IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Demonoid - death/thrash Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-07-2004 12:24 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 11:12 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, net sample beluisterd. Vind het nu niet echt bijzonder. Te veel gepiel ala COB en dat mot niet in Death, dat mot beuken.

sinds wanneer?

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 13:08 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

vind het overigens een vrij anonieme plaat met een beetje dun geluid...

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-07-2004 13:47 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

anonieme plaat? leg eens uit?

I Find That I Am Not There...

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 18:06 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

met anoniem bedoel ik dat de plaat niet echt opvalt tussen andere releases waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is integendeel..., maar het grijpt me niet bij de ballen....de zang is te gewoontjes en er wordt eigenlijk gewoon te lief gemusiceerd!

Als je het toch old school wil doen/zijn moet je wel vlammen, want de oude meesters zijn er nog steeds! Retro bands als Murder Squad, Bloodbath als ook de net wat mindere Ribspreader en Ravenous knallen toch iets meer of klinken 'smeriger' naar mijn smaak. Maar het is prijzenswaardig dat Demonoid meer richting Morbid Angel gaan...daar zijn nog niet veel 'retro' versies van....en ik heb het nog maar 2x geluisterd.....

btw volume omhoog is beter voor het geluid kom ik net achter, dus wie weet...wordt het voor mij toch nog wat.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-07-2004 18:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:06 schreef Spirit In Black het volgende:
met anoniem bedoel ik dat de plaat niet echt opvalt tussen andere releases waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is integendeel..., maar het grijpt me niet bij de ballen....de zang is te gewoontjes en er wordt eigenlijk gewoon te lief gemusiceerd!

Als je het toch old school wil doen/zijn moet je wel vlammen, want de oude meesters zijn er nog steeds! Retro bands als Murder Squad, Bloodbath als ook de net wat mindere Ribspreader en Ravenous knallen toch iets meer of klinken 'smeriger' naar mijn smaak. Maar het is prijzenswaardig dat Demonoid meer richting Morbid Angel gaan...daar zijn nog niet veel 'retro' versies van....en ik heb het nog maar 2x geluisterd.....

btw volume omhoog is beter voor het geluid kom ik net achter, dus wie weet...wordt het voor mij toch nog wat.

Heb jij dezelfde Demonoid geluisterd als ik?

Ik wil zelf namelijk absoluut niet gaan beweren dat het oldschool zou zijn. Sterker nog, ik vind het sowieso vrij weinig met death metal te maken hebben. IMHO is het meer agressieve heavy/thrash met death grunts dan dat het echt death metal is. "Smerig" is idd zeker geen woord dat bij mij op komt bij het luisteren van Demonoid. Bij tijd en wijle agressief ja, maar smerig nee. Niet dat ik daarmee kan zitten of zo, want zo'n beetje de enige soorten metal die ik nog steeds niet echt kan waarderen zijn brutal death (op een heel enkele uitzondering na) en death/grind.
Verder snap ik de vergelijking met Morbid Angel ook al niet...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 18:46 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:27 schreef altx het volgende:
Heb jij dezelfde Demonoid geluisterd als ik?

Ik wil zelf namelijk absoluut niet gaan beweren dat het oldschool zou zijn. Sterker nog, ik vind het sowieso vrij weinig met death metal te maken hebben. IMHO is het meer agressieve heavy/thrash met death grunts dan dat het echt death metal is. "Smerig" is idd zeker geen woord dat bij mij op komt bij het luisteren van Demonoid. Bij tijd en wijle agressief ja, maar smerig nee. Niet dat ik daarmee kan zitten of zo, want zo'n beetje de enige soorten metal die ik nog steeds niet echt kan waarderen zijn brutal death (op een heel enkele uitzondering na) en death/grind.
Verder snap ik de vergelijking met Morbid Angel ook al niet...

ken jij ....Of Darkness van Therion?

ik dacht dat de heren weer eens zin hadden om een 'old school death' metal plaat op te nemen onder de naam Demonoid. Als dit niet zo is, dan neem ik mijn woorden terug. Het is geen aanklacht dat ik opschreef......

Btw. de term death metal wordt wel erg vaak uit zijn verband getrokken. Death metal is niet alleen maar bruut, hoekig en snel!!!!!
Als dit geen death metal meer is dan is Pungent Stench bij deze ook maar thrash of heavy metal?

altx
Usericon van altx
Posted 26-07-2004 18:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:46 schreef Spirit In Black het volgende:
ken jij ....Of Darkness van Therion?

ik dacht dat de heren weer eens zin hadden om een 'old school death' metal plaat op te nemen onder de naam Demonoid. Als dit niet zo is, dan neem ik mijn woorden terug. Het is geen aanklacht dat ik opschreef......

Btw. de term death metal wordt wel erg vaak uit zijn verband getrokken. Death metal is niet alleen maar bruut, hoekig en snel!!!!!
Als dit geen death metal meer is dan is Pungent Stench bij deze ook maar thrash of heavy metal?

Ja, ik ken ...Of Darkness. Samen met Beyond Sanctorum is dat het werk van Therion dat me tot nu toe nog nooit heeft kunnen bekoren. Symphony Masses: Ho Drakon Ho Megas en Lepaca Kliffoth vind ik wel zeer ok. Maar die eerste twee vind ik echt teringherrie-in-het-kwadraat...

Voor zover ik weet, is het niet zo dat ze "weer" eens zin hadden om een death metal-plaat op te nemen. Ik weet niet wat voor soort metal de gebroeders Niemann in het verleden gemaakt hebben, maar die zaten - voor zover ik weet - niet bij Therion ten tijde van hun death metal-platen. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is Deggial het eerste Therion-album waar de gebroeders Niemann op te horen zijn.
Verder is het ook zo dat deze plaat is gecomponeerd door Kristian Niemann en niet door Christofer Johnsson (het brein achter Therion).

En over dat wel/geen death metal. Het is op zijn hoogst vergelijkbaar met Gothenburg death metal, maar die stroming wordt - kort door de bocht - vaak omschreven als heavy metal met death vocalen. Maar dat was ook meer mijn persoonlijke mening. De plaat is een mix van death metal aan de ene kant en heavy en thrash metal aan de andere kant en ik vind gewoon dat de balans veel meer naar laatstgenoemde uit slaat.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-07-2004 16:01 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dit vlamt echt mijn stereo uit. heerschplaat!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 30-07-2004 12:40 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 10-08-2004 8:56 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

niemand meer deze geweldige schijf op de kop getikt??

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-08-2004 9:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 8:56 schreef rvanderholst het volgende:

Nope,maar ben wel nieuwsgierig geworden

spelfout weggehaald...

altx
Usericon van altx
Posted 10-08-2004 14:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:

Ik heb 'm vandaag ontvangen.

Tormented soul
Posted 11-08-2004 20:35 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Naar mijn mening kenmerkt Demonoid zich door death/thrash nummers te maken die beeldend zijn. Dat is iets wat ik bij veel 'extreme' bands mis, je hebt in de meeste gevallen lyrics nodig om een beeld te krijgen waar de muziek over gaat. Maar bij het luisteren naar sommige nummers van Demonoid zie ik de helikooters, brandstapels, napalmregens en pestlijdende mensen op mijn netvlies. En dat vind ik behoorlijk knap gedaan. Mijn favoriete tracks zijn dan ook Firestorm en 14 Century Plague geworden. Vooral die laatste is geniaal! Doomy riffwerk en een morbiede sfeer maar misschien wel het hardste (IMO) nummer van Riders of The Apocalypse

Son of Evil
Spirit Crusher
Usericon van Son of Evil
Posted 11-08-2004 20:53 by Son of Evil Wijzig reactieProfiel van Son of EvilQuote dit bericht

Ik heb Riders of the Apocalypse gedownload, zodra ik weer geld heb is dit de eerste plaat die ik ga bestellen! Zeer gevarieerde plaat met lekkere riffs, een zware grunt en verassende gitaarsolo's. Met name de blues achtige solo in Hunger my Consort, geniaal!
Demonoid heeft naar mijn mening een goede death/thrash plaat neergezet

Wicked Mystic

Tormented soul
Posted 11-08-2004 20:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

De thrash-riff op 'End Of Our Time' is geniaal

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 11-08-2004 21:05]

Son of Evil
Spirit Crusher
Usericon van Son of Evil
Posted 11-08-2004 21:06 by Son of Evil Wijzig reactieProfiel van Son of EvilQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 20:59 schreef Tormented soul het volgende:
De thrash-riff op 'End Of Our Time' is geniaal

Die klinkt inderdaad niet slecht Jammer dat het nummer zelf niet zo sterk is als nummers als "Wargods" en "Firestorms"

Wicked Mystic

Tormented soul
Posted 11-08-2004 21:11 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dat rifwerk maakt echt alles goed, heerlijk nummer. maar mn favo's heb ik net al genoemd

invictis
Usericon van invictis
Posted 22-11-2004 4:21 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:

yep is onderweg , nu alleen nog die poster te pakken zien te krijgen ervan en maar duimen dat er snel een shirt van uit wordt gebracht

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Tormented soul
Posted 22-11-2004 10:48 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 4:21 schreef invictis het volgende:
yep is onderweg , nu alleen nog die poster te pakken zien te krijgen ervan en maar duimen dat er snel een shirt van uit wordt gebracht

Ik heb die poster, gekocht voor 1 euro bij de Dollhouse

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 22-11-2004 11:00 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

is inderdaad een gave poster!!!!

altx
Usericon van altx
Posted 22-11-2004 11:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

En nog steeds is het geen enkele moderator opgevallen dat het genre van deze cd genoemd wordt als "dood vuilnis"...

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 22-11-2004 11:03 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ha ha, ja!!! dicht met dit topic!!!!

deze titel is demonoid niet waardig!!!!

Tormented soul
Posted 22-11-2004 11:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Plaat blijft heerschen, alhoewel de gaafste nummers wel als eerste komen (Wargods/firestorm )

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-11-2004 11:04 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 november 2004 10:48 schreef Tormented soul het volgende:
Ik heb die poster, gekocht voor 1 euro bij de Dollhouse
Die poster is gaaf!! Ik had 'm voor iets minder dan 1 euro

I'm not being rude. You're just insignificant.

Tormented soul
Posted 22-11-2004 11:05 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 11:04 schreef helmet het volgende:
Die poster is gaaf!! Ik had 'm voor iets minder dan 1 euro

gewonnen bij het LARPEN ?

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com