-22-87

after world obliteration
fear napalm
nuclear fallout
ripped to shreds
resurrection
barely alive
human prey
nuclear dismemberment
maggot infestation

rehearsal 4-25-87

strategic warheads
after world obliteration
human prey
resurrection
reanimator
ripped to shreds
dead shall rise
mayhem
crematorium
funeral bitch

Line up:

Oscar Garcia (Guitar & Vocals)
jesse Pintado (Guitar
Pete Sandoval (Drums)
Garvey (Bass)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:20 schreef webblaster wim het volgende:
De zang vond ik ook altijd erg sterk, maar tot vandaag dacht ik dat ik de enige was. , attila!




Het zal wel een "leeftijdding" zijn Wim.
Probeer eens wat officieuze kanalen zoals soulseek.

hey Rooaaarr, dat is een goede tip!!!!! die ene van Nausea heb ik ook nog niet dus die gaat mooi besteld worden. Nu maar hopen dat displeased hem ook echt heeft want ik heb regelmatig een aantal items besteld waaarbij er een of meerdere bleken te ontbreken.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 21:35 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Geef maar toe: Je houdt van me!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2004 21:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:35 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Geef maar toe: Je houdt van me!


absoluut!!!!


zombie
Usericon van zombie
Posted 18-05-2004 23:55 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Valt weinig aan toe te voegen. Ik ben nooit zo'n fan geweest van Nausea LA (dan liever de andere Nausea, die van "Cybergod" en vooral "Extinction") en de zang van Garcia. Terrorizer gaat bij mij meer om het drumwerk en het supervette geluid (die toms klinken bijvoorbeeld prachtig, waarom bands tegenwoordig allemaal zo'n iel digitaal drumgeluid willen hebben zal ik nooit begrijpen). Ik heb wel altijd het idee dat ik mijn stereo harder moet zetten dan normaal om het geluid op een acceptabel niveau te krijgen. Zal wel te maken hebben met de mastering ofzo.

Favoriete nummer: Corporation pull in! Heeft Enemy soil ook nog eens een leuke cover van gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door zombie op 18-05-2004 23:57]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-05-2004 0:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 mei 2004 23:55 schreef zombie het volgende:
... Terrorizer gaat bij mij meer om het drumwerk en het supervette geluid (die toms klinken bijvoorbeeld prachtig, waarom bands tegenwoordig allemaal zo'n iel digitaal drumgeluid willen hebben zal ik nooit begrijpen). ...


Dikke vette punt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2004 8:31 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:11 schreef M. het volgende:
Terrorizer heerst natuurlijk onmeunig hard. Ik vond het drumwerk altijd één van de sterkste dingen van Terrorizer, maar ja, dat werd dan ook gedaan door Pete Sandoval. Jammer van die zwakke vocals, blijft een enorm vette plaat verder die ze uitgebracht hebben. Zo hoort dat.


hmm ik vind de vocalen juist het sterkst , hou wel van zo'n strot.
tenminste niet van dat 13 in een dozijn gegrunt.
mocht iemand Incubus niet kennen is dit zeker ook een dikke aanraader niet zo technisch drumwerk als door dhr Pete maar zeker de moeite waard


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2004 8:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2004 8:31 schreef Orion het volgende:
Incubus


die nu-metalband?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-05-2004 8:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hehe

quote:
Op 19 mei 2004 8:31 schreef Orion het volgende:
...
mocht iemand Incubus niet kennen is dit zeker ook een dikke aanraader niet zo technisch drumwerk als door dhr Pete maar zeker de moeite waard


Daarnaast kun je nog kiezen tussen de Incubus van Beyond the unknown & Serpent temptation en die van Mike Browning en die andere dude van Morbid Angel. Duz...?



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-05-2004 8:41]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2004 9:14 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

die van s.c.i.e.n.c.e ofzo vette plaat man is dat

hehe nee ik heb het over die incubus die in 2000 ofzo nog een album uitgebracht heeft met de titel : Discerning Forces onder een andere bandnaam


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2004 9:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2004 9:14 schreef Orion het volgende:
die van s.c.i.e.n.c.e ofzo vette plaat man is dat

hehe nee ik heb het over die incubus die in 2000 ofzo nog een album uitgebracht heeft met de titel : Discerning Forces onder een andere bandnaam


probeer dan ook Linkin park eens. dat ligt vast wel in jou straatje.

Ik ken alleen maar een Deathmeal Incubus die later onder de naam Opprobium nog iets hebben uitgebracht (met de gebroeders Howard echt een goede band. ik denk dat ze helaas niet meer actief zijn ('t is in ieder geval aardig stil). De andere Incubus, die Mutilator aangeeft ken ik niet.


Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2004 10:23 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2004 9:19 schreef attila_de_hun het volgende:
probeer dan ook Linkin park eens. dat ligt vast wel in jou straatje.

Ik ken alleen maar een Deathmeal Incubus die later onder de naam Opprobium nog iets hebben uitgebracht (met de gebroeders Howard echt een goede band. ik denk dat ze helaas niet meer actief zijn ('t is in ieder geval aardig stil). De andere Incubus, die Mutilator aangeeft ken ik niet.


die bedoel ik ook maar volgens mij zijn die neit uti elkaar bedoel van stil was het altijd al rond die band tussen beyond the unknow en hun nieuwste werk zit ook wel tig jaar dus ze zullen wel geen haast hebben


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 19-05-2004 15:19 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

je bedoelt OPPROBIUM die hebben een door HARRIS JOHNS geproduceerde vette old schooll death/thrash plaat uitgebracht in 2000!

die band bestond in de vroege jaren 90 onder de naam INCUBUS en ze hebben toen volgens mij 2 platen uitgebracht op Nuclear Blast en dat was BEPAALD GEEN NU METAL!



Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2004 18:51 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

hehe nee kweet het beyond the unknown is 1 van mn favoriete death/thrash platen ooit!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-05-2004 19:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 mei 2004 21:15 schreef RrroooaaarrR het volgende:
...
Jemig dat "CRIME AGAINST HUMANITY" LP / CD
is uitgebracht op Wild Rags Records! Hoezo cult label!
Ben wel bang dat het behoorlijk zoeken wordt naar dat album van Nausea...



Weird! Ik ging vandaag naar een tweedehands zaak waar ik Terrorizer had zien liggen om hem -weer- te kopen; was ie weg maar wat ik wel vond was Nausea - Crimes against humanity; door dit topic die maar aangeschaft...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 19-05-2004 19:49 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

De terrorizer van World downfall? die heerscht idd


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen