IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Nieuwe "academie" in Iran Vorige pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2004 18:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 18:10 schreef Dominator het volgende:
Wij spreken elkaar niet tegen.


Toch wel aangezien jij zei dat: 'communisme alles te doen heeft met communes'. Dit is even onwaar als de wat meer voor de hand liggende 'communes hebben alles te doen met communisme'.


Als je stelt dat communisme alles te doen heeft met communes zeg je in feite dat het daarop gebaseerd is. Dit is niet juist. Het verschil ligt verborgen in: 'geïnspireerd zijn door versus gebaseerd zijn op'. Tussen die twee zit een belangrijke nuanceverschil in.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dominator
Usericon van Dominator
Posted 28-07-2004 18:52 by Dominator Wijzig reactieProfiel van DominatorQuote dit berichthttp://911research.wtc7.net

quote:
Op 28 juli 2004 18:26 schreef Chelman het volgende:
Ik zie in je bovenstaande zin een kleine discrepantie met de door jou eerder gestelde: '(...)was het weldegelijk Hegel die deze termen een prominente rol gaf in zijn eigen filosofie.'.

De triplicity vormt niet de kern maar is slechts een summiere weergave/samenvatting die niet de kern raakt. Dat was de stelling in mijn eerdere posts.


Dit, moet ik toegeven, was een foute formulering mijnerzijds. Mijn nederlands is een beetje roestig geworden. Ik bedoelde eerder de aan deze termen gekoppelde gedachtengang, zelfs wanneer -zoals je zegt- Hegel deze termen weinig gebruikt, nemen de gedachten die deze termen vertegenwoordigen een essentiele rol binnen zijn filosofie in.

quote:
edit: Ik ben alleen nog niet achtegekomen wat de Hegeliaanse filosofie met Iran van doen heeft....


Ja, meer offtopic dan dit kan het niet worden.


Verbal abuse is no substitute for the real thing.


Dominator
Usericon van Dominator
Posted 28-07-2004 18:58 by Dominator Wijzig reactieProfiel van DominatorQuote dit berichthttp://911research.wtc7.net

quote:
Op 28 juli 2004 18:31 schreef Chelman het volgende:
Toch wel aangezien jij zei dat: 'communisme alles te doen heeft met communes'. Dit is even onwaar als de wat meer voor de hand liggende 'communes hebben alles te doen met communisme'.

Als je stelt dat communisme alles te doen heeft met communes zeg je in feite dat het daarop gebaseerd is. Dit is niet juist. Het verschil ligt verborgen in: 'geïnspireerd zijn door versus gebaseerd zijn op'. Tussen die twee zit een belangrijke nuanceverschil in.


Ik beweerde dat de communes als voorbeeld en inspiratiebron hebben gediend voor Marx' en Engels' ontwikkeling van de sociale theorie zoals die in Das Kapital geformuleerd wordt.

Ik las ooit dat Marx behoorlijk met mijn zijn handen in de -toen nog niet grijze- haren zat, omdat hij zijn theorieën niet op een praktijk kon toepassen. Het zien en meemaken van de franse communes, en de bijbehorende revolutie die toen plaats vond, gaf hem een platform om zijn theorieën op toe te kunnen passen, praktiseren.


PS Leuke terzijde: Het was pappa Engels, de grootkapitalist, die de meeste texten van zijn zoon en zijn vriend heeft bekostigd.

Leuke discussie, maar misschien kunnen we beter ontopic gaan?


Verbal abuse is no substitute for the real thing.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2004 21:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 18:58 schreef Dominator het volgende:
PS Leuke terzijde: Het was pappa Engels, de grootkapitalist, die de meeste texten van zijn zoon en zijn vriend heeft bekostigd.



Dit is inderdaad een bekende humoristische en extreem ironische feit. Dit is wel humor van de bovenste plank der zwartgalligheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-07-2004 4:53 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 28 juli 2004 18:58 schreef Dominator het volgende:
Ik beweerde dat de communes als voorbeeld en inspiratiebron hebben gediend voor Marx' en Engels' ontwikkeling van de sociale theorie zoals die in Das Kapital geformuleerd wordt.

Ik las ooit dat Marx behoorlijk met mijn zijn handen in de -toen nog niet grijze- haren zat, omdat hij zijn theorieën niet op een praktijk kon toepassen. Het zien en meemaken van de franse communes, en de bijbehorende revolutie die toen plaats vond, gaf hem een platform om zijn theorieën op toe te kunnen passen, praktiseren.


PS Leuke terzijde: Het was pappa Engels, de grootkapitalist, die de meeste texten van zijn zoon en zijn vriend heeft bekostigd.

Leuke discussie, maar misschien kunnen we beter ontopic gaan?


pleur iopmmet je wijsheid uit boeken

wat maakt marxz degene die al,.es wet??

dood is hetgehe e wat de balams tussen leven en dood in stand houd! hetbis de dood die zorgt dat de biologische levensstandaard in stand wordt gehouden! prijs de dood! het is misschien kut maar fuck op metn je humanitaire gekaknker als je de biologie niet kan waartderen

en nee iik wete niet of jenpro of contra bent, boeit me geen fuck

[dronken gebral]

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 29-07-2004 8:38]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-10-2005 17:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

hoezo, "je eigen graf graven" daar in Iran!!! ze zijn daar slim bezig!

Ahmadinejad: Wipe Israel off map

Wednesday 26 October 2005, 15:46 Makka Time, 12:46 GMT

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has openly called for Israel to be wiped off the map.

"The establishment of the Zionist regime was a move by the world oppressor against the Islamic world," the president told a conference in Tehran on Wednesday, entitled The World without Zionism.

"The skirmishes in the occupied land are part of a war of destiny. The outcome of hundreds of years of war will be defined in Palestinian land," he said.

"As the Imam said, Israel must be wiped off the map," said Ahmadinejad, referring to Iran's revolutionary leader Ayat Allah Khomeini.

His comments were the first time in years that such a high-ranking Iranian official has called for Israel's eradication, even though such slogans are still regularly used at government
rallies.

...

Meer op: http://english.aljazeera.(...)4B5-A3CE0E9957EA.htm


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 26-10-2005 18:58 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

In Iran zijn ze dol op slogans.

Maar de grote werkloosheid in eigen land los je daar niet mee op.
Misschien alle werklozen een sleutel en een AK-47 geven...


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen