IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Underground Festival Metal Ways [Zuidwolde] Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-06-2004 11:18 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2004 11:16 schreef Jenje het volgende:
Maar wel een keuze waarmee jij deze uitbuiting steunt.

Wie zegt dat ik dit steun? Ik vindt het ronduit belachelijk dat de bands zoveel zelf moeten betalen om te mogen spelen.

Voor ik dit topic startte wist ik hier niet van.

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 18-06-2004 12:00 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Je kan het ook zo bekijken: als niemand komt zijn vooral de bands de lul als ik het verhaal zo begrijp, zij zijn gewoon hun betaalde geld kwijt.

spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2004 23:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

erg vreemd dit... wij (CHD) werden gebelt, maar eerst wilden we overleggen met z'n allen over de voorwaarden, (niet dat we onder deze condities wilden) maar we zijn niet teruggebelt. De organisator vroeg mij nog: "Jullie vragen normaal geld?" toen ik hem 150 euro voorstelde... Hij was er zeker van dat elke band kiet ging draaien, er moet trouwens 300 man komen om een beetje uit de onkosten te komen, hehe

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-06-2004 23:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

"Jullie vragen normaal geld"??

Wat is dat nu weer voor vraag...

Pfff, groot gelijk dat jullie daar niet gaan spelen. Wat een kneuzen.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 18-06-2004 23:57 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

wat een lelijke flyer

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2004 0:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2004 23:56 schreef M. het volgende:
"Jullie vragen normaal geld"??

Wat is dat nu weer voor vraag...

Pfff, groot gelijk dat jullie daar niet gaan spelen. Wat een kneuzen.
O ik wou nog voorstellen om voor 180 op te treden , niet met de prijsvraag mee te doen en als headliner te spelen, mocht hij terugbellen...

TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 19-06-2004 1:15 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Altijd hoog inzetten, als men weet dat je voor 50 euro en een krat bier hebt gespeeld snappen ze vaak niet waarom je dan bij hun niet voor die gage komt spelen.

betalen om te mogen optreden is van de zotte of het moet gaan om een inkoopbedrag voor een tour.

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2004 1:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

idd, het kwam omdat ze de PA en het licht moesten huren, en zelf waarschijnlijk geen risico wilden lopen op financieel gebied, maargoed als een club al zulke eisen stelt dan is voor mij de lol er al af, hoe kunnen we nu goed spelen als de organisatie zo knudde is.

Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 22-06-2004 16:34 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Als ik sommige bands zie denk ik ook soms van dat ik als toeschouwer eigenlijk wel betaald had moeten worden om te komen kijken.

Misschien wordt dit een nieuwe trend, de bands betalen de zaal en de zaal betaald het publiek - goede zaak!

This is Zodiac speaking...

Rona
Usericon van Rona
Posted 23-06-2004 13:10 by Rona Wijzig reactieProfiel van RonaQuote dit bericht

Ik ben die vriendin van Cerridwen en ik had ook gehoord uit betrouwbare bronnen dat er veel bands waren die niet eens toegestemd hadden om te spelen, maar ze staan wel op de poster, dus ik vraag me af wat er van dat festival terecht komt!

Ik heb zelf dan een battle of bands georganiseerd, maar ik ben vanaf het begin heel duidelijk tegen bandjes geweest dat er niet betaald wordt voor hun optreden, maar ze kunnen wel een betaald optreden voor een volgende keer winnen en er zijn wat consumpties die de bandjes op kunnen drinken. En toch waren er 10 bandjes die wel mee wilden doen (ff reclame: die battle is aankomende zaterdag in het Unrealcafe in Meppel).

Maar goed, goede of slechte organisatie, als ik had gekund, ging ik wel heen, maar ik kan die dag niet!

Maar de bandjes die meedoen aan dit gebeuren, die weten het risico die ze lopen, dus als het allemaal mis gaat met opkomst, tja, dan had de band maar niet moeten toezeggen aan zoiets!

Naja, ik wens iedereen die moet optreden die dag veel succes en ik hoop dat het allemaal wel goed komt.

marduk
Usericon van marduk
Posted 23-06-2004 17:50 by marduk Wijzig reactieProfiel van mardukQuote dit bericht

Mmmm, dat is grappig, er is helemaal geen organistatie buiten de bands om, het is een samenwerking tussen muzikanten. Alle bands werden gevraagd om samen iets te organiseren om zo ook een spaanse band in nederland te laten spelen. Uiteraard moet voor een PA installatie betaald worden en aangezien er geen geldschietende organistatie is, besloten de bands hier samen voor te betalen, €16,- pp. Er is trouwens maar 1 band die na het drukken van de posters heeft afgezegd.
Elke deelnemende band heeft vertrouwen in metal en hebben een positieve instelling tegenover dit festival.

De overige beweringen zijn bullshit. Ik zal er in ieder geval zijn, want dit initiatief is nieuw in Nederland, en zo´n muzikantencollaboratief moet aangemoedigd worden.

STAY METAL

Long life to Metal Ways!!

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 23-06-2004 18:45 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Welke band heeft afgezegd vraag ik me dan af

marduk
Usericon van marduk
Posted 23-06-2004 18:56 by marduk Wijzig reactieProfiel van mardukQuote dit bericht

Cromm Cruac, zij wilden het risico niet lopen! Maar als alles okee gaat dit jaar, zullen deze bands alsook andere volgend jaar (weer) willen spelen!

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 25-06-2004 16:04 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Thnx marduk

Ik speel (tijdelijk) als gitarist mee met SI en 't is idd een onderlinge samenwerking van bands die es ff zelf een leuk niet-commercieel festival willen opzetten. Dus geen tussenpersoontjes die er geld uit willen trekken etc. Lekker direct en eerlijk zo.
We mogen de tent gebruiken (past ca350 man in), zij krijgen de baromzet en de bands de ticketomzet. Cool toch?
En die spaanse band (Avelord) gaan we een tourtje door spanje mee doen, daarom hebben we ze ook hier heen gehaald.

grtz,

Frank

En why the fuck komt er linksboven deze post m/FRNK m/ te staan ipv m/FRNKm/... Als je op een metalforum al geen m/ kunt gebruiken..damn.. hehe

GDVR!! (2e edit..) m / dan maar.. :-S

ARGH!!!! (3e edit)

BACKSLASH m SLASH

zo dan? ziet er nie uit..

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 25-06-2004 16:10]

spectre
Usericon van spectre
Posted 25-06-2004 16:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

als dat zo is dan is het prachtig natuurlijk, maar zo is CHD niet benadert iig.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-06-2004 16:23 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2004 16:04 schreef m/FRNKm/ het volgende:

En why the fuck komt er linksboven deze post m/FRNK m/ te staan ipv m/FRNKm/... Als je op een metalforum al geen m/ kunt gebruiken..damn.. hehe

GDVR!! (2e edit..) m / dan maar.. :-S

ARGH!!!! (3e edit)

BACKSLASH m SLASH

zo dan? ziet er nie uit..

Misschien een normale forumnaam nemen?

..."Hate can only create more hate"...

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 25-06-2004 17:10 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 15 juni 2004 16:08 schreef cerridwen het volgende:
ik heb gehoord over dit festival dat al die bands nog helemaal niet zeker waren?

omdat de bands van te voren 60 euro moeten betalen om op te mogen treden, en dan na afloop het entree geld moeten verdelen...

ik heb ook gehoord dat seraphique een behoorlijke aan die lui had gegeven...

Laat ik dit gelijk maar even rectificeren:

We zijn door Spiritual Intervention gevraagd te spelen. De desbetreffende persoon had niet mij gebeld, maar de bassist van Carnal Leftovers. Aangezien de persoon van SI die ons benaderde Spaans is, kon het mogelijk zijn dat de prijs van 16 euro werd opgevangen als 60 euro.

Spiritual Intervention heeft een backline gehuurd en in overleg met de spelende bands, deelden ze in de huurkosten. Vandaar het feit dat er een klein prijskaartje om er te kunnen spelen.

Ik ben er overigens niet bij ...

Kwibus
Usericon van Kwibus
Posted 26-06-2004 16:07 by Kwibus Wijzig reactieProfiel van KwibusQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 16:08 schreef cerridwen het volgende:
ik heb gehoord over dit festival dat al die bands nog helemaal niet zeker waren?

omdat de bands van te voren 60 euro moeten betalen om op te mogen treden, en dan na afloop het entree geld moeten verdelen...

ik heb ook gehoord dat seraphique een behoorlijke aan die lui had gegeven...

He daar,

Ik wil even zeggen dat jij wel leuke dingen hoort, maar het totaal niet waar.

De bands betalen 16 euro om de P.A. voor elkaar te kunnen krijgen. Het geld wat wordt opgehaald door kaartverkoop wordt verdeeld onder de bands. En Seraphique komt en heeft geen gegeven hoor. Ze vinden het alleen maar leuk om te spelen. Lees zelf maar op http://www.metalmania.net/showband.asp?id=3730.

Nu ff wat anders. De bovenste band op de poster, Avelord is Spaans. Ze komen over uit Spanje en zijn enorm goed. Die band is ook zeker de moeite waard. De bands die spelen maken een "brug" naar Spanje om zo Spaanse metal en Nederlandse metal met elkaar te verbinden. Mede daarom spelen twee bands ook in Spanje. Ook hier regelen de bands weer zelf alles. Dus de opbrengsten gaan weer volledig naar de bands

Natuurlijk ben ik er ook, mede omdat ik 3 bands persoonlijk ken

Kwibus Fistandantilus

Kwibus
Usericon van Kwibus
Posted 26-06-2004 16:36 by Kwibus Wijzig reactieProfiel van KwibusQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2004 23:53 schreef spectre het volgende:
erg vreemd dit... wij (CHD) werden gebelt, maar eerst wilden we overleggen met z'n allen over de voorwaarden, (niet dat we onder deze condities wilden) maar we zijn niet teruggebelt. De organisator vroeg mij nog: "Jullie vragen normaal geld?" toen ik hem 150 euro voorstelde... Hij was er zeker van dat elke band kiet ging draaien, er moet trouwens 300 man komen om een beetje uit de onkosten te komen, hehe

Dit is niet waar. Er is duidelijk aangegeven dat de bands zelf overal voor zouden zorgen. De initiatiefnemer is zelf ook een band en de kosten en de opbrengsten zoden worden verdeeld. Dat is met iedere band afgesproken. Het zou heel raar zijn als jullie een andere overeenkomst zouden hebben als de andere bands.

Als je dit nog zou willen peilen, praat met de bands zelf. Zij zullen hetzelfde zeggen.

Kwibus Fistandantilus

spectre
Usericon van spectre
Posted 27-06-2004 14:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik vindt het een leuk initiatief hoor, maar zo zijn wij niet benadert... integendeel zelfs. Het zal mij ook allemaal aan de reet roesten trouwens.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-06-2004 15:17 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 juni 2004 16:07 schreef Kwibus het volgende:

De bands betalen 16 euro om de P.A. voor elkaar te kunnen krijgen. Het geld wat wordt opgehaald door kaartverkoop wordt verdeeld onder de bands.

Hehehe, wat een rare regeling.

Oud Vuil.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-06-2004 10:27 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 25 juni 2004 16:23 schreef Immortella het volgende:
Misschien een normale forumnaam nemen?

Immortella ja.. Gothicnaam voor 'bijdehand' ofzo?

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-06-2004 11:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja Immo is een gothic slet, je moet bij Chelman zijn voor een proefrit

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-06-2004 12:53 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

haha oke.. ik ken dr (gelukkig) nie

grtz

Frank

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-06-2004 12:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 12:53 schreef m/FRNKm/ het volgende:
haha oke.. ik ken dr (gelukkig) nie

grtz

Frank

Gelukkig voor de overige bezoekers, ja.

Wat ben je nou voor een enorme homo met je gaye forumnick?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com