|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Komt bij dat Eddie Vedder ook behoorlijke teksten schrijft. |
|
quote: |
|
Grunge is trouwens ook meer dan Kurt Cobain en Layne Staley ... |
|
Met veel van zijn teksten weet die man me toch echt te raken. Al heb ik nummers als 'Alive' nu wel gehoord. |
|
quote: O ja joh |
|
quote: Toen in die fase dus. Heb dat oude shirt al jaaaren niet meer gedragen, dus dat staat nog steeds officieus in de verkoop. @Snaack: oprechtheid is wat mij betreft geen discussiepunt; Alice in Chains was denk ik wel de hoogvlieger; originele zang en apart gitaarwerk. T is natuurlijk maar welke lading je in muziek wil horen.. Wat ik jammer vind is dat de grungetrend ten koste van de thrash- en US/speedmetal is opgekomen. Daardoor zijn er veel kwaliteitsbands verloren gegaan, wat gelukkig nu wordt rechtgetrokken. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Urgh? Want die stijlen bijten elkaar? Deze uitspraak snap ik niet .. |
|
prachtig weer Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: +1. En Grunge was erg goed, dankzij de grunge verkochten de hairmetalbands niets meer, en werden veel van die bands opgedoekt omdat ze de make-up niet meer konden betalen. Boeiender |
|
Ik vind het nog steeds kudt dat Gabber het nederlandse levenslied uit de markt heeft gedrukt destijds.. gelukkig wordt dat nu een beetje rechtgetrokken Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
*zucht* Spectre's kennis ligt blijkbaar elders dan in de metal; kijk voor uitleg de docu Get thrashed dan maar; daar refereert men er nl. ook aan. Waar Mr.N. hair/glambands vandaan haalt verwondert me; ikzelf heb het over thrash & speed/USmetal. Wat is jouw bron voor jouw bewering? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-05-2009 12:21] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:en dus....? |
|
quote: ..komt er flauwe spot. Ontopic dan maar weer: Was de PJ zangert trouwens niet solo gegaan? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Hij heeft wel wat solowerk afgeleverd voor soundtrack voor een film, maar meer niet geloof ik. Verder heeft hij meegedaan als zanger op de plaat van Temple Of The Dog. Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Oh, dus omdat jij het over thrash hebt mag ik het niet over hairmetal hebben? Om het kort te houden, stijlen worden populair en stijlen worden minder populair, beetje dom om daar een andere stijl de schuld van te geven. Boeiender |
|
quote:Maar, leg je statement nou eens uit, want ik snap er niks van .. lijkt me niet dat thrash liefhebbers dan maare grunge gaan luisteren .. genres raken elkaar eingelijk nergens .. Wat ik grappig vind om te zien is dat een numetal en sludge bands hun roots halen uit de grunge (oa slipknot en acid bath) |
|
Ik heb er best kennis van hoor Muti Haal jij je feitjes maar uit metaldocu's jongen, wij gaan wel gewoon nadenken Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Mooi verwoord. Helemaal mee eens. |
|
quote: Sja, ik weet niet hoe het met jouw geestelijke gesteldheid zit, maar ik ben niet constant zo fucking pissed off dat ik persé constant naar de bijbehorende superagressieve muziek moet luisteren omdat dat zo goed bij mijn state of mind past. Voor elke stemming heb ik wel bijpassende muziek in huis. En, eerlijk is eerlijk, de - vaak - geforceerde agressie in metal kan mij al een tijd niet meer bekoren. Vind het redelijk infantiel zelfs. Als die zangers oprecht altijd zo boos zijn lijkt enige geestelijke bijstand me wel gepast. Dat neemt uiteraard niet weg dat er ook veel metalbands zijn die wel doordachte/ oprechte teksten hebben. En, uiteraard zijn er aan de andere kant van het muzikale spectrum tig artiesten die bijvoorbeeld oppervlakkige liefdesliedjes zingen. Oppervlakkigheid is niet genre-gebonden zal ik maar zeggen. quote: Redelijk lachwekkend statement maar ik ga niet herhalen wat andere forummers hier al over gezegd hebben. Ik denk dat het juist andersom is, juist doordat de grunge door is gebroken is er meer aandacht - en interesse - voor alternatieve muziek gekomen. Deze ontwikkeling is nog steeds gaande, getuige bijvoorbeeld de populariteit van games als Rockband en Guitarhero. (het had ook HouseDJ en SynthHero kunnen zijn if you catch my drift here..) Maar om on-topic te gaan: van Pearl Jam ken ik alleen de 1e 3 platen en die vind ik te gek. Daarna ben ik de band uit het oog, uh, oor verloren. Toevallig zag ik onlangs de film "Into the wild", waar Vedder de muziek voor geschreven heeft, en dat was zondermeer prachtig. |
|
Ik ben de laatste tijd aardig verslingerd aan "Yield", dat album is zeer de moeite waard. Baal wel een beetje dat ik niet op de hoogte was van het concert in Ahoy, ik had ze graag eens live gezien. Nu kan je alleen nog maar idioot dure kaartjes proberen te krijgen... |
|
quote: Hmm en gewenning? Veel metal klinkt me niet zo hard en pissed off meer in de oren.. quote: Is het alleen kwaad zijn? volgens mij gaat het om d kick vd energie.. ... quote: Ben ik mee eens in die zin, dat het vast meer mensen met het zwaardere distortion geluid heeft laten kennismaken en dat het sindsdien meer gemeengoed geworden is. Wat ik bedoelde met dat statement is dat veel metalbands tijdens de grunge trend anders dan daarvoor veel minder populair werden, minder platen verkochten, hun platendeal kwijtraakten, tour mogelijkheden slonken etc etc. maar goed; dat is mijn indruk, de meerderheid hier zal het wel weer bij het rechte einde hebben The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: De hele hair/glam metal scene werd met de grond gelijk gemaakt. Behalve Motley Crue is er niet een band uit dat genre dat echt de moeite waard is... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Ik vind Poison en Ratt ook prima te verdragen hoor. Oh, en Skid Row, W.A.S.P. en Twisted Sister natuurlijk, al behoorden die niet écht tot die scene. In ieder geval beter dan dat gejammer van die grunge-gasten. Mijn god, wat was dát erg. Bareuh... |
|
quote: Homo. Trouwens, de zang van Chris Cornell vind ik super en bepaald niet jammeren, Eddie Vedder klinkt trouwens ook niet verkeerd. Layne Stailey jammert wel behoorlijk trouwens, helaas want de muziek van AiC vind ik wel te pruimen. Grunge vind ik sowieso een rare verzamelnaam, om nu bands die als Black Sabbath klinken, depri new wave-achtige rock en degelijke rock onder één noemer te vangen omdat het toevallig uit dezelfde regio komt.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |