IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pearl Jam Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 17:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

....hmm het verbaast me dat ik de primeur heb met dit topic....


Anyway. Voor mensen van omstreeks mijn leeftijd vormt de Seattle scene een zeer nostalgische aangelegenheid aangezien de opkomst van die scene zich tijdens onze prille tienerjaren afspeelde.

Daar hoort uiteraard ook Pearl Jam bij. Sommigen zullen de heren het kwalijk nemen dat zij in tegenstelling tot veel collega's reeds langdurig commercieel succesvol zijn. Poe ha zeg ik dan, ze verdienen het want ze maken nu eenmaal mooie, emotionele en vakkundige muziek.

Platen zoals 10, Vs en Vitalogy zijn ware rockklassiekers en hebben een vaste plek in de rock archieven. Pearl Jam heeft in mijn optiek een groot voordeel boven de onvermijdelijke concullega's van Nirvana. Naast de rauwe energie en emotie die bij beiden in overvloed aanwezig is weet Pearl Jam het een en ander nog net iets vakkundiger en interessanter te brengen.

En dan de afzonderlijke nummers die echt ware klassiekers zijn: Black, zelfs de harteloze VVDer die ik ben wordt door dit nummer ontroerd. De woede van Dissident, eenzamheid en pijn van vele andere tracks vormen nog steeds memorabele momenten (voor mij) bij elke draaibeurt.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 10-06-2004 17:26]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 10-06-2004 17:27 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Ik heb alleen Ten. Echt een heel goed album


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 10-06-2004 17:38 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

idd, Pearl Jam: nostalgie alom. Heb die altijd super gevonden. Jammer genoeg nooit cds aangeschaft, want in mijn 'tienerjaren' pikte ik die van mijn oudere broer met meer zakgeld voor cdtjes


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-06-2004 17:55 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Kan nooit kwaad om een Pearl Jam even op te zetten. Helaas heb ik ze maar 1x live gezien, maar mochten ze Nederland weer een keer bezoeken ben ik zeker van de partij.



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-06-2004 18:14 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

ik ben niet zo enorm gecharmeerd van Pearl Jam als de topicstarter. Ik vind het wel leuke muziek, maar meer ook niet.
Misschien ben ik er wel net iets te jong voor.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 18:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Apart dat er nog geen PJ topic was

Ik vind Pearl Jam zelf ook een stuk interessanter dan Nirvana, maar het haalt het niet bij Alice in Chains

Om het buiten grunge te plaatsen; dit is een van de beste bands die bestaan (hebben), niet in de minste plaats omdat ze het voor elkaar weten te krijgen om goede albums te BLIJVEN maken, en dat terwijl ze al 15 jaar bestaan! Ik moet wel zeggen dat de latere albums me wat minder leuk aanspreken, maar dat neemt niet weg dat het gewoon goede muziek is.

Favoriet album: Ten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 18:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 18:41 schreef ZelThoR het volgende:

Favoriet album: Ten.


Ik vind Ten de leukste liedjes hebben maar de beste album vind ik persoonlijk Vs.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-06-2004 18:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dweil muziek

Geef mij maar Alice in Chains en Soundgarden.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 10-06-2004 19:12 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

TENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-06-2004 20:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Alice in Chains en Nirvana vind ik wel vet, maar Pearl Jam niet zo. Ik moet eens wat beter hun albums uitchecken.

Overigens luister ik pas een jaartje of zo naar dit soort muziek, niks geen tienernostalgie dus .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-06-2004 20:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Soundgarden al eens geprobeerd dan?

Vind ik wat technischer en ontoegankelijker, metname oudere werk (superunknown en ouder)


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-06-2004 20:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nee, nog niet, komt ook nog wel .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-06-2004 20:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een must have is Badmotorfinger


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 20:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 18:53 schreef Chelman het volgende:
Ik vind Ten de leukste liedjes hebben maar de beste album vind ik persoonlijk Vs.

Ja, daar heb je een goed punt. Ik zat ook te twijfelen tussen Vs. en Ten, maar denk toch dat ik Ten beter vind.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 20:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:22 schreef Jenje het volgende:
Soundgarden al eens geprobeerd dan?

Vind ik wat technischer en ontoegankelijker, metname oudere werk (superunknown en ouder)


Soundgarden ontoegankelijk?

Badmotorfinger is een van de meest makkelijk in het gehoor liggende platen in mijn bezit. Het oude werk van Soundgarden lijkt overigens enorm op Pearl Jam en niet zonder goede reden. Gossard en Ament zaten vroeger in Mother Love Bone. Toen dat uit elkaar viel dankzij de overdosis van de zanger hebben ze een tribute band voor hem opgericht; Temple Of The Dog. Zij vroegen recruiting Chris Cornell en Matt Cameron van Soundgarden erbij en daarnaast recruteerden ze de toen onbekende Eddie Vedder en Mike McCready.

In ieder geval hebben beide bands een solide, gezamenlijke root en derhalve is hun vroege werk zeer vergelijkbaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 10-06-2004 20:43 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 10 juni 2004 18:41 schreef ZelThoR het volgende:
Apart dat er nog geen PJ topic was

Ik vind Pearl Jam zelf ook een stuk interessanter dan Nirvana, maar het haalt het niet bij Alice in Chains

Om het buiten grunge te plaatsen; dit is een van de beste bands die bestaan (hebben), niet in de minste plaats omdat ze het voor elkaar weten te krijgen om goede albums te BLIJVEN maken, en dat terwijl ze al 15 jaar bestaan! Ik moet wel zeggen dat de latere albums me wat minder leuk aanspreken, maar dat neemt niet weg dat het gewoon goede muziek is.

Favoriet album: Ten.


Jaaaa dude!! ALICE IN CHAINS...!! Dat is echt de beste band ooit, echt

Oh ja... Het klopt dat je me nog niet eerder gezien hebt hier... ik ben nieuw hier op dit forum...(goh)



Bloodied by the thorns beside the leaves


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 21:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:43 schreef CurseOfDeath het volgende:
Jaaaa dude!! ALICE IN CHAINS...!! Dat is echt de beste band ooit, echt

Oh ja... Het klopt dat je me nog niet eerder gezien hebt hier... ik ben nieuw hier op dit forum...(goh)


treedt binnen en wees welkom


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 10-06-2004 21:08 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 10 juni 2004 21:04 schreef ZelThoR het volgende:
treedt binnen en wees welkom


Dank je wel...


Bloodied by the thorns beside the leaves


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-06-2004 21:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:30 schreef Chelman het volgende:
Soundgarden ontoegankelijk?

Badmotorfinger is een van de meest makkelijk in het gehoor liggende platen in mijn bezit. Het oude werk van Soundgarden lijkt overigens enorm op Pearl Jam en niet zonder goede reden. Gossard en Ament zaten vroeger in Mother Love Bone. Toen dat uit elkaar viel dankzij de overdosis van de zanger hebben ze een tribute band voor hem opgericht; Temple Of The Dog. Zij vroegen recruiting Chris Cornell en Matt Cameron van Soundgarden erbij en daarnaast recruteerden ze de toen onbekende Eddie Vedder en Mike McCready.

In ieder geval hebben beide bands een solide, gezamenlijke root en derhalve is hun vroege werk zeer vergelijkbaar.
Alleen was Soundgarden al bezig voor Temple of the Dog en Pearl Jam ook ... In cd boekje stata ook Eddie Vedder form Pearl Jam ...


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 11-06-2004 22:32 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 10 juni 2004 20:22 schreef Jenje het volgende:
Soundgarden al eens geprobeerd dan?

Vind ik wat technischer en ontoegankelijker, metname oudere werk (superunknown en ouder)


Toen ik net begon met "harde muziek" luisteren, vond ik Soundgarden (Badmotorfinger) i.d.d. maar moeilijk te verteren, nu vind ik het wel heel erg meevallen. Pearl Jam en AIC zijn mijn favoriete grunge-bands, Nirvana kon me gestolen worden. En Soundgarden hangt daar een beetje tussenin. Heb Badmotorfinger en Superunknown op MC, maar wil dat binnenkort toch eens (nice-price!) gaan inkopen. Hen alleen een cdspeler in de oto, nl.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-06-2004 22:36 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Temple Of The Dog, ook werelds.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 11-06-2004 22:36]


Oud Vuil.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-06-2004 2:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 17:25 schreef Chelman het volgende:
Sommigen zullen de heren het kwalijk nemen dat zij in tegenstelling tot veel collega's reeds langdurig commercieel succesvol zijn.
Het mooie van Pearl Jam vind ik nou juist dat ze na Ten steeds MINDER commerciële muziek gingen maken. Veel mensen weten zelfs niet dat ze nog steeds goede nummers schrijven en platen uitbrengen.
De Aardschok schreef laatst dat Pearl Jam er maar beter mee kon stoppen, maar waarom zouden ze stoppen als ze nog steeds willen doorgaan met muziek maken?? Diep respect voor deze eigenzinnige en eigenwijze band!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-06-2004 2:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 21:28 schreef Jenje het volgende:
Alleen was Soundgarden al bezig voor Temple of the Dog en Pearl Jam ook ... In cd boekje stata ook Eddie Vedder form Pearl Jam ...


Soundgarden wel. Die hebben in 1988 in eigen beheer (dacht ik) een plaatje uitgebracht. Pearl Jam is vlak voor TOTD gevormd maar ze hebben niks gereleased voor TOTD(1990). Ten stamt uit (1991).

SOundgarden en Pearl Jam hebben beide een zeer vergelijkbare sound en zijn sowieso vergelijkbaar IMHO. Soundgarden heeft wellicht wel wat meer metal invloeden dan Pearl Jam.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-06-2004 7:27 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 22:36 schreef webblaster wim het volgende:
Temple Of The Dog, ook werelds.


Idd
Het MTV unplugged optreden van PJ is nog steeds een veel gedraaide iets hier. En dan vooral Black... brrr.. kippevel.


Bazzio Attacks!!!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 12-06-2004 11:43 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 17:25 schreef Chelman het volgende:
En dan de afzonderlijke nummers die echt ware klassiekers zijn: Black, zelfs de harteloze VVDer die ik ben wordt door dit nummer ontroerd.


Dit nr heerscht

[Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 12-06-2004 11:43]


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


madelief_18
Usericon van madelief_18
Posted 13-06-2004 13:23 by madelief_18 Wijzig reactieProfiel van madelief_18Quote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:22 schreef Jenje het volgende:
Soundgarden al eens geprobeerd dan?

Vind ik wat technischer en ontoegankelijker, metname oudere werk (superunknown en ouder)


Superunknown is idd vet gaaaf!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen