IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Dead Silent Slumber Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 08-06-2004 16:32 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik was weer eens naar de geweldige cd 'Entombed in the Midnight Hour' aan het luisteren, en wou eigenlijk wel eens weten of ze nog meer uitgebracht hebben.. helaas kan ik nergens een site vinden... ze zaten eerst bij hammerheart records, maar die site bestaat ook niet meer omdat dat overgegaan is in karmageddon media, en daar zit dead silent slumber niet bij.

Weet iemand waar ik meer informatie over deze band kan vinden?

Vigrid
Brood en Spelen
Usericon van Vigrid
Posted 08-06-2004 16:33 by Vigrid Wijzig reactieProfiel van VigridQuote dit bericht

Je kan ook gewoon naar goeie muziek luisteren en geen zaken doen met die joden van Hammerheart

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-06-2004 16:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je bent pas een domme eikel als je niet weet dat Hammerheart niet meer bestaat.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-06-2004 17:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

1-0 voor Jenje

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 08-06-2004 17:30 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Volgens mij was het een eenmalig nevenproject van die gitarist van Naglfar.
Cd staat hier ook in de kast, vooral raising the suicide chalice is een erg fijn nummer.

Life doesn't get much better than this!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-06-2004 17:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 16:32 schreef Kramy het volgende:
Ik was weer eens naar de geweldige cd 'Entombed in the Midnight Hour' aan het luisteren, en wou eigenlijk wel eens weten of ze nog meer uitgebracht hebben.. helaas kan ik nergens een site vinden... ze zaten eerst bij hammerheart records, maar die site bestaat ook niet meer omdat dat overgegaan is in karmageddon media, en daar zit dead silent slumber niet bij.

Weet iemand waar ik meer informatie over deze band kan vinden?

Dead Silent Slumber is "slechts" een soloproject van Jens Rydén van Naglfar. ("Slechts" tussen aanhalingstekens want Entombed In The Midnight Hour is minstens zo'n gave plaat als Sheol van Naglfar.)

Maar of hij hier ooit nog een vervolg aan gaat geven, kan ik je helaas ook niet vertellen.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 08-06-2004 17:53 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 16:52 schreef Jenje het volgende:
Je bent pas een domme eikel als je niet weet dat Hammerheart niet meer bestaat.

Lees eens goed voor je iemand probeert af te zeiken...

"Ik was weer eens naar de geweldige cd 'Entombed in the Midnight Hour' aan het luisteren, en wou eigenlijk wel eens weten of ze nog meer uitgebracht hebben.. helaas kan ik nergens een site vinden... ze zaten eerst bij hammerheart records, maar die site bestaat ook niet meer omdat dat overgegaan is in karmageddon media, en daar zit dead silent slumber niet bij."

Jenje 'domme eikel'

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-06-2004 18:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 17:53 schreef Koffies Kip het volgende:
Lees eens goed voor je iemand probeert af te zeiken...

"Ik was weer eens naar de geweldige cd 'Entombed in the Midnight Hour' aan het luisteren, en wou eigenlijk wel eens weten of ze nog meer uitgebracht hebben.. helaas kan ik nergens een site vinden... ze zaten eerst bij hammerheart records, maar die site bestaat ook niet meer omdat dat overgegaan is in karmageddon media, en daar zit dead silent slumber niet bij."

Jenje 'domme eikel'
Waarschijnlijk had Jenje het niet over Kramy, maar over Vigrid. Wie is er nu de 'domme eikel'?

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-06-2004 18:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Juist.

Vigrid
Brood en Spelen
Usericon van Vigrid
Posted 09-06-2004 15:42 by Vigrid Wijzig reactieProfiel van VigridQuote dit bericht

Nee, meneer Vigrid kan ook lezen, ik las dat de heren van Hammerheart nu onder een andere naam actief zijn, dus feitelijk bestaan ze toch noch, dus jenje is toch een eikel

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2005 11:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Om toch nog even tegen een dood paard te trappen; dat jenje een eikel is, staat volledig los van wat hij zegt of doet.

Ontopic:
Entombed in the Midnight Hour is inderdaad een vet plaatje De beste vergelijking die ik nu kan maken, die ook in het NP-topic staat is dat DSS voor black doet, wat At the Gates voor death deed. Een simplificatie van black metal, met wat meer heavy metal invloeden zonder in irritant bombast te vervallen, heersend!

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-05-2005 12:06 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

In the Glare of the Moon

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 10-05-2005 12:18 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Een aardig schijfje, niet meer dan dat. Zijn stem vind ik nogal irritant.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2005 13:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ligt er idd of je de stem goed vind of niet aangezien die nogal veel aanwezig is; ik vind de stem te gek en deze plaat ook

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-05-2005 13:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik ken er maar één nummer van, dat op een cd van Hammerheart Records staat, maar dat nummer klinkt erg oke.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 10-05-2005 14:38]

blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 10-05-2005 14:29 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Yep die ken ik ook wel vet numer

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-05-2005 14:47 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

De stem van zanger Jens Ryden is idd nogal aanwezig. Toch wel een klein minpuntje imo.

Maar verder een heerlijke plaat. Ook het "lieflijke" titelnummer is schitterend!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-05-2005 14:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vind persoonlijk de gehele plaat briljant *inclusief* de stem van Jens Rydén.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-05-2005 18:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Met zijn stem is helemaal niks mis. hij gaat immers door merg en been. Maar af en toe wat meer stukken zonder zang had ik prettiger gevonden. Maar ja ieder z'n ding.

valfar
Usericon van valfar
Posted 10-05-2005 19:16 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Ik vind zijn stem inderdaad briljant! Jammer dat hij weg is bij Naglfar.

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 10-05-2005 21:27 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 18:56 schreef NecRobert het volgende:
Met zijn stem is helemaal niks mis. hij gaat immers door merg en been. Maar af en toe wat meer stukken zonder zang had ik prettiger gevonden. Maar ja ieder z'n ding.

Precies! iets minder aanwezig mag ook wel (de stem), maar goed... t'is zijn eigen projectje natuurlijk.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2005 10:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik heb ook helemaal geen problemen met z'n stem, ik vind het zelfs een van de best luisterbare "black"-screams die ik gehoord heb.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2005 10:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik lees trouwens net dat Jens Ryden sinds febrauri (minstens) uit Naglfar is. In z'n statement staat in ieder geval wel dat hij niet helemaal uit de metal stapt, dus misschien een tweede DSS? (*hoop*)

quote:
Statement from Jens Rydén :

This is a statement from me, Jens Rydén, that confirms the previous news
regarding my departure from Naglfar.

The main reason behind my decision to leave the band is because of my
studies. I am now doing full time studies in graphic design. As some of
you might already know, graphic design has been one of my main interests
for a very long time by now, and my goal has always been to do this
profession for a living. And when I finally got the chance to finish my
education at a really good and well respected school, I simply couldn't
let this once-in-a-lifetime opportunity pass by. This fact also resulted
in me moving to a completely different part of Sweden.

As Naglfar keeps growing as a band, this would of course collide with my
studies since it's almost impossible for me to tour during the semesters,
as well as it's difficult for me to rehearse and participate in
recordings too because of the distance to the rest of the band.

So instead of running the risk of slowing down the band career, and along
with that maybe disappointing the members in Naglfar, I felt that it
would be better for both me and Naglfar if I'd step aside and let the
other guys continue without me.

I believe that Naglfar will continue to do just as well without me and I'm
sure that Kristoffer will do an excellent job as the new vocalist. I wish
the guys the best of luck with the new album and the upcoming tours and
gigs!

Finally though, this does not mean that I'm leaving the entire metal-scene
or so, no, you will probably see me and my work around in one way or
another.

I would like to thank all of you who has been supportive to me and Naglfar
throughout my time in the band, you won't be forgotten!

Jens Rydén, 13th of February 2005

www.naglfar.net

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-05-2005 10:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/3752.html

Sinds januari dus al
Maar er bestaat idd een kasn dat hij na zijn studie de draad weer oppakt.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2005 10:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2005 10:41 schreef NecRobert het volgende:
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/3752.html

Sinds januari dus al
Maar er bestaat idd een kasn dat hij na zijn studie de draad weer oppakt.

God, heb je hem weer, hoor

Er moet eens een koppeling komen tussen band-topics en nieuwsberichten. Of ik moet de FP als graadmeter voor de aanwezige informatie gebruiken en niet de fora (laatste post Naglfar topic was uit 2002, vandaar ).

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-05-2005 10:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ook altijd de FP in de gaten houden he! Je denkt toch niet dat ik alle geposte FP artikelen ook in het forum ga plaatsen wel? Jij lui zijn

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com